Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Disk frenler Katar Turu'nda denendi ve tartışmalar tekrar başladı...

Disk frenle u fren arasında tek fark ısı farkı. Yada avantajı da denebilir. U frende uzun inişlerde jantın ısınması söz konusudur bu ısı hem lastiğin genleşerek patlamasına hemde o anlık yada tamamen akordun bozulmasına sebep olur hatta extrem durumlarda tel kopması olur. Dağ bisikleti iniş odaklı bir bisikletir ve yol bisikletinden daha kötü koşullarda çalışır dolayısı ile disk fren dağ için tasarlanmıştır.
Bisiklet sektörü temelde metal satar. Dağ bisikletlerinde 20 ton disk fren olan çok kaliteli Çelik yol bisikletlerinden konuda sende 40 ton üretip risatacaklar ve tanesi işçiliği dahil 5 doları geçmeyecek parça son kullanıcıya 20 dolara patlayacak ki bunun kaliperi pedi. Hem daha fazla üretip maliyeti düşürecek hemde yıllardır belli olan fiyata satacak ayrıca yol bisikletine daha hafif alternatifler ile fahiş fiyatlar sunacak ben shimanonun başında olsam nekadar çok para kazanacağımı düşünürken nefesim kesilirdi.
Disk fren ile u fren arasında fren kuvveti yada kalitesi arasında fark olamaz çünkü 40mm kalınlığında latikle Kaya'lardan aşağıya inmiyorsun 20 mm lastikle ki basınçla yere sadece 15mm değerlen frenin kuvvetli olması daha çok sorun çıkarır.
Kazalarda ufak çizikler yırtıklar sürtünmeden dolayı doku kaybı olasada yanağında 10 dikişle ertesi günün etabını alabilecek yarışçı tanımıyorum gerçi kırık diz kapağı ile yarış bitiren var ama dikiş ayrı bir şey.
 
Scudo
Bende disk frencilerdenim. Kaza esnasında parmakların jant tellerine girme ihtimali diskin kasıklara girme ihtimalinden çok daha fazla. Ayrıca hidrolik disklerde frenleme çok ta dozunda yapılabilmekte. Frenleme kabiliyetinden bahsetmiyorum bile. Ama zorluklar muhakkak olacaktır.
 
@mehmetsunu

Hangi CX Lerde Lapierre Eski Canti lever frenleri kullanmis? Benim bildigime ve gördügüme göre kullandigi frensistemlerini asagida siraladim. Benzerlik olabilir ama eski cantilerde Telin cekisi kisa ve canti fren kollarina uygun, Cyclo cantilerdeyse tel cekimi daha cok yana dogru olusu ile beraber daha uzun ve daha sert cekis gücü var ve bu frenler Normal yol bisikletinin fren kollarina daha cok uyum sagliyor ve uygun oluyor.

CX Carbone FDJ = SRAM SHORTY 4

CX ALU 500 = TEKTRO CR510 BLACK

CX ALU 200 FDJ = TEKTRO CR510 BLACK
 
Sürat felakketir !!! Bisiklet dediğin keyif işidir yavaş yavaş gezin tozun :) keyfinize bakın
 
  • Beğen
Tepkiler: ilkercom
Disk frenlerin ısınma problemi çözüldü, herşeyi çözüyorlar bahanemiz kalmıyor :D Bir süre sonra, ''İstemiyoruz yahuuuu!!'' diye bağıracak prolar :komik::komik:
 
  • Beğen
Tepkiler: Sabih Bağcı
Ayrıca şu farkında belirmek gerek, rotor merkeze bağlı ve merkezden fren kuvveti teller aracılığı ile çembere oradan en dışa lastiğe iletilir. Bu haraket teller ve merkez arasında muazzam burulma ile gerilim oluşturur. Arka teker bu burulma kuvvetine sprintten alışkındır ama sprinte kuvvet yola çok daha rahat geçer fren kuvvetin burulma ihtiyacı sprintten daha fazladır yani teller farklı açılarda yük biner. U frende pabuçlardan öndekş teller çekme tekerleğin aka kısmında kalan teller itme kuvveti görür. Yani disk arka tekerleğin alışık olduğu bir kuvvet üretirken ön tekerlek daha az tel sayısıyla bu kuvvetler açısından zayıf kalabilir ayrıca disk için üretilmiş jantlar bu kuvvetleri karşılayacağını garantileyebilmek için daha ağır olmaları gerekir mantık olarak daha kalın metal kullanılmalı. Neresinden bakarsan bak yol bisikletinde disk kapitalist pazar sokuşturması.
 
Pro yarışlarda sorun çıkar. Neden?
Lastik patladı ve yerine yeni jant takıldı, emin olun aynı aralığına oturmaz. Disk ortalamasında 1mm fark olması bile sorun yaratır ki, bunu bir kaç saniyelik lastik değişiminde ayarlıyamazsın. Hatta bırakın yeni jantı takmayı, aynı jantı çıkarıp tekrar takın. Yine aynı aralığına denk gelmez.
 
Bunca güzel örnek paylaşılmışken neden hala yol bisikletine disk freni desteklersiniz anlamıyorum. Disk frenleri tırmanışçılar zaten kullanmaz ki Tour olsun Giro Olsun Vuelta olsun bütün büyük turlar dağlarda kazanılır ve hafiflik en büyük etkenlerden biri. Disk fren kullanan birisi büyük tur kazanmadıkça disk fren kullanımı yaygınlaşmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: tolsen92
@Hasan Saylık
Hayır bence zaten viraja girmeden önce belli bir hıza düşmen gerek diyelim 15 e düşçen v fren 50 metrede basıyo frene (sayılar ve fren performansı atma sadece olayı anlatmak istiyorum) 30,25,20,15 diye azalıp viraja girdi ve 15 km den hızlanmaya başladı. Disk frende ise son 10 metrede direk direk 30,15 diye yavaşladı ve 40 metreyei 30 ile gitti ve yine 15 den hızlanmaya başladı. Yani daha iyi oldu :) düşüncem böyle
 
@Malik altuntaş

Üzgünüm bu süreçte kaydın ve düştün. O iş pratikte öyle değil. Aynı şeyi mtb de dene gene yeri öpeceksin :)
 
Fizik bilgim çok değil tabi ki ama affınıza sığınarak şunu söylemek istiyorum;
Yarış bisikletlerinde lastik çok ince olduğu için disk tek taraftan olduğunda,fren yapınca diskin olduğu yöne doğru çekme olacaktır diye düşünüyorum...:kötü:
Ayrıca çok güçlü fren yapmak gerekse kadroya(özellikle maşa ya)çok yük biner ve kırabilir diye düşündüm bir an...!!!
 
@Yavuz S.
Kaydın düştün felan ben alıntı yaptığım şeye cevap verdim ve mantık olarak doğru :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Volg
Geri