Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hardtail dağ bisikleti merak ettiğim bir konu

Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
6
Tepki
1
Şehir
Kocaeli/İstanbul
Bisiklet
Scott
Arkadaşlar yakın zamanda freeride bir bisiklete sahip oldum. Kocaeli Üni.de okuyorum ve burası yani Umuttepe kampüsü inanılmaz arazisi ile tam bir downhill merkezi gibi :)
Size sorum şu. Freeride parçalarım yeterli ancak kadrom çok küçük olduğu için yeni kadro arayışındayım. MTB kadrolara bakarken en çok hardtail modelleri dikkatimi çekiyor. Malum Downhill kadrolarına öğrenci bütçem yetmediği için sizce HardTail modelleri uygun bir seçim olurmu ?
Kullanım amacım Downhill ve ufak tepelere keşifler :)
Özellikle Marin Rockridge modeli hoşuma gitti ama Türkiyede bulamam herhalde.
Son olarak HardTail normal MTB ile kıyaslandığında kazalara ne kadar dayanıklıdır ?
 
Scudo
Eski Downhill videoları seyretmiştim. O zamanlar dwonhill diye bir şey olmadığından adamlar bildiğin MTB ile downhill yapıyorlardı. Kesin bir şey diyemem ama en azından elindeki bisikleti kullanırsın bence.
 
Umuttepe'ye selamlar nasıl oldu oralar şimdi yaşanacak hale geldi mi? 2,5 senem geçti orada :)
 
Ya şimdi bakarsan yol bisikletiyle dağ taş şov yapan var ancak. Çok yetenekli olmadığımız için bisikletle beraber bir bütün olarak esnemek zor. Buda beraberinde sert düşüşleri getiriyor bütçede malum sonra kadro sıkıntıya girmesin diye sormuştum. Cevaplar için sağolun. Umuttepe hala öğrencilik için güzel bir yer değil ancak doğa sporları için çok uygun :)
 
Birsey sormak istiyorum, hardtail ile normal mtb'nin arasinkdaki fark nedir. Daha dogrusu MTB hangi modeli oluyor.
Freeride bisikletiniz hangi marka ve hangi model. Bir fotograf yüklerseniz daha iyi yardimci olabiliriz. Hardtail bir bisiklet downhille dayanmaz tabiki hakiki downhill sürecekseniz. Yalniz cogumuz Downhilli ve normal dagda tepede sürmeyi karistiriyorlar. Eger bisikletiniz gercekten FR ise hafif downhiller de kulanabilirsiniz. Bir de su var FR bisikletinin cogu parcalari bir hardtail kadrosuna uymaz o yüzden FR kadroyu bir HT kadrosu ile degistirmenizi önermem.
 
  • Beğen
Tepkiler: ProfessionaL
Dediğinizde haklısınız ancak FR bisikletlerle de uzun mesafelerin kat edilmesi zor. Tabi benim istediğime göre bir bisiklet henüz dünyada yok. Hem downhill yapayım hem yol gideyim. Yani hem hızlı gitsin hemde az yaksın istiyorum olmuyor malesef :D Ancak demek istediğim biraz hor kullanımda mtb mi daha dayanıklı olur HardTail modeller mi ? HardTaillerin tanıtımında daha sert kullanımlar mümkün.
Buyrun bir örnek :
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: stalker
Ben de zaten FR bisikletle uzun mesafeler gidilir demedim. O istedigin DH bisikleti de dedigin gibi malesef yok.
Videodaki gördügün bir downhill degildir sadece sert degil de hafif trail inisidir. Böyle bir trail icin de hardtail yada CC bike yaeterlidir. Öyle bir inis icin bile donanimin o inis sartlarina uygun olmasi gerekiyor.

SU SORUMA BIR CEVAP VEREBILIRMISIN: BIR HARDTAIL ILE MTB'nin ARASINKDAKI FARK NEDIR? HARDTAIL BIR MTB DEGILMIDIR VE MTB NEYE DENIR?

Su FR bisikletinden de bir fotograf yüklesen de bir görsek, belki sana daha iyi yardimci oluruz.
 
Dostum sen tamamen bi kavram karmaşası içine girmişsin. Senin yapmak istediğin sürüş tarzı Cross Country, yani XC. Onun da çift süspansiyonlu versiyonları var. Öyle şeylere göz atabilirsin.
 
Bunlar benim değiştirmeyi düşündüğüm kadromun fotoğrafları buyrun
Bunlarda HardTail modeller
Çok bir bilgim yok konuyu açma amacım birazda bilgilenmek zaten. Söylemek istediğim şey. Sert sürüşler için Mtb yerine bu modeller tercih edilebilir mi ? Dikkat ettiyseniz kadroları bir freeride kadrosunu andırıyor. Açılar özellikle iniş için uygun. xc bisikletlerde kadro açıları daha dik olduğu için yüksek inişler sıkıntı çıkartabiliyor. Söylemek istediğim buydu sonuç olarak bisikletimi tepeye arabayla çıkartıp downhill yapma şansım yok. Uzun mesafelerde gidebilmeliyim sağlamlığın yanı sıra :)

İlgilendiğiniz için çok teşekkür ediyorum umarım benide bilgilendirirsiniz..

@Murat Cömez

Okuduğum kadarıyla:
MTB tasarım kategorisinin bir parçası ;

Rigid
Hard tail
Soft tail
Dual or full suspension
diye ayrılıyor. Mesela Marin'in kendi sitesinde hardtail mtb olarak geçiyor. Dediğim gibi ayrıntılı bilgi sahibi değilim. Sadece kadro açıları daha yumuşak ve yatay olduğu için inişe daha uygun gibi duruyor. Bütün mesele çift süspansiyona para çıkartamadığımdan kaynaklanıyor. Eh gidip ucuzuna kaçıcağıma daha pahalı bir hardtail modeli yada dediğiniz gibi bir kadro açıları uygun bir xc model bulmalıyım.
 
Öncelikle su mtb konusuna bir aciklik getirelim.... hardtail olsun CC olsu ED olsun FR olsun DH olsun ne olursa olsun dag bisikletlerinin hepsine MTB deniyor. MTB = Mountainbike demektir, Mountainbike demek ise Dag bisikleti demektir. Yani hardtail ile MTB yari birsey degildir.

Sonra yakinzamanda freeride bike'ye kavustugunu sandigin bisiklet bir dirtbike'dir ve FR bike ile yakindan uzaktan hic bir ilgisi yoktur ve o kadrolar hep öyle kücük olur. Bir de kullandigin kadronun selesi en dipte ve selenin ön tarafi yukari dogru olur.

Diger sorum hic hayatinda downhill yaptinmi ve downhill sporu icin nekadar bir bütceye sahip olman gerektigini biliyormusun?

Fotograflarda gösterdigin bisikletlerin kac lira oldugunu biliyormusun?

Su senin istedigin downhill sporunu yapak kolay ve ucuz bir spor tarzi degildir.

Sen simdi önce kendine uygun önden süspanyonlu bir bisiklet al (yani Hardtail MTB) ve hafif trail inisleri yaparak kendini bir kac sene alistir. Bu is öyle 5-6 ayda ögrenilecek yada buradan bilgigi vererk olacak isler degil.

Ilk önce ögrenmen gereken seyler...
1. Hangi giyim tarzini kullanman gerekiyor,.
2. Tehlike de kendini bisikletten nasil atacaksin.
3. Trai virajlarinda freni nasil kullanarak arka tekeri nasil kaydirarak virajlara nasil gireceksin.
4. agac köklerinin ve ufak engel olan kayaliklardan nasil ve hangi posisyonda atlayacaksin.

Bu dediklerimi önce downhill ögrenmek icin özel parkurlarda ögrenmen gerekiyor sonra trail inislerin de kendini gelistirmen gerekiyor.
Sakin bilincsiz ve bilgiz bu isleri yapmaya kalkma, sonra bisikleti falan gec sagliginla oynamis olursun.

Yolun daha basindasin önünde daha cok yol var amacina ulasmak icin. Insallah basririsin...
 
Dostum verdiğin bilgiler için çok sağ ol ama beni yanlış anladığını düşünüyorum. Redbull Rampage yapacak halim yok :D Bahsettiğim konu gezinti halinde bu çevrede karşımıza sıkça çıkan patikalarda sürüş yapmak. Dediğinde haklısın yaklaşık 3 sene kadar Marin Alpine Trail Modeli ile büyük ada keşifleri yaptık yani fren kontrolü güvenlik önlemleri hakkında bilgi sahibi oldum. Şimdi Downhill derken senin gözünde sanırım yüksek tepeler keskin virajlar geldi. Öyle bir patikada canımı yolda bulmadım tabii ki dikkatli olurum. Benim sorum sadece Hardtail modellerin iniş anlamında xclere göre daha fiziksel avantajda olup olmadığı.(Sağlamlık) Lise yıllarımda çok kadro ve jant parçaladım. Çok şükür ki fazla yaralanmadan kazalar atlattım. Ancak sıkıntım şu örneğin benim Marin Kadrom, İki kez arka disk frenin bağlandığı kulakçıklardan kırıldı. Birinde ön kaldırıp fren kontrolü ile gitmeye çalışıyordum ki sırt üstü yapıştım yere :)

Yani sorunum kadro güvenliği idi :)
İyi Akşamlar ve İyi forumlar..
 
Merhaba geçen yaz Sedona 810 dağ bisikleti aldım şimdi ise arkasına amortisör taktırmak istiyorum. Hardtail bisiklete arka amortisör takılırmı cevaplarsanız sevinirim
;)
 
@Murat Cömez hih burda yaş gözüküyormuydu 🤭🤭😅 soru absürt ama
 
2 yıl sonra konuyu tekrardan hortlatıyım dedim.
Herkese merhaba,
Freeride sürüşleri için bir arkadaş ns bikes clash kadroyu toplayabilceğimi tavsiye etti.
NS bikes'in İstanbulda'ki bayisinde stok yok, şu anda sahibinden de sıfırını bi tık pahalıya satan var. Ancak S beden kadro ve ben yaklaşık 1,85 boylarındayım. Her ne kadar arkadaşlarım çok aşırı sorun etmeyeceğini daha fazla avantajlı olcağını söylese de aklımda şüphelerim var. Sizce bu kadro alınır mı? Diğer tavsiyelere açığım.
 
Neden cevap gelmedi :/ illa yeni başlık mı açmak gerekiyor?
 
Bildiğim bir konu olsa seve seve yanıtlardım. ChatGPT'ye sordum.

"Freeride sürüşleri için uygun bir bisiklet seçimi oldukça önemlidir ve doğru kadro boyutu da bu seçimde kritik bir rol oynar. Boy uzunluğunuzla uyumlu bir kadro seçmek, sürüş konforu, kontrol ve güvenlik açısından önemlidir. NS Bikes Clash modeli genellikle freeride ve dirt jump tarzı sürüşler için tasarlanmış bir modeldir. Ancak, boyut seçimi konusunda dikkatli olmanız önemlidir.
S beden bir kadro, 1,85 boyundaki bir bisikletçi için genellikle küçük olacaktır. Bu durumda, bisiklet üzerinde sürüş esnasında rahatlık ve kontrol eksikliği yaşayabilirsiniz. Bu nedenle, boyunuzla daha uyumlu bir kadro seçmek, sürüş deneyiminizi olumlu yönde etkileyecektir.
Eğer NS Bikes Clash modelini tercih ediyorsanız, daha büyük bir kadro boyutu olan M veya L bedenini düşünmeniz daha uygun olabilir. Ancak, bu öneri genel bir kılavuzdur ve her bisiklet markasının kadro geometrisi farklı olduğu için, mümkünse bisikleti denemek en iyisi olacaktır. Maalesef, stok sorunları nedeniyle deneme imkanınız yoksa, en azından boyunuzla uyumlu bir kadro boyutu seçmeye çalışmalısınız.
Ayrıca, başka marka ve modelleri de göz önünde bulundurabilirsiniz. Diğer markaların freeride ve dirt jump modellerini inceleyerek, boyunuzla uyumlu ve sürüş ihtiyaçlarınıza uygun bir bisiklet bulabilirsiniz. İkinci el piyasasını da değerlendirerek, uygun bir fiyata uygun boyutta bir bisiklet bulabilirsiniz.
Sonuç olarak, bisiklet seçimi kişisel tercihlere, ihtiyaçlara ve vücut ölçülerinize bağlıdır. Mümkünse farklı modelleri deneyerek karar vermek, size en uygun olanı seçmenizde yardımcı olacaktır."

Bu cevaptan anladığım kadarıyla, aynı klasmanda farklı bir markanın S bedenini denemeni öneriyor.
 
Maalesef ki stok krizi var Türkiye'de. tek bir satıcı var o da S beden satıyor ancak küçük gelceğini düşündüğümden pek içime sinmemişti yazıyı okuyunca almama kararı aldım kesin olarak. Ayrıca cevabın ilgin için çok teşekkür ederim.
 
Geri