Km saat kullanmıyorum ama 60 ı rahat görmüşümdür. Arabaların gittiği hızla aynı, hatta daha hızlı gidiyorum. Ve bu yolda araba ile gittiğimde 60–70 ile gidiyorum.
Daha önce konuda mesajım vardı güncelleme getireyim
Maksimum hız 68 oldu tabiki yokuş aşağı
Uzun bir yokuştu,temiz asfalt,düz yol ve yokuştan sonrada düz bir şekilde devam ettiği için ulaşabildiğim hıza kadar çıkmayı denedim.
26 *2.10 lastik pedalsız ulaştım.Zaten pedallar boşa dönüyordu
2 gün öncesin de,kendi ekibim ile İstanbul dan Erdek turuna çıkmıştık.Ocaklar köyünden ileriye doğru kanyon tarzında ki inişli yollar dan güzel bir hız yaptım.Özellikle de Turan Köye inerken.
Motorlu yada motorsuz bir araçla maksimum kaç km. hıza çıkar/çıkıyorsun denildiği zaman bundan anladığınız yokuş aşağı kaç ile gider mi?
Üç aşağı beş yukarı aynı yokuştan aşağı farklı marka farklı tür bisikletlerin ulaşacağı hız neredeyse aynıdır..
Herhalde başlığın daha anlaşılır olabilmesi için, mtb ile düz yolda maksimum kaç km. hız yapabiliyorsunuz gibi bir şey olmalıydı..
Bu arada bazı yorumları okurken aklıma Münir Özkul'un o meşhur Atmaaa Ziyaaaaaaa!!! repliği geldi
Uygun bir rampada yere patates koyup tekmeleseniz 70-80'le iner aşağı zaten. Burdan patatesin yuvarlanma direnci falan çıkarımı yapmamalı. İnsanlar kaç km hıza kadar fren yapmamış onu görüyoruz burda
Bu sitede lastik - aynakol ve ruble dişlilerinizi girip hangi kadansla ne kadar hızlanabileceğinizi görüyorsunuz. Ne kadar hızlandığınıza eğim - ağırlık - lastik direnci - rüzgar gibi faktörler etki eder. Ama temel olan sizin hangi dişli oranıyla hangi kadansta pedal çevirebildiğiniz.
Kenda Small Block Eight Sport tan (580 gr) 54-622 ölçüsünde 29x2.10 , Schwalbe Marathon Greenguard 700x35c ye geçiş yapsam, 40-45 km lik Gran Fondo yarışlarında beni rahatlatır mı ?
Podyum derdim yok hocam amacım yarısı süre sıkıntısına takılmadan bitirebilmek.
Asıl sorum Kenda MTB lastiklerinden geçiş yaparsam Schwalbe ye hissedilir bir fark yaratır mı onu merak ediyorum.
Çünkü aslında Schwalbe Marathonlar 250 gr daha ağırlar. 500 gr ek tekerlek ağırlığını hesaba katınca lastikler incelse bile çok şey katar mı o hesabı kestiremiyorum.
@windshear Katar özellikle Marmara Granfondo gibi pürüssüz kaymak yollarda hem lastik geniliğinin 54mmden 35mmye düşmesi hem de arazi tarzı dişlerden yol tarzı dişlere dönüşmesi bence ciddi fark yaratır. Kendimden biliyorum 2.10 luk Arazi lastikleri ile asfaltta sürmek işkence yapışıyor resmen.