Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gidon yükseltme

...Esnek bir çözüm değil derken yaylanmayı mı kastettin? Yoksa istediğim gibi ayarlayamam mı?..

b şıkkı.

...Zaten fren ve vites kablolarını da uzatmam gerekecek. Hazır uzatacakken iki kere masraf yapmamak adına frenleri de Tektrodan Shimanoya geçirsem mi diye de düşünüyorum. Fren performansı çok kötü çünkü. ...

Evet. Onun için de beklemek daha doğru olabilir, ne uzunlukta hazır set alınacağını bilmek için, ek iş gerekmesin diye.
(link)
(link)
(link)
(link)

...Masraf üstüne masraf. Hoşgeldin 2024 😀

2023'ten çıkacağız diye bayıla bayıla girdik 2024'e, bakalım başımıza neler gelecek?
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Scudo
2023'ten çıkacağız diye bayıla bayıla girdik 2024'e, bakalım başımıza neler gelecek?
Teşekkür ederim 😀 hazır set olduğunu bilmiyordum. Hidrolik hortumu ayarlamak için aliexpressten şöyle bir aparat sipariş etmiştim. Iptal mi etsem diye düşündüm şimdi.

(link)

Gerçi mt200 öne olacak. Arka düz bağlantılı o yüzden olmuyor. Br300 diye üçgen yol bisikletleri için olan bir model buldum. Onda böyle hazır kurulum yoksa yine kabloyu kendim yapmam gerekecek.
 
Teşekkür ederim 😀 hazır set olduğunu bilmiyordum. Hidrolik hortumu ayarlamak için aliexpressten şöyle bir aparat sipariş etmiştim. Iptal mi etsem diye düşündüm şimdi.

(link)

Gerçi mt200 öne olacak. Arka düz bağlantılı o yüzden olmuyor. Br300 diye üçgen yol bisikletleri için olan bir model buldum. Onda böyle hazır kurulum yoksa yine kabloyu kendim yapmam gerekecek.

Hazır olanı var ama hazır da olsa kısaltma gerekebiliyor, bizim kadrolar S/M olduğundan hiç tak kullan yapamadık. Bu setlerin içinden ekstra nipel, zeytin ve fren hortumuna zarar vermeden mengenede sıkıştırmak için takozlar geliyor. Ekstra alet olmadan da hortum kısaltılabilir ama 250 TL lik bir alet işinizi kolaylaştırır. Herhangi bir yerde hortum kadro içinden geçiyorsa sökmeniz gerekecek hazır seti. Tekrar bağladığınızda kaçak olursa yine nipel zeytin değiştirilecek. Yerinizde olsam iptal etmem.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Hazır olanı var ama hazır da olsa kısaltma gerekebiliyor, bizim kadrolar S/M olduğundan hiç tak kullan yapamadık. Bu setlerin içinden ekstra nipel, zeytin ve fren hortumuna zarar vermeden mengenede sıkıştırmak için takozlar geliyor. Ekstra alet olmadan da hortum kısaltılabilir ama 250 TL lik bir alet işinizi kolaylaştırır. Herhangi bir yerde hortum kadro içinden geçiyorsa sökmeniz gerekecek hazır seti. Tekrar bağladığınızda kaçak olursa yine nipel zeytin değiştirilecek. Yerinizde olsam iptal etmem.
Teşekkür ederim. En iyisi iptal etmeyeyim, gelsin o zaman.
 
@-Deniz- Bileklerinde oluşan ağrı ile ilgili acı gerçeği söyleyeyim mi?

Kilo vermelisin. 2019-2020 kışında 10 kilo almıştım. 5 ay sonra bisiklete bindiğimde ekstra 10 kilonun bileklerde ve malum yerde fazladan yarattığı baskı net olarak hissediliyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: MutluGezgin
@-Deniz- Bileklerinde oluşan ağrı ile ilgili acı gerçeği söyleyeyim mi?

Kilo vermelisin. 2019-2020 kışında 10 kilo almıştım. 5 ay sonra bisiklete bindiğimde ekstra 10 kilonun bileklerde ve malum yerde fazladan yarattığı baskı net olarak hissediliyordu.
Kilo da işin ayrı bir boyutu tabii. 14 kilo verdim daha da devam ediyorum. Ama devam edebilmem için ağrı çekmeden sürebilmem lazım 😀 Ne yazık ki bisiklet dışında bir şey ile kilo veremiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bilge dönmez
Kilo da işin ayrı bir boyutu tabii. 14 kilo verdim daha da devam ediyorum. Ama devam edebilmem için ağrı çekmeden sürebilmem lazım 😀 Ne yazık ki bisiklet dışında bir şey ile kilo veremiyorum.
Her gün yürüyüş yap. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Merhaba. Son zamanlarda, özellikle 20-30 km'den sonra bileklerimde ağrı başlıyor. Gruptaki diğer insanlara sorduğumda öne doğru çok yattığımı söylediler. Selemin ön kısmı hafif aşağı doğru. Düz olunca malum bölgeye baskı fazla oluyor. Boyum 189 cm ve üst vücudum daha uzun.

313431 dosyayı görüntüle
313432 dosyayı görüntüle

Sele yüksekliğim iyi. Diz ağrısı olduğu için Peugeot'dan bu bisiklete geçmiştim. Tavsiye edilen ölçümlerle sele yüksekliğini doğru ayarladım. Ama gerçekten gidona doğru düşüyormuşum hissi arada geliyor. Özellikle uzun turlarda bu el ağrısı yoruyor. O yüzden gidonu yükseltmek istiyorum. Gidon yükseltici aparat mı? Açılı gidon boğazı mı? Yoksa ikisi de mi lazım emin olamıyorum. Şuan 100 mm uzunluğunda 7 derece açılı bir gidon boğazı var. 31.8 mm uyumlu.

313433 dosyayı görüntüle

Biraz araştırma yaptım. Zaten mesleki olarak da karpal tünel sendromuna yakalanma riski olan biri olarak düz gidondan kaynaklı da bir riskim olabileceğini düşündüm. Hem daha dik oturmak hem de elin açısını düzeltmek için hafta sonum internette uygun gidon aramakla geçti.

ilk baktığım tur için de uygun olan kelebek gidonlar oldu. Ama deneyimlediğim kadarıyla standart tutuş pozisyonu çok dar bir alanda kalıyor. Alternatif pozisyonları bol olsa da satorinin eğimli kelebek gidonu kol aralığımı çok dar bir açıdan tutmama sebep olacaktı. Bu sebeple eledim.

Elime iki kalın ispirtolu kalem alıp omuz genişliğimde yanlarda tuttum. Normal tutuş pozisyonunda yukarı kaldırdığımda en az 75 cm bir açıklık ve kollarda 28-34 derece açı olması gerektiğini farkettim. Açı için defalarca ölçüm yaptım. Çoğunda 34 çıktı. Açı derken ecnebilerin sweep dediği gidonun geriye doğru hafif kavislendiği açıdan bahsediyorum. Şuan kullandığım gidonda açı belki 5 derece falandır.

Turcuların kullandığı gidonlara bakayım dedim. Jones H bar ve Surly Moloko'ya baktım.

313434 dosyayı görüntüle

Jones 45 derece açılı ve biraz fazla geldi gözüme. Fiyat olarak da çok pahalı. Vergisi algısı derken 5000 lirayı buluyordu.

Moloko ise aslında tam aradığım açıdaydı. 34 derece ve 735 mm.

313436 dosyayı görüntüle

Ama alternatif tutuş için öndeki aero barlar sabit olduğundan ya dedim bana uymazsa. Ucuz da değil.

Sonra şu modeli görünce fikri sevdim. Soma clarence with cletus. Bunda boynuzlar Jones bar gibi veya moloko gibi olabiliyor. Kendiniz evirip çeviriyorsunuz. 34 derece açılı ve 670 mm uzunlukta.

313435 dosyayı görüntüle
Daha geniş olmasını istiyordum. Şuanki gidonum 660 mm civarı. Ve bu ürün de jones civarı bir rakama geliyordu. Emin olamadığım için bundan da vazgeçtim.

Temel mantık eskilerin albatros dediği m şeklinde açılı barlara eklenti yapmak olduğundan fiyat olarak bunların 3'te 1 fiyatına Ritchey Comp Kyote gidonda karar kıldım. 800 mm uzunlukta ve 27.5 derece açıda. Ellerimle yaptığım ölçüde en düşük 28 çıkmıştı. O sınıra da yakın geldi.

313438 dosyayı görüntüle

Bir youtube videosunda abimizin biri aklımdaki olayı gerçekleştirmiş. Satın aldığım Kyote gidona bükülü yerlerinden klasik L tipi uzun barend takıp uçları birleştirmiş. Ben de bunu uygulamaya karar verdim. Maliyet olarak çok daha uygun ve kişiselleştirilebilir geldi.

313437 dosyayı görüntüle
Ekran görüntüsünü paylaştığım resmin linki aşağıda. Merak ettiyseniz aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.


Biraz uzun oldu girizgah kusura bakmayın. Şimdi problem şu. Bu Kyote barda elcikleri eğer büküm yerinde konumlandırırsam ileri doğru uzanmam artıyor. Ve geniş bir gidon olduğundan çoğu kişi daha seri manevra yapabilmek için 30 mm gidon boğazına geçtiğinden bahsetmiş. Ben şimdi diyelim ki 100 mm açı ayarlı bir gidon boğazı alıp tepeye doğru diksem? Öne doğru uzanma mesafesi yine azalacak ve yükselmiş olacak. Başka olumsuz bir durum olur mu beni etkileyen? Eğer olursa direkt gidon yükseltici alıp 30-40 mm bir gidon boğazı alıp mı takmalı? Gidon 31.8 mm uyumlu. Gidon boğazı kısalır ise sürüşe ne gibi bir etkisi olur. Aynı kalıp gidon tipinden dolayı ileride kalırsam ne gibi bir durum olur?

Tavsiye edeceğiniz marka model aparatları bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim.

Tam uygun konu başlığı aslında burası değil fakat malum site politikası yüzünden yeni başlık açmadım. Umarım insanlar farkeder.
Öncelikle sele problemini çözmeniz lazım.
Rahatsızlık yaşamamak için selenizi aşağı doğru eğiyorsunuz. Fakat sonucunda ise sürekli öne kayıyorsunuz.
Bu yüzden öne kayıp bileklerinizde ağrı oluşmasına sebep vermiş oluyorsunuz.
Vücut ağırlığınızın %70'ini selenin taşıması gerekiyor. Kalan oranı ise gidon taşır.
Bence bel ve core bölgesi güçlü olmayan biri selesini aşağı eğmemeli.

Bunun haricinde gidon size çok yakın ya da çok yüksek olursa da ellerinize ağırlık biner ve uyuşma yaşarsınız.
Sele üzerinde gidona uzandığınızda omuzlarınızın aşağı düşmemesi gerekiyor. Ya da aşırı geriye doğru gitmemeli.
Sele ayarından eminseniz sele üzerinde oturduğunuzda iki elinizi gidondan çekip vücudunuzun arkasında birleştirin,
sonrasında vücudu hafif öne eğip gidona dokunmadan birkaç dakika sabit durarak pedal çevirebiliyor musunuz ona bakın.
 
Her gün yürüyüş yap. :harika:
Bir dönem denemiştim. Gerçekten bisiklet kadar zayıflatmıyor. Hatta gr değişiklik olmamıştı.
Öncelikle sele problemini çözmeniz lazım.
Rahatsızlık yaşamamak için selenizi aşağı doğru eğiyorsunuz. Fakat sonucunda ise sürekli öne kayıyorsunuz.
Bu yüzden öne kayıp bileklerinizde ağrı oluşmasına sebep vermiş oluyorsunuz.
Vücut ağırlığınızın %70'ini selenin taşıması gerekiyor. Kalan oranı ise gidon taşır.
Bence bel ve core bölgesi güçlü olmayan biri selesini aşağı eğmemeli.

Bunun haricinde gidon size çok yakın ya da çok yüksek olursa da ellerinize ağırlık biner ve uyuşma yaşarsınız.
Sele üzerinde gidona uzandığınızda omuzlarınızın aşağı düşmemesi gerekiyor. Ya da aşırı geriye doğru gitmemeli.
Sele ayarından eminseniz sele üzerinde oturduğunuzda iki elinizi gidondan çekip vücudunuzun arkasında birleştirin,
sonrasında vücudu hafif öne eğip gidona dokunmadan birkaç dakika sabit durarak pedal çevirebiliyor musunuz ona bakın.
Teşekkür ederim eve gidince bir deneyeceğim. Evet sele yüksekliğinden eminim çünkü diz ağrım geçti. Bir süre seleyi düz kullandığımda kasıklarda ciddi bir fazla hissetme durumu oldu. Rahatsız hissettim. O yüzden açıyı biraz aşağı çevirdim. Çok eğik değil aslında ama bir bakacağım tekrar.
@-Deniz- Bunun yerine bulabilirseniz Satori Falcon Aero da bakabilirsiniz.

313464 dosyayı görüntüle
Teşekkür ederim. Aslında istediğim tip bu ama 15 derecelik açı az gibi geldi. O yüzden bunu direkt elemiştim sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: gunerokn
Merhaba. Son zamanlarda, özellikle 20-30 km'den sonra bileklerimde ağrı başlıyor.

Aynı sıkıntı bende de var. 5-6 yıl kadar önce halı sahada düşmüştüm, o günden beri ağırlık kaldırınca yada bisiklete binince kendini hissettiriyor.

Bir yandan da tek çare bileği normal kullanıp bir şekilde güçlendirip esnemesini sağlamak gibime geliyor.

Bu konuyu özellikle takip edeceğim...
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Aynı sıkıntı bende de var. 5-6 yıl kadar önce halı sahada düşmüştüm, o günden beri ağırlık kaldırınca yada bisiklete binince kendini hissettiriyor.

Bir yandan da tek çare bileği normal kullanıp bir şekilde güçlendirip esnemesini sağlamak gibime geliyor.

Bu konuyu özellikle takip edeceğim...
Ürün gelip kurulumunu yapınca buradan paylaşırım. 👍
 
Merhabalar. Nacizane ben de bir iki tecrübemi paylaşmak isterim.

Carraro Force 770 bisikletimde ben de aynı sorunu yaşamıştım. İlk aldığımda bir saati geçen sürüşlerde elde ve bileklerimde hafif uyuşma oluyordu. Daha sonra yukarıda bahsi geçen (link) yardımıyla bir nebze sorunu çözdüm. En azından iki saate kadar çok rahatsız etmedi. Bu noktada omuz başı ve avuç ortası arasındaki kol uzunluğunun (Kadro geometrilerinde TT mesafesi) önemli bir etki olduğunu düşünüyorum. Bununla beraber en çok rahatlamayı ise haftada iki üç gün hafif 20-30 dakikalık aletsiz ev egzersizleri ile hissettim. Sanırım plank, şınav ve squad hareketleri etkii oldu. Bu noktada hem kaslarımın toparlanması ve en çok da sırt kaslarımın güçlenmesi yardımcı olmuştu.

Kilo da işin ayrı bir boyutu tabii. 14 kilo verdim daha da devam ediyorum. Ama devam edebilmem için ağrı çekmeden sürebilmem lazım 😀 Ne yazık ki bisiklet dışında bir şey ile kilo veremiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Merhabalar. Nacizane ben de bir iki tecrübemi paylaşmak isterim.

Carraro Force 770 bisikletimde ben de aynı sorunu yaşamıştım. İlk aldığımda bir saati geçen sürüşlerde elde ve bileklerimde hafif uyuşma oluyordu. Daha sonra yukarıda bahsi geçen (link) yardımıyla bir nebze sorunu çözdüm. En azından iki saate kadar çok rahatsız etmedi. Bu noktada omuz başı ve avuç ortası arasındaki kol uzunluğunun (Kadro geometrilerinde TT mesafesi) önemli bir etki olduğunu düşünüyorum. Bununla beraber en çok rahatlamayı ise haftada iki üç gün hafif 20-30 dakikalık aletsiz ev egzersizleri ile hissettim. Sanırım plank, şınav ve squad hareketleri etkii oldu. Bu noktada hem kaslarımın toparlanması ve en çok da sırt kaslarımın güçlenmesi yardımcı olmuştu.
Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Deneyeceğim en yakın zamanda.
 
  • Beğen
Tepkiler: KrtgSltr
Merhabalar kron Xc 150 bisikletim var ama bu bisiklete yükseltme yapmak istiyorum elektrike çevirmek yeni bir Shimano jant seti almak Maxis lastik ve rockshock maşa almak istiyorum sizce değer mi yeni bir bisiklete mi geçmeliyim
 
Tekrar merhaba. Paylaşım yapmayı unutmuşum. Ürünler geldi. 800 mm 27 derece açılı gidon bana biraz fazla geniş geldi. 100 mm 7 dereceli gidon boğazını da ayarlanabilir 90 mm uzunlukta gidon boğazı ile değiştirip daha dik bir konuma getirdim. Yaklaşık 55 derece falan. Tatmin edici bir yükseklik değişimi olmadı. Gidon bana daha yaklaşmış oldu biraz. Açılı gidon da biraz fazla açılı gibi. 16-20 arası bir açıda olsaymış tam bana göre olacakmış.

Şimdi gidon yükseltme aparatı denemek istiyorum. Bakalım sürüşe etki edecek mi? Ağrılarım azaldı ama hala mevcutlar. Gidon açılı olduğu için kullandığım silikon barendleri kullanamıyorum. Onun yerine sqlab inner barend aldım. Gidonun iç kısmına takılıyor ve acayip iş görüyor. Onu tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Xlc ST-T13 almayın, iki ürün denedim vidaları yüksek tork loctite ile sıkılmış ve dişlileri birbirine kilit vaziyette geliyor, açarken zarar görüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Şu zürafa denilen impact'ın gidon yükseltici aparatından satın aldım. 200 lira bir şey. Diğer pahalı çözümlerden önce mutlaka bu denenmeliymiş. El yorgunluğu problemim çözüldü. Gidon boğazım da ayarlı ve sonda duruyor. Ikisi birleşince gayet yeterli geldi yükseklik.
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Arkadaslar bisey sorucam benim rockrider 340 bisikletim var gidon bogazi kirildi ikinci el satan bitane dechatlon marka ayarlanabilir gidon bogazi gördüm onu almaya karar verdim benim bisikletime uyarmi acaba
 
Uzunca süreler sürdüğümde el bileklerim ağrımaya başlıyor. Sanırım bir tık aşağıda kalıyor gidon. Sele yüksekliğim diz ayarında çünkü, onu alçaltamam. Mecburen aşağıdaki gibi ürünlerden almak icap edecek galiba. Ama soldaki mi sağdaki mi karar veremedim. Var mıdır önerisi olan?


gidon.png
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK ve Sinyor
Geri