Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Düz Gidon Nasıldır Avantajları nedir

M.Fatih Ertürk

Aktif Üye
Kayıt
12 Mart 2013
Mesaj
183
Tepki
14
Şehir
Adıyaman
Bisiklet
Salcano
Ameboa Vitra Gidon ve Boğaz Aldımda Sizce Nasıldır Düz gidon Mantıklı mı Avantajları nelerdir..
 
Scudo
aynı sorudan bende muzdaribim acaba cevabını bilen var mı ?
 
Kimse yok heralde

Blade III cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
gidon yükseldikçe posizyonunuz dikleşir ve yavaşlarsınız.
örnek olarak ;

açılı bir gidon boğazı (açısı en yüksekte ayarlı olsun 60 derece mesela ) + riser gidon

ile

düz bir boğaz + düz gidon ;

arasında oturma posizyonu olarak 5-10 derece farklılık yarabilir.

Ne kadar dik posizyonda olursanız o kadar rahat o kadar yavaş,
ne kadar yatar posizyonda kullanırsanız o kadar dirençsiz , hızlı bir o kadarda rahatsız gidersiniz.
 
@kivilcimb

hımm bben de düz gidon ve boğaz var uzun yolda yapmayı severim beni daha mı çok yorar ?
 
Bu aslında biraz hangi sele? sorusu gibi bir durum. Popon hangisinde rahat ediyorsa odur, sorulmaz. Gidon olayı da öyle, hangisinde rahat ediyorsan...
Yavaşlık ve hızlılık konusunun değişen oturma pozisyonuyla ilgili olduğunu ve aslında gidon yüksekliğinin değiştirilerek iki gidonda da eşit şartların sağlanabileceğini düşünüyorum. En azından kendi deneyimlerimde bana öyle gibi geldi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan Orha
@Serden Us


ben şunu düşünüyorum vucut ne kadar dik olsa o kadar rüzgarın sürtünmesi olur ve yavaşlatır haaa o kadar hızlı değiliz ama şuda bir gerçek ki yol bisikletleri neredeyse yatar pozisyonda sürüyorlar ve hızlılar tek aklıma bu geliyor
düz gidonlar düşük hızda kontrolü sağlar
eğimli gidonlarda yüksek hızda kontrolu sağlar diye biliyorum ama ?

bilmem doğru mu
 
@mfe02

Hıza göre kontrol nasıl değişiyor emin değilim ama ben riser gidonu arazide daha rahat tutuyorum. Daha doğrusu kontrolüm artıyormuş hissi veriyor. Sanki arazide gitmeye çalışan ufak direksiyonlu bir arabadan inip traktöre binmiş gibi. Ama bu rahatlık bana fazla geliyor o ayrı :)
 
Riser arazide Daha mantıklı bunu fark ettim şehirde ise düz gidon geçler :)
 
Düz gidonun uzun mesafe için uygun olmadığını söylüyorum. Pazar günü şehirdeki bir bisiklet grubuyla,, 30 kişi vardı sanırım, onların çoğu 125 km, ben ise daha uzaktan geldiğim için 184 km kat ettim. Bu tur boyunca düz gidon kullananların el ve bileklerinde oluşan ağrı ve stresten dolayı ellerini salladıklarını gözlemledim . ben ise şehir bisikletinden dönüştürdüğüm drop barlı gravelle gayet rahattım
 
Düz gidonun uzun mesafe için uygun olmadığını söylüyorum. Pazar günü şehirdeki bir bisiklet grubuyla,, 30 kişi vardı sanırım, onların çoğu 125 km, ben ise daha uzaktan geldiğim için 184 km kat ettim. Bu tur boyunca düz gidon kullananların el ve bileklerinde oluşan ağrı ve stresten dolayı ellerini salladıklarını gözlemledim . ben ise şehir bisikletinden dönüştürdüğüm drop barlı gravelle gayet rahattım
Bir dergi yazısında gördüm, düz gidon dik sürüş için elverişli şekilde şehir içi ter atmadan kullanmanızı sağlıyormuş. İnsan kullandıkça biraz terletse de daha aerodinamik bir pozisyon almayı öğreniyor zaten yokuş ine çıka öne eğilmekten Hollanda'da değilse.:D
 
Düz gidonun uzun mesafe için uygun olmadığını söylüyorum. Pazar günü şehirdeki bir bisiklet grubuyla,, 30 kişi vardı sanırım, onların çoğu 125 km, ben ise daha uzaktan geldiğim için 184 km kat ettim. Bu tur boyunca düz gidon kullananların el ve bileklerinde oluşan ağrı ve stresten dolayı ellerini salladıklarını gözlemledim . ben ise şehir bisikletinden dönüştürdüğüm drop barlı gravelle gayet rahattım
Bir düz gidon kullanıcısı olarak dediklerinize katılıyorum fakat bunun da çözümü var. Ben düz gidon ile uzun mesafeler kat ediyorum hafta da bir kere 80-90km yol yapıyorum onun harici günlük 50km yol yapıyorum toplam 250-300km yol yapmış oluyorum bir hafta da ve benim getirdiğim çözüm ise bir adet gidon sargısı alıp gidona sarıyorsunuz ellerinizi gidon sargısının olduğu yerde avuçlarınız açık bir şekilde elinizin yan tarafını oraya koyup rahat bir şekilde yol kat edebiliyorsunuz, ağrı veya acı kesinlikle oluşmuyor. Her ne kadar düz gidon olsa bile öyle yada böyle aero pozisyonu yine alınabiliyor tabi ki drop barda ki gibi olmuyor maalesef.
img_20220721_143509-jpg.291783

6m59ezjfrqigmm1sifb24szv-ypzi4twwoywenk4hxy-2048x945-jpg.291991
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
Bir dergi yazısında gördüm, düz gidon dik sürüş için elverişli şekilde şehir içi ter atmadan kullanmanızı sağlıyormuş. İnsan kullandıkça biraz terletse de daha aerodinamik bir pozisyon almayı öğreniyor zaten yokuş ine çıka öne eğilmekten Hollanda'da değilse.:D
Şehir içinde, yoğun trafikte, sık sık fren yapmak zorunda kalınacak durumlarda düz gidonun daha fonksiyonel olduğu konusunda sizinle aynı fikirdeyim, 3 bisikletimden biri de düz gidonlu bir ghost zaten.
 
Bir düz gidon kullanıcısı olarak dediklerinize katılıyorum fakat bunun da çözümü var. Ben düz gidon ile uzun mesafeler kat ediyorum hafta da bir kere 80-90km yol yapıyorum onun harici günlük 50km yol yapıyorum toplam 250-300km yol yapmış oluyorum bir hafta da ve benim getirdiğim çözüm ise bir adet gidon sargısı alıp gidona sarıyorsunuz ellerinizi gidon sargısının olduğu yerde avuçlarınız açık bir şekilde elinizin yan tarafını oraya koyup rahat bir şekilde yol kat edebiliyorsunuz, ağrı veya acı kesinlikle oluşmuyor. Her ne kadar düz gidon olsa bile öyle yada böyle aero pozisyonu yine alınabiliyor tabi ki drop barda ki gibi olmuyor maalesef.
img_20220721_143509-jpg.291783

6m59ezjfrqigmm1sifb24szv-ypzi4twwoywenk4hxy-2048x945-jpg.291991
Ben olsam bir aero bar takarım. Düzde performans arayınca koyarsın kolları devam
 
Ben olsam bir aero bar takarım. Düzde performans arayınca koyarsın kolları devam

Evet, inan ki o kadar çok düşündüm ki aero bar takmayı fakat bisikleti daha fazla ağırlaştırmak istemediğimden dolayı ve frenlere geçiş mesafesi uzak olsuğundan dolayı vazgeçtim. Yanlış hatırlamıyor isem bir aero bar 600gram ağırlığında oluyor, bisikletim 12kg yeterince ağır olduğunu düşünüyorum.
 
Geri