Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Günlük tur - Kısa tur için tamir seti ve ihtiyaç çantası

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.401
Tepki
4.748
Yaş
51
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Forumun genelinde böyle bir konuya dair fotoğraflı basit bir açıklama bulamadım. Yeni başlayan arkadaşlardan araştıran olursa yardımcı olması için böyle bir konu açılmasının yararlı olacağını düşündüm.

  1. Kask
  2. Eldiven
  3. Gözlük ve değiştirilebilen lensler
  4. Paça bandı
  5. Ön far - arka far veya reflektor
  6. Yedek iç lastik
  7. Mini pompa
  8. Kendinden yapışkanlı yama seti
  9. Yapıştırıcı solüsyonlu soğuk yama seti
  10. Lastik levyesi
  11. Zincir açma aparatı
  12. Jant teli akort anahtarı
  13. Çakmak
  14. Çakı
  15. Plastik kelepçe
  16. Kolonyalı mendil
  17. Kullan at eldiven
  18. Alyan çakısı
  19. Bel çantası/free bag

1. KASK
Kask kafanizi ve içindekini korur! Bazı modellerde boceklere karsi hava deliklerinde ince bir ag kaplıdır. Bazi modellerde ise reflektiv ozellik bulunur ve gece trafiginde farkedilirliginizi arttirir. Kasklarla ilgili konu oldukça geniştir, arastirarak bol bilgi edinebilirsiniz. Turk Trafik Kanununda zorunlulugu yoktur. Ancak takmaniz sizin yararinizadir. Kafaniza uygun olcude bir kask olmasina dikkat edin. Kasklar kaza aninda darbeyi emerek kafaniza zarar gelmesini, kaldirim kenari vb. gibi keskin kenarli, sivri yuzeylere carptiginizda dikis gerektiren yaralar acilmasini engeller. Kask kaza aninda catlayabilir, kirilabilir ve sonrasinda yenisi ile degistirilmelidir. Ancak kask hasari alirken kafanizin minimum veya hic hasar gormemesine yardimci olur.

2. ELDİVEN
Ozellikle jelli olanlari, gidonu daha rahat tutmanizi saglar, elinizin terleyerek gidondan kaymasi ihtimalini ortadan kaldirir, titresimi emerek konforlu bir surus verir. Ayrica dustugunuz takdirde avucunuzun yerdeki taslar ile delinmesini, asfaltta surtunerek derinizin siyrilmasini ve yara almanizi onler.

3. GÖZLÜK ve DEĞİŞTİRİLEBİLEN LENSLER
Bisiklet gozluklerinde degistirilebiln lensler bulunur. Bunu gunesli hava, gecesurusu vb. dogal etkenlere bagli olarak degistirebilirsiniz. Gozluk yuksek hizda gozunuzun sulanmasini, toz ve boceklere karsi gozunuzun korunmasini saglar. Bu durum goz saglinizi korudugu gibi, yabanci bir cismin gozunuze temasi ile kaza yapma riskinizi minimize eder.

4. PAÇA BANDI
Uzun pantolon veya uzun esofman ile bisiklet kullaniyorsaniz paca bandi takmaniz yararlidir. Giysinizin zincir yagi olmasini engelledigi gibi, pacanizin zincir ve aynakol dislisi arasina girmesi gibi dusuk bir ihtimalide ortadan kaldirir. Ayrıca reflektif ozelligi ile gece trafikte gorunurlugunuzu arttirir.

5. ÖN FAR
Bisikletler icin uretilen on farlarda gidona baglama aparatida bulunur. Calinma ihtimaline karsilik far bu aparata kolayca takilip cikarilabilir. Ozellikle flasor ve normal yanma modlarina sahip modelleri secmeniz daha yararlli olur. Boylece pil tasarrufu yapacaginiz gibi, alacakaranlikta gorunurluk/farkedilirlik durumunuz artacaktır. Karanlikta basit bir ariza durumunda veya lastik tamirine ihtiyac duyarsaniz, sokulen bir on far size buyuk kolaylik saglayacaktir.
- ARKA FAR veya REFLEKTOR
Bu fotograftaki malzemelerde bulunmuyor ama bisikletinizin olmazsa olmazlarindan olduklarini unutmayiniz.

6. YEDEK İÇ LASTİK
Patlak tamirini yolda yapmaktan hoslanmiyorsaniz oldukca pratiktir. Ayrica ayni anda 3-4 delige neden olmus bir patlak problemi yasarsaniz yamamaktansa yedek iç lastigi kullanmak daha mantikli olacaktir.
Dıs lastigi icten kontrol ederek patlaga neden olan cismi (sivri cikintiligi) bulmayi unutmayin. Bunu bulunca dis lastikten bu cismi cikarin (diken, cam, civi vb. her ne olursa). Bunu yapmadiginiz takdirde taktiginiz lastik kisa surede hemen patlayacaktir.

7. MİNİ POMPA
Lastik patladiginda veya dusuk hava sorunu yasadiginizda mutlaka bir pompaya ihtiyaciniz olacak. Bu pratik mini pompalar genel olarak bisiklet lastiklerindeki schrader ve presta siboplara uyumlu olacak basit bir donusum sistemi ile uretilmistir.

8. KENDİNDEN YAPIŞKANLI YAMA SETİ
Yapistiricili yama isinde gucluk yasayanlar icin daha pratik bir cozum. Ancak boyutlari nedeni ile buyuk bir delik/yarik varsa yeterli olmayabilir. Ic lastigin patlak yerini bulup yamanin kaplayacagi kadar alani zimpara ile cizersiniz. Sonra sticker tarzindaki yamayi soker deligi kapatacak sekilde lastige yapistirir 2-3 dakika parmaginiz ile bastirarak ovarsiniz. Yama isleminiz tamam :)
Uygulamasi kutusunda aciklanmaktadir genellikle ve internette gorsel/videolu anlatimlarini bulabilirsiniz.
Dıs lastigi icten kontrol ederek patlaga neden olan cismi (sivri cikintiligi) bulmayi unutmayin. Bunu bulunca dis lastikten bu cismi cikarin (diken, cam, civi vb. her ne olursa). Bunu yapmadiginiz takdirde taktiginiz lastik kisa surede hemen patlayacaktir.

9. YAPIŞTIRICI SOLÜSYONLU SOĞUK YAMA SETİ
Artık klasik hale gelmis yaygin ve verimli bir yama setidir. Yamalar cesitli boylarda oldugu icin hemen her tur patlaga uygun bir cozumu vardir. Ic lastigin patlak yerini bulup yamanin kaplayacagi kadar alani zimpara ile cizersiniz. Bu kisma yuzeyi islatacak kadar solusyon surer ve 3 dakika kadar beklersiniz. Uygun boydaki yamayi yuzeye yapistirir 1 dakika kadar bastirarak beklersiniz. Yama isleminiz tamam :)
Uygulamasi kutusunda aciklanmaktadir genellikle ve internette gorsel/videolu anlatimlarini bulabilirsiniz.
Dıs lastigi icten kontrol ederek patlaga neden olan cismi (sivri cikintiligi) bulmayi unutmayin. Bunu bulunca dis lastikten bu cismi cikarin (diken, cam, civi vb. her ne olursa). Bunu yapmadiginiz takdirde taktiginiz lastik kisa surede hemen patlayacaktir.

10. LASTİK LEVYESİ
En az 1 adet mumkunse 2 adet bulundurun. Lastik sokum ve takiminda 2 adet buyuk kolaylik saglar.

11. ZİNCİR AÇMA APARATI
Gunluk cantanizda bulunmasi sart degil. Nadiren veya belkide yolda hic ihtiyac duymayacaginiz bir alet. Ancak zincir zorlanmasi ve kopmasinda hasarli baklayi cikarip zinciri yeniden birlestirerek yolda kalmanizi engelleyecek kucuk, tasinabilir ve gerektiginde olmazsa olmaz bir alettir.

12. JANT TELİ AKORT ANAHTARI
Gunluk cantanizda bulunmasi sart degil. Ozellikle V fren, cantilever fren gibi pabuclu fren sistemi kullananlarin bulundurmasinda yarar olan bir alettir. Pabucta janta surtmeler basladiginda basitce ayar yaparak sorun buyumeden gidermenizi ve keyifle pedallamaya devam etmenizi saglayacaktir. Asiri carpilmis jantlar biraz profesyonellik isteyebilir. Ancak yeni ayar kacirmakta olan ve pabuc frende surtme sorununa baslayan jantlarda kisa surede ustalasmaniz isten degil. Surtme yapan noktadaki 3-4 telde calisarak baslayabilirsiniz. Disa carpilma yapan taraftaki telleri gevsetmeniz, aksi taraftaki telleri germeniz genelde yeterli olur. Ancak bunu yaparken her telde ceyrek ila yarım tuluk gevseme/germe islemi ile baslayin. Aksi halde ayari tamamen bozabilirsiniz. Ilk baslarda, ozellikle yolda kiviramayacaginizi hissederseniz, eski haline getirip yola/tamirciye kadar devam etmenizde bu sayede kolay olur.

13. ÇAKMAK
Yaninizda bulunsun. Bakarsiniz kesemediginiz plastik bir seyi yakarak bolersiniz veya arazide kullaniyorsaniz lazim olabilir, hijyenik bir amacla cakiyi sterilize etmekte kullanilabilir veya herhangi umulmadik bir durumda imdadiniza kosabilir.

14. ÇAKI
Herhangi bir seyi kesmeniz gerektiginde, kablo siyirmada, dıs lastiginizdeki patlaga neden olan cismi cikarirken (pense/kargaburun vb. agir ve hacimli aletler olmadiginda) isinize yariyabilir. Ancak lastik uzerinde kullanacaksaniz sadece ucunu igne veya cimbiz gibi kullanmaya calisin. Aksi takdirde lastigi yarar yolda kalirsiniz. Sonra bana kufur etmeyin :)

15. PLASTİK KELEPÇE
Herhangi bir anda bir seyi sikistirmak veya monte etmek icin pratik bir cozum uretebilirsiniz. Km saatinizin kablosunu tutan kelepce koparsa lastige takilmasin diye yedek olarak yaninizda bulunmus olur.

16. KOLONYALI MENDİL
Elleriniz acil bir tamir veya lastik patlaginda kirlenince, yag bulastiginda yapis yapis veya pis bir sekilde gidona yapismamis, rahatinizi bozmamis olursunuz.

17. KULLAN AT ELDİVEN
Acil bir tamir veya lastik patlaginda kirlenmemesi, yag bulasip yapis yapis olmamasi icin kullanabilirsiniz. Veya su anda hic hesaplamadiginiz hijyenik bir durum icin kullanmaniz gerekebilir. Bulunmasinda fayda var.

18. ALYAN ÇAKISI
Aslinda bu aletin ust siralarda olmasi lazim ama fotografta numaralama yaparken atlamisim sona dusmus Bisikletinizdeki hemen hemen her alyan vidaya uyumludur. Ayrica yildiz ve duz tornavida ucu vardir. Selenizde veya gidonunuzda ayar gerektiginde, herhangi bir gevseme oldugunda kullanilabilir (bir defasinda yaptigim bir kaza sonrasi gidonum carpilmisti ve alyan cakim olmasa duzeltip yola devam etmem mumkun olmayacakti).
Ayrica vites veya fren elciklerinin pozisyonunu rahatsiz oldugunuz icin degistirmek isteyebilirsiniz. Disk frenlerde surtme durumunda kaliper ortalama islemi yapabilirsiniz. Vites ayari ihtiyaciniz olursa tornavida uclar imdadiniza yetisir.. Evdeki basit bakimlarda ihtiyac duyacaksiniz zaten.

19. BEL ÇANTASI/FREE BAG
Butun bu malzemeyi ben resimdeki gibi bir bel cantasina sigdiriyorum. gerektiginde sirt cantama atiyorum, belime takiyorum veya capraz boynuma asip rahatca tasiyorum. Yolda kalmiyorum, bisikletin uzerinde birsey kaldi aman calinirmi diye dusunmuyorum.
Canta isini gidon cantasi, sele cantasi vb. cozumlerle de halledebilirsiniz. Ancak bu cantalari gunluk hayatta bisiklette birakmak veya yaninda tasimak bana pek cazip gelmiyor. Elbette kullandiginiz yer veya sizin tercihiniz onemli.

Diger Malzeme
Cimbiz, kargaburun/pense, bocek ve toz yutmamak icin buff/esarp/bandana bu cantaya ilave edilebilir.

Umarim bu konu birilerine yardimci olur...
Trafikte herkesin birbirine saygili oldugu yollarda, kazasiz, belasiz, arizasiz, patlaksiz keyifli pedallar herkese :)
 
Scudo
emeğinize sağlık.... benim çantamda plastik kelepçe dışında tümü mevcut... yararlı bir paylaşım olmuş
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Evet bir bisikletlinin yanında muhakkak bulundurması gereken ekipmanlar bencede. Yedek iç lastik ve zincir açma aparatı hariç neredeyse tamamı bende de mevcut o yüzden içim rahat hep. Güzel paylaşım teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
alyanlarınız kaliteli olsun uçları vidaları deforme edip can sıkabiliyor
komple yama seti çinden 10 tl ye alabilirsiniz plastik levyeli
sitelerde plastik levye kargosuz 10 tl
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Güzel paylaşım. Dün aldığım pompa ile 19'da 12 tamam...
Ben bir de güvenlik yeleği taşıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Güvenlik yeleği bende de var koçtaştan 10 tlye almıştım. özellikle gece sürüşlerinde çok önemli. Çakıyı özellikle penseli çok fonksiyonlu olanlardan seçtim yol hali ne zaman nerde lazım olacak bilemeyiz.Ama tüm dostlara nacizane tavsiyemdir lütfen kasksız pedallamayın.!:cool:
 
Pudra (lastik için) ve iğne iplikte unutmayın dostlar ikisi de hayat kurtarır.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
@Oğuz Mert

Eger lastiginizi en son degistirdiginizde pudralayarak taktiysaniz dis lastik yuzeyinde zaten eser miktarda pudra olacaktir. Tasiyip tasimamak gunluk ve kisa tur kullanicilari icin cokta onemli degil. Elbette bu acidan bakarsak bu cantadan birkac sey daha azaltilabilecigi de bir gercek :)
Elinden gelenler icin kucuk bir igne iplik seti mantikli olabilir...
 
çok güzel bir yazı olmuş.

benim bildiğim solüsyonlu yamalar solüsyon un sağlıklı ve tam olarak tutması için sıcak havalarda 15 serin havalarda daha fazla beklemek gerekir. ben her iki tarafa da yapıştırıcı (baly derby) sürüyorum daha sağlam oluyor.

Son olarak olduki iç lastikte yama setimizdeki yamaların kapatamayacağı büyüklükte bir delik olursa, eski iç lastiklerden kesilmiş zımparalanmış büyüklü küçüklü parçalar alıyorum yanıma ne olur ne olmaz.

Yeni aldığım dış lastiğime batan bir diken yada cam sebebiyle yarım Cm lik bir yarık oluştu lastiği atmaya kıyamayıp iğne ve sağlam bir iplikle dikmiştim içerden de sağlam bir yama yapıp uzun bir süre daha kullanmıştım sonunda sürtünme ve basınçtan (75psi) ipler kopup yarık belirgin bir şekilde görünmeye başlayınca yolda kalma korkusuyla değiştirdim lastiği. Böyle bir durum uzun yolda başa gelirse iğne ve sağlam bir iplik hayat kurtarabilir. tabi siz kaza sonucu kesilen bir yerinizi dikmeyi düşünürseniz o da ayrı bir konu.
 
Yararlı ve bilgilendirici bir yazı olmuş emeğine sağlık. Daha bisikletim yok ama önceden araştırmayı ve öğrenmeyi severim.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Suat abı gercekten baslangıc sevıyesındekı her bısıkletcının yanında bulundurması gerekenleri ozellıklerıyle paylasmıssınız.Bence bu konu sabıtlenmelı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Çok güzel paylaşım,tşk.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
:harika: Tamamı mevcut bende. Yararlı paylaşım olmuş. Teşekkürler.
Bunlara ek olarak küçük yaralanmalar için Sargı bezi, Bant, Bandaj, Yara bandı da eklenebilir.
Ben bunlardan da tek kullanımlık koydum çantama. Sadece kendim için değil yanımdakiler için de.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Sele alti canta pek hosuma gitmiyor, 0.6 litrelik sulugun icine yedek ic lastik, yama seti ve kullanilan alyanlari bir naylona sarip koydum.

Hem bisiklet uzerinde kalabalik yapmiyor, hem de her daim yanimda.
 
Klasik sele altı çantalar beni pek sarmadı. Hacmi küçük. Ben de elimde mevcut bulunan el çantamı bisikletime monte ettim. Pek kötü durmadı sanırım. 100_4032.JPG

Çantayı sele borusuna iki tane siyah klipsle bağladım. Çanta içindekilerle beraber 945 gr. Böylelikle bisikletimin toplam ağırlığı 14.5 kg. oldu. Sıkıntı yok, çünkü bunlar devamlı elimin altında olması gereken elzem malzemeler. Bisikletinizi ulaşım amaçlı kullanıyorsanız böyle bir çanta sizin için ideal. İçindekiler: kilit, lateks eldiven, iç lastik, bagaj ipi, alyan seti, yama ve yapıştırıcı.

100_4039.JPG
 
Geri