Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Elektrikli bisiklet devri

Elektrikli bisikletler şakaya gelmez bir kaç gün evvel sosyal bir mecrada şarja takıldıktan sonra yanmaya başladı bisiklet, akabinde patladı. Bisikletin yandığı yer ev vs olsa Allah korusun akşamdan şarja takıp sabah binerim demeyin. Balkonda felan sarj edin.

Aynen dediğiniz gibi kalitesiz ürünlerde yangın ve patlama riski yüksek.


İşim gereği bende konuya hassas davraniyorum. Kaliteli ve yeni üretim tarihli pillerden yine iyi işcilik ile yapılmış bir batarya, kaliteli bir BMS kontrol kartı ve en önemliside uygun amper değerinde mümkünse trafolu bir şarj adaptörü kullanılır ise hiç bir problem olmaz.

Evinizin ana sigorta kutusunun problemsiz olması, 30MA kaçak akım rölesi muhakkak bulunması, kutudan sarj edeceginiz prize gelen hattın problemsiz olması, mümkünse regule edilmiş bir gerilim kullanıyor olmanız yada en azında akım korumalı bir priz kullanıyor olduğumuzu var sayıyorum en başta tabiki.

Dediğim şekilde, böyle kurulmuş bir bir sistem ile cihazı isterseniz şarjda bırakıp tatile gidin, hiç bir problem olmayacaktır.
 
Scudo
Tamamen bilgi amaçlı soruyorum. Batarya kalitesini nasıl anlıyorsunuz. Ben de alba kit aldım biraz araştırdıktan sonra. Pillere genel olarak lg - samsung falan yazıyorlar ama açıkça çok bir fikrim yok. Kaliteli mi değil mi? En verimli marka hangisidir vs. bu konularda aydınlatırsanız sevinirim. Alba'da eskiden lg yazıyordu sanki sitesinde artık böyle bi veri göremedim. Sitesindeki görsele bakınca panasonic markaya benziyor ne kadar doğrudur bilemiyorum tabi ki veya kaliteli mi panasonic markası.

305011 dosyayı görüntüle305012 dosyayı görüntüle

Hocam selamlar. Açıkcası bataryalar ve piller konusunda uzman değilim. Ancak araştırdığım kadarıyla samsung, lg, panasonic hücrelerle ile yapılanlar kaliteli. Ben alba ile görüştüm. Ne yazık ki bu az önce saydığım markaların bulunurluğu zor olduğu için e bisiklet akülerinde power xtra marka yerli bir pil kullandıklarını söylediler. Bu marka kötüdür diye bir iddiam tabii ki yok ama malum bilinen markaların ayarında olduğunu da pek sanmıyorum açıkcası.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özhan Akgöğ
Arkadaşlar bende karbon maşa yol bisikletine sadece rampalarda yardımcı olsun diye kit takmak istiyorum . Ön kit takma niyetindeyim takması çıkarması filan çok kolay. Acaba 250 w motorun karbon maşa ya zararı olur mu?
 
Arkadaşlar bende karbon maşa yol bisikletine sadece rampalarda yardımcı olsun diye kit takmak istiyorum . Ön kit takma niyetindeyim takması çıkarması filan çok kolay. Acaba 250 w motorun karbon maşa ya zararı olur mu?


Arka kit takmanızı öneririm. Azda olsa tork var motorlar da.
 
  • Beğen
Tepkiler: Savklis
Elektrikli bisiklerde, en ilkel haliyle dinamo misali bir tekerden üretilen enerjinin diğer tekeri döndürülmesinde kullanıldığı günleri görmek istiyorum aslında. Hatta aynı tekerin göbek kısmı dönüş motoru için kullanılırken jant yanak tarafına yakın kısımları üretim amaçlı kullanılabilir. Bobin-mıknatıs ikilisinin üretim kapasitesi jantın dış kısımlarında hız açısından göbekten kat kat fazla, biri yetmedi desek iki tekerin dış kısımları üretim amaçlı kullanılabilir ki bunun da tek motoru besleyemeyeceğini sanmıyorum. Ha bobin-mıknatıs ikislinin etkileşiminde hızın etkisi büyük. Ürettiği voltaj dönüş hızına bağlı olarak değişecek, alçalacak ya da çok yükselebilecektir. Doğrudan motorun beslenmesi pek ihtimal dahilinde değil mecburen işin içinde voltaj/akım orantısını ayarlayan sürücü devreleri de olacak. Dediklerim işe yaramadı, anlık olarak dönüş motorunu destekeleyecek kadar güç üretemediler diyelim de arkadaş bu üreteçler batarya da mı şarj edemeyecek.

Demedi demeyin, bu gün kullanılan bataryaya dayalı bu elektrikli bisiklet sistemleri ileride minimum ebatlara inip yalnıza marş motoru ya da kalkış desteği olarak kullanılacak.

İfademi abartılı ya da dayanaksız bulanlar olabilir. Bense, yıllar önce gördüğüm bir şeyi hatırlayarak daha iyisi varken sanki yeni bir şey bulmuş gibi ne anlatıyorum acaba diyorum. Birilerinin en değerli şey olarak gördüğü, insanları kendilerine bağımlı bırakmak adına yüzlerce yıllık piyasa planları olduğu için benzine, mazota ve bataryalara bağımlı kalmaya mecburuz.

Link paylaşma için henüz yetkim yok. "Türk mucit Muammer Yıldız'ın icadı" olarak aratır ve teknik video sayfasındaki açıkmaları da okursanız eminim siz de kendinize "Neden?" diye soracaksınız.
 
Son düzenleme:
Kullanacağınız yapı, mekanik, teknoloji ne olursa olsun. Bir cismi hareket ettirmek için kullanacağınız enerji daima o cismin hareketinden elde edebileceğiniz enerjiden büyük olacaktır. Hareket ederken aynı zamanda bu hareketten kendi enerji ihtiyacını karşılayabilen bir makine yapılamaz. Bu yoktan enerji var etmek demek olur, imkansızdır, hiç kafa yormaya dahi gerek yoktur. "canım enerji gereksinimini kısmen kendi hareketinden karşılasa o da olur, biraz daha rahat pedal çeviririz" diye düşünülebilir. Bu da aynı kapıya çıkar, mümkün değildir. Sistemden aldığınız enerjiyi sisteme geri vererek bir şey elde edemezsiniz. Üstelik bu aktarımı kayıpsız yapmanız imkansız olduğundan normalden daha fazla pedal çevirmeniz gerekir. "bir gün bunu aşacak teknoloji mutlaka geliştirilir" denilebilir. Hayır, asla mümkün olmayacak.

Böyle "Free Energy" tarzı şeylerin peşinden koşan, yaptığını iddia eden, yapıldığına ikna olan, yığınla komplo teorisi üreten, devlet kurumlarının dolandırılmasına sebep olan pek çok insan var. Bu işin dolandırıcılarının ağzından bolca vıcık vıcık milli söylem, dış güçler, petrol lobisi, hayatım tehlikede, fikrimi çaldılar gibi şeyler duyarsınız.

Yakın geçmişte bir elektrik motorunu bir jeneratöre bağlayıp bedava elektrik ürettiğini iddia eden bir müptezel, güzide bir belediyemizi fena halde çarptı mesela. Motor jeneratörü çevirecekmiş, jeneratör de hem motoru çevirip hem de dışarıya güç verecekmiş. Dangalak yetkililer bu kadar ahmakça bir fikre yatırım yapmakta sakınca görmemişler. Ağır kepazelik...

Bir de 2000'lerin başında "erke dönegeci" diye bir saçmalık vardı. Adamlar koskoca ordu yetkililerini bedava enerji üretilebileceğine ikna etmişlerdi. :)

Herhangi bir yerde dışarıdan güç almaksızın, herhangi bir yakıt ya da batarya kullanmadan kendi kendine çalıştığı iddia edilen bir şeye dair paylaşım görürseniz hass... deyip kapatın. Ya izlenmeden para kazanmaya çalışıyordur (ki böyle şeyler milyonlarca izlenme alır) ya da yatırım yapıp kısa yoldan para kazanmaya çalışacak enayileri avlamaya çalışıyordur.

(link)
 
Son düzenleme:
Elektrikli bisiklerde, en ilkel haliyle dinamo misali bir tekerden üretilen enerjinin diğer tekeri döndürülmesinde kullanıldığı günleri görmek istiyorum aslında. Hatta aynı tekerin göbek kısmı dönüş motoru için kullanılırken jant yanak tarafına yakın kısımları üretim amaçlı kullanılabilir. Bobin-mıknatıs ikilisinin üretim kapasitesi jantın dış kısımlarında hız açısından göbekten kat kat fazla, biri yetmedi desek iki tekerin dış kısımları üretim amaçlı kullanılabilir ki bunun da tek motoru besleyemeyeceğini sanmıyorum. Ha bobin-mıknatıs ikislinin etkileşiminde hızın etkisi büyük. Ürettiği voltaj dönüş hızına bağlı olarak değişecek, alçalacak ya da çok yükselebilecektir. Doğrudan motorun beslenmesi pek ihtimal dahilinde değil mecburen işin içinde voltaj/akım orantısını ayarlayan sürücü devreleri de olacak. Dediklerim işe yaramadı, anlık olarak dönüş motorunu destekeleyecek kadar güç üretemediler diyelim de arkadaş bu üreteçler batarya da mı şarj edemeyecek.

Demedi demeyin, bu gün kullanılan bataryaya dayalı bu elektrikli bisiklet sistemleri ileride minimum ebatlara inip yalnıza marş motoru ya da kalkış desteği olarak kullanılacak.

İfademi abartılı ya da dayanaksız bulanlar olabilir. Bense, yıllar önce gördüğüm bir şeyi hatırlayarak daha iyisi varken sanki yeni bir şey bulmuş gibi ne anlatıyorum acaba diyorum. Birilerinin en değerli şey olarak gördüğü, insanları kendilerine bağımlı bırakmak adına yüzlerce yıllık piyasa planları olduğu için benzine, mazota ve bataryalara bağımlı kalmaya mecburuz.

Link paylaşma için henüz yetkim yok. "Türk mucit Muammer Yıldız'ın icadı" olarak aratır ve teknik video sayfasındaki açıkmaları da okursanız eminim siz de kendinize "Neden?" diye soracaksınız.
Bilim: Enerji yoktan var olmaz.
Türk ustalar: Hold my 13-14 anahtar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Sınırsız enerjiye inananları, kimse kusura bakmasın zır cahil olarak görüyorum. Bilimden çok uzaklar. Fakat geri beslemeli sistemlerin yaygınlaşması çok güzel olur. Örneğin en sevdiğim rotalardan birinde önce 500 rakım tırmanıyorsun, 1200 rakım iniyorsun sonra dönüşte tam tersi. Böyle bir rotada ilk 500 rakımlık tırmanışta harcadığın enerjiyi 1200 rakımlı inişte oldukça toparlarsın. Hem motor fireni gibi inişte hızı da düşürür. 1200 rakımlık tırmanışa başlarken pil daha dolu olmuş olur. Rotanın özelinde %6-7 eğim ortalamasında 8+18 km, toplam 26 km tırmanış var. Pilin menzili için zorlayıcı. Umarım bu sistem standart haline gelir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scott_Bisikletli
Belki de yoktan var etmeye gerek yoktur. Zira halihazırda dönmekte olan bir dünya var ve yaptığımız icat dünya döndüğü sürece çalışsa yeter :) Muammer Bey'in icadının da temeli yer çekimini yenmekle alakalı olduğundan belki adam cihazın içsel döngüsü sayesinde yer çekiminden kurtulmuş ve dünyanın dönüş hızından veya manyetik alanından faydalanmaya başlamıştır. Ama korkuyorum; ya bilim adamları "yer çekiminden kurtulmak, dünyanın dönüşünden ya da alanından faydalanmak imkansızdır," demişse. Jiroskoplar var mesela yatay eksende hızlı döndünlerinden ağırlık merkezlerini yer çekimi değil dönüş eksenleri belirliyor ve istediğiniz kadar evirin çevirin dönüş eksenini değiştiremiyorsunuz. Bazen ezberler bozulabilir. Bazen hesaba katılmamış etkenleri işin içine katarak bu ezberleri bozan hayata geçmiş fikirlere de icat deniyor. Belli bir hızda dönen cisimlerin dönüş hızlarının korunması veya daha fazla hızlanmaları için gerekli enerji aynı mıdır? ivmenin başındaki kurallar ile sonundaki kurallar aynı mıdır? Bisikletçiler olarak bunu en çok bilenler bizler olmalıyız belki de. bisiklete belli bir hız kazandırmak ile hız kazandıktan sonra hızı korumanın ya da arttrmanın kalkıştaki güç ile aynı gücü gerektirdiğini söyleyebilecekolan var mı? Onca sürtünme kuvvetine rağmen hızlanabiliyorsak ve hızlandıkça harcadığımız güç azalıyorsa bu mantığı sürtünmenin ve yer çekiminin minimumuna indirildiği bir düzlemde kullanılabileceğini düşünebilmek çok mu zor? tamam sıfırdan da bir şey üretmeyelim minimum destekle maksimum etkileşim ve verim elde etme aşamasına ulaşsak bu da kayda değer bir şey olmaz mı? Tekerlek gibi halihazırda bir güçle çevirmekte olduğumuz bir tekerleğin dönüşünden faydalanarak yahut inişlerdeki enerjiyi kullanarak şarj sağlamak (gerçi bu zaten kullanılıyor) çok hayalperest düşünceler mi?

Yeni fikir lazımsa 3. tekerlek teorimi ortaya atabilirim :) yer ile teması olmayan ve bizim zinciri çevirmemizden ruble gibi tek yönlü kuvvet alarak döndürelebilecek ve sürtünmesi yok denenecek kadar az, disk şeklinde bir üreticimiz olamaz mı mesela? Bence işin sonu bisikletkoptere kadar gider :)

Not: Muammer Bey 2020 yılında icadının TOGG üzerinde kullanılmasını temenni ettiğini belirten bir röportaj vermiş. 65 yaşında ve hala kimseyi dolandırmamış.
 
frenleme esnasında pili şarj eden bazı arka tekerden motorlu bisikletler var. ama bunlar genelde 1000W gibi yüksek güçlü ve normal bisiklet standardına uymayan(250w) motorlar. Dahası bisiklette enerjinin çoğu rüzgar ve lastik direncine karşı harcandığından bu tür sistemlerin bisiklette çok bir getirisi yok. En iyi durumda %5 civarı ek mesafe sağlıyor ve ortadan motorlularda vs. uygulamak mümkün değil gibi. %5 ek mesafe için yapılan masrafa ve ek ağırlığa pek değmiyor.
 
Son düzenleme:
Belki de yoktan var etmeye gerek yoktur. Zira halihazırda dönmekte olan bir dünya var ve yaptığımız icat dünya döndüğü sürece çalışsa yeter :) Muammer Bey'in icadının da temeli yer çekimini yenmekle alakalı olduğundan belki adam cihazın içsel döngüsü sayesinde yer çekiminden kurtulmuş ve dünyanın dönüş hızından veya manyetik alanından faydalanmaya başlamıştır. Ama korkuyorum; ya bilim adamları "yer çekiminden kurtulmak, dünyanın dönüşünden ya da alanından faydalanmak imkansızdır," demişse. Jiroskoplar var mesela yatay eksende hızlı döndünlerinden ağırlık merkezlerini yer çekimi değil dönüş eksenleri belirliyor ve istediğiniz kadar evirin çevirin dönüş eksenini değiştiremiyorsunuz. Bazen ezberler bozulabilir. Bazen hesaba katılmamış etkenleri işin içine katarak bu ezberleri bozan hayata geçmiş fikirlere de icat deniyor. Belli bir hızda dönen cisimlerin dönüş hızlarının korunması veya daha fazla hızlanmaları için gerekli enerji aynı mıdır? ivmenin başındaki kurallar ile sonundaki kurallar aynı mıdır? Bisikletçiler olarak bunu en çok bilenler bizler olmalıyız belki de. bisiklete belli bir hız kazandırmak ile hız kazandıktan sonra hızı korumanın ya da arttrmanın kalkıştaki güç ile aynı gücü gerektirdiğini söyleyebilecekolan var mı? Onca sürtünme kuvvetine rağmen hızlanabiliyorsak ve hızlandıkça harcadığımız güç azalıyorsa bu mantığı sürtünmenin ve yer çekiminin minimumuna indirildiği bir düzlemde kullanılabileceğini düşünebilmek çok mu zor? tamam sıfırdan da bir şey üretmeyelim minimum destekle maksimum etkileşim ve verim elde etme aşamasına ulaşsak bu da kayda değer bir şey olmaz mı? Tekerlek gibi halihazırda bir güçle çevirmekte olduğumuz bir tekerleğin dönüşünden faydalanarak yahut inişlerdeki enerjiyi kullanarak şarj sağlamak (gerçi bu zaten kullanılıyor) çok hayalperest düşünceler mi?

Yeni fikir lazımsa 3. tekerlek teorimi ortaya atabilirim :) yer ile teması olmayan ve bizim zinciri çevirmemizden ruble gibi tek yönlü kuvvet alarak döndürelebilecek ve sürtünmesi yok denenecek kadar az, disk şeklinde bir üreticimiz olamaz mı mesela? Bence işin sonu bisikletkoptere kadar gider :)

Not: Muammer Bey 2020 yılında icadının TOGG üzerinde kullanılmasını temenni ettiğini belirten bir röportaj vermiş. 65 yaşında ve hala kimseyi dolandırmamış.

Bilim kurgu ile bilim farklı şeyler... Atom üstü çalışıyorsanız mevcut fizik kanunlarına tabisiniz. En azından Evrim Ağacı yayınlarını izlemenizi tavsiye ederim, anlayabileceğiniz örnekler ile fizik kanunlarını anlatmakta ve saçma iddiaları bilimsel açıklamalar ile çürütmekte en basit kaynak olarak gösterebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mydreams
Karşıt görüşler iyidir bazen insanı bir şeyler yapmak için motive eder. Ben bisikletime atlayıp Muammer Bey'in yanına gidiyorum :) konu dağılmasın. inatlaştığım da düşünülmesin lütfen. Bilim ne derse desin Ben Mazhar Alanson'dan bir şarkı açıp dinlerim; Benim hala umudum var !
Selam ve saygılarla.
 
Arkadaşlar bende karbon maşa yol bisikletine sadece rampalarda yardımcı olsun diye kit takmak istiyorum . Ön kit takma niyetindeyim takması çıkarması filan çok kolay. Acaba 250 w motorun karbon maşa ya zararı olur mu?
Anasını ağlatır desem yeridir. Sakın karbon maşaya motor takmayın. Mil Yuvasını dağıtabilir. Esnekliğini bozabilir. Bisiklet aluminyum ise arkaya takın o da 250w üstü motor olmasın diye öneririm.
 
  • Beğen
Tepkiler: DearVelespit
Bugün karşılaştığım bisiklet, pek bilgi bulamadım hakkında, şık bir bisiklet ama kullanımı nasıldır diye merak ediyorum.
Standı 1200 tl ve evde egzersiz için de kullanılabilir dedi satıcısı.
Xiaomi hifree 5th wheel
(link)
(link)
 

Dosyalar

  • 20230726_135550.jpg
    20230726_135550.jpg
    71,5 KB · Okunma: 54
  • 20230726_122308.jpg
    20230726_122308.jpg
    120,3 KB · Okunma: 55
  • 20230726_122035.jpg
    20230726_122035.jpg
    102,5 KB · Okunma: 51
  • 20230726_134934.jpg
    20230726_134934.jpg
    50,6 KB · Okunma: 46
  • 20230726_135358.jpg
    20230726_135358.jpg
    85,4 KB · Okunma: 42
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Bugün karşılaştığım bisiklet, pek bilgi bulamadım hakkında, şık bir bisiklet ama kullanımı nasıldır diye merak ediyorum.
Standı 1200 tl ve evde egzersiz için de kullanılabilir dedi satıcısı.
Xiaomi hifree 5th wheel
(link)
(link)

Sitelerdeki özelliklerinde maksimum hız 25 km/s yazıyor, üstü zaten yasak ama satıcı "30 km hız" yazmış. Muhtemelen "desteksiz maksimum 30 km" olan menzili hız diye yazmış. Pedal desteğiyle da en fazla 60 km menzili var.
Satıcıların ürünler hakkında az çok bilgi sahibi olması lazım. Olmayınca karıştırıyorlar her şeyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: kaganarda
Pili 3 şekilde şarj oluyor gibi, mümkün mü?
Power
Braking
Exercise
 

Dosyalar

  • Internet_20230726_180353_11.jpeg
    Internet_20230726_180353_11.jpeg
    138,4 KB · Okunma: 20
Son düzenleme:
Pili 3 şekilde şarj oluyor gibi, mümkün mü?
Power
Braking
Exercise

Mümkün ama verimli değil.

Frenlemeden elde edilen enerji dönüşümü bisiklet için çok az ( buna x diyelim ). Bunun getirisi için koyulan mekanizmanın getirdiği ağırlık, pil kullanımında menzili ne kadar azaltacak ( buna da y diyelim) ? Sürekli yokuş inmediginiz sürece enerji y > x olur. Enerji geri dönüşümünde sürtünme ve ısı yüzünden enerji kaybı var.

Egzersiz yaparak şarj edilmesinde de aynı fizik kanunları geçerli. Şarj etmesi için harcadığınız enerjiyi sadece bisikleti sürmek için harcarsanız daha fazla menzil elde edersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: kaganarda
Zaten bisikletin dogasina aykiri recharge olayi cunku bu arada sistem geregi frenleme yapar ve bu bizim disiplinde (enduro, downhill) istenen bir durum degil, sanirim her disiplin icinde boyledir
 
Geri