Zekeriya Çab
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 29 Haziran 2014
- Mesaj
- 1.083
- Tepki
- 1.614
- Şehir
- İstanbul
Disk frenle u fren arasında tek fark ısı farkı. Yada avantajı da denebilir. U frende uzun inişlerde jantın ısınması söz konusudur bu ısı hem lastiğin genleşerek patlamasına hemde o anlık yada tamamen akordun bozulmasına sebep olur hatta extrem durumlarda tel kopması olur. Dağ bisikleti iniş odaklı bir bisikletir ve yol bisikletinden daha kötü koşullarda çalışır dolayısı ile disk fren dağ için tasarlanmıştır.
Bisiklet sektörü temelde metal satar. Dağ bisikletlerinde 20 ton disk fren olan çok kaliteli Çelik yol bisikletlerinden konuda sende 40 ton üretip risatacaklar ve tanesi işçiliği dahil 5 doları geçmeyecek parça son kullanıcıya 20 dolara patlayacak ki bunun kaliperi pedi. Hem daha fazla üretip maliyeti düşürecek hemde yıllardır belli olan fiyata satacak ayrıca yol bisikletine daha hafif alternatifler ile fahiş fiyatlar sunacak ben shimanonun başında olsam nekadar çok para kazanacağımı düşünürken nefesim kesilirdi.
Disk fren ile u fren arasında fren kuvveti yada kalitesi arasında fark olamaz çünkü 40mm kalınlığında latikle Kaya'lardan aşağıya inmiyorsun 20 mm lastikle ki basınçla yere sadece 15mm değerlen frenin kuvvetli olması daha çok sorun çıkarır.
Kazalarda ufak çizikler yırtıklar sürtünmeden dolayı doku kaybı olasada yanağında 10 dikişle ertesi günün etabını alabilecek yarışçı tanımıyorum gerçi kırık diz kapağı ile yarış bitiren var ama dikiş ayrı bir şey.
Bisiklet sektörü temelde metal satar. Dağ bisikletlerinde 20 ton disk fren olan çok kaliteli Çelik yol bisikletlerinden konuda sende 40 ton üretip risatacaklar ve tanesi işçiliği dahil 5 doları geçmeyecek parça son kullanıcıya 20 dolara patlayacak ki bunun kaliperi pedi. Hem daha fazla üretip maliyeti düşürecek hemde yıllardır belli olan fiyata satacak ayrıca yol bisikletine daha hafif alternatifler ile fahiş fiyatlar sunacak ben shimanonun başında olsam nekadar çok para kazanacağımı düşünürken nefesim kesilirdi.
Disk fren ile u fren arasında fren kuvveti yada kalitesi arasında fark olamaz çünkü 40mm kalınlığında latikle Kaya'lardan aşağıya inmiyorsun 20 mm lastikle ki basınçla yere sadece 15mm değerlen frenin kuvvetli olması daha çok sorun çıkarır.
Kazalarda ufak çizikler yırtıklar sürtünmeden dolayı doku kaybı olasada yanağında 10 dikişle ertesi günün etabını alabilecek yarışçı tanımıyorum gerçi kırık diz kapağı ile yarış bitiren var ama dikiş ayrı bir şey.