Ferhat Köse
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 13 Şubat 2010
- Mesaj
- 6.253
- Tepki
- 8.275
- Yaş
- 48
- Şehir
- Eskişehir
- Bisiklet
- Bisan
@Bahadır Gürel
abi sana ilk ve son tavsiyemi yazayım ne kadar antreman yaparsan yap ne kadar eldeki verilerini yükseltirsen yükselt yarışmak gibisi asla olmuyor.2015 senesınde 15-17 arası yarış koştum her yarış ayrı bir şey öğrendım veya tecrube ettım .Türkiye şartlarından örnek vereyim eğer ki sadece tırmanış odaklı yol yarışı veya zamana karşı degılse sayısız yarış koşman lazım tecrube kazanmak ve rakıplerı tanımak ıcın. sadece yokuş odaklı ve tt yarış için ise kilo başına 20 dakıkada 5.5 wattan az veriyorsan yine tecrube olmadan kazanmak ımkansız .Yanı sadece zamana karşı da veya tırmanma yarışında antreman ıle kazanılan güç Türkiye şartlarında 5.5 watt ve ustu ise tecrubesız bıle olsan kursu getırır dıger sartlarda gücün ne olursa olsun birileri senı kullanır ve son hamlede geçer yeterlı tecrube yoksa.Kısacası yarışları en güçlü olan değil en iyi yarışçı kazanır.Tabi en önemlisi bu sporda mutlu olmak ıstıyorsak tek rakıbımız kendimizdir kendı degerlerımızı yukselttıkce mutlu olmalıyız.
Yaptıgın arastırmalar ve calısmalar çok doğru yönde ınsan en ıyı antremanı kendısı planlar ve yapar tabı bunun ıcın de kendısını cok ıyı tanıması gerekır rakıplerını bılmesı gerekır ve tabıkı çok fazla yarış koşup yarış şartlarını anlaması gerekır .Bunun ıcın de ayrı bır örnek vereyım Hüseyin çelebi yanı kaptan pedalın bol yaptıgı bır ıntervaldır 4 dakıkaya bır dakıka dıyoruz kısaca 4 dakıka aero eşik civarı cevırıp 1 dakıka max veya max a cok yakın cevırıp tekrar 4 dakıka aero esık döngüsüyle 10 -15 tekrar yapıyoruz yarış dönemi .bu ilk başta sade bır ınterval gıbı gözuksede bız bunu yarışa uyarladıgımızda 4 dakıka gurup ıcerısınde aero eşik cıvarı yuksek tempo gıderken 1 dakıka atak kovalamak olarak degerlendırıyoruz veya bır mtb yarışı dusun yokuslar genelde 1 dakıkalık oluyor ve her yokus arasında bır duzluk yada iniş oluyor yıne bu 4 dakıkaları duzluk yada iniş o 1 dakıkaları da rampa olarak dusunuyoruz .Zaten yarışlarda en fazla vakıt max basılan yerlerde degıl max dan hemen sonrakı duzlukte yada inişte kaybedılır cunku yarış antremanı olan ınsan o yokuş yada atak bıter bıtmez yıne aero eşikte cevırerek dınlenmesını bılırken antremansız arkadas (veya yanlış antreman yapan arkadaş) max dan hemen sonra dınlenmeye gecer hata yaptıgını anlayana kadar da ya guruptan kopmus olur yada mtb yarışı ıse dıger arkadasa göre o duzlukte yada inişte bır kac sanıye fark yemıs olur kı guruptan kopunca da her rampa sonunda bır kac sanıye kaybedınce de yarış artık kaybedılmıştır.bu sadece bır tane örnek yarış esanasında buna benzer yaşadıgın her duruma gore ınterval duzenlemek mumkun.
Kıssadan hısse gidebıldıgın her yarışa katıl abı mtb yol fark etmez hatta maraton koşu da fark etmez önemlı olan yarış psıkolojısıne alışmak yarış şartlarını takıp etmeyı öğrenmek. bır yada ıkı hedef yarışının olması normal o hedef yarışlara göre antreman programını belırleyebılırsın ama katılabıldıgın tum yarışlara gıdıp sartları degerlendırmek ıstanbulda kalıp 10 saat antreman yapmaktan cok daha faydalı olacaktır.
abi sana ilk ve son tavsiyemi yazayım ne kadar antreman yaparsan yap ne kadar eldeki verilerini yükseltirsen yükselt yarışmak gibisi asla olmuyor.2015 senesınde 15-17 arası yarış koştum her yarış ayrı bir şey öğrendım veya tecrube ettım .Türkiye şartlarından örnek vereyim eğer ki sadece tırmanış odaklı yol yarışı veya zamana karşı degılse sayısız yarış koşman lazım tecrube kazanmak ve rakıplerı tanımak ıcın. sadece yokuş odaklı ve tt yarış için ise kilo başına 20 dakıkada 5.5 wattan az veriyorsan yine tecrube olmadan kazanmak ımkansız .Yanı sadece zamana karşı da veya tırmanma yarışında antreman ıle kazanılan güç Türkiye şartlarında 5.5 watt ve ustu ise tecrubesız bıle olsan kursu getırır dıger sartlarda gücün ne olursa olsun birileri senı kullanır ve son hamlede geçer yeterlı tecrube yoksa.Kısacası yarışları en güçlü olan değil en iyi yarışçı kazanır.Tabi en önemlisi bu sporda mutlu olmak ıstıyorsak tek rakıbımız kendimizdir kendı degerlerımızı yukselttıkce mutlu olmalıyız.
Yaptıgın arastırmalar ve calısmalar çok doğru yönde ınsan en ıyı antremanı kendısı planlar ve yapar tabı bunun ıcın de kendısını cok ıyı tanıması gerekır rakıplerını bılmesı gerekır ve tabıkı çok fazla yarış koşup yarış şartlarını anlaması gerekır .Bunun ıcın de ayrı bır örnek vereyım Hüseyin çelebi yanı kaptan pedalın bol yaptıgı bır ıntervaldır 4 dakıkaya bır dakıka dıyoruz kısaca 4 dakıka aero eşik civarı cevırıp 1 dakıka max veya max a cok yakın cevırıp tekrar 4 dakıka aero esık döngüsüyle 10 -15 tekrar yapıyoruz yarış dönemi .bu ilk başta sade bır ınterval gıbı gözuksede bız bunu yarışa uyarladıgımızda 4 dakıka gurup ıcerısınde aero eşik cıvarı yuksek tempo gıderken 1 dakıka atak kovalamak olarak degerlendırıyoruz veya bır mtb yarışı dusun yokuslar genelde 1 dakıkalık oluyor ve her yokus arasında bır duzluk yada iniş oluyor yıne bu 4 dakıkaları duzluk yada iniş o 1 dakıkaları da rampa olarak dusunuyoruz .Zaten yarışlarda en fazla vakıt max basılan yerlerde degıl max dan hemen sonrakı duzlukte yada inişte kaybedılır cunku yarış antremanı olan ınsan o yokuş yada atak bıter bıtmez yıne aero eşikte cevırerek dınlenmesını bılırken antremansız arkadas (veya yanlış antreman yapan arkadaş) max dan hemen sonra dınlenmeye gecer hata yaptıgını anlayana kadar da ya guruptan kopmus olur yada mtb yarışı ıse dıger arkadasa göre o duzlukte yada inişte bır kac sanıye fark yemıs olur kı guruptan kopunca da her rampa sonunda bır kac sanıye kaybedınce de yarış artık kaybedılmıştır.bu sadece bır tane örnek yarış esanasında buna benzer yaşadıgın her duruma gore ınterval duzenlemek mumkun.
Kıssadan hısse gidebıldıgın her yarışa katıl abı mtb yol fark etmez hatta maraton koşu da fark etmez önemlı olan yarış psıkolojısıne alışmak yarış şartlarını takıp etmeyı öğrenmek. bır yada ıkı hedef yarışının olması normal o hedef yarışlara göre antreman programını belırleyebılırsın ama katılabıldıgın tum yarışlara gıdıp sartları degerlendırmek ıstanbulda kalıp 10 saat antreman yapmaktan cok daha faydalı olacaktır.