A
Anonim
Silinmiş hesap
Bu konuda daha önce başlık açıldı mı bilmiyorum ama bilgimi paylaşmak istedim.. 36 delikli standart teker göbeği ile 36 delikli bir jant çemberini öreceğiz. Mümkün olduğu kadar az resim ve anlaşılır kelimelerle anlatmaya çalıştım.. Hadi kolay gelsin.
Önce malzemeler.. Burada önemli olan göbeğimizle çemberimizin ölçülerine uygun jant telinin uzunluğudur.. Bu konuyu alış veriş yaptığınız yere mutlaka danışın.. Tabi bu jant teline uygun tel başı.. Akort anahtarına takılmayın unutmuşum onu orada..
(link)
(link)
İlk önce bir telimizi göbeğin herhangi bir yerinden İÇERDEN geçiriyoruz.
(link)
(link)
Sonra bu teli jantımızın HERHANGİ BİR YERİNDEN geçirip arkada tel başı ile birleştiyoruz. Burada önemli olan tel başlarını sonuna kadar tele geçirmeyeceğiz. Tel başını iki tur kadar çevirip gevşek bırakacağız ki bu gevşeklik son teller takılırken bize lazım olacak.
(link)
(link)
Efendim yavaş yavaş gelelim işimizin inceliklerine. Gördüğünüz gibi ikinci telimizide göbeğin iç tarafından geçirirken bir göbek deliğini atlıyoruz.
(link)
(link)
Bu yeni telimizi jantımıza geçirdiğimiz ilk telimizden 4 delik ilerisine yani 4. deliğe geçirip arkadan tel başını hafifçe çevirerek yerleştiriyoruz. İlk taktığımız tel kitabın üstünde olan teldir.
(link)
(link)
Yeni bir teli içerden bir göbek deliği boş bırakarak geçiriyoruz, yine bu teli jantta ikinci taktığımız telin girdiği delikten 4 sonrasına yani 4'üncü deliğe yerleştireceğiz.
(link)
(link)
Böyle böyle 6 teli takılmış görüyorsunuz.. Devam ediyoruz..
(link)
(link)
9 adet telimizi GÖBEĞE İÇERDEN GEÇİRİP ARALARINDA BİRER GÖBEK DELİĞİ BOŞLUĞU BIRAKARAK jantlarımıza yerleştirdik. BÖYLECE JANTLARIMIZDA DA HER TELİN ARASINDA 3 ADET JANT DELİĞİ BOŞ KALDI.
(link)
(link)
Çalışmamızın en can alıcı ve hata yapılmaması gereken ilk bölümü burası işte. İkinci can alıcını durumu Bölüm-2 de göreceksiniz.
ANLATALIM: Artık tellerimizi dışarıdan içeri doğru takıyoruz. Şimdi herhangi bir boş göbek deliğine yeni telimizi geçirip bu telimizin solunda kalan ilk teli işaretliyoruz.
Ben bir kağıt parçası astım üzerine iyi anlaşılması için. Bu işaretli telin adı ANA TEL olsun.
(link)
(link)
Bu yeni teli ANA TELİN ve ANA TELİN HEMEN SOLUNDAKİ ilk telin altından geçirip ANA TELİN SOLUNDAKİ İKİNCİ TELİN ÜZERİNDEN geçiriyoruz. Telleri biraz bükebilirsiniz sorun değil..
(link)
(link)
Jant çemberinde ana teiln girdiği deliği 0(sıfır) kabul edersek, sola doğru çemberde delikleri saymaya başlıyoruz ve 10.(onuncu) deliğe bu telimizi geçiriyoruz. Resim gayet net arkadaşlar.
(link)
(link)
Yine 10.(onuncu) deliğe tel başını bir iki turla sıkmadan monte edip bırakıyoruz.
(link)
(link)
Hızımızı hiç kesimiyoruz, dışarıdan göbeğimize yeni bir tel geçirip bu telin hemen solundaki teli ANA TEL kabul edip aynı işlemi tekrarlayacağız. Ana tele yine kağıt parçası asıyorum yeniden iyi anlaşılması için.
(link)
(link)
Ve yine ana telin girdiği jant deliğine 0(sıfır) numarasını veriyorum sola doğru 10.(onuncu) delik hedefimiz. Dikkat! burada iç lastik sibop deliğini saymayın:rolleyes:
(link)
(link)
Tabi bu 10.(onuncu) deliğe giderken telimizi ana telin, ana telin solundaki ilk telin altından ve ana telin solundaki ikinci telin üzerinden gçirmeyi unutmuyoruz.
(link)
(link)
10.(onuncu) deliğe telimize çemberin arkasından tel başımızı gevşekce takıyoruz.
(link)
(link)
(link)
(link)
Önce malzemeler.. Burada önemli olan göbeğimizle çemberimizin ölçülerine uygun jant telinin uzunluğudur.. Bu konuyu alış veriş yaptığınız yere mutlaka danışın.. Tabi bu jant teline uygun tel başı.. Akort anahtarına takılmayın unutmuşum onu orada..
(link)
(link)
İlk önce bir telimizi göbeğin herhangi bir yerinden İÇERDEN geçiriyoruz.
(link)
(link)
Sonra bu teli jantımızın HERHANGİ BİR YERİNDEN geçirip arkada tel başı ile birleştiyoruz. Burada önemli olan tel başlarını sonuna kadar tele geçirmeyeceğiz. Tel başını iki tur kadar çevirip gevşek bırakacağız ki bu gevşeklik son teller takılırken bize lazım olacak.
(link)
(link)
Efendim yavaş yavaş gelelim işimizin inceliklerine. Gördüğünüz gibi ikinci telimizide göbeğin iç tarafından geçirirken bir göbek deliğini atlıyoruz.
(link)
(link)
Bu yeni telimizi jantımıza geçirdiğimiz ilk telimizden 4 delik ilerisine yani 4. deliğe geçirip arkadan tel başını hafifçe çevirerek yerleştiriyoruz. İlk taktığımız tel kitabın üstünde olan teldir.
(link)
(link)
Yeni bir teli içerden bir göbek deliği boş bırakarak geçiriyoruz, yine bu teli jantta ikinci taktığımız telin girdiği delikten 4 sonrasına yani 4'üncü deliğe yerleştireceğiz.
(link)
(link)
Böyle böyle 6 teli takılmış görüyorsunuz.. Devam ediyoruz..
(link)
(link)
9 adet telimizi GÖBEĞE İÇERDEN GEÇİRİP ARALARINDA BİRER GÖBEK DELİĞİ BOŞLUĞU BIRAKARAK jantlarımıza yerleştirdik. BÖYLECE JANTLARIMIZDA DA HER TELİN ARASINDA 3 ADET JANT DELİĞİ BOŞ KALDI.
(link)
(link)
Çalışmamızın en can alıcı ve hata yapılmaması gereken ilk bölümü burası işte. İkinci can alıcını durumu Bölüm-2 de göreceksiniz.
ANLATALIM: Artık tellerimizi dışarıdan içeri doğru takıyoruz. Şimdi herhangi bir boş göbek deliğine yeni telimizi geçirip bu telimizin solunda kalan ilk teli işaretliyoruz.
Ben bir kağıt parçası astım üzerine iyi anlaşılması için. Bu işaretli telin adı ANA TEL olsun.
(link)
(link)
Bu yeni teli ANA TELİN ve ANA TELİN HEMEN SOLUNDAKİ ilk telin altından geçirip ANA TELİN SOLUNDAKİ İKİNCİ TELİN ÜZERİNDEN geçiriyoruz. Telleri biraz bükebilirsiniz sorun değil..
(link)
(link)
Jant çemberinde ana teiln girdiği deliği 0(sıfır) kabul edersek, sola doğru çemberde delikleri saymaya başlıyoruz ve 10.(onuncu) deliğe bu telimizi geçiriyoruz. Resim gayet net arkadaşlar.
(link)
(link)
Yine 10.(onuncu) deliğe tel başını bir iki turla sıkmadan monte edip bırakıyoruz.
(link)
(link)
Hızımızı hiç kesimiyoruz, dışarıdan göbeğimize yeni bir tel geçirip bu telin hemen solundaki teli ANA TEL kabul edip aynı işlemi tekrarlayacağız. Ana tele yine kağıt parçası asıyorum yeniden iyi anlaşılması için.
(link)
(link)
Ve yine ana telin girdiği jant deliğine 0(sıfır) numarasını veriyorum sola doğru 10.(onuncu) delik hedefimiz. Dikkat! burada iç lastik sibop deliğini saymayın:rolleyes:
(link)
(link)
Tabi bu 10.(onuncu) deliğe giderken telimizi ana telin, ana telin solundaki ilk telin altından ve ana telin solundaki ikinci telin üzerinden gçirmeyi unutmuyoruz.
(link)
(link)
10.(onuncu) deliğe telimize çemberin arkasından tel başımızı gevşekce takıyoruz.
(link)
(link)
(link)
(link)