Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Cyclocros Bike seçimi, markalar, modeller - Modellerin donanımları

laciverti

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Ağustos 2008
Mesaj
513
Tepki
581
Yaş
62
Şehir
Antalya
Bisiklet
Cannondale
Ekseri Türk insanı gibi :) küçük yaştan beri bisiklete binerim, ilk 2 tekerli bisikletim 5 -6 yaşında iken alınmıştı.Sonrasında hep bisikletim oldu.8-12 yaşlarında abimin o zaman bana devasa gelen çubuk frenli , vitessiz, sağlam bagajlı , Fuji marka bisikletine bir bacağımı kadronun içinden geçirerek binerdim.Bu bisikleti binbir zorlukla ikinci kattaki evimizden tek başına indirdiğimi anımsarım hep.(sokakta bırakamazdık ki) Taşınırken bu bisikleti babamın izniyle 300 liraya sattığımı da çok iyi anımsıyorum.Çelik kadrolu mükemmel bir bisikletti, hala üzülürüm bu hatama :)

Orta okul ve lise yıllarımda ordupazarından alınan kavuniçi renkte ilk 3 vitesli bisikletim oldu: Bisan. Ne çok binmiştim ve ne çok çekmiştim o bisikletimden.Pedallarının bilyalar dökülürdü, Lastikleri sıkışır ve dönmez hale gelirdi.Bilya alır tek tek dizerdim.Maşası kırılırdı, kaynak yapılırdı, öyle parça bulmak , almak çok zordu , hele de taşrada. ( O zamanlar biz ileriki yıllarda sadece bir sele borusuna 100 -200 TL veya bir fren sistemine 600 -1000 TL veeceğimizi tabii ki hayal bile edemezdik.

Sonra uzun bir ara ÖSS hazırlığı, üniversiteye başlama, istanbul yılları...TUS sınavı ve asistanlık dönemi.İstanbul'da Kocamustafapaşa da oturuken (29-30yaşları) neden bisiklete binmiyorum düşüncesi ile ani karar verip Sirkeci'den bir dağ bisikleti almıştım. El yapımı, ingiliz malı bir Dawes idi. (27 vites olmalı) O zaman donanım bilmek de ne , tek bildiğimiz Shimano :) Şimdi düşünüyorum da iyi donanımlı, açıları mükemmel bir bisikletti.Vites Attırıcıları üstten basılan düğmeye basmakla çalışıyodu. he basışta vites bir büyüyordu.(şu an kullandıklarımdan daha havalıydı) İntenet yok, araştıracak bir kaynak da yok ve hatta merak da yoktu o yıllarda.ASistanlık zaten yoğun, kaan zamanda şiir , roman, tabip odası çalışmaları le doluyordu.Bisiklet ise sadece binmek içindi.Henüz bir "kültür" olmamıştı.

Sonra askerlik, gene uzunca bir ara.Daha sonra iş için Akdeniz bölgesine geliş.Manavgat'ta çalışırken tek yanımda olmasını istediğim Dawes bisikletim oldu .İstanbula dönerek bisikletimi ve arabamı Manavgat'a getirdim.Uzunca biniş dönemlerinin sonunda üzücü bir olay oldu ve bisikletim hastane bahçesinden kilidi kırılarak çalındı.Umarım hakkını veren biri biniyordur:)
Sonra evlendim ve ekseri yeni evli Türk gibi "karı-koca" birlikte bisiklete binme hayaline kapıldık:))Hiç araştırmadan İzmirden Atala bisikletler ısmarladık.(Hibrid bisikletlerdi, Cromoly kadro, 21 vites.Alivio set ) Bir süre sonra eş binmeyi bırakıyor, bizde de öyle oldu .
Öncelikler değişiyor zaman içinde doğal olarak. Arabalı geziler , tatiller, snowboard, trekking ön plana geçiyor.2008 de bu Atala bisikletleri elden geçirerek bisiklete tekrar döndüm, güzel turlar yaptım. Sonrasında Scot Sub 20 (2008) ve Corratec Motion X- Vert (ikinci el) aldım. 2010 da da Scott Spark 35 aldım.Manavgat'ta yaşayan Jörg ile güzelbir ekip olduk ve güzel turlar yaptık.

Son 1 aydır dağ bisikletlerini geri plana itip aynı parkurları Scott Sub 20 ile yapmaya başladım ve inanılmaz keyif aldım.Bisiklette tempo ve hız , ani ivmelenmeler olağanüstü güzeldi.O halde bunu daha profesyonelce yapmalıydım.Yol bisikletlerinin oldukca rahatsız olan oturma pozisyonu istediğim sürüş tarzına uygun değildi ve ben yol dışına da çıkmak istiyordum.

İşte Cyclocross!
Cyclocross bisiklet almak istediğim malum. Bu amaçla yaptığım araştırmalar sonucunda fiyat marjımın sürekli arttığını gördüm.Çünkü kıyaslama yaparken (kadro olsun, donanım olsun) sürekli daha iyisini görüyorsunuz, olmuşken şu da olsun diyorsunuz. Üretici firmalar da sanırım son kullanıcının bu eğilimini biliyor ve asla tüm iyi şeyleri bir araya koymuyor.

Cyclocross, bisikletli koşu anlamına geliyor.Yol kullanıcılarının bozuk hava koşullarında, çamurlu , yağışlı ortamlarda çalışabilmeleri için çıkmış ancak sonrasında bir yarış didiplini haline gelmiş.Bisikletlinin önüne engel çıktığında, attan iner gibi hızla giden bisikletten hızı hafifce azaltarak inmesi ve ayağını yere bastığı anda bisikleti alt borudan kavrayarak koşmaya devam etmesi çok ilginç görüntüler oluşturuyor.Tepeyi koşarken de bisikletini bir çanta gibi omuzuna alması ve bisiklet omuzunda koşması söz konusu.Bu yüzden fren ve attırıcı kabloları üst borunun altından değil, üstünden geçiyor.

Kısaca “C-Cross” olarak adlandırılıyor. Cyclocross Bisikletler yol bisikleti gidonuna ve kadrosuna benzer tasarımdadırlar.Ancak oturuş daha dik,fren mekanizması ve lastik daha farklıdır.Cyclocross yarışları çimen, çamur, toprak yolların bulunduğu engebeli parkurlarda hatta kışın karlı yollarda yapılır.

Cyclocross videoları izledikce ilgim ve hayranlığım daha da arttı.Ve cyclocros dünyasına girmek için araştırmalara , okumalar başladım.Markalara ait modelleri izlemek de görsel bir şölen oldu.

Tabii ki benim böyle çamurlara batmama gerek yok :)

Bunu da yapmayacağıma emin olabilirsiniz. :)
Burada "Cyclocross bike"ların güzel örneklerini göreceksiniz:

All City Macho Man Disc cyclocross bike.

Asylum Meuse

Raleigh

Stevens

Bu da bir cyclocross yarış parkuru (benim de düşlediğim) :)

The winning entry for our KHS BIKES Dream Cyclocross Course Contest!

Merida Carbon
Merida CX 2013

Önce cyclocroslardan bir derleme yapayım: İncelediğim, kıyasladığım modeller.
En ucuzu Salcano Cyc 2 apex. Bunda sram apex donanım var. Handlebar, boğaz Ritchey.Sram apex shimano 105 den yabancı forum okumalarıma gör daha iyi değil.Salcano kadro güven vermiyor.

Fiyat 1800 ila 2400 arasında.
Cannondale Caadx disc ultegra: çok güzel. Siyah renk yakışmış.Aktarıcılar ultegra, dişliler 105 5700, ayna kol FSA gossamer pro.Sorun: medium 53-54 cm yok. Kadro aluminyum, diğer eşdeğer aluminyum kadrolulara göre daha pahalı.

Cannondale, görsel olarak harika bir cyclocross bike.Donanım olarak da öyle.
Cannondale Caadx Tiagra, daha alınabilir fiyatlı bir seçenek.
Cannondale superX Carbon Ultegra. Oldukça etkileyici. 8.4 kg.
Cannondale SuperX Carbon Rival.

Bunda donanım olarak Sram'ın Rival serisi kullanılmış.Sram serisi Apex, Rival, Force ve Red olarak gidiyor. (Shimanoda Ultegra ile 105 arası bir yerde denebilir)
Corratec, Trek, Cron, Sedona . Çeşitli nedenlerle bunları kısa geçeceğim.

Decathlon'un B'twin'i

Trek Ion

Scott cyclocross modeli: scott sub ve scott spark'ım var. Görsel olarak daha canlı ve sportif istiyorum.

Specialised crux elite CX bike: 1850 $. Aluminyum kadro, karbon maşa. Kadro çok başarılı deniyor.

Donanımda işler karışıyor. Tiagra ve 105 karışık kullanılmış.Ö aktarıcı tiagra arka aktarıcı 105.Kaset tiagra, aynakol FSA Gossamer.Frenler Tektro CR 720 wide Canti.
Görünüm ve küçük ayrıntılar olarak beğendiğim model. Alınıp gerektikce aktarıcılar ultegra yapılabilir( gerekliliği ?)

Focus mares cx ve ax serisi
Burada çok beğendiğim Focus Mares CX 3.0 var. Fiyat tabii çok yükseldi. TL fiyat 5600 lerde.Kadro çok güzel, karbon.Donanımı iyi.

Bu portakal rengi Mares de çok güzel. CX 4.0
Bu donanımı yazmalıyım (CX 3.0)
Mares Cyclocross Carbon (kadro)
Mares Cyclocross Carbon. (maşa)
Shimano Ultegra grey
Shimano Ultegra grey
FSA Gossamer Focus
BB30
front 46/36, rear 12-27
FSA Vero
Concept EX
Concept
Concept EX
Avid Shorty 4
Shimano Ultegra grey
Fulcrum WH-CEX 6.5 CX
Continental Cyclocross Race foldable
35-622
Silver / White / Red
Frenler disc değil :Avid Short 4 . ( ben bu freni cyclocross dab tercih ediyorum, ancak Cube lerde avid shorty 6 var)

Focus Mares de 2. model. AX serisi. Bu seride kadro aluminyum.Cyclocross kadro var. Donanım Ultegra.
Ayna kol diğerleri ile aynı : Fossamer
Bunun donanımı da şöyle:Mares Cyclocross
Mares Cyclocross Carbon
Shimano Ultegra grey
Shimano Ultegra grey
FSA Gossamer Focus
BSA
front 46/36, rear 12-27
FSA Vero
Concept EX
Concept
Concept EX
Avid Shorty 4
Shimano Ultegra grey
Fulcrum WH-CEX 6.5 CX
Continental Cyclocross Race foldable
35-622
Firered / New White
Yine çok beğendiğim ve fiyatı düşük olan Vitus energy, Trek cronus, Trek CX Ion pro, Boardman, Felt CX, Genesis modelleri var. Çok güzeller ancak Türkiye de ulaşım çok zor. Trek' in çok güzel cyclocross modelleri var, hiç bir satıcıda yok. Daha önce söylediğim gibi bize yıllarca dağ bisikleti satmış tüm firmalar.

Vitus energy donanımı
Felt
Genesis

Bunlardan Croix de fer en göz alıcı bisiklet seçildi tarafımdan.:)
(diğer konumda Tolga'nın ısrarla önerdiği cromoli kadro.)
Ve son marka: Cube. Benim en çok istediğim cyclocrosslar burada.
ilk model en ucuz olan: Cube Cross race. Kırmızı ve siyah bu kadar mı güzel durur Ultegra donanım var. Aynakol shimano hallowtec.Kadro aluminyum 6061. 8.7 kg toplamda.Fiyat: 999 pound ( 2900-3000 TL yapar).

Donanımı yazayım:
53, 56, 59, 62 cm
Alu Lite 6061 Double Butted, internal cable routing
black ‘n’ red
CUBE Cross Race Canti, 1 1/8" - 1 1/2"
FSA Orbit Z-t semi-integrated, oben Zero Stack 1 1/8", Durchmesser 44 mm, unten integriert 1 1/2""
Easton EA30 Oversized, Lenkerklemmung 31.8mm, 8°
Easton EA30 Oversized 31.8mm
CUBE Grip Control
Shimano 105 RD-5700SSL, short cage, 2x10 speed
Shimano 105 FD-5700BML 2x10 speed, clamp 31.8mm
AVID Shorty 6 Cantilever
Shimano FC-CX50 Hollowtech II 46x36T, 170mm (53/56cm), 175mm (59/62cm), Innenlager SM-BB4600
Easton EA50 Aero Custom, 20/24 spokes
Schwalbe Rocket Ron 33-622
Selle Italia X1 Road
Easton EA30 27.2*350mm
RFR Close 31.8mm
9,2 kg
488000
Shimano 105 ST-5700, 2x10 speed

Bikeradar review' da şunlar yazılmış:
Highs: An excellent aluminium frame and carbon fork, with quality Easton finishing components
Lows: Minimally spoked wheels are flexy and noisy on rough terrain
Buy if: You want a great value ’cross bike that won’t need upgrading for ages
ve şu yorum var:You’ll be lucky to find better kit on a bike at this price. A Shimano 105 drivetrain twins a 46/36 chainset with a 12-28 cassette, perfect for all but the steepest off-road climbs.
2.Cube modeli : Cros race disc. Fiyat artıyor ve renk değişiyor. Siyah beyaz ve mavi. 1300 pound. Türkiye' de 1600 küsür Eu. ( şu an yok, getirilecek istenirse)

Cross Race Disc
53, 56, 59, 62 cm
Alu Superlite 6061 Double Butted, internal cable routing, disc only
black ‘n’ white
CUBE Cross Race Disc, 1 1/8" - 1 1/2"
FSA Orbit Z-t semi-integrated, oben Zero Stack 1 1/8", Durchmesser 44 mm, unten integriert 1 1/2"
Easton EA30 Oversized, Lenkerklemmung 31.8mm, 8°
Easton EA30 Oversized 31.8mm
CUBE Grip Control
Shimano 105 RD-5700SSL, short cage, 2x10 speed
Shimano 105 FD-5700BML 2x10 speed, clamp 31.8mm
Shimano BR-CX75 mech. Discbrake 160/160mm
Shimano FC-CX50 Hollowtech II 46x36T, 170mm (53/56cm), 175mm (59/62cm), Innenlager SM-BB4600
Shimano XT HB/FH-M785 Centerlock / DT Swiss CSW RA 1.0
Schwalbe Rocket Ron Kevlar 33-622
Selle Italia X1 Road
Easton EA30 27.2*350mm
RFR Close 31.8mm
8,9 kg
489001
Shimano 105 ST-5700, 2x10 speed
Burada disck fren 160 rotorlu Shimano BR CX 75 Mech. Nasıldır bilmiyorum.Yabancı forumda iyi denmiş.

Donanım Shimano 105.
3. Cube modeli. Cross race pro. Bu model pahalı . Üstelik disk fren yok. Donanım yüksek.Ultegra oluyor burada.Fren olarak Avid shorty 6 Cantilever var.

Cross Race Pro
53, 56, 59, 62 cm
Alu Superlite 6061 Double Butted, internal cable routing
black ‘n’ white
CUBE Cross Race Canti, 1 1/8" - 1 1/2"
FSA Orbit Z-t semi-integrated, oben Zero Stack 1 1/8", Durchmesser 44 mm, unten integriert 1 1/2"
Syntace F149 Oversized, Lenkerklemmung 31.8mm, 6°
Syntace Racelite 2014 Oversized 31.8mm
CUBE Grip Control
Shimano Ultegra RD-6700SS-G, short cage, 2x10 speed
Shimano Ultegra FD-6700BM-G, 2x10 speed, clamp 31.8mm
AVID Shorty 6 Cantilever
Shimano FC-CX70 Hollowtech II 46x36T, 170mm (53cm), 172,5mm (56/59cm) 175mm (62cm), Innenlager SM-BB6700
DT Swiss CSW RA 1.0 Race, 28/28 spokes
Schwalbe Rocket Ron Kevlar 33-622
Selle Italia X1 Road
RFR Prolight 27.2*350mm
RFR Close 31.8mm
8,7 kg
489000
Shimano Ultegra ST-6700, 2x10-speed
Fiyatı 1900 Eu. Türkiye'de 1900 küsür.Hazırda yok, ısmarlarsam 2 aya gelecek.
Kıyaslamalar:

Bundan sonrası Cyclocros bisiklet seçimi ile ilgili sesli düşünmeler ve sorular:

1. Kadro , hangisi sportif ve atraktif kullanıma uygun kadrodur. Asfalt, köy yolları ve. yağışlı havalarda orman içi. Kadronun karbon olması ya da aluminyum olması biz sadece kendisi ile yarışan kullanıcıya ne sağlar? Karbon kadronun hafifliği beni çekiyor tabii ki.

2. Donanımda spesialized de Tiagra ve 105 kullanılmış, kadro estetik ve güvenli.Bu donanım biz günlik kullanıcı için yeterli olmaz mı? Kısa süre sonra upgrade yapma dürtüsü mü başlar?
3. Disc fren mi? Cantilever mi? Avid 5 shorty bana göre en kullanışlısı. Ne dersiniz.?
4. Ve can alıcı soru: Siz olsanız ve para sorun olmasa hangisini alırsınız?

Benim 3 favorim var:

1. Focus mares CX 3.0.
2. Cube Cross race pro.
3. Cube cros race (avid shorty 6 Canti)

Ancak uzun aramalar ve telefon görüşmeleri sonucunda bambaşka yerlere uzandım. Onu diğer forumda anlatacağım. Burası Cyclocross Bike seçimi için kaba bir klavuz olsun.

Laciverti/ufuk Özışık
 
Scudo
güzel bir yazı olmuş emeğinize sağlık :) umarım erkenden kavuşursunuz bisikletinize
 
  • Beğen
Tepkiler: laciverti
Hani sanmıyorum ama yine de bir sorayım.
Yurdumuzda Genesis bisikletleri getiren bir firma var mı?
 
@ozndrn

Ben rastlamadım.
Ancak miiguru ile konuşmak lazım, getirebilirler.
 
Ufuk abi çok güzel bir araştırma olmuş hemen hemen bütün Cyclocross yazılarınız okudum ve bende Cyclocross bisiklet almaya karar verdim :D tabi bunun için bi bütçe ayarlamaya çalışıyorum
Sadece kafamı kurcalayan 2 tane konu war uzun yol içim nasıldır Cyclocross ve yokuşlu yollarda (antalya-Kaş yolu) nasıl olur acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: laciverti
ufuk beye teşekkür ederim
dostlarım cyclo cross asfalt yol bisikleti değildir ,asla karıştırmayalım çizgisi asfalttan düz toprak yollara girenlerin oradan ağır stabilizeye geçmek isteyenlerin bisikletidir ,altımdaki hibrit karbon cyclo cross' u saykoya uygun hale getirmeye çalıştığım bi adet scott scale 30 large kadrodur,,bu kadro large olduğu için arkadan alexrims jantlar olmuştur ,şimdi gelelim olaya ,700 x 32 teker iş görmedi nerede çok sert kurtdoğmuş offroadda zati oraya cyclo cross girmez yol bisikleti hiç girmez elinde gider insan orada ,ora tam mtb liktir..

burası istanbulun aydos tepesi 550 metre ,bu gördüğünüz yolda cyclo cross işlemez yol bisikleti hiç işlemez bura mtb dir,,

bu gördüğünüz yol ağırdır sarsıntılıdır yol bisikleti ile gelenler bin pişman olur cyclo cross ile girenler olmadı ama benim hibrit ile tam sarsıntı yedim bura cehennem yoludur tavşanlı yolu 30 km in tamamına yakını sarsıntılı ağır stabilizedir,,burada mtb konuşur ,,ya da benim gibi hibrit karbonları olanlar bi denesin ama çok dikkat edecekler 10 km lik mahmudiye inişi tamamıyle ölüm inişidir..ağır stabilize keskin virajlar ,tek tük araç geçer,,

evet istanbul dışı gözde mekan tavşanlı yolları,,

burayı hepten unutsun yol bisikletçileri ve de saykocular,bura 1640 metreden kartepe zirveden iniş en arkada siyahlı scott benim ve mümkün olduğu kadar topraktan takip ettim inişte ama yanımdaki dostum meseleye sonra uyandı kayalardan gidilmez aynen lastik patlar burada konuşur mtb ve fox yüzlük bura onun içindir mtb nin hakkı bu 5 km lik offroadun baba yerinde verilir istanbulda mekan ise belgrad -çekmeköy-aydos-tur,,

evet tavşanlı ağır stabilizesinde bi adet yolcu erkan ,teker hacmi 28 ve altta scott yol ,ama mahmudiye inişinde az kalsın yoldan çıkıyor idi, keskin virajlar son derece ölümcül olabilir ,,

cyclo lara çamur bisiklet deniyor çamura girebilirsiniz yukardaki dostumuz gibi avrupada sayko kros yarışları olmakta ama çoğu zamanda sırtta taşınır çünki aşılmaz engeller vardır,,çok diktir

veeeeeeeee kurtdoğmuş offroad,,

istanbulun en sert zeminin olduğu yer ne cyclo-ne şehir bisikleti ne de yol bisikleti burada işe yaramaz elinize alır gidersiniz bura son derece çetindir. ve 10 km dir

benim hibrit buraya girdi ama son derece inişler yavaş olmuştur ,,paso rampa iniş çıkışlı 10 km lik kurtdoğmuş offroad,,bura mtb nin cennetidir tek araçta yoktur sessizlik ve tekerin sesini dinlemek
 
Cyclocross kullanmak büyük zevk, ama offroad da yol uygun değilse ben de spark 35 i alıyorum o turlar için.Kudret Bey haklıdır.

Cyclocross' u yol ve yol dışında performans için düşünün.Kadro geometrisi, dropbar , hafiflik kullanımda çok verimli özellikler.2- 4saatlik turlarda büyük keyif verecek cyclocross.

Her geçen gün cyclocross' u daha fazla sevdiriyor bana.
Sürüş büyük bir keyf.

@SelimDurmak

Merhaba Selim, Çok geç bir yanıt olacak, yoğun iş ve bisiklet turları nedeniyle görmedim ve yanıt yazamadım. Özel mesaj çok geliyordu, onları görüp yanıtlayabiliyordum.

Uzun yol ve Kaş tırmanışları eğer araziden olacaksa cyclocross kullanabilirsin. Ancak sadece asfalt ise aynakol yorabilir. Cyclocrosslar 2 aynakollu ve genellikle 2. aynakol 32 diş.
3 aynakollu Cyclocross (tripple, Specialized) var.
Amacın tur tarzı biniş ise Çelik kadrolu tur veya hibrid tarzı bisikletlere yönelmelisin. 3. aynakol 22 ve son kaset 22 dişli olursa tırmanışların ızdıraplı olmaz.

Cyclocross 35 lastikle arazide çok iyi performans veriyor. Drop bar 3-4 saatlik sürüşlerde hız ve çeviklik sağlıyor.


Keyifli sürüşler.
 
Çok güzel bir konu ve yine çok güzel incelemeler paylaşımınız için teşekkürler.
Benim gibi cyclocross a geçmeyi düşünenler için rehber niteliğinde olmuş.
Bilgisayardanmı yoksa linklermi pasif olmuş bilmiyorum fakat resimlerin bir çoğunu göremiyorum :(
 
  • Beğen
Tepkiler: laciverti
Sanırım forumla ilgili.Fotoğraflar tek tek yüklenmişti ve uzun süre sorun yoktu görüntülemede.
Belki Cyclocross başlığına sabitlense sorun yaşanmazdı.
Sayfa admini değerlendirebilir.
 
Bilgilendirmeniz için çok teşekkürler aynakolu 36 46 dı 34 50 yaptım benim için daha uygun oldu kullanacağım yerlere göre ya tur lastiği yada dişli lastik takıyırum şuanda ihtiyacımı fazlasıyla karşılıyor
 
Geri