Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Daha hafif jant mı yoksa daha akıcı göbek mi?

Scudo
Jant ve göbek yerine eğer değiştirmediyseniz lastiklerinizi değiştirmenizi öneririm. Mesela bir Schwalbe One stardart bir lastiğe göre yuvarlanma direncini oldukça düşürecektir. Şimdi kontrol ettim 20" olanı da mevcut.

(link)
 
Sadece düz yol için konuşursak (yani uzun mesafe bisiklet sürülecekse) ben jant çemberinin ağırlığını değiştirmenin mantıklı olduğunu düşünmüyorum. Abartıp ağır çember takmak değil benim anlatmak istediğim. Çünkü hızı koruyacak bir ağırlık da olmalı bence. Arabalardaki volan dişlisini düşünürsek, modifiye etmek için hafifletilir. Gaza bastığınızda motor hızlı tepkiler vermeye başlar, çabuk devirlenir. Ama gaz kestiğinizde araba birden devir düşürmeye başlar. Jant çemberini de bunun gibi düşünün. Çember yerine kaliteli bir göbek tercih ederdim ben.
 
@Oğuzhan Y.
ben de 1.35 lik kojaktan 1.10 lu duranoya geçmeyi planlıyordum bu daha da inceymiş. Teşekkürler
 
@Bahadır ÖZEL şöyle bir durum var hangi katlanır bisikleti kullanıyosunuz göremedim belirttiyseniz afedersiniz, ama bi çok katlanır bisiklette tek kat alüminyum jant çemberi var ve akort tutmak bilmiyolar. Akıcılığı etkileyemeyebilir ama bence göbeği değiştirirken düzgün bir jant çemberi de almanızı tavsiye ederim eğer üzerindeki kötüyse. Bir de göbek ayarına baktırabilirsiniz eğer göbekler çok sıkılaştıysa akıcılığı çok kötü etkiler.
 
@Cem cm
Jantlar hiç akort sorunu çıkarmadı bugüne kadar giriş seviyesi olanlardan değil. Bakımını da yaptırıyorum. Genel kanaat göbekleri değiştirmemin gerektiği yönünde. Zaten üst seviye 20" jant da ABD'de satılıyor. Göbek değiştirmek daha kolay olacak
 
Bu konudan yola çıkarak bir şey sormak istiyorum ben de. Göbeklerin performansı öyleyse özellikle yokuş yukarı çıkarken çok fark eder değil mi?

Bende Giant Escape City modeli var Sram Via set grup var. Aynı bisikleti kullananların bile anlayamadığı bir sıkıntım var. Daha önceden kullandığım Carraro 224 ve şu an Giant ile birlikte kullandığım Scott Sporster 40 ile yokuşlarda çok daha rahat çıkıyorum. Nedense Giant ile çıkarken gücümün bir kısmı fazladan yola gidiyormuş gibi geliyor, tam aynı rahatlıkta çıkamıyorum.

Sorun göbek kalitesinden midir? Herhalde Carraro 224'ün göbeğinden de kötü olamaz aslında ama yine de sormak istedim.
 
@Sarper Uluoluk
En çok yokuş aşağı, sonra düz yol, sonra tırmanmada hissedilir. %7 eğimli bir yerde 13 km hız ile tırmanırken pedal çevirmeyi bıraksanız akıcı bir göbek de kötü göbek de hızını koruyamaz zaten.
 
@Sarper Uluoluk

Gücümüzün boşa harcanmasina sebep olabilecek çok fazla hareketli parça var. İki bisikletten biriyle yokusu daha rahat cikabiliyorsaniz "gobek farkidir" dememiz mantikli olmaz.

Vites seti, gucumuzun bir bolumunu alır. Vites setinin kalitesi ve akıcılığı bunda etkili olduğu gibi temizligi de az da olsa etkilidir. Yapiş yapiş, simsiyah bir zincir, aynakoldan, rubleden ve aktaricidan gecerken rahat bükülemeyecektir. Ve sizin gucunuz, bu sıkışmış zincir baklalarinin açılabilmesi için de harcanacak.
Orta gobek, bisiklette akiciliga dogrudan etki eder. Cunku gucumuzun hic te az olmayan bir kismi burada harcanir. Pedala uyguladigimi kuvvetin %100'ü aynakola gecemiyor malesef. Bunun bir kismi da orta gobekte harcaniyor.
Arka aktarici dislileri (pulley wheels veya jockey wheels olarak gecer) cok etki ettiklerini sanmiyorum ama sektörde bunlarin bile seramik modelleri var. Yani gucumuzun cok ufak da olsa bir kismi bunlari dondurmek icin harcaniyor.
Pedal, pedal da her turda döner arkadaslar. Zor dönen bir pedal da gucumuzu alir.
Hatta abartmak gerekirse ayakkabi. Tabaninda fazla kopuk olan, kalin tabanli olan bir ayakkabiyla pedala bastiginizda bile gucunuzun ciddi bir kismini ayakkabi tabaniniza basinç yapmak ve sıkıştırmak icin kullanirsiniz.
Katlanir bisiklette önemsiz, ama aynakolun kalitesi ve esnemezligi gucunuzun daha iyi zincire aktarilmasini saglar. Dura ace bu yuzden pahali meselam sadece hafif oldugu icin degil :snzdglsn:
Kadro da gucunuzun bir kismini fark etmeseniz de aliyor arkadaslar. Ozellikle yokus cikmak gibi yogun guc uygulandigi zamanlar kadro yanal olarak bir miktar esner. Hatta aluminyum kadrolarda, bu isi uzun suredir yapanlar bunu hisseder de. Ornegin karbon kadro neredeyse kemik gibidirm altinizda zangir zangir oynamaz. Kadroyu esnetmek icin de gucunuzun ciddi bir miktarini harciyorsunuz.
Kadro ve bisiklet agirligi. (+sizin agirliginiz tabiki) Yokusta hizlanmak veya rahat cikmak istiyorsaniz yapabileceginiz en mantikli sey kilo vermek. Cunku tirmanista butun işi yercekimine karsi yapiyoruz sonucta. Fazla agirliklardan kurtulmamiz cok ama cok onemli. Her zaman, rahatca ciktiginiz bir yokusu bir gun hafif bir sirt cantasi takarak cikmaya calisin, sizi bu kadar etkileyebildigine cok sasiracaksiniz.
Lastikleriniz. Lastiklerin yuvarlanma direnci ve iclerindeki hava (olmasi gerektigi kadar hava olmali) akiciligi dogrudan etkiliyor. İnik lastik asfalta yapisir arkadaslar.
Seleye oturus pozisyonunuz, bisiklet uzerindeki durusunuz ve bisikletin size uyumu. Bacaginizin pedala basarken ne kadar dogru bir konumda oldugu aslinda onemli. Eger selesi olmasi gerekenden dusuk veya yuksek bir sele kullaniyorsaniz, dogar olarak bacaginiz gucu tam olarak basamayacak ve siz zorlaniyor hissedeceksinizdir. Selenin asagi-yukari ve ileri-geri ayarlari onemli. Bisikletle tam uyum saglamaya ve uzerinde konforlu olmaya calisin. Pedala basma sekiliniz de aslinda onemli, ortasiyla falan basmayin, tarak kemiginin alti pedala basmali. Bisiklete uyum demisken, öne gerektigi kadar uzaniyor olmaniz gerekli. Gogsunuz buzulmemeli, cigerlerinize iyice hava alabilecek sekilde bisiklette bir miktar dik durmaniz gerekli tirmanis sirasinda.
Jant agirligi da yokusta dogrudan etkilidir mesela.

Unuttugum, ve cok minik diye yazmadigim maddeler de (maşa, gidon, gidon bogazi, jant cemberi de esner) var. Bunlardan yola cikarak bisikkette pedala bastiginizda, gucun kendi kendi bacaginizdan çıkarak; ayaginizdan, ayakkabidan, pedaldan, aynakoldan(gobekten), zincirden, arka jant gobeginden, jant çemberinden, lastikten yola geçişi sirasinda nasil eridigini hay etmeye calisin. Kötü bir bisiklette gucun belki de %30'u kayboluyor bu sirada.

Jant gobekleri hersey degil, ama onemlilerden biri o_O
 
@Sarper Uluoluk

Bisikletlerin özelliklerine uzun uzun baktım, lastik kalınlığı dışında pek fark göremedim. (aynakol küçük dişli 26 vs. 28 sadece, o da birinde... diğeri aynı. Gear ratio 1.6 ve 1.8 olarak farkediyor)

Sorun basitçe Giant bisikletinizin lastiklerinde yeterince hava olmamasından olabilir mi? Dış lastik yan duvarı üzerinde belirtilen basınç aralığına uymak kaydıyla biraz daha şişirip deneyebilirsiniz belki. Lastik inceldikçe basıncın da daha yüksek olması gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sarp X
B şıkkı diyorum.. Her ne kadar cember hafifligi ve rijitligi de onemli olsa da göbek akici olmadiktan sonra cemberin hicbir onemi kalmiyor.
Katlanirlardan kimsenin performans beklentisi olmaz ama gücü de bosuna harcamamak lazim. Kaliteli bir dış lastik de akiciligi hissedilir olcude arttiracaktir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@Bahadır ÖZEL Merhaba benim katlanır klasik göbekler ve jantlar italyan malı her sene göbekleri açar bakımını yapar tekrar düzgünce kontrol eder sürerim ben çok memnunum jantlar ve göbeklerden ama şu bir gerçekki dışlastikleri schwalbe shredda marka ve modelle değiştirince inanılmaz bir sürüş kalitesi ve hafiflik elde ettim.
 
@bicyleizm
Şu an zaten 1.35lik kojaklar var. shredda 1.50 likti sanırım. Ama göbekten sonra 1.10 luk durano takmayı düşünüyorum.
 
@ekranci
@ekranci

@Serkan Mıstınoğlu
@Serkan Mıstınoğlu

Bilgiler için çok teşekkürler. Oldukça bilgi sahibi oldum sayenizde.

Konuyla ilgili bir detayı atladım. Sorun lastiklerden kaynaklanıyor olabilir. Belirttiğim Carraro ve Scott ikinci el bisikletlerdi ve üzerinde Schwalbe lastikler var.

Benim Giant'ın kendi lastikleri. Şikayet konusu açtığım Giant olayında tek olumlu yan lastikleri iyi şişirmişlerdi ve o gün daha akıcı geldi bana. Sanırım Scwalbe kalitesinde olmadığı için içindeki basıncı daha rahat kaybediyor. Schawlbe'lerde pompa kullandığımı bilmem doğru düzgün.

Belki masraf yapmaktan kaçınmazsam lastikleri değiştireceğim. Schwalbe ya da çok iyi F/P olduğu söylenen Rubena'ları denerim.
 
Geri