Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 5.993
- Tepki
- 24.856
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo
Velonews'in haberine göre ((link)) profesyoneller bu yıl ilk kez Katar Turu'nda disk freni denemiş, fakat güvenlikle ilgili sorunlar yine gündeme gelmiş...
Roompot – Oranje Peloton takımı bu yıl Katar Turu'nda disk fren kullanıyor. Fotoğraf: Gregor Brown
UCI, bu yıl ilk kez takımların tüm yarışlar için disk fren kullanabilmelerine yeşil ışık yaktı. Geçen sezon bazı takımlar (Sky ve Trek) bazı küçük yarışlarda disk freni denemişlerdi. Katar turunda, hollandalı kontinental kıta takımı Roompot, Sram'ın disk frenlerini kullanıyor. Güvenlik zaafiyetini göze alarak, teknolojinin ilerlemesine ayak uydurmaya çalışan ilk takım onlar.
Roompot sporcusu Berden De Vries, "Frenler gerçekten çok iyi, normal frenden çok üstün" diyor. "Bana gelip yeni frenlerimi fark eden pek çok arkadaşım oldu. Bisikletteki en büyük problem gelişimin ve adaptasyonun yavaş olması bence. Herkesin disk frene geçmesi belki de 5 yılı bulacaktır."
Çok iyi ve hızlı fren yapabilmenin, disk fren kullanmayan sporcuları oldukça şaşırttığını ve bu beklenmeyen ani fren karşısında afalladıklarını söylemiş. Şimdilik karşılaştığın en büyük problemin bu olduğunu belirtmiş.
Şimdilik sadece Sram ve Shimano, disk frenleri yarışlarda test etti.
Amerikan ve Dimension Data(MTN-Qhubeka) sporcusu Tyler Farrar, (Mark Cavendish'in yeni takım arkadaşı) disk fren üreticisi firmaların, güvenlik problemini dikkate almaları gerektiğini söylüyor.
"Biz, yeni teknolojilere açığız, fakat çözülmesi gereken sorunlar var" Diyor Farrar.
"Burada ciddi bir problemden söz ediyoruz. Bisikletlerimize bir nevi dönen bir bıçak koymuş oluyoruz. Disk frenlerin üzerlerine bir koruyucu koymalarının imkansız olduğunu düşünmüyorum. Hiçbir sporcu, zincirleme bir kazada, bisikletinde dönen bir bıçak olsun istemez."
"Eğer bu problemi çözebilirsek, o zaman göreceğiz. Şunu da belirtmek isterim ki, üstün frenleme olayı, tekerleğin asfaltı tutuşunu değiştirmez. Kazaların çoğunda, fren zaten tamamen sıkılır ve tekerlek yol tutuşunu kaybeder (kaymaya başlar), frenlerle yavaşlamaya imkan kalmaz."
De Vries(Roompot sporcusu) bir diğer problemin de yarış esnasında lastik (jant) değiştirmede olacağını söylüyor. Disk frenli bir jantın, normal bir janta göre daha uzun sürece değiştirileceğini söylüyor. Disk frenli bir jantın yerine oturtulurken ayarlarının daha hassas ve zor yapılacağını belirtiyor.
Disk frenlerin sezon boyu test edilebilmesinin önünü açan bu gelişmeyle, efsane yarış olan Fransa Turun'da da disk frenler test edilecektir. Gianni Bugno, bisikletçiler derneği başkanı (CPA) bunu "çılgınlık" olarak nitelendiriyor. Farklı tipte fren kullanan bisikletçilerin aynı peleton içinde olmaları ve UCI'nin bunun test edilmesine izin vermesine tepkili.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En başından beri disk frenlerin pelotona giremeyeceğini düşünenlerdenim. Denenecek, fakat başarılı olamayacak diye düşünüyorum. Özellikle Qhubeka sporcusunun yorumu benim görüşümü daha da güçlendirdi ^^
Roompot – Oranje Peloton takımı bu yıl Katar Turu'nda disk fren kullanıyor. Fotoğraf: Gregor Brown
UCI, bu yıl ilk kez takımların tüm yarışlar için disk fren kullanabilmelerine yeşil ışık yaktı. Geçen sezon bazı takımlar (Sky ve Trek) bazı küçük yarışlarda disk freni denemişlerdi. Katar turunda, hollandalı kontinental kıta takımı Roompot, Sram'ın disk frenlerini kullanıyor. Güvenlik zaafiyetini göze alarak, teknolojinin ilerlemesine ayak uydurmaya çalışan ilk takım onlar.
Roompot sporcusu Berden De Vries, "Frenler gerçekten çok iyi, normal frenden çok üstün" diyor. "Bana gelip yeni frenlerimi fark eden pek çok arkadaşım oldu. Bisikletteki en büyük problem gelişimin ve adaptasyonun yavaş olması bence. Herkesin disk frene geçmesi belki de 5 yılı bulacaktır."
Çok iyi ve hızlı fren yapabilmenin, disk fren kullanmayan sporcuları oldukça şaşırttığını ve bu beklenmeyen ani fren karşısında afalladıklarını söylemiş. Şimdilik karşılaştığın en büyük problemin bu olduğunu belirtmiş.
Şimdilik sadece Sram ve Shimano, disk frenleri yarışlarda test etti.
Amerikan ve Dimension Data(MTN-Qhubeka) sporcusu Tyler Farrar, (Mark Cavendish'in yeni takım arkadaşı) disk fren üreticisi firmaların, güvenlik problemini dikkate almaları gerektiğini söylüyor.
"Biz, yeni teknolojilere açığız, fakat çözülmesi gereken sorunlar var" Diyor Farrar.
"Burada ciddi bir problemden söz ediyoruz. Bisikletlerimize bir nevi dönen bir bıçak koymuş oluyoruz. Disk frenlerin üzerlerine bir koruyucu koymalarının imkansız olduğunu düşünmüyorum. Hiçbir sporcu, zincirleme bir kazada, bisikletinde dönen bir bıçak olsun istemez."
"Eğer bu problemi çözebilirsek, o zaman göreceğiz. Şunu da belirtmek isterim ki, üstün frenleme olayı, tekerleğin asfaltı tutuşunu değiştirmez. Kazaların çoğunda, fren zaten tamamen sıkılır ve tekerlek yol tutuşunu kaybeder (kaymaya başlar), frenlerle yavaşlamaya imkan kalmaz."
De Vries(Roompot sporcusu) bir diğer problemin de yarış esnasında lastik (jant) değiştirmede olacağını söylüyor. Disk frenli bir jantın, normal bir janta göre daha uzun sürece değiştirileceğini söylüyor. Disk frenli bir jantın yerine oturtulurken ayarlarının daha hassas ve zor yapılacağını belirtiyor.
Disk frenlerin sezon boyu test edilebilmesinin önünü açan bu gelişmeyle, efsane yarış olan Fransa Turun'da da disk frenler test edilecektir. Gianni Bugno, bisikletçiler derneği başkanı (CPA) bunu "çılgınlık" olarak nitelendiriyor. Farklı tipte fren kullanan bisikletçilerin aynı peleton içinde olmaları ve UCI'nin bunun test edilmesine izin vermesine tepkili.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En başından beri disk frenlerin pelotona giremeyeceğini düşünenlerdenim. Denenecek, fakat başarılı olamayacak diye düşünüyorum. Özellikle Qhubeka sporcusunun yorumu benim görüşümü daha da güçlendirdi ^^