Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Düz maşa mı? amortisör mü?

Ugur MUTLU

Üye
Kayıt
12 Nisan 2012
Mesaj
59
Tepki
26
Şehir
ANTALYA
aranıza yenı katılmıs bırısı olarak goruslerınızı beklıyorum evet baslıktada dedıgım gıbı gunumuz turkıye yollarını degerlendırecek olursak duz masa bır bısıkletle zorlanırmıyım bunun ıcın amortısorlu bır sehır bısıkletı mı almalıyım sehır tur bısıkletı almaya karar verdım ama duz masa mı amortısor mu karar veremedım.amortısor bıraz agır basmakta suan ıcın ama tecrubelrınıze dayanaraktan goruslerınızı beklıyorum

amortısor olursa tercıhım: specıalızed crosstrail veya corratec x vert cross gent tur 2012

duz masa olursada tercıgım specıalızed sırrus sport
 
Scudo
Kullanacağınız zemin şartlarına göre maşanın sabit olup olmaması önemli bir seçim.Tura çıkacağınız alanları göz önünde bulundurup öyle karar vermelisiniz
 
Düz maşa çok hoş, ancak şehirlerimizdeki yollar keşke kilitli ön maşa olsaydı dedirtiyor!!!!
2,5 yıllık düz maşa tecrübemden sonra kilitli maşaya geçtim, çok daha rahatım!!!
Ama bir söylentiye göre de düz maşa alıp kilitli taktırmak mümkün ve ucuz, ancak tersi çok zor ve pahalı!!!

Bu arada tercihim specıalızed crosstrail olurdu!!!! Maşa falan hikaye aslında!!!
 
cancameses söylemiş zaten, düz maşa alıp 100 TL gibi bir fiyata kilitli maşa taktırabilirsiniz. Amacınıza göre değiştirir kullanırsınız. Düz maşa bulabilmek çok zor ve epey pahalı.
Bir SSS hayranı olarak şiddetle tavsiye ediyorum Speciallized Sirrus Sport veya Elite
 
Düz maşa ve amortisorlü maşa bisikletin açıları farklıdır, sonraki değişimlerde orjinali gibi olmayacaktır, yine bir şeyler eksik kalır.
Antalya civarının yollarını bilmiyorum ama düz maşa o kadar da konforsuz değil, ayırca SSS lerin maşasında titreşim emici bir özellik olduğunu hatırlıyorum. Düz maşayla insanlar dünyayı geziyor üstelik maşada bagaj varken, bu kadar abartmaya gerek yok.
Maşa tamamen kullanıcının tercihine kalmış bir durum, yolla pek alakalı olduğunu sanmıyorum, şehir bisikletinde maşa var diye lambur lumbur çukurlara giren var mı bilemiyorum :) Amortisörlü maşa daha fazla konfor için, düz maşa daha fazla hız için, tercih sana kalmış, hangisini tercih ediyorsan bisikletini de ona göre seçmelisin.
 
Sedona 761, Suntour Raidon maşalı ve Scott Sub 20 sabit maşalı bisiklet kullanan biri olarak, süspansiyonlu bisikletle asfalttaki çukurlara gözü kapalı vurabilirsiniz, kaldırımlara aldırış etmeden çıkabilirsiniz. Şahsen sabit maşalı bisikletimle böyle şeyler yapmam, daha dikkatli gidiyorum, çukurlara sokmuyorum. Kaldırımlara yine çıkıp iniyorum ama tabi daha yavaş çıkıyorum ve iniyorum.

Onun dışında, asfalttaki bozukluklar, yamalar vs. olarak düşünürseniz süspasiyon ile sabit maşa arasında çok çok büyük bir fark yok. İki bisikletle de bunların üzerinden düşünmeden geçerim. Konfor olarak da fazla fark yok.

Ancak pütürlü yollarda yapılan yüksek hızda (40kmh ve üzeri) sabit maşada bütün titreşim olduğu gibi elime yansıyor, süspansiyonlu maşa da ise büyük oranda sönümleniyor.

Süspansiyon demek, bakım yapılacak ek bir bölge demek. Ve toz kir kaçınca bakım yapmazsanız, süspansiyonun etkinliği azalıyor, sertleşiyor.

Sonuç olarak şehir içi ve tur için sabit maşa diyorum.
 
sabit maşada konfor elde etmek isteyenler, elciklerini daha ergonomik olanlarla değiştirebilir, lastik çapını genişletebilir (700c 38-40 gibi)

mtb almaktan son anda vazgeçen birisi için amortisör daha iyi.
yol mu şehir bisikleti mi? arada kalan birisi için düz maşa.
 
aslında hızdan cok konfort bıraz daha agır basıyor benım ıcın mtbden vazgecmemın sebebıde sadece sehır turlarında kullanacagım ıcın o halde crosstrail tercıhım olucaktır buyuk ıhtımal tese
 
Ne zaman rijit mi yoksa süspansiyonlu maşa mı benzeri bir başlık görsem arkasından bisikletim için rijit maşa arayışına geçiyorum forumun dibinde köşesinde...ama yok yok yok! 28'' V fren uyumlu siyah rijit maşa duyan gören olursa bir pm yeter.
 
@Barış TURAN

(link)

linkte var dostum ...
 
bence bisiklet yapisi itibariyle bozuk yollarda fazla surate izin vermiyor, e duzgun zeminde de suspansiyon tasimaya hic gerek yok. Suspansiyonun cikartabailecegi hic bir masraf duz masada da yol, bisikletimi almadan once dusunup duz masaya karar vermistim. Simdi bi sikayetim yok :)
zaten ne kadar teferruat o kadar masraf, o yuzden hic sevmem teferruati.
Karaduzenden vazgecmem :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafantastico
yol bisikleti için düz maşa, cross-şehir bisikleti için kilitlenebilir amartisörlü maşa bence :)
 
  • Beğen
Tepkiler: historiyst
@AhmetC

+1

Kazasız ve keyifli turlar

five
 
Selamlar biraz amatörce bir soru olabilir fakat ne yapayım yeni girdik bu işlere :) maşa dediğimiz şey sanıyorum amortisörle aynı şey peki kilitli maşa dediğimizde kilitlemezsek amortisörlü kilitlersek amortisörsüz yani düz maşa gibi mi oluyor bisiklet? eğer böyleyse neden bi bisikleti düz yaparlar kilitli koy isteyen istediği gibi ayarlayıp kullansın? yani mantığı soruyorum yoksa onu akıl edemediler mi demiyorum :) cevaplarsanız minnettar kalırım bisiklet alma aşamasındayım da bir de sonra soru 21 vites ile 24 vites çok şey farkettirir mi? sağolun
 
Arkadaşlar, sportive 227 (disk fren) kullanıyorum. düz maşaya geçmek için şöyle bir şey buldum. Bilen var mı, nasıldır acaba? değer mi?

(link)
 
@Mustafa Gürkanlı
Bir bisiklete amörtisör takmak demek onun hem ağırlığını hem de maliyetini artırmak anlamına geliyor. Bu yüzden ihtiyaç duymayan sürücüler için bazı bisikletler amörtisörsüz yapılıyor.
 
Geri