Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Corelli

Scudo
@Emre Yönlüer
KTM??? KTM'nin kadrolarının üzerinde bizzat yazıyor "Made in Austria" diye.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Yönlüer
@Kerpetenmelih

Orası biraz karışık.

KTM’lerin kadroları bir çok diğer bisiklet üreticisi gibi gene Tayvan ve Çin’de yapılıyor. Avusturya’da boyama ve komponent toplama işi yapılıyor. İşin made in austria kısmı orası.
 
yerli üreticiler çoğu kadrosunu burada üretiyor genellikle yarış bisikletlerinin özellikle tiagra ve sonrası üst modellerinin kadrolarını onlarca yıllık tecrübeleri olduğu halde burada üretmekten kaçınıyorlar hele yol jantlarını burada genelde üretmiyorlar . Avrupada da genellikle böyle .

Corellide sıfır yıllık bisiklet üretim tecrübesi ile üretmeye kalkışında sorun yaşaması da doğal bu sorunları müşteriye yüklemesi doğal değil

Corelli sahibi veya yöneticisi tüm bunları toplayınca benim gözümde şirketi sadece bisikletden anlamadığı için değil genel olarak iyi yönetemiyor

Birinci nedeni corelli ismi yerliliği ön plana çıkarmaya çalışan bir firma için iyi bir marka ismi değil corelli italyan bir soyadı kendi soyadları Korel olmaları daha iyi olurdu
ikinci nedeni resmi facebook adreslerine avrupada ilk ve tek alü kadro üreticisi olmalarını yazmaları

Bu konu haricinde bisiklet tasarımları çok güzel olmasına rağmen işçilik ve boya kaliteleri bu güzelliği törpülüyor . Benim bisiklet 2018 fakat 2019 model bisiklet incelemesin de youtuberlar boyanın iyi olmadığını söylediler .
Buda hazırlıksız eğitimsiz kısaca argesi zayıf bir üretim sürecine girdiklerini ispatlıyor .

Sürekli satış odaklı olmaları müşteri geri dönüşleriyle ilgilenmiyorlar

Kısacası şirket iyi yönetilemiyor

dost acı söyler
 
Corelli yurtdışında bir çok firmaya kadro yapıp satıyor(bayi toplantısında bu markaların ürünlerini de sergilemişlerdi) hatta yerli pazarda da bazı firmalara(Marka vermeyeceğim) kadro tedarik ettiği söyleniyor. Bazı markaların yetkililerinden ve kendilerinden de duymuştum. Ancak tabi o kadroları o firmaların standartlarına göre üretiyor. Mesela bu sene haziran ayında yine yurtdışına yaptığı elektrikli bisiklet modellerinin bir kısmını Corelli ismi ile iç piyasada satacağını söylemişti yetkililer. Ancak sizin de farkettiğiniz gibi arkadaşlar Corelli ARGE açısından zayıf bir firma ve pek bayilerden gelen dönütleri dikkate aldıklarını söyleyemem. İşin ilginci bu firmalara kadro üretirken edindiği tecrübeyi yeni modellere şu anda aktaramıyor. Çünkü bu işten anlamayan insanlarla çalıştıkları için ellerinde eski modeller/seriler tükenmiyor. Hazırki seriyi bitirip tüketemeden de yenisini üretemiyorsunuz çünkü herşeyin bir maliyeti var. Yeni seriyi çıkarıp koyunca eskiyi ne yapacaksınız? Bu gibi nedenlerden dolayı piyasada bir yere gelmesi biraz sancılı olacak gibi görünüyor.
 
Merhaba arkadaşlar,
İki haftadır Corelli ile ilgili araştırma yapıyordum. Bir mağazada Sprint KR 300 modelini de inceledim, çok beğendim açıkcası. Sora sistem olması avantaj. Olumsuz pek bir şey görmedim kadro bağlantı kısımları hariç. Bir de fren pabuçları belki daha iyi olabilirdi. (Benim için bunlar da çok olumsuz değil)
İnternet üzerinden marka ile alakalı, bu bisikletler ile alakalı kullananlar genellikle memnun. Tüm internette aradım, araştırdım, olumsuz olarak bir tek @KarizmatikEmmi arkadaşın forumda yazdıkları jant ile yaşadıkları var. Kendisine özel mesajla da görüştüm. Sağolsun bilgi verdi.
Bunun üzerine ben de Corelli firması ile irtibat kurdum. Bir de onlara soralım dedim. Linkleri paylaştım forumdaki.

Bana, arkadaşımızın yaşadığı sorunun kronik bir sorun olmadığını, ürünün jantının değil, maşa ve kadro değişimi talep ettiği için kendisini memnun edemediklerini anlattılar. Yine "Yenimahalle Bisiklet ve Doğa Sporları" kulübü (facebookda grup var) markaları ile girdikleri pek çok yarışta da ödül aldıklarını, bisikletlerinin markalarının arkasında durduklarını belirttiler.

Bu konuya, bu bilgiyi eklemek istedim, saygılarımla.
 
Bence güzel bisiklet fiyat perfomans için ideal. En azından başlangıç seviyesi yol bisikleti düşünenler kadrosu yerli olan bu seçeneği düşünebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Afyon35 ve efaruk
@BackConnect

jant maşa ve kadro değişimi talep ettim
jant fabrikaya gitti makinede akort yapılmış dediler hiç bir işlem yapılmadan geri geldi veya hiç gitmedi yetkili serviste iç lastik şişirirken patladı 3-4 sayfa geride resimli olarak problemi anlattım sorunum çözülmemişken nasıl memnun olabilirim
maşa ve kadronunda kaynak bölgesinde çökme boyada portakal kabuğu gibi pütürleşme oldu yetkili servis normal diyip geçiştirdi maşayı dışa doğru germeden jant takılamıyordu bunu yetkili serviste böyle yapmak zorunda kaldı . bu jantdan kaynaklı sanırım yeni mavic jant zorlamadan lag diye oturmuştu .
sonuç olarak corelliden bir beklentim kalmadı mavic jant ve maşa satın aldım ilerde de kadro gidon sele borusunu değiştireceğim .
corelli isterse dava etsin isterse en pahalı karbon modelini hediye etsin kabul etmem hiç umurumda da değil zaten engelledim


Buda corellinin bana jantlar için attığı mail .

2018 yılında yarış grubu için üretmiş olduğumuz jantları revizyona sokarak 2019 yılında müceddeden üretmeye başladık.

Demekki bir sorun varki revizyona sokma gereği duyup yenilemişler ayrıca 2019 modelde resimlere baktığımda maşada fiziksel olarak değişmiş
 
Fiyatına göre makul, alınabilecek bisikletler ürettiğini düşünüyorum. Daha az paraya daha çok donanim alınabiliyor.
Ufak tefek sorunlar olacaktır, bunlari da ilerde halledeceklerdir diye ön görüyorum. Halletmezlerse de kendileri kaybedecektir.
 
Bisikletin son hali bu

Jantlar Mavic Aksium UST olarak değişti aslında buda benim için fazla o kadar sorun yaşayınca iyisini alıp sorun yaşamayım dedim .
Karbon maşa elime ulaştı ancak furç takımı elime ulaşmadığı için takamadım
Ruble 11-28'den 12-36 olarak değişti 32 veya 34 yeterli aslında
KMC99 zincir XT ile değişti
Fren pabuçları baradine olarak değişti eski pabuçlar iyi tutmuyor ve ses çıkartıyordu v frenler idare eder ama ilerde değişmesi gerekiyor
Seleyi daha sert bir sele ile değiştim (Selle San Marco Pro VIP) orjinal sele genital bölgeyi eziyordu bunda böyle bir sorun yok ama sele çok sert tercih meselesi

ileride kadro ve gidonu değiştirmeyi düşünüyorum ne tavsiye edersiniz özellikle gidon için
 

Dosyalar

  • unknown.png
    unknown.png
    211,8 KB · Okunma: 101
Corellinin snoop 3.1 modelini almayi dusunuyorum masa sinin iyi olsugunu soyleyenler var sizcr almalimiyim
 
Corelli pişmanlıktır. İkinci el daha mantıklı seçeneklere yönelin derim. (Yaşadığım tecrübelerime istinaden yazıyorum)
 
ben de bütçem doğrultusunda başlangıç bisikleti olarak trivor 1.0 aldım. kullandıkça yazarım ama ilk tecrübelerim fiyatına göre fena oladığı yönünde, yoksa 1500 1600 tl lere çıkabilsem carraro sportive 220 ya da legarda almak hem kadro boyu (48/51 cam farkı) hem de genel kalite olarak faydalı olurdu. Bü bütçeyle evde oturmaktansa bir bisikletim var en azından artık :D .
 
@ŞenolKalyoncu
yaşadığın sorunları benim gibi yazarmısın belki firma düzeltir kendini
 
@KarizmatikEmmi

Ben de uzun araştırmalar sonrası özellikle yerli üretici olmalarından mütevellit tabi fiyat olarak ta uygun olmaları neticesinde Corelli Sprint KR100 modeli siparişi verdim. Parasını direk fabrikaya ödedim.
Aradan üç beş gün geçtikten sonra ürün gelmeyince firma ile iletişime geçtik (bayi kanalı ile). Her gün arandı ve her aramada ürününüz bu gün kargoya verildi cevabı aldık. Her aramada kargo takip numarası istenmesine rağmen verilmedi. Yaklaşık bir hafta süren bu süreçten sonra nihayet bir kargo geldi.
Toplamda on beş gün kadar sonra ulaşan kargo, hem model hatalı hemde kadro boyu hatalı gelmiş.
Ne yapılmalı bu durumda normalde firmanın bir özür dileyerek yenisini hemen gönderiyoruz demesi beklenir benim bildiğim.
Firma ne yaptı, efendim malı gönderemiyoruz. Paranızı iade edeceğiz.
Tamam o zaman ödeyin paramı geri ne yapalım nasip değilmiş. :(
Hoooop bir bi hafta da para yatsın diye bekle :(
Geçti mi bir ay :( Nihayetinde paramı geri verdiler. Ama ne bir özür, ne bir telafi için bir şey, üstelik birde azarlar üslupla konuşmalar......

Sonuç, gittim daha uygun fiyata daha kaliteli ikinci el bir bisiklet sahibi oldum.

Özel olarak; ürün kaliteli olabilir, ekipmanları kaliteli olabilir. Ama firmanın müşteriye bakış açısı hiç hoş değil.
 
arkadaşıma corelli trivor 4.0 aldık daha 2 ay olmadı,doğru dürüst yol yapmadı baktık bugün dacron aynakol sallanıyor bisikletçi söküp tekrar taktı sonuç 20 km sonra elimizdee kaldı aynakol pes dedim hemen dökülmeye başladı bisiklet.
Açıkcası kadrosu hafif olabilir ama kompenentleri leş ne yazıkki
çin malı abuk subuk bir aynakolla carraro ile 3000 km yaptık böyle sorun görmedim artık ne kadar dandikse hemen gitti
 
@Desert Fox
aynakol orta göbek dağılmıştır o yüzden sallanır yada dişli vidaları gevşemiştir
aynakol olmayan taraftan pedalı karşınıza alıp pedalı ileri geri çekiştirin sallanıyorsa göbektendir
pedallardan sallanmıyorsa aynakolunun dişlilerini sırayla aynı şekilde çekiştirin sallanıyorsa vidalarındandır bu pek karşılaşılmayan bir durum

anlatmaya gerek yok görüyorsunuz :)

9 vites arttırıcı 9 vites ruble
vites kolu 8 vites :)
 

Dosyalar

  • Screenshot_6.png
    Screenshot_6.png
    55,8 KB · Okunma: 53
Son düzenleme:
Geri