@Harun Salcı Jant genişliği esas önemli olan.
Şu tablo sonrasında yardımcı olacaktır;
Yani büyük ihtimal 35c uyan bir jantınız varsa (en az 17mm) 23c kullanamazsınız.
Bu tablo önerilen basınç değerlerinin alt limitinde ya da üst limitinde, bisikletçinin güvenliğini tehlikeye atmayacak stabiliteyi sağlama kıstasına göre, henüz kevlar katlanır lastikler yaygınlaşmamışken oluşturulmuş.
17C jant ile kış döneminde, yağmurlu havalarda, virajlarda Continental GP4S II 23mm ile 650 km yol kat ettim, jant-lastik uyumu kaynaklı herhangi bir problem yaşamadım. Bunda GP4S II'nin 23'lüğünün esasında 24-25 arasında bir genişliğe denk olmasının ne kadar payı var onu bilemiyorum.
Yabancı bir forumda bu konu tartışılmış. 19C'ye bile reelde 23mm ölçülen bir lastiğin uyacağını iddia eden bir post dahi var.
ETRTO'nun tablosunun bir nebze katı olduğunu kabul etmek lazım. Lastiklerin üzerindeki min. max. psi değerleri için de aynı düşüncedeyim. Pekala referans teşkil edebilirler, ancak temel gayelerinin, sürüş konforu ve güvenliğinden ziyade, üretici firmaları hukuken korumak olduğunu teslim etmek gerekiyor.
@finarod Yakın zamanda kısa bacak Tiagra aktarıcı ile 34T rubleyi başarılı şekilde çalıştırmış sisteme denk geldim bende. Çok çok keskin kurallar değiller tabiki. Ama fabrika verilerini referans almak genelde daha sağlıklı oluyor. (Kendim için denerim sınır noktaları ama başkasına önerirken çekinirim ben açıkçası) Sizinde mesajınızda belirttiğiniz tümsek / viraj gibi değişkenler özellikle lastik konusunda zorlamamak gerektiğini düşündürüyor bana.
@finarod Geçenlerde forumda bir arkadaşımız etrto 622x17 olan janta 23 mm lastik takamamıştı.Fabrikasyon lastiği 25 mm olan bir Scott tı.Lastik de galiba continental idi.
@Harun Salcı Bu arada yuvarlanma direnci açısından 25c 23'e göre daha fazla avantaj sağlıyor. İlla 23c'ye inmenin çokta esprisi yok gibi. (Hele şehir bisikletinde)