Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

En İyi Yavaşlama Yöntemi?

Tuna Bozkurt

Aktif Üye
Kayıt
25 Ağustos 2011
Mesaj
156
Tepki
47
Şehir
İstanbul
Bisikleti Kızaklamak Yerine Tekeri Kitlemeden Durmanın Fren Mesafesinde Olumlu Bi Yönü Varmıdır?Cogu Zaman Bu Şekilde Yavaşlıyorum Ama Fren Mesafesi Sanki Kızakladıgım Zamana Göre Biraz Fazla Geldi Bana,Kontrollü Oldugundan Bu Şekilde Duruyorum Hatta 1-2 Kişiye Carpmadan Fren Sıkıp Solladıgım Bile Oldu:D
Bi Diger Sorum Alıcagım En İyi Pabuç Bile En Fazla Tekeri Kitleyebilcek Kadar Kaliteli Oldugundan Şuan Kullandıgım Baradine 4 Mevsim Pabuçların Yeterli Oldugunu Düşünüyorum,Fren Pabuçlarının Fren Mesafesinde Etkisi Varmıdır
 
  • Beğen
Tepkiler: Remzi YOL
Scudo
Tabi ki kontrollü yavaşlama, kızaklamaya göre daha iyidir. Fren mesafesi kısalır. Ancak ön freni de kullanmanız gerekiyor, asıl işi yapan o.
 
  • Beğen
Tepkiler: Remzi YOL
Yol bisikletimde tanesi 2,5 liralik pabuclar takiliydi viraja girerken cok daha onceden fren yapmak zorunda kaliyordum. Baradine yol pabuclarini taktiktan sonra olayin rengi degisti. Benim fren mesafemde etkili oldu yani :D pabuc tekeri kilitledikten sonra gerisi lastige kalmis artik
 
  • Beğen
Tepkiler: Remzi YOL

Bir kaç ay frensiz bir fixed gear kullanın sonra her türlü bisikletteki frenleme size normal gelecektir. En iyisi bisikleti uygun yerde hızlı, uygun yerde yavaş ve temkinli kullanmakla başlayabilirsin. Sonrasında da zaten en iyi şekilde frenleme için iki freni de aynı ve doğru kullanmak yeterli olacaktır.
 
Bisiklette yeniyim. Ancak motosiklette şöyle bir kural vardır.
Her zaman ilersini görün, Filmini izlediyseniz Acil teslimat gibi ama o kadar da hızlı kullanmayın :p
Her zaman bir fikriniz olsun. Ağaç gibi sabit duran bir yayanın bile durduk yere ceylan gibi sekerek karşıya geçtiğini gördüm.
O yüzden hep temkinli kullanırım. Gerçi motosiklet ile daha hızlı durabiliyoruz. Vites düşürerek motora bindirme ve iki freni dengeli sıkmak gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Remzi YOL
2 Frenide Kullanıyorum,Arka Teker Saniselik Sürtüyor,Kızaklanmanın Sınırlarına Dayanıyor Fren Mesefasi Aynı Gibi Ve Kontrollu Duruyorum.Ancak Cok Acil Durumda 10-20 Santim Bile Cok Önemli Olabiliyor.O Yüzden Merak Ediyorum Kızaklamanın Fayfası Olurmu Diye Aslında Bunu Kamerayla Çekip Test Etmek Lazım:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Remzi YOL
frenleme yaparken bisikletin ağırlık merkezini ayarlamak da önemlidir.. yokuş aşağı inerken vücudu sellenin arkasına doğru kaydırmak ve hatta arka tekere doğru yaklaştırmak hem dengeyi sağlayacaktır hem de arka teker tutuşunu artırarak fren mesafesini azaltacaktır.. virajlarda özellikle hızlıyken ve iniş halindeyken vücut pozisyonu ve bisikletin yol üzerindeki çizgisi oldukça önemlidir..
 
  • Beğen
Tepkiler: Remzi YOL
ağırlığınızında fren konusunda oldukça önemi var.
hidrolik fren kullanıyorum hemen durmak istediğimde 2 birden tam güç diyebilirim basıyorum.durmaya yakın artık arka lastik kalkıyor ama durmanın en iyi yolu bu.
bu arada 75 kiloyum fazla bir denge kaybı yaşamıyorum.ama 60 kilo olan bir arkadaş aynı hızda aynı bisiklette bunu denerse çok büyük ihtimal ya yuvarlanıcak yada takla atıcaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Remzi YOL
Mutlaka virajlarda ön freni kullanın , viraja dışarıdan içeriye doğru girin ve dışarı çıkın hem hızınız kesilmiyecek ve daha iyi bir momentum ile çıkış yapıcaksınız. Tekrar söyliyorum virajlarda ön fren kullanın arka fren işinizi bitirir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Remzi YOL
Lastiğin kayması fren mesafenizi arttırır çünkü kinetik (hareketli) ve statik (durağan) sürtünme katsayıları farklıdır statik sürtünme katsayısı kinetiğe göre %20-25 daha fazladır yani lastik dönerken, lastiğin yola temas eden kısmı yola göre hareketsizdir aynı şekilde eğer lastik kaymaya başlarsa temas eden kısmı yola göre hareketlidir ve sürtünme katsayınızı düşürmüşsünüz demektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet.Uzun
On fren yavaslatır arka fren kontrol saglar,agırlıgınızı sureklı arkaya verın.
 
Ben genellikle ön freni kullanıyorum ama frenimin ayarı yumuşak sonuna kadar bassan bile kilitlemiyor.
 
Frenlemeyi aslında o anki şartlara göre ayarlamak lazım. Dolayısıyla bir kural genellemesi yapmak zor. Öncelikle bisikletinizi ve frenlerinizi çok iyi tanımanız gerekiyor. Hangi noktada kilitleme yapacağını parmaklarınızda hissetmeniz ve 2 saniye sonrasını görebilmeniz lazım. Mesela düz bir asfalt yolda kritik duruş yapacaksanız tam kilitleme noktasında yapılan sert fren en iyi duruşu verir. Aynı sertliği kaygan ve oynak zeminde yaparsanız kayarsınız. Yokuş aşağı inişteki aynı sert frenleme ise ağırlık merkezini dengelemediğiniz taktirde takla attırır. İşin aslına gelirsek; pek de anlatılarak öğrenilebilecek bir konu değil bu.
 
@Serden Us


serden yokuş aşağı inerken frenleme nasıl yapılmalı.fren sırasında önce arkamı yoksa önmü sıkmalı ve ikisinide kullanmak mı lazım veya birisi yeterlimi.
 
Ben yokuş aşağıda düz yolda tek tip frenleme şekli kullanıyorum.Yani sürekli kesik kesik frenleyerek yavaşlıyorum şehir içinde de fazla hızlı sürmüyorum şu ana kadar da frene ani basma durumu 1 yada 2 kere olmuştur o da bisiklet yolunda giderken ara sokaklardan çıkan dengesiz araba sürücüleri yüzünden:)
 
Tabi ki her seferinde iki fren birden sıkılmalı. Ama duruma göre, bisikleti hissederek, birini az birini fazla sıkmak gerekebilir. Asfalt yolda inişte ağırlık merkezi takla atma riskinden dolayı daha ön plana çıkar. Takla atmayacak şekilde arkaya ağırlığı kaydırarak iki freni de kilitleyene kadar sıkmak gerekir. Sert ve uzun frenleme yaparken ABS misali freni sık bırak yapmak daha etkili oluyor. Balata/pabuç sürekli kesintisiz baskı ve sürtünmeye maruz kalınca yüksek sıcaklık ve birikmiş tozla beraber sürtünme katsayıları azalıyor. Bunu da frenlemede hissedersiniz zaten. Frenin kendi sesi bile değişir o sırada. Tabi zemin topraksa iş daha başka. Mesela yolsuz bir dağdan iniyorsanız ağırlığı arkaya atarak ön tekeri kilitlemek bile daha dengeli iniş sağlayabiliyor o anki eğim ve toprak kayganlığına bağlı olarak.

Yani demek istediğimin özeti, İki fren de olmalı. Ama hangisi ne kadar sertlikte sıkılacak? Bunu o anki şartlar belirliyor, belirlerken de bisikletin tepkilerini hissetmeniz gerekiyor. Bir nevi kendi tecrübeniz... Bu konuda bir püf nokta SPD pedaldır mesela. Bisikletin ne tarafa ne kadar kayacağını bile kilitli pedallar sayesinde milim milim kendiniz ayarlayabiliyorsunuz. Çünkü bisikletle bir bütün olarak gidiyorsunuz kilitli pedal ile.

Neyse bir de örnek anlatayım. Bir gün 40-45 km hızla yokuş iniyorum. Zemin sertleşmiş toprak yol. Nasıl olduysa bir anda ön teker patladı ve anında dibine kadar indi. İki frene de aynı anda bastım. Arkayı ara ara kilitleyerek ama sürekli sıkıyorum yani gevşet bırak yapıyorum. Ön fren ise çok daha gevşekçe duruyor. Sebebi ise önü kilitlersem, dış lastik jant üzerinde dönmeye başlayacak ve iç lastiği tamamen parçalayacak. Dış lastikte de muhtemelen derin yanak çatlakları oluşacak. Ancak bu şekilde durabildim. Bu her ne kadar istisnai bir durum da olsa, kim lastiğin pat diye patlamayacağının garantisini verebilir ki...
 
  • Beğen
Tepkiler: mavinehir
ben ani fren yapmam gerektiginde sadece ön freni kullanıyorum çünkü ön freni fazla sıkınca arka teker zaten ya havada oluyor yada kalktı kalkacak oluyor bu yüzden arka frene az bile bassan kaymaya başlıyor ve saga sola çekiyor bisikleti. tavsiyem en kısa mesafede durabilmek için alıştırma yapmanızdır (ben 20km/h hızdan 3 metreye yakın bi mesafede durabiliyorum :alkis:)
 
Geri