Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel Turculuğu

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
1.357
Tepki
5.944
Yaş
38
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ülkemizde gravel bisikletin anlaşılmaya başlaması ve piyasada ulaşılabilir olmasıyla gravel bisiklet ile turculukta yayılmaya başladı. Gravel turculuğununda kendi içinde dinamikleri buluyor. Gravel turculuğunu tanıtacak, bisiklet tartışmaktan ziyade ekipman ve rota paylaşımının olmasını umarak bu konuyu açıyorum.

Eski bir gravel turcusu olarak yorumlayacak olursam.

Bana göre gravelle turlamak normal turculuktan daha bir spor faaliyeti, yapmış olduğum rotalar bazından konuşuyorum. 40 50 kg'yu karayolundan değil, 10 20 kg'yu patikalardan yürütüyorsun.
Çok ekstrim olmadıkça ben bu araziye girerim deyip patikaların ardında gizli doğa güzelliklerine ulaşabiliyorsun. Örneğin Likya patikaları.
Akdeniz'de yörük köyleri, orta Karadeniz'de orman köylerine uzanan tam gravellik muhteşem rotalar mevcut.
Gravel turculuğu insana daha kompak olmayı öğretiyor. Gravelden sonra yol bisikletine geçmesi de kolay oluyor, insana gerçekten kondisyon kazandırıyor.

Gravel'i boş boş sürmeyi sevmiyorum. Bana hadi topla çantaları gidelim diye bağrıyordu. Çalışan olunca tatil süreleri de kısıtlı oluyor, üniversite öğrencisi olsaydım kesinlikle vazgeçmezdim. İmkanı olanlara gravel turculuğunu şiddetle tavsiye ederim.
 
Scudo
Ergonomik açıdan endişelerim var. Dropbar olması ve kadro geometrilerinin yol bisikletlerine daha yakın olması sebebiyle turlarda,ulaşımda ve gündelik kullanımda gerekli konforu sunamazmış gibi geliyor.Bagaj delikli ve kalın lastikli yol bisikleti gibi gözüküyorlar. Hiç kullanmadığım için nasıl bir deneyim bilemiyorum. Uzun turlar,gündelik şehir içi kullanım vb. şartlarda konfor sunuyorsa Carraro G2 2020 modeliyle ben de bu camiaya giriş yapabilirim sanırım.
 
peki konaklama konusunda tecrübelerinize dayanarak neyi tavsiye ediyorsunuz? çadır, hamak, bivak çadır...hamak için zeminden yükselen soğuk hava sorun mudur, bunu önlemek için mat şart mıdır yoksa yazlık bir uyku tulumu yeterli midir?
 
  • Beğen
Tepkiler: Denymely
Bir de bahsettiğiniz Karadeniz yaylalarında konaklarken vahşi hayvanlara (ayı,kurt, domuz vs) karşı ne gibi önlemler alıyorsunuz?
 
Özellikle TCR yarışlarından sonra bu gravel işi son derece popüler bir konuma ulaştı. Bir kere modern insanın beklentilerini ve ihtiyaçlarını bisiklet boyutunda karşılıyor. Oldukca kompakt bir tasarımı var. Klasik turculuğun bir takım handikaplarından kurtulmuş oluyorsunuz. Bir kaç günlüğüne de olsa işten uzaklaşma imkanı bulan bir bisikletli hic vakit kaybetmeksizin tura başlayabiliyor. Üzerinde ağır aksesuarlar yok. Her şey yerli yerinde ve hafifçe dizayn edilmiş. Gravel hızlı çözümler sunuyor. Mesela turlarda bisikletle bir su birikintisini eline alıp geçmek, bir kayalığı veya zorlu bir çıkışı tırmanmak her zaman için sorundur. Ayrıca bir şekilde araçla geçmek zorunda kaldığın etaplar aniden önünde beliriverir. İşte o noktada gravel adeta hayat kurtarıcı oluyor.
Gelelim gravelin görece dezavantajlarına. Bir kere gravelin bisiklet endüstrisi içindeki yeri çok kısıtlı. Her aradığında gravel yedek parça ve aksesuarlarına kolaylıkla erişemiyorsunuz. Daha emekleme aşamasında ve gereksiz pahalı. Ben klasik bagaj ve cantaları gravele yakıştıramıyorum. Aynı zamanda gravelin kullanım felsefesine aykırı geliyor. Gravelle özdeşleşen ve adeta yeni bir turculugun kapılarını açan tasarım ise bike packing olarak adlandırılıyor. Bikepacking gravelin ruhunu yansıtıyor. Herşey daha kompakt bir bisiklet için. Bu yeni tasarım ile birlikte nerdeyse bisikletin tur ağırlığı 12 kg lere kadar iniyor.
Gelelim rotalar konusuna. Gravelin rotalar konusunda eli oldukça rahat. İstediginiz noktaya hızlıca ulaşabilme imkanı tanıyor. Ama mesafe uzadıkça ve modern yaşamdan uzaklaştıkça gravelin kısıtlılıklarıda kendini gösteriyor. Bir kere çok yük alamıyorsunuz ve her şeyin hafifini tercih etmek zorundasınız. Mesela teknik bir destek olmadan gravelle bir çöl geçişini tek başına yapabilirmisiniz ben zor görüyorum. Bu noktada gravel avrupai havasını koruyor.
 
@okidoki Yol ve daha öncesinde gravel kullanıcı olarak deneyimlerimi şöyle aktarabilirim. Öncelikle yol bisikletini olabilecek en agresif pozisyonda kullanıyorum ki bisikletimin geometrisi de agresif. Yol bisikleti almadan, daha karar aşamasında gravelime ince lastikler takarak yol bisikelti antrenmanına katıldım. İlk fark ettiğim tıpkı yol biskletinde olduğu gibi grop gidon olsa da alın borusundaki aşırı uzunluk çok rüzgar yememe sebep verdi. Diğer yandan bu yükseklik bele ve omuzlara binen yükü daha ideal şekilde dağıttığını söyleyebilirim.
Yol bisikletimde 56 kadro 12 cm gidon boğazı kullanıyorum. 6 7 saatte kadar sıkıntı çekmiyorum. Gravelim 54 kadro 10 cm gidon boğazı vardı. Bir yol kadrosunda 54 de bindiğimde bariz küçük geldiğini hissediyorum ama gravel gibi alın borusu yüksek kadrolar öyle hissetmiyorum.
Bir başka deneyimimi de söyle anlatabilir. Yol bisikletimde oldukça kaliteli bir sele olmasına rağmen 10 saatten sonra çekilmez oluyor. Gravelimle 24 saatte 400 km yapma denemem oldu ve 24 saatte 19 saat sele üzerindeydim. Poziszyon ve seleden yana bir sıkıntı yaşamadım.

@Uçan Ben aslen Bartın Amasra'lıyım yani Küre dağlarının yanı başında büyümüş biriyim. Bölgede vahşi hayvan saldırısı çok azdır. Ayılar ve domuzlar çok ünlü olsa da kamp kuralları çerçevesin kamp yapana yaklaşmazlar. Küre Dağları Miili Parkında sayısız kez kamplar atmış biri olarak sadece uzaktan meraklı gözlerle izleyen tilkilere rastladım.

@mehmetsunu Klasik bagaj olayını bende yakıştırmıyorum ki bana göre ruhuna aykırı. Konu hangi bisiklet gravel hangisi adventure tartışmasına dönmesin diye uzatmıyım. Gravel ve bikepacking olayının dünya turuna uygun olacağını söyleyemem. Yanında yedek hidrolik hortumu ve yağ basma kitini kmlerce taşayıp hiç kullanmamış birisi olarak diyebilirim ki bir çölü geçmek tamamen şans işidir :koptum: Kompak olmak ayrıca bütçeyi zorlayan bir durum, gravel turculuğunu da ister istemez pahalı bir etkin haine getiriyor. Ultra light tabiri öncelikli aranan unsur oluyor.

@emir yakup bulut Bir haftadan kısa ve gideceğim ilkim ve doğa yapısına uygunsa survivor tip cibinlikli hamak kullanırdım, yoksa çadır. Söyle bir anımı anlatayım hızlıca. Kemerden çıkıp geze geze Kaş'a vardım. Kaş'a vardığımda sabaha karşıydı. Kaşta kamp yerini beğenmeyince Kalkan'a yola devam edeyim dedim ama güneşin doğması ile uykum aşırı gelmeye başladı. Yolda iki tane ağaç arıyorum ki hamağımı kurayım 3-4 saat uyuyayım. Ama her yer maki hamağı kurabilecek yer yok. Tam artık çadırı kuracaktım ki büyükçe iki makiyi gördüm hamağımı pratikçe kurup uyudum. Demem o ki hamak bazen sorun olabilir.
 
@altundalbugra Teşekkürler. Beşikderesi'nin güneyinde Türkmen Dağlarını dolaşan ormancı yolları benim favorim. Kayacık, İdrisyayla, Güllüdere köylerinin bağlantıları. Çoğunlukla toprak ve çakıl tırmanışı inişi bol çam ormanlarının içinde bir rota. Arada yola eşlik eden dereler. Beşikderesi'ne gelmeden 2 km kala sola dönerek başlıyor, dolaşarak Kalabak köyüne yakın bir yerde asfalta çıkıyor.

Birde Hekimdağı'nın kuzeye doğru (Mihalgazi'ye doğru) inişi başladıktan 4-5 km sonra sağdan orman yolu giriyor. Arazi şartları biraz daha zorlu bir şekilde Bozaniç kayasının dibinden Bozaniç Köyü'ne inen güzel bir rota daha var.

Fotoğraflar bahsettiğim rotalardan.

20170813_175127.jpg
20170722_183256.jpg
20170722_191124.jpg
20170722_180824.jpg
 
@altundalbugra Teşekkürler. Beşikderesi'nin güneyinde Türkmen Dağlarını dolaşan ormancı yolları benim favorim. Kayacık, İdrisyayla, Güllüdere köylerinin bağlantıları. Çoğunlukla toprak ve çakıl tırmanışı inişi bol çam ormanlarının içinde bir rota. Arada yola eşlik eden dereler. Beşikderesi'ne gelmeden 2 km kala sola dönerek başlıyor, dolaşarak Kalabak köyüne yakın bir yerde asfalta çıkıyor.

Birde Hekimdağı'nın kuzeye doğru (Mihalgazi'ye doğru) inişi başladıktan 4-5 km sonra sağdan orman yolu giriyor. Arazi şartları biraz daha zorlu bir şekilde Bozaniç kayasının dibinden Bozaniç Köyü'ne inen güzel bir rota daha var.

Fotoğraflar bahsettiğim rotalardan.

224710 dosyayı görüntüle
224711 dosyayı görüntüle
224712 dosyayı görüntüle
224713 dosyayı görüntüle

Fotoğraflar çok güzel strava kaydı/rotası var mı?
 
Selamlar,

2020.08 başladım Gravel Bike kullanmaya (corellı goat 1.0) ve çokta hoşlandım açıkcası, fakat bir kaç cevaplarını bulmam gereken soru var. İlk olarak lastik seçiminden bahsetmek istiyorum. Önceki yazılan yazıları gözden geçirdim ve belirtilen ürünlere bakmıştım ama lastik için 20 - 30 Euro gibi bir mevla verilebilir. Fakat bir öğrenci için şu an zor olduğunun düşünüyorum :D ( en azından benım için). Bundan dolayı şu dış lastikte karar kılmıştım
Contınental Dış Lastik 700X35 Country Plus

. Fikrinizi merak ediyorum daha iyi ve makul bir tercih varsa lütfen belırtın. Ikıncı olarak ıste hangi tür ayakkabı almam gerektiği, çok fazla orman içi, çamur vs. girmiyorum ama tamamen asfallta sürüyorum da denemez ( malum gravel kullanıyorum). Ben yol ayakkabısı daha mantıklı olur diye düşünüyorum ama emin değilim.

Iyi Pedallamalar
 
  • Beğen
Tepkiler: St.Ahmetus
Selamlar,

2020.08 başladım Gravel Bike kullanmaya (corellı goat 1.0) ve çokta hoşlandım açıkcası, fakat bir kaç cevaplarını bulmam gereken soru var. İlk olarak lastik seçiminden bahsetmek istiyorum. Önceki yazılan yazıları gözden geçirdim ve belirtilen ürünlere bakmıştım ama lastik için 20 - 30 Euro gibi bir mevla verilebilir. Fakat bir öğrenci için şu an zor olduğunun düşünüyorum :D ( en azından benım için). Bundan dolayı şu dış lastikte karar kılmıştım
Contınental Dış Lastik 700X35 Country Plus

. Fikrinizi merak ediyorum daha iyi ve makul bir tercih varsa lütfen belırtın. Ikıncı olarak ıste hangi tür ayakkabı almam gerektiği, çok fazla orman içi, çamur vs. girmiyorum ama tamamen asfallta sürüyorum da denemez ( malum gravel kullanıyorum). Ben yol ayakkabısı daha mantıklı olur diye düşünüyorum ama emin değilim.

Iyi Pedallamalar
Eski bir lastik, birkaç senedir üretilmiyor. Oldukça ağır (çifti 1,5 kilodan fazla) ve son derece yavaş bir lastik olduğu için pek tavsiye etmem.
 
Selamlar,

2020.08 başladım Gravel Bike kullanmaya (corellı goat 1.0) ve çokta hoşlandım açıkcası, fakat bir kaç cevaplarını bulmam gereken soru var. İlk olarak lastik seçiminden bahsetmek istiyorum. Önceki yazılan yazıları gözden geçirdim ve belirtilen ürünlere bakmıştım ama lastik için 20 - 30 Euro gibi bir mevla verilebilir. Fakat bir öğrenci için şu an zor olduğunun düşünüyorum :D ( en azından benım için). Bundan dolayı şu dış lastikte karar kılmıştım
Contınental Dış Lastik 700X35 Country Plus

. Fikrinizi merak ediyorum daha iyi ve makul bir tercih varsa lütfen belırtın. Ikıncı olarak ıste hangi tür ayakkabı almam gerektiği, çok fazla orman içi, çamur vs. girmiyorum ama tamamen asfallta sürüyorum da denemez ( malum gravel kullanıyorum). Ben yol ayakkabısı daha mantıklı olur diye düşünüyorum ama emin değilim.

Iyi Pedallamalar
Rubena tercih edebilirsiniz kullanıp mutlu olan çok zırhlılarını
 
Tavsiye için teşekkürler, fakat bir konuda pek bilgi edinemedim. Dış lastik boyutu 700x35 bisiktletin. Ben sadece bu ölçüdeki lastiklerimi kullanabilmekteyim. Mesela 700x25 gibi lastikler kullanabiliyor muyum ? Olabiliyorsa farklar nelerdir ?
 
Tavsiye için teşekkürler, fakat bir konuda pek bilgi edinemedim. Dış lastik boyutu 700x35 bisiktletin. Ben sadece bu ölçüdeki lastiklerimi kullanabilmekteyim. Mesela 700x25 gibi lastikler kullanabiliyor muyum ? Olabiliyorsa farklar nelerdir ?
Ben olur diye biliyorum ama bilenler söylesin
 
Tavsiye için teşekkürler, fakat bir konuda pek bilgi edinemedim. Dış lastik boyutu 700x35 bisiktletin. Ben sadece bu ölçüdeki lastiklerimi kullanabilmekteyim. Mesela 700x25 gibi lastikler kullanabiliyor muyum ? Olabiliyorsa farklar nelerdir ?

takabileceğiniz lastik edabı jantın desteklediği ölçülere göre değişiyor. Shimano rx010 jant setli bisikletim var. Jant 622x17c lastik ebatlarını destekliyor. Katalog verilerinde 25 mm ile 38mm arasındaki lastikler tavsiye ediliyor. Muhtemelen 25mm lastiği sizin jant da destekleyecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Rubena tercih edebilirsiniz kullanıp mutlu olan çok zırhlılarını
32c olanı pek begenmedım 2020 uretımdı sanırsam. Ama 2018 yada 19 olan 35c olan güzel ıkısıde zırhlı. Yenı olan 3 mm eskısı 4 ıdı
 
Continental
Ultra Sport III 28" Faltreifen Bu lastik için ne söyleye bilirsiniz (gravel kullanıyorum, ama daha bu aralar daha çok asfalt yol tercih ediyorum)(ve jantım 29 fakat 28 kullanabilirim diye düşünüyorum) 622x23 ve 622x25 var. Teki 12 Euro. Bilmiyorum dışardan bakınça yol tutuşu az gibi görünüyor, yani kış için uygunmu bilemedim
 
Geri