Ali Eren
Daimi Üye
- Kayıt
- 1 Kasım 2019
- Mesaj
- 392
- Tepki
- 1.712
- Şehir
- Tekirdağ
- İsim
- Ali Eren
- Başlangıç
- 2012—13
- Bisiklet
- Peugeot
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
@Sadettin Z. @Teoman Ağır Hocam yemin ederim yazdığınız bu değerler,hesaplamalar,formüller karşısında yattığım yerden kalkıp doğrulmama sebep oldu ister istemez.Gerçekten mükemmel😻
Ayrıca bende şöyle bir gözlemimi aktarayım: (Sürüş yaptğım arkadaşın şu an Carraro Gravel G4’ü var fakat bundan önce Canyon Ultimate CF 7.0 kullanıyordu yani aradaki ağırlık farkını siz tahmin edin) Geçen akşam ki turumuzda yaklaşık 45 Km’lik bir parkur üzerinde yaptığımız ortalama 27km/h idi-bu gravel ile yapılan sürüş-
Fakat canyon ile yaptığımız sürüşlerde yine 45 Km’lik rotada ortalama 30km/h (29.9-30-30.1 de olabilir nokta atışı bir değer söyleyemiyorum ama genel olarak bu değerler ile sürmüştük) yaptık.
Tabi burada bir alüminyum-karbon farkı var ama alüminyum-alüminyum olsa bile aradaki değerin çok büyük olacağını sanmıyorum (bunu tamamen bahsettiğim sürüşteki kullandığımız rota ve performanslarımızı baz alarak söylüyorum). Kısacası zaten şöyle düz mantık olarak baktğımızda biri hafif biri ağır cismi aynı hızlarda hareket ettirmek için ister istemez ağır olan cisme daha daha fazla kuvvet uygulamak zorunda kalırsın -burada gravela takılabilecek minimum lastik değeri bile yol bisikletinden fazla olur veya eşitte olabilir jantın kapasitesine bağlı- kadro geometrisinin de buna etki ettiğini düşünürsek yol bisikleti düz yolda gravela göre kesinlikle daha hızlı ve seri olacaktır
Ayrıca bende şöyle bir gözlemimi aktarayım: (Sürüş yaptğım arkadaşın şu an Carraro Gravel G4’ü var fakat bundan önce Canyon Ultimate CF 7.0 kullanıyordu yani aradaki ağırlık farkını siz tahmin edin) Geçen akşam ki turumuzda yaklaşık 45 Km’lik bir parkur üzerinde yaptığımız ortalama 27km/h idi-bu gravel ile yapılan sürüş-
Fakat canyon ile yaptığımız sürüşlerde yine 45 Km’lik rotada ortalama 30km/h (29.9-30-30.1 de olabilir nokta atışı bir değer söyleyemiyorum ama genel olarak bu değerler ile sürmüştük) yaptık.
Tabi burada bir alüminyum-karbon farkı var ama alüminyum-alüminyum olsa bile aradaki değerin çok büyük olacağını sanmıyorum (bunu tamamen bahsettiğim sürüşteki kullandığımız rota ve performanslarımızı baz alarak söylüyorum). Kısacası zaten şöyle düz mantık olarak baktğımızda biri hafif biri ağır cismi aynı hızlarda hareket ettirmek için ister istemez ağır olan cisme daha daha fazla kuvvet uygulamak zorunda kalırsın -burada gravela takılabilecek minimum lastik değeri bile yol bisikletinden fazla olur veya eşitte olabilir jantın kapasitesine bağlı- kadro geometrisinin de buna etki ettiğini düşünürsek yol bisikleti düz yolda gravela göre kesinlikle daha hızlı ve seri olacaktır
Son düzenleme: