Merhaba. Son zamanlarda, özellikle 20-30 km'den sonra bileklerimde ağrı başlıyor. Gruptaki diğer insanlara sorduğumda öne doğru çok yattığımı söylediler. Selemin ön kısmı hafif aşağı doğru. Düz olunca malum bölgeye baskı fazla oluyor. Boyum 189 cm ve üst vücudum daha uzun.
313431 dosyayı görüntüle
313432 dosyayı görüntüle
Sele yüksekliğim iyi. Diz ağrısı olduğu için Peugeot'dan bu bisiklete geçmiştim. Tavsiye edilen ölçümlerle sele yüksekliğini doğru ayarladım. Ama gerçekten gidona doğru düşüyormuşum hissi arada geliyor. Özellikle uzun turlarda bu el ağrısı yoruyor. O yüzden gidonu yükseltmek istiyorum. Gidon yükseltici aparat mı? Açılı gidon boğazı mı? Yoksa ikisi de mi lazım emin olamıyorum. Şuan 100 mm uzunluğunda 7 derece açılı bir gidon boğazı var. 31.8 mm uyumlu.
313433 dosyayı görüntüle
Biraz araştırma yaptım. Zaten mesleki olarak da karpal tünel sendromuna yakalanma riski olan biri olarak düz gidondan kaynaklı da bir riskim olabileceğini düşündüm. Hem daha dik oturmak hem de elin açısını düzeltmek için hafta sonum internette uygun gidon aramakla geçti.
ilk baktığım tur için de uygun olan kelebek gidonlar oldu. Ama deneyimlediğim kadarıyla standart tutuş pozisyonu çok dar bir alanda kalıyor. Alternatif pozisyonları bol olsa da satorinin eğimli kelebek gidonu kol aralığımı çok dar bir açıdan tutmama sebep olacaktı. Bu sebeple eledim.
Elime iki kalın ispirtolu kalem alıp omuz genişliğimde yanlarda tuttum. Normal tutuş pozisyonunda yukarı kaldırdığımda en az 75 cm bir açıklık ve kollarda 28-34 derece açı olması gerektiğini farkettim. Açı için defalarca ölçüm yaptım. Çoğunda 34 çıktı. Açı derken ecnebilerin sweep dediği gidonun geriye doğru hafif kavislendiği açıdan bahsediyorum. Şuan kullandığım gidonda açı belki 5 derece falandır.
Turcuların kullandığı gidonlara bakayım dedim. Jones H bar ve Surly Moloko'ya baktım.
313434 dosyayı görüntüle
Jones 45 derece açılı ve biraz fazla geldi gözüme. Fiyat olarak da çok pahalı. Vergisi algısı derken 5000 lirayı buluyordu.
Moloko ise aslında tam aradığım açıdaydı. 34 derece ve 735 mm.
313436 dosyayı görüntüle
Ama alternatif tutuş için öndeki aero barlar sabit olduğundan ya dedim bana uymazsa. Ucuz da değil.
Sonra şu modeli görünce fikri sevdim. Soma clarence with cletus. Bunda boynuzlar Jones bar gibi veya moloko gibi olabiliyor. Kendiniz evirip çeviriyorsunuz. 34 derece açılı ve 670 mm uzunlukta.
313435 dosyayı görüntüle
Daha geniş olmasını istiyordum. Şuanki gidonum 660 mm civarı. Ve bu ürün de jones civarı bir rakama geliyordu. Emin olamadığım için bundan da vazgeçtim.
Temel mantık eskilerin albatros dediği m şeklinde açılı barlara eklenti yapmak olduğundan fiyat olarak bunların 3'te 1 fiyatına Ritchey Comp Kyote gidonda karar kıldım. 800 mm uzunlukta ve 27.5 derece açıda. Ellerimle yaptığım ölçüde en düşük 28 çıkmıştı. O sınıra da yakın geldi.
313438 dosyayı görüntüle
Bir youtube videosunda abimizin biri aklımdaki olayı gerçekleştirmiş. Satın aldığım Kyote gidona bükülü yerlerinden klasik L tipi uzun barend takıp uçları birleştirmiş. Ben de bunu uygulamaya karar verdim. Maliyet olarak çok daha uygun ve kişiselleştirilebilir geldi.
313437 dosyayı görüntüle
Ekran görüntüsünü paylaştığım resmin linki aşağıda. Merak ettiyseniz aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.
Biraz uzun oldu girizgah kusura bakmayın. Şimdi problem şu. Bu Kyote barda elcikleri eğer büküm yerinde konumlandırırsam ileri doğru uzanmam artıyor. Ve geniş bir gidon olduğundan çoğu kişi daha seri manevra yapabilmek için 30 mm gidon boğazına geçtiğinden bahsetmiş. Ben şimdi diyelim ki 100 mm açı ayarlı bir gidon boğazı alıp tepeye doğru diksem? Öne doğru uzanma mesafesi yine azalacak ve yükselmiş olacak. Başka olumsuz bir durum olur mu beni etkileyen? Eğer olursa direkt gidon yükseltici alıp 30-40 mm bir gidon boğazı alıp mı takmalı? Gidon 31.8 mm uyumlu. Gidon boğazı kısalır ise sürüşe ne gibi bir etkisi olur. Aynı kalıp gidon tipinden dolayı ileride kalırsam ne gibi bir durum olur?
Tavsiye edeceğiniz marka model aparatları bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim.
Tam uygun konu başlığı aslında burası değil fakat malum site politikası yüzünden yeni başlık açmadım. Umarım insanlar farkeder.