Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Cyclocross dönüşümü

Tolga Günsezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2011
Mesaj
1.204
Tepki
1.027
Yaş
50
Şehir
Manisa / Sarıgöl
Bisiklet
Whistle
Merhaba,
Daha önce hurdadan topladiğim bisikletimi cyclocross görünümüne çevirmiştim. Bu tarzdan çok memnun olmama rağmen kadronun bana büyük gelmesi nedeniyle yeni arayişlar içindeyim. Salcano CYC 02 APEX bekliyordum ama fiyati bütçemi çok aşiyor. Ben de elimdeki donanimdan memnun olduğum için sadece kadro değişikliğine karar verdim. Burada sizlerin yardimina ihtiyacim var. Elimde kullnabileceğim fren vites kollari 3*8, aynakol 30*42*52, pedal, on ve arka vites, 8'li ruble, 700*35 lastikler ve zincir var. Jantlari kullanmak istemiyorum.
Kadro, maşa, fren sistemi, gidon boynu ve gidona ihtiyacim var. Kadro lastiklerimi kullanabilmeli.
Seçeneklerim;
1) BİANCHİ Guipago 815 tl. Mekanik disk frenli olmasi ilk tercih nedenim.
2) CARRARO 915 flat bar. 850 tl. Eger lastik ebadini cozersem alabilirim.
3) TREK fx 7.0 720 tl. Gonlumde yatan aslan. Kadro boyu 20" emin olamadim boyum 170cm bacak 76cm olur mu acaba?

Siz ne dersiniz?
 
Scudo
Boyumuz aynı, Trek 20" büyük gelir, Carraro dediğiniz gibi lastik sorun olur, Guipago gerek kadro boyu, gerekse diğer özellikler size uygun gözüküyor, bende guipago kullanıyorum, boyu tam size göre.
 
CARRARO 915 flat bar disk ve v-fren için uygun değil, kadrosu cyclocross`a uygun değil, bunu direk eleyebilirsiniz.
BİANCHİ Guipago amortisörlü ve daha çok dağ bisikletini andıran açılarıyla hiç hoşuma gitmiyor açıkcası. Tur bisikletinde zaten amortisörlü maşayı beğenmiyorum, bu durum bianchi ile alakalı değil kafayı taktığım amortisörü :)
Trek kadro olarak iki seçenekten de iyi bence. kadro boyu büyük gelirmi demişsiniz ama bacak boyunuza göre tam size uygun kadro boyu oluyor
Bacak Boyunuz x 0.67 hesaplarsak 20" uygun, donanımı önemli değil zaten siz kadro için almayı düşünüyorsunuz.
 
Yorumlarınız için teşekkür ederim. Bazı gelişmeler oldu.
1) Carraro 700*32 ye kadar destekliyormuş. Tek sorun frenler. yeterli olacak mı bilemiyorum.
2) Trek kadro boyu tam 76cm, benim bacak boyumda aynı. Gidon boynu sıkıntı yaratacak gibi market bisikletlerindekinin aynı. Ayrıca ruble 7'li ve kaset değil. İlave değişiklikler gerekiyor. Yine de olabilir diye düşünüyorum.
3) Bianchi Guipago amortisörsüz disk frenli. Kadro boyu uygun. Kafamı en çok karıştıran bu.

Hala karar veremedim :(
 
Carraro ve Guipago bu sene yoklar, bulduklarınız elde kalanlardır.
 
Bianchi Guipago mekanik disk fren olması ve maşanın amörtisörsüz olması sizin için avantaj. Teker kalınlığında ve frenlerde sıkıntı yaşamazsınız ayrıca vites fren kollarında da sıkıntı çıkartmaz tabi önemli olan içinize sinmesi..
 
Daha önce yazdığım modellerden vazgeçip Fatih Ertörün'ün sattığı Carraro Azimut şehir / tur bisikletini aldım. Özellikleri şöyle:

Carraro Azimut S boy kadro
SR NRX kilitli sertlik ayarlı 28" maşa
28" Alexrims SUB jantlar ve Hutchinson Crosstown ProtectAir 700*35 lastikler
Deore vites kolu 3 x 9 , Deore fren kolu
Shimano seri dışı V Fren
Shimano seri dışı aynakol
XT ön vites, LX arka vites
9'lu shimano ruble

Aklım hala Cyclocrosslarda, ya rigid maşa bulup bunun üzerinde değişikliğe gidip bunu Cyclocross yapacağım ya da uygun bir kadro bulup elimdeki hazır donanımları döşeyerek yapacağım. Şu an hazırda olan yeşil klasik kadromu da orjinal yol bisikletine çevirdim mi harika olur.

Mahşerin 3 atlısı
1 - Carraro Azimut şehir / tur bisikleti
2 - Cyclocross
3 - Bisan / Tommasini klasik yol bisikleti

Tamam karar verdim finansmanı çözüp uygun kadro arayışına başlıyorum :)
 
Geri