Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dağ bisikletinden yol bisikletine yeni geçenin kendini garip hissetmesi normal mi?

@derşan sezer

yol bisikletine en son koycakları şey amortisördür.bisiklet esnemesin diye karbon fibere binlerce lirayı boş yere saymıyorlar
 
Scudo
Diğer bir sorum yokuşlarla ilgili... bir hafta öncesine kadar tazı gibi çıktığım o dik yokuşları bırakın çok hahif bir rampada kalakaldım bugün :mad: , hele vites değişimi, MTBmde çıtır çıtır değiştirdiğim vitesler şimdi 32 saatte değişiyor, süper yavaş! Bu MTB yol farkımı yoksa kalite farkımı anlayamadım.
 
@Tuğba Anbanazli

Alışkalıkla alakası olsa gerek, yol bisikletlerindeki vites sayısı mtb den daha az:)
Vites sisteminiz nedir? birde aynakol dişli sayıları vede ruble dişli sayılarınız nedir.
Atıyorum aynakol 53-39, ruble 11-23 ise dik yokuşlarda zorlanmanız normal:) ama hızıyla ilgili bir sorun olmaması gerek:)
 
Sadece şunu söyleyebilirim vitesler hakkında ön vites sadece 3 tane arka ise 8 tane dişli var, ama yavaş geçiyor bundan eminim. Peki değiştirmem gereken parça (daha seri olması için) vites aktarıcımı yoksa vites sisteminin tamamı mı?
 
@Tuğba Anbanazli

mesela zinciri temizleyip yağlayabilirsin.. seni facebookta aradım ama bulamadım tuğba ordan anlatıcaktım oysa
 
Ön vites 3 tane ise yokuş çıkma kabiliyetinizde bir sorun yok demektir;) yavaş geçmesi konusuna birşey diyemiyorum pek:( en kötü vites sistemi bile tık diye geçer düzde, yokuş yukarı zincir gerginken, kötü ön aktarıcılar vites atmanıza rağmen aynakolu küçültme yada büyütme işlemini gerçekleştiremeyip cırlama sesi çıkartırlar, ama aynakola uygulanan güç kesildiği anda tık diye geçer.
Bence siz ilk önce vites ayarlarınızı kontrol ettirin:)
Bisikletiniz yeni ise zaten bu işlemi 100-200km kullanımdan sonra bir kez daha yaptırmanız gereklidir;)
 
@şahin karaman

Facebook kullanıcısı değilim.
 
@binRR

HEeeh işte, bir de ses mevzuu var, acayip sesler çıkarıyor bisiklet vites değiştirdiğimde, her tonda yani çaat çuut tıkırt... Söylediğinizi gibi yeni bisiklet, en kısa zamanda Delta'ya götürüp derdini veya 'derdimi' anlamaya çalışacağım. Bilgiler için teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: binRR
@binRR

çorumlu gardaşlarımla bizim çok özel tekniklerimiz bunlar herkese söylemeyiz;)
 
@şahin karaman

Ben Çorumlu değilim bu arada...
 
@Tuğba Anbanazli

Rica ederim:) sorununuzu bende şimdi kavradım:) yeni bisikletlerde parçaların tam olarak oturması için 100-200km kullanmak gerekiyor, bu sırada teller bir miktar uzayabiliyor, bu gerçekleştiğinde de tüm ayarlar değişiyor tabiki, genelde bisikleti teslim aldığınızda bu sesler çıkmaya başlayınca getirin ayarlayalım demişlerdir sizede:) çok basit bir işlem, hemen götürün bence:)
 
@şahin karaman

Sizin bu yaptığınızı Çorumlular bile yapmaz ama neyse:)
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
@binRR

herşey dışardan göründüğü gibi değildir halbuki:in:
 
Sayın Abanazlı yazdı ki:

Diğer bir sorum yokuşlarla ilgili... bir hafta öncesine kadar tazı gibi çıktığım o dik yokuşları bırakın çok hahif bir rampada kalakaldım bugün , hele vites değişimi, MTBmde çıtır çıtır değiştirdiğim vitesler şimdi 32 saatte değişiyor, süper yavaş! Bu MTB yol farkımı yoksa kalite farkımı anlayamadım.
__________________


Aslında yol bisikletinde, yokuşa gelmeden vitesi değiştirmiş olmanız gerekebilir...
Yani pedallar üzerinde yük olmadığı anda vites değiştirmelisiniz...
Ya tam güçle pedal çevirmeye araverip, kısa bir süre az güçle çevirerek vites değiştirmelisiniz...
Pedal, dişli üzerinde güç varken değiştirmeyin isterseniz... Dağ bisikleti meraklıları bu işlemi sevebiliyorlar... Ancak, sistemde sorun oluşturabiliyor....
Ya da, yokuş öncesinde, veyahut, başka bir değişle tam zorlanmadan önce, yani tam zamanında değiştirmeniz gerekiyor... Araba gibi baktınız hafif zorlandı, tık değiştirin... Çok büyük zorlamaları beklemeyin...
 
  • Beğen
Tepkiler: Tui Lui
acaba sram mi hangi vites serisi
 
kitlenmeli değil düz maşa galiba

GEOTECH KARBON YOL BİSİKLETİ MAŞASI 345 GR

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: binRR
@emircan Başbuğ06

Evet düz maşa, kilit sistemi amortisörlü maşalarda var:)
Enteresan vallaha:) benim maşanın şaft borusu bile karbon vede firmanın üst serisi, bu kağıt gibi sanırım:D
 
koskaca İstanbul'da Tuğbaya yardım edecek kimsenin olmaması çok üzücü :( :D Tuğba merhaba...binRR'ında dediği gibi bisikletlerin ikinci ücretsiz bakımları vardır onu yaptırmanı tavsiye ederim gerek ayarların değişmiş olması gerek tellerin uzaması vidaların somunların gevşemesi gibi bir çok sorun olabilir....Vites sisteminin alt seviye ekipmanlardan olması belki ses olayını biraz arttırabilir fakat iyi bir usta iyi ayar verilmesi sonucunda vites geçişleri normale dönecektir...Kadro boyun sana göre olmuş olsa dahi gidon boğazının acısı, ölcüsü selenin ergonomisi yüksekliği önde arkada olması sürüş konforunu etkileyecektir..Sele çok önde kullanmanı tavsiye etmem selenin kırılması gibi problemler cıkabilir...umarım yardımcı olabilmişimdir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: binRR
Geri