Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Forumun dengesi

@Bahadır Gürel
abi sana ilk ve son tavsiyemi yazayım ne kadar antreman yaparsan yap ne kadar eldeki verilerini yükseltirsen yükselt yarışmak gibisi asla olmuyor.2015 senesınde 15-17 arası yarış koştum her yarış ayrı bir şey öğrendım veya tecrube ettım .Türkiye şartlarından örnek vereyim eğer ki sadece tırmanış odaklı yol yarışı veya zamana karşı degılse sayısız yarış koşman lazım tecrube kazanmak ve rakıplerı tanımak ıcın. sadece yokuş odaklı ve tt yarış için ise kilo başına 20 dakıkada 5.5 wattan az veriyorsan yine tecrube olmadan kazanmak ımkansız .Yanı sadece zamana karşı da veya tırmanma yarışında antreman ıle kazanılan güç Türkiye şartlarında 5.5 watt ve ustu ise tecrubesız bıle olsan kursu getırır dıger sartlarda gücün ne olursa olsun birileri senı kullanır ve son hamlede geçer yeterlı tecrube yoksa.Kısacası yarışları en güçlü olan değil en iyi yarışçı kazanır.Tabi en önemlisi bu sporda mutlu olmak ıstıyorsak tek rakıbımız kendimizdir kendı degerlerımızı yukselttıkce mutlu olmalıyız.

Yaptıgın arastırmalar ve calısmalar çok doğru yönde ınsan en ıyı antremanı kendısı planlar ve yapar tabı bunun ıcın de kendısını cok ıyı tanıması gerekır rakıplerını bılmesı gerekır ve tabıkı çok fazla yarış koşup yarış şartlarını anlaması gerekır .Bunun ıcın de ayrı bır örnek vereyım Hüseyin çelebi yanı kaptan pedalın bol yaptıgı bır ıntervaldır 4 dakıkaya bır dakıka dıyoruz kısaca :) 4 dakıka aero eşik civarı cevırıp 1 dakıka max veya max a cok yakın cevırıp tekrar 4 dakıka aero esık döngüsüyle 10 -15 tekrar yapıyoruz yarış dönemi .bu ilk başta sade bır ınterval gıbı gözuksede bız bunu yarışa uyarladıgımızda 4 dakıka gurup ıcerısınde aero eşik cıvarı yuksek tempo gıderken 1 dakıka atak kovalamak olarak degerlendırıyoruz veya bır mtb yarışı dusun yokuslar genelde 1 dakıkalık oluyor ve her yokus arasında bır duzluk yada iniş oluyor yıne bu 4 dakıkaları duzluk yada iniş o 1 dakıkaları da rampa olarak dusunuyoruz .Zaten yarışlarda en fazla vakıt max basılan yerlerde degıl max dan hemen sonrakı duzlukte yada inişte kaybedılır cunku yarış antremanı olan ınsan o yokuş yada atak bıter bıtmez yıne aero eşikte cevırerek dınlenmesını bılırken antremansız arkadas (veya yanlış antreman yapan arkadaş) max dan hemen sonra dınlenmeye gecer hata yaptıgını anlayana kadar da ya guruptan kopmus olur yada mtb yarışı ıse dıger arkadasa göre o duzlukte yada inişte bır kac sanıye fark yemıs olur kı guruptan kopunca da her rampa sonunda bır kac sanıye kaybedınce de yarış artık kaybedılmıştır.bu sadece bır tane örnek yarış esanasında buna benzer yaşadıgın her duruma gore ınterval duzenlemek mumkun.

Kıssadan hısse :) gidebıldıgın her yarışa katıl abı mtb yol fark etmez hatta maraton koşu da fark etmez önemlı olan yarış psıkolojısıne alışmak yarış şartlarını takıp etmeyı öğrenmek. bır yada ıkı hedef yarışının olması normal o hedef yarışlara göre antreman programını belırleyebılırsın ama katılabıldıgın tum yarışlara gıdıp sartları degerlendırmek ıstanbulda kalıp 10 saat antreman yapmaktan cok daha faydalı olacaktır.
 
Scudo
@Kudret Kurtcebe


selamlar abi :) eksi 5 den sonrası fena vuruyor bu sabah eksı 8 ıdı :)
 
@Bahadır Gürel

Bence bu çok normal ve beklenen bir durum. Herkese açık bir forumda dağılımın böyle olmasında yanlış birşey de yok. Sonuçta toplumun çok azı herhangi bir dalda ciddi ilerleme peşinde koşar, diğer dallarla ise zevkine ilgilenir. Burada bisikleti ciddi olarak yapanların yanında zevk olarak takip eden çok daha fazla kişi olacaktır. Bu katılımcıların bazıları farklı dallarda sizin bisiklette yaptığınız gibi ciddi efor sarfederek ilerlemeye uğraşıyor olabilir. Ben mesela zevkine poker oynarım. Arada sırada internetten oynarım ama denk gelirsem casino'lardaki turnuvaları kaçırmam. Bir poker forumuna üye olsam saatlerce istatistiksel hesapları ve bunlar için kullanılan karmaşık yazılımları tartıştıkları konulara bakmam bile. Varsa ilginç veya komik birkaç elin tartışıldığı videoları izlerim, belki o ara gündemde olan büyük bir turnuvanın nasıl gittiğine bakarım, varsa videolarını izlerim falan. Birşey yazacak olsam da mesajlarım Londra'ya gidiyorum, en keyifli turnuvalar nerede sizce veya kart karıştırıcı alacağım ne alayım falan olur, belki birkaç turnuvaya yorum yaparım veya geçen ölen popüler bir oyuncuyla ilgili üzüntümü paylaşırım. O kadar yani. Bana ne expected value/5-bet fold ratio hesabından, bana ne en süper hud uygulamasının hangisi olduğundan.
Gayet normal ve insani bir durum yani.
Eklenecek diğer detay da bir dalda gerçekten çok iyi olanların zaten forumlarda olmadığı. Ne çok iyi poker oyuncuları o forumlarda hesap kitap yapıyor ne de çok iyi bisikletçiler burada teknik-taktik tartışıyor. Azimli amatörlerin sadece işin detayını konuştuğu ortamlar az da olsa var elbette. İngilizce olsalar da (link) veya (link) gibi ortamlara takılmak daha verimli olur.
Ama açıkcası ben fazla zaman geçirmiyorum buralarda zira her ne kadar bilgili ve azimli insanlarla dolu olsalarda bu forumlarda da her kafadan bir ses çıkıyor. Birçok konuda herkesin çok farklı fikirleri olduğundan neyin doğru neyin yanlış olduğunu bilim insanlarından başkası tespit edemiyor. Ama insanların ne kadar manyak olabildiklerini görmek için iyi. Mesela iş, aile vb dinlemeyip haftada 30 saat süren birinin gece 3'te başlayan ve 4-5 saat süren antrenmanlarına şahit olup ben de bisiklet mi sürüyorum be diye depresyona girebilirsiniz. Diğer önemli bir gerçek de çok iyi ve hızlı bisiklet sürebilseler de birçok "iyi" bisikletçinin aslında fazla birşey bilmediğini farketmeniz olacaktır. Asla insanların bilgilerini veya söylediklerini performanslarına bakarak tartmamak gerektiği bu ortamlarda biraz zaman geçirince ayan beyan ortaya çıkıyor.
 
@Hüseyin Çelebi

Aslında forumda kategori dağılımı bilgileriyle ikinci örnek olan hız konusunu bambaşka nedenlerle yazmıştım; tabii ki foruma gelenlerin uzmanlaşma amacıyla forumu kullanması gerektiğini ima etmedim. İkinci konu sadece aynı mesajda yer aldığı için ilk yazdığım kategori dağılımıyla bir bütün gibi gözüktü.

Örneğin BikeForums.Net'de

Tanışma: 132 bin
Genel bisiklet konuları: 485 bin
Güvenlik ve korunma: 493 bin
Bisiklet mekaniği: 875 bin
Klasik & Vintage: 1.465 bin
Ev-iş ulaşımında bisiklet (commuting): 1.017 bin
50+ yaş grubu: 535 bin
MTB: 481 bin
Yol Bisikleti: 3.395 bin
Single/Fixed: 1.440 bin
Off-topic chat: 1.402 bin


Yani aslında söylemek istediğim uzmanlıkla ilgili değil; herkesin ihtiyacı olan konulardaki dengesiz dağılım. Yani Bikeforums.Net'te tanışmakla, bisiklet almakla, foto paylaşmakla ve bisiklet dışı konularla bu kadar dengesizce ilgilenilmiyor.
 
@Ferhat Köse

Ferhat gerçekten deneyimlerini çok güzel anlatmışsın. Takdir ediyorum. Zaten tecrübelerine sözüm yok. Olabildiğince yarışa katılıp kendini ölçmek en iyisi, aklın yolu bir. Ama ben evdekilere şöyle bir şey diyemiyorum: "Şurada bir yarış varmış, bir tecrübe edinip geleyim size de maceralarımı anlatırım". Yok böyle bir şey. Maalesef hayat denge oyunu. Sanıyorum çoğu insan da benim durumumda. Her bir yarış demek; seyahati, konaklamayı, bir-iki günü uzakta geçirmeyi gerektiriyor. Yoksa bunları hesaba katmadım değil. Tek tabanca olsanız sorun yok, ama evli olunca eşin de gelecek. Bu durumda aynı ilden katılacaklarla yol, yer, yiyecek masraflarını paylaşıp idareten iş yapamıyorsun; ufak bir tatile çıkar gibi harcamaların oluyor. Üstelik bu yarış sayısının da bir haddi hesabı olmalı, çok fazlasına başkalarından tahammül bekleyemiyorsun; ne işyerinden ne evden ne de görüştüğün insanlardan. Bugüne kadar performans sürüşleriyle ilgili dört önemli kitabı okudum; bu meslekten değilseniz hayatın denge oyunu olduğunu, buna göre nasıl planlar yapılacağını detaylı anlatıyorlar. Yani evliyim, çalışıyorum yaş gelmiş 50'ye yarış benim neyime anlamı çıkmıyor bunlardan.
 
@Bahadır Gürel
Abi biliyorsun bende benzer sartlardayim yasanti olarak.2015 de katildigim 15-17 yarisin buyuk kismi mtb idi yol yarisi cok yok zaten biliyorsun.mtb de tek gunluk oluyor.bunlarin da pek coguna (3-4 saatte ulasabilecegim yerdekilere) pazar sabah 05-04 gibi yola cikip 8-9 gibi yaris alaninda olup yarisip geri dondum.yani uykusuzluk yol yorgunlugu ve parkuru calisamadan.bu sekilde bir basari olmayacagi asikar ama yine bu sekilde bir suru parkuru calismis rakipleri de anlamis oldum bu sene yine ayni yerlerde yaris olacak ve ben bu sefer parkuru biliyor olacagim.hedef yarislarima bir gun onceden gidebilirsem istedigim sonuclari almam daha muhtemel.zaten yol yarislarinda yaş guruplari masterlar 40 ustu oldu.federasyon baskani ceza aldi degisecek yeni baskan gelir gelmez yaş gurubuyla ilgilenmeyecegine gore bu sekliyle kalir 39 yasinda elite olacagim icin yol yarislarindan beklentim bu yil icin kalmadi.mecburen mtb ye odaklanip bir yada iki hedef yaris belirleyip asil hedefi 2017 tekrar master olacagim yila gore planlamam olacak.sen yol yarisina odakli oldugun icin tek gun ctesi yol yarisina katilip ayni gun geri donup kriteryuma katilmayabilirsin mesela.tabi bu sadece bir alternatif.bu sekilde yapan epey bir insan var yol yarisini 50 kisi koşup kriteryumu 30 kisi kostugumuz cok yaris var.yada baska alternatif istanbulda veledrom var 15-20 kisiyi buldukca veledromda kendi kendinize yaris koşabilirsiniz 10 tur 20 tur gibi tabi ortam musait ise.yaris koşmadan gercekten tam olmuyor hep bir eksik taraf kaliyor.
 
@Bahadır Gürel
hocam detaylara bakınca pek fark olmadığı görülüyor.
Beslenme ve antrenman bölümünde 140 bin civarı mesaj var BikeForums.Net'te de. 3.3 milyon mesajın olduğu yol bisikleti kategorisine bakarsanız konuların da buraya benzer olduğunu görürsünüz.
Bisikletiniz ne? başlığı mesela 25 bin mesajla sabit hale getirilmiş. Titanyum bisikletinizi paylaşın başlığında 2500 mesaj var. Devasa bir konu olarak bisikletle ilgili son aldığınız şey neydi konusunda 15000 mesaj var.
Antrenman ve beslenme kategorisinde ise buradan çok farklı konuların tartışılmadığını görmek mümkün. Açılan konular da yine birkaç cevap alıyor, uzun uzadıya konuşulan derin konular yok.
Bunların adresi dediğim gibi spesifik forumlar, yukarıda örneğini verdiğim iki forum da çok farklı dengelere sahipler. Satılık ilanlarının mesela %80'i powermetre falandır ingiliz zamana karşı forumunda.
 
Geri