Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Göbekten vitesli şehir ve tur bisikleti avantaj ve dezavantajları

çağrı can

Daimi Üye
Kayıt
20 Temmuz 2014
Mesaj
347
Tepki
168
Şehir
ankara
Bisiklet
Mosso
Yakın zamanda bisikletimi değiştirmeyi düşünüyorum. Aklımda karbon kayışlı göbekten vitesli bir bisiklet almak var. Aklıma takılan bazı şeyler şunlar:

1. Göbekten vitesli kadrolarda arka tekeri sökmek için anahtar mı gerekiyor?
2. Kayışlı model az ve pahalı olduğu için zincirli alınırsa aynakolu ikili sistem yapmak pahalı ve zor bir uğraş mı olur?
3. Uygun fiyatlı kayışlı sistem en az 7_8 vitesli model ne önerirsiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan Ertan
Scudo
Scott sub 10 öneririm fiyatı uygun değil maalesef...1.sorunun cevabı evet, 2.soru:çapraz kullanımdan kaynaklanacak sorunlardan dolayı önerilmemektedir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ceyhun demirel
Forumda yanlış hatırlamıyorsam bir arkadaşımız nexusu 8 i 3 lü aynakola uyarlayıp kullanmıştı şu linkte okuyabilirsiniz

Göbekten vites hız yapar mı?
 
Yokmu tecrübesi olan?geyik geyik konular akop gidiyor, benim merakım olduğu yerde sayıyor.

Baktımda fazla bir model yok. Fixie bisikletten dönüştürmeyi düşünüyorum. Bildiğiniz çelik kadro uygın model varmı fixie den alfine dönüştürülebilecek?
 
Öncelikle bende nexus 8 li göbekten vitesli katlanır bisiklet kullanıyorum çok da memnunum sorularınıza gelince
1 evet arka tekeri sökmek için anahtar gerekiyor
2 bisikletinize üçlü aynakol yapmanız tenik olarak mümkün hatta forumda bir arkadaşımız uygulamasını yapmıştı ilgili linki bir önceki postumda vermiştim
3 bütçeniz ne kadar bilmiyorum ayrıca uygun fiyat tanımı kişinin gelir durumuna göre değişir ama şu iyi bir alternatif olabilir benim geçen sene almak istediğim fakat yer sorunu nedeniyle almadığım bir modeldi. Bu arada fiyatı düşmüş geçen sene 2700 TL seviyesinde dolaşıyordu fiyatı ayrıca birde şu model var alttaki linkteki benim almayı düşündüğümdü birinci linkteki değil düzeltmek isterim :)

(link)

 
@çağrı can Aynakolun ikili ya da üçlü yapılması içün zincir gerdirici de kullanmak icab edecek ki bu da göbekten vitesin sadeliğini baya bozuyor. Bunun yerine shimano alfine 11 li ya da bütçe musaitse 14 hız modunda olan rohloff vites sistemlerine bakilabilir. Ben de hali hazırda Nexus 8li sistem kullanıyorum çok memnunum ancak ekimde abd ye gitme durumum var ordan uygun bir ederle edinebilirsem rohloff ve ya alfine 11 li sistemle keyfe keder bir değişim yapmayı planlıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mersault
@Yusuf'san ben yabancı sitelere baktım, araştırdım fakat kayışlı çok az model var ve çoğu gereğinden pahalı. Zincirli düşünürsem fiyat daha uygun oluyor. Model sayısıda artıyor tabiki. Siz bans şehir içi içün nexus 7 veya 8 li sistemi tavsiye eder misiniz?

@hidromek bunda amortisör olması kötü. Fiyatı uygun bakmıştım buna. Üstelik kadro boyu bana uygun yok :(
 
@Yusuf'san
Bu model kayışlı mı züncirli mi?
Sanırım zincirliye razı olucam.
 
Ben de önce kayışlı Alfine 11 kullanmak istiyordum. Maddiyatı fazla zorlamamak için bir müddet zincirli kullanayım dedim. Sessiz olmasını istiyordum bu halde de gayet sessizmiş. Göbekten vitese geçmeden önce çoğu yazıyı okudum ve en çok teşfik olduğum unsurlar da @MehmetAliB. abinin yorumları oldu. Şimdi gayet memnunum herşey seyrinde :) Buradan güzel yorumları için teşekkür ederim kendisine.
 
@AbdülkadirArtan benim kayış isteme sebebim zincirin elbiseyi yağ yapması. Artık olmazsa koruma takarım. Karbon maşadan da vazgeçmek istemiyorum. Hal böyle olunca maalesef hedefe ulaşamıyorum. Kafam çok karışık. :(
 
@AbdülkadirArtan
Senin gibi bana da @MehmetAliB. Bey çok yardımcı oldu sağolsun.
Hem paylaşımlarından hem de telefonla gorustuk ve baya zamanını aldım kendisinin. Tekrar teşekkür ediyorum.
Zaten konuştuktan sonra hemen sipariş verdim ve iyiki almıştım diyorum vesselam..
 
Estafurullah arkadaşlar, teşekkür ederim. Bu vesileyle göbekten vites hakkında bir iki kelam da burda edeyim.

Göbekten vites herşeyden önce sorunsuz. 0'dan 1100 metreye çıkarken vites geçişi çat etmiyor, şıkır şıkır geçiyor. İstediğin her an vites değiştirebiliyorsun. Hatta dururken bile. Sürüş esnasında yüzlerce kez vites değiştirdiğimizi düşünürsek durumun faydası daha anlaşılır olacaktır. Ayrıca göbekten viteste hangi vitese geçiş yapsam diye düşünmezsiniz. Kadansınıza en uygun olanda sürüş yaparsınız.

Sorynsuzluk demişken bakım konusunda da sorunsuz. Zincir tek dişlide döndüğü için pislenmiyor. Temizleyip yeniden yağlamak zorunda kalmıyorsun. Yağlama arada bir, aklına estikçe. Bakımda ayrıca zincir ve dişliler daha uzun ömürlü oluyor. Çünkü tek bir dişlide dönüyor. Çapraz kullanma derdi yok.

Sorunsuzluğu ve bakım derdinin olmaması şehir-tur kullanımında ideal hale getiriyor. Bunun yanında uzun turlarda, mesela ülkeler arası, sağlam göbek ve jant istenir. Göbekten vites zaten yapısı itibariyle kaya gibi. Öte yandan genelde 32 tel delikli satılıyor. Bu da beraberinde sağlam jant yapısını beraberinde getiriyor.

Pantalonun paçası zincir kullanımında sorun olur mu yazmışsınız, şimdi gördüm. Göbekten viteste diğerine göre paça kaptırma pislenme sorunu daha az oluyor. Kayışlı sistem çok hoş ancak epeyce maliyetli. Ses konusunda da diyebileceğim en sessiz sistem olduğu. Zincirli olsa bile.

İşin bir de görüntü yönü var. Göbekten viteslerde bisikletlin bi yerlerinde aktarıcı, kablo karmaşısı yok. Her haliyle sade. Japonların sevdiğim bi felsefesi-atasözü var: Az çoktur. Benimkisi o hesap. Her sene olduğu gibi bu sene de yine bi yerlere uzun tur yapacağım ve şehir-tur için göbekten vitesten daha iyisini düşünemiyorum.
 
Şehir içinde özellikle İstanbul gibi yoğun trafiği olan bir şehirde göbekten vites kullanmak çok konforlu oluyor yeri geliyor sizde arabalar gibi dur kalk yapmak zorunda kalıyorsunuz o esnada göbekten viteste istediğin vitese geçebiliyorsun hiç sıkıntı yaratmıyor sessizlik konusu da başka güzellik zaten aynakolda koruma varsa yağ bulaşma söz konusu bile olmuyor en azından bende kıyafetime yağ bulaşması hiç olmadı velhasıl kelam göbekten vites candır :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan Ertan
yokuşlarda nasıldır peki.
yeni bisiklet alma planındayım. herseyi arastırıyorum.
bilener bilir Ankara nın Konya yolu yokuşu vardır. ben o yokusu3x8 lik sistemde 1x3 ya da 1x2 ile cıkabiliyorum en iyi.
bu degerleri karşılarmı acaba göbekten vites?

bilgii olupta yorum yapanlara şimdiden teşekkürler.
 
@Mehmet Vidinli
Yokuşlardaki durumu bisikletten daha çok, çok kelimesini tekrar edeyim, kişinin kendi performansı belirler aslında. Eskiden çıkamadığım, dinlenerek çıktığım, vites oranı Nexus 8'den daha iyi bisikletle çıkamadığım yerleri şimdi Nexus 8'le rahatlıkla çıkıyorum. Fakat yol bisikletini daha çok kullanıyorum.

Vites oranlarını vites sayısı değil, dişlilerin oranı belirler. Şimdi bunu bilmediğinize göre şöyle söyliyeyim. Evet Nexus 8 kabaca 24 vitesle aynı diyebiliriz.
 
@hidromek sendeki keyif kimsede yok. Maşaallah diyorum Allah bozmasın.
Hem katlanır hem göbekten vites.
Çok iyisin çok.. :)

Benim de katlanırda 2-3 sene evvel ilk baktığım Nexus 7li bir Dahondu ancak o zamanki şartlarda almak nasib olmamıştı.
Sonra da başka dahonlar nasib oldu çok şükür. Göbekli bir katlanır hep aklımda ama.. :)
 
@Yusuf'san Bisiklet almaya karar verdiğimde forumda araştırmaya başlamıştım kaç vites olsun falan araştırırken aklıma bizim çocukluğumuzda çok popüler olan göbekten vitesli polo bisikletler geldi onların viteslerinin nasıl çalıştığı kafama takıldı ve forumda araştırmaya başladım yukarıdaki postlardan birinde vermiş olduğum linkteki konuyu okuduktan sonra tek hedefim göbekten vitesli bisiklet almak oldu kararımda MehmetAliB. beyin yorumlarıda çok etkili oldu başlangıçta nexus 8 li modeller aradım ama bulamayınca nexus 3 lüyle başladım yetmediği yerde de 8 li sistemde değiştirdim çokta iyi ettiğimi düşünüyorum katlanırlarda nexus 8 li sistemin olmaması açıkçası çok garip bir durum Türkiye ye neden getirilmiyor anlayamıyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf'san
Benimle aklımı çeldiniz. Bende şu nexus'a bakayım. Bende katlanır bisikletimi tercih ederken tourney 7'li vites tercih etmiştim o arada 3'lü nexustan vazgeçmiştim. Şimdi bu başlığı okudum içim kıpır kıpır oldu. Keşke bir hafta deneme imkanım olsa.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf'san
Geri