Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Doğru lastik basıncı

Scudo
Ben de korkarak önce 40 psi yaptığım arka lastiği 36 psi ye düşürdüm (2.5 bar)
Ön kadtiği de 33 psi civarı yaptım.
Lastikler ne yoruyor ne de çukur tümseklerde sarsıyor.
Mamometreli pompa ile şişiterek ayarladım.:)

(link)

40 psi ile 36 psi arasında konfor açısından çok büyük fark varmış.
Pedalda farkı pek hissetmedim.:)

@kuşlar gibi özgür
Aslınfa öne az arkaya fazla basmanız gerekiyor.
Yazdıklarınızda hata olmasın..??
 
@kuşlar gibi özgür

10 psi düşürmek konforu çok arttırmıştır.
Ama pedalda da biraz sertleşme yapmıştır.
Çünkü lastiğin yere temas genişliği artıyor.
:):)

Benim 27,5×2,0 lastiği 40 psi den 36 ya düşürdüğümde
Tozlu zeminde gidince tabanda 3-4 mm daha geniş bir yüzeyin tozlandığını-yada 3-4 mm daha geniş yüzeyin yere temas ettiğini tespit ettim.
Sanırım arkaya 38 psi öne de 35 psi gibi ideal olacak. Hem konfor iyi olacak..hem de yormayacak.:):)

(link)
 
Selamlar, ufak bir sorum olacak.Lastiklerim Michelin Country Rock 26x1.75 ve 73 psi ' a kadar destekliyor.Çoğunlukla asfaltta kullandığım için arkaya 60-65 arası basıyorum, öne 5 psi daha az.Kafama takılan ise sürüş esnasında arka lastiğe baktığımda yayılmış gibi geliyor, yani yola temas ettiği yer çok fazla sanki.Ben mi çok evham yapıyorum acaba?:kötü:
 
Bugün bisikleti yıkadıktan sonra ufak bir turladım.Arka lastikte yaklaşık 60 hava vardı, kumun üstünden geçince direk aklıma bu konu geldi ve inip baktığımda lastik sırtlarının hemen hemen aynı oranda tozlandıklarını gördüm.Demek ki ben biraz fazla evham yapmışım :DPedala devam.
@kuşlar gibi özgür İlginiz için teşekkür ederim.
 
Bu tabloya göre 26x1.75 yani 44 mm tabanlı lastik 110 kg lık kullanıcı için 5.5 bar yani 79 psi verir.
73 psi vücut ağırlığınız 100 kg civarı ise mantıklı olur.:)
@anti panik

@Ceyhun Özkan

Düzeltme :
65 psi basıyorsanız 4.5 bar yapıyor. 44 mm taban için
Vücut ağırlığı 90 kg civarı ise mantıklıdır.
 
son zamanlarda konu ile ilgili birçok video izledim ve yazılar okudum. bir yol bisikleti kullanıcısı olarak bize hep basıncın 110 civarı olaması gerektiği anlatılmıştı fakat son araştırmalar ve tecrübeler bunun çok da gerçeği yansıtmadığını gösteriyor. yani daha düşük basınç değerleriyle daha verimli sürüş yapabileceğimiz anlatılıyor. arkasındaki mantık ise kısaca şu şekilde;
eğer gerçekten yüzey olarak kusursuz bir yolda bisikleti kullanıyorsanız basıncın yüksek olması lastik ile yol arasındaki direnci düşüreceğinden dolayı faydalı. Fakat pratikte bu şartlar çok da geçerli değil. Dolayısıyla basıncı düşürerek, yoldaki bozukluk kaynaklı enerji sönümlenebiliyor. Ayrıca daha konforlu bir sürüş sağlanıyor.
Yol bisikleti için basit bir formül vermek gerekirse 70 kg ağırlığında birisi için olması gereken basınç 93 PSI ve her 10 kg ağırlık artışı icin bu değerin üzerine 3 PSI eklenmesi gerekiyor.

bu bilgiye ek olarak hemen aşağıdaki linkte bulunan excel tablosu ile daha detaylı bir hesaplama yapabilirsiniz.
(link)

Youtube videosunu aşağıya ekliyorum.

fikirlerinizi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum.
 
@cayboylu bu konu benim de aklımı kurcaliyo. 110 basıyorum ben de 25 lastiğe. Ama ideal değerler 80 85 gibi çok düşük değerler. Denemedim bile diyebilirim.
 
@Cem cm aynen bende denemedim fakat en kısa zamanda deneyip sürekli kullandığım bir rotadaki sonuçlarımı karşılaştırmak istiyorum.
 
Şimdi benim için doğru lastik basıncı 110 ise eğer ki, ben de 120 basarsam ne olur :D Yani boşa ağırlık mı yapmış olurum, yoksa konforum mu kaçar, yoksa lastiğin patlamasını mı kolaylaştırırım :D
 
Üretici firmanin belirledigi azami basinc degerinin uzerinde hava basarsaniz, jastigin janttan kurtulmasi da dahil olmak uzere tehlikeli bir durum yaratmis olursunuz.

Guvenli sinirlar icinde kalarak lastik basincini arttirmak ise, lastigin yolla temas eden alanini kucultecegi icin yol tutus kabiliyetini dusurur ancak buna bagli olarak patlama riskini azaltir.
 
@Ahmet Bilge Kaan AKIN
Yuvarlanma direnciniz bir miktar azalacağı için bisiklet daha iyi akar. Fakat konfordan ödün verirsiniz ve uzun turlarda bilek, omuz, sırt ve kasık bölgesinde ağrı olarak geri dönebilir.
 
@uguryilmaz144
Aksini de söylüyolar ideal değer maximum değerden daha düşük yuvarlanma direnci yaratıyomuş ama 700×25 lastiğe 80 hava basıp gideceğimi zannetmiyorum
 
@Cem cm

Cem abi lastik basıncı arttıkça yuvarlanma direnci azalıyor. Fakat özellikle 100'psiın üstündeki basınçlarda yuvarlanma direnci azalarak azalıyor. Yani yuvarlanma direnci, basınç artışıyla aynı oranda azalmıyor. O yüzden 1-2w için belirli bir basıncın üstüne çıkıp konfordan ödün vermeye gerek yok diye düşünüyorum.

123123.jpg
 

Dosyalar

  • Adsız.jpg
    Adsız.jpg
    158,8 KB · Okunma: 23
  • Beğen
Tepkiler: mervan kızıl
@uguryilmaz144 anladim dostum. İhmal edilir bi değer yani. Peki neden 80 basmak içimden gelmiyo nedir acaba bunun psikolojik altyapısı:D
Ayni şey araba isinde de var. Her aracın lastik basinci farklidir yük durumuna göre ama bütün lastikçiler 30 bascan gardaş der gönderir
 
@Cem cm
Ben genelde 125psi basıyorum lastiklere. Fakat benim derdim yuvarlanma direncini azaltmaktan ziyade pinch flat yani yılan ısırığı olarak tabir edilen patlakların önüne geçmek. Konfor kötü oluyor fakat en azından lastik patlamıyor.
 
@uguryilmaz144
Eyvallah sağolasın. :harika: peki viraj kabiliyeti tehlikeli oluyo mu bu basınçta. Teoride negatif etkiliyomuş pratikte nedir durum ? Ben henüz sert virajlarda sınırlarımı zorlayamıyorum
 
@Cem cm

Virajlarda risk almayı hiç denemedim fakat yüksek basınç lastiğin yanal esnemezliğini arttıracaktır. Diğer yandan yüksek basınçta şişirilen lastik asfalttaki bozukluklarda sekerek ilerliyor ve sürüşü tehlikeye sokuyor. O yüzden 25-28c gibi lastikleri 90-100psi gibi basınçlarda kullanmak 23c lastiği 120psi'da kullanmaya göre hem yuvarlanma direnci açısından hem de yol tutuş olarak daha avantajlı diye düşünüyorum. Zaten prolar bile tırmanışın çok olmadığı etaplarda 25mm, roubaix gibi cehennem etaplarında 28mm lastik kullanıyorlar.
 
Geri