Scudo Sports

Göbek ruble ilişkisi derin konu

-Skynet-

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2017
Mesaj
1.804
Tepki
2.045
Şehir
Giresun
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar, elimdeki eski arka vidalı göbeği kaset göbeğe çevirmek istiyorum. Nedenlerimse:
kaset göbekte daha az yalpalama olması, daha düşük diş sayıyı rubleye ulaşma vs
Kullanmakta olduğum bisiklette vites sistemi 21 vites.Geçen sene yaz ortalarında güncellemiştim. Vites kollarından ve aktarıcıdan memnunum,değişmesi uzun bir süre olmaz gibi.
Şimdi beyin fırtınası başlıyor :D
arka kaset göbekler 8 vitesden başlıyor,9lu,10lu vs diye destek veriyor diye gidiyor.Ben minimum 8-9 destekleyen bir model buldum. Şimdi
birinci yol
(link)
böyle bir 7li kaset ruble takmaya kalksam,freehuba sanırım spacerda alıp takmak gerekiyormuş.ortalama 1-3 spacer işini görür denildi.
İkinci yol
8li kaset ruble alıp,
(link)
küçük dişliyi veya en büyük dişliyi kulanmamak gerekiyormuş.Ben 11.dişliye baştan beri gözümü diktiğimden 32 olan büyük dişliyi elemeyi düşünüyorum.28 birinci dişlim diye saydıracağım artık.
Evet,sizce hangi yolu seçmek doğru olur?
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Scudo
Benzer ikilemde ben de kaldım. vida göbek vardı bende 7'li ve kaset göbek alıp hg 41 e geçmeyi düşünüyordum. İşin en büyük çelişkisi bu kaset dişli satılıyor ve ona uygun 7-8 uyumlu kaset göbek yok piyasada ve 8-9 uyumludan başlıyor. Bu da biraz ülkemizdeki teknoloji ve satış arasındaki trajikomik bir durum.

Spacer kullanma meselesi var birde tabi 8-9 uyumlu kaset göbek alırsanız bununla 7 li HG 41 kullanma şansınız olabilir. Ama bu işlerde tecrübeli birine de sormak lazım. Ben forumda sormuştum sağolsunlar böyle bir yol gösterdiler.

Şu anki tercihim ise daha az zahmetli MF HG 37 13-28 dişli aralığında vidalı eski tip ruble olurdu lakin bunu da piyasada bulmak zor ve 14-28 MF TZ 21 modelinden pahalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
en ileriye dönük olanı ve az uğraştıracak 8 li göbek 8 li dişli.
istersen ilk 7liyi kullanırsın istersen 1. yi hariç tutar gerisini kullanırsın.uzun zaman kullanırım dersen bu yöntem mantıklı.Ama ileride vites sistemini değişmem zaten çok kullanmıyorum bu bisikleti dersen 7 li.
ama 7 li alırsan üstteki seçenek olmaz.Atıyorum rampası bol tura çıkıcaksın 10 dakikalık vites ayarıyla 32 dişliyi devreye sokarsın.ileride viteslerin eskirse direkt 8 li sistem takıp devam edersin.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@Hurol Yoney @Emre Özhan
Spacer atma olayı bana sanki yalpalama mevzusuna davetiye çıkaracak gibi bir his getiriyor. Bilgisine güvendiği birkaç satıcıya danıştım,spacerın sıkıntı yaratmayacağını söyledi. Diğer yandan vites sistemini yenilemem düşük bir ihtimal,bu bisiklette böyle gider gibi. Şimdi,spacer atsam rublede yalpalama veya benzer sıkıntılar çıkar mı? Yok 8li alıp 1. dişliği iptal etsem,vites ayarlamalarında çok zorlanır mıyım veya geçişlerde problem olur mu?Birazda bu ikilemler var ortada.
 
@Raptor8 ayarda sıkıntı olmaz gibi sonuçta attırıcının low ve high kısıtlama vidaları var başı ve sonu sabitlersin hiçbirşey olmaz.Ben 20 bin km dir 8 li kolu 7 li dişliyle beraber kullanıyorum (Acera x göbek+cs hg41) sıkıntı olmuyor
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@Emre Özhan

Dişli iptali ile kullanmak aklıma gelmeyen bir noktaydı. Ama Emre arkadaşımız bu konuda tecrübeli olduğu için onun yazdığına katılabiliriz
 
  • Beğen
Tepkiler: gok
@Hurol Yoney
İki seçenek varmış zaten. Ya dişli iptali ya spacet takmakmış.
 
Size bir yararım olamayacak ama göbek ve dişlinin derin ilişkisine bir örnek vermek istiyorum. Benim arkadaşta salcona city fun 70 var dişli oranları 48-14 (ön-arka) bende baroni storm mtb var dişli oranları 42-14 (ön-arka) arkadaş diyorki bana yetmiyor. Hatta 3x7 bile boşa dönüyor 50 den yukarı çıkmıyor. Yok artık dedim benim mtb 2x7 nin ağır devirinde 45 gördü daha öndeki 3. Dişliye atmadım . İnanmadı tabi ki . Bir ara deneyeme gideceğiz beraber. Bu durum bu farklılık göbekten oluyor bence . Dişli değiştirmekten bile daha kıymetli bence göbek değişimi ve seçimi. Ben bilmiyorum göbeğin adını sanını . İşte göbek ve dişlinin derin uyum olayı. Ha salcano 28" benim mtb 26" .
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@MAERKEK
Hocam bisikletin hafifliği,akıcılığı ve kullanıcının performansına göre bu değerler değişir. Şuanki haliyle 48lik ayna kola ona hafif geliyor olabilir,senin bisikleti hiç sürdü mü veya sen onun bisikletini sürdün mü, deneyimleriniz nedir?Ben bir sıkıntı olmazsa,rubleyi küçük çarkı 11 düşürdükten sonra ileriye doğru 48lik ayna kolada geçtim mi mevcut bisiklet için bir başka yapacak bir şey kalmıyor.şuanki oran 42-14(ön-arka) kısa bir süre sonra 42-11(ön-arka) yapıp bir süre sonrada 48-11(ön-arka) yapıp olayı tadında bırakmayı düşünüyorum.Aşama aşama oluyor malesef,ülke ekonomisi vs
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Konu sıcaklığını koruyorken 11-25 vidalı ruble ( 7'li ) bulma şansım nedir ?
 
@Hurol Yoney
Vidalılarda,rublede okadar küçük dişli yok diye biliyorum.Birazda kaset rubleye geçiş sebebim bu.
 
@Raptor8

(link)

Normalde ürün var ama ülkemizde satıldığını sanmıyorum. Bilhassa bu markanın.
 
@Hurol Yoney
Olsada çok pahallıya gelir artık
 
  • Beğen
Tepkiler: Hurol Yoney
@Raptor8 niyet ettik karşılıklı denemeye bilmem artık ne zaman olur . Sonucu yazarım inşAllah.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Evet arkadaşlar öneri bekliyorum, 8li arka göbekte
1.yol:7li ruble alıp göbeğe spacer takmak.
2.yol :8li ruble alıp 1.dişliyi iptal etmek.
(not:vites sistemi 21i destekliyor.)
Hangi yöntemi uygularsam sıkıntı olmadan kullanabilirim bunlardan?
 
Tercihim 7 li ruble alıp göbeğe spacer takmak olurdu.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
bence birde 8 arka vites kolu alın
 
@cube gtx
Vites kollarını yenilesem bile 8i destekleyen arka aktarıcı kadroya takılmıyor,kadro braketli aktarıcıları destekliyor malesef. :( aslında uygun bir kadro alıp kadroyu yenileyecektim ama alüminyum,amortisörsüz, 26lık kadro bulamadım...
 
@Raptor8 (link) kaset dişli 7 vites göbek havale indirimi de mevcut senin linkte zaten aynısıymış sitesinden alman daha tasarruflu olur :D bu ruble zaten kaset dişlidir vidalı değil göbeği değiştirirsen bunu direk takarsın olur biter
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@JusTiMe
Nasıl yani anlamadım? :D Problem 7li kaset ruble bulmak değilki, problem 7li kaset rubleyi takacak 7li kaset göbek bulmak.Oda piyasada olmadığından 8li-9lu göbek almak gerekiyor.Onda da ya spacer li 7li ruble, ya da 8li-9lu göbek ve 8li ruble(1 vitesi boşa çıkartarak[bu durumda vites geçişlerinde sıkıntı olmayacağını kimse dememiş olacakki bilmiyor])
Anlamadığım,böyle alengirli işleri bir tek ben mi yapıyorum arkadaş :D Satacağım bisikleti kurtulacağım ya, motor almak daha mantıklı.Yokuşlarda yorulmuyorsun. 34lük rubleye gerek yok:koptum:
 
  • Beğen
Tepkiler: JusTiMe
Geri