Scudo Sports

Hidrolik disk frenden sonra yol bisikleti frenlerinin güvensiz hissettirmesi

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.603
Tepki
2.561
Yaş
33
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
Bildiğiniz üzere yakında 29 mtb'nin yanına bir de yol bisiklet almak gibi bir planım var. Kafamda hemen herşeyi netleştirdim. Hangi aynakol, hangi ruble,hangi grupset vs vs... Bugün de grubumuzla turlarken özellikle frenleri denemek için arkadaşlarımdan bisikletlerini ödünç aldım. Denediğim bisikletlerdeki grupsetler: Tourney, Sora, 105 ve Apex. Canımı sıkan kısım 105 ve Apex harici geride kalanlar beni fren gücü olarak tatmin etmedi, açıkçası hayal kırıklığı yaşadım diyebilirim. Denediğim bu setlerden sonra kendi bisikletimi kullanınca M395'in giriş seviyesi bir fren sistemi olmasına rağmen ne kadar iyi görev yaptığını bir kez daha görmüş oldum. Ve Neticede benim de alacağım bisiklet çok iyi grupsetli olmayacak. Bu yüzden de fren gücü konusunda kafam biraz karışık. Benim burada yol bisikleti kullanan arkadaşlara sormak istediğim, daha hızlı bir bisikletle daha zayıf frenlerle nasıl duruyorsunuz? Uzak mesafeden fren sıkmaya başlıyorsunuz anlıyorum da, aniden bir fren yapma durumunuz olsa nasıl bir senaryo karşımıza çıkıyor? Ya da frenlerdeki zayıflığa bir çözüm ürettiniz mi? Malum 90kg'yum o frenler benim için yeterli frenleme gücünü oluşturmuyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
abi yol bisikletlerinin hidrolik frenlileribde var cylocross deniyodu sanirim, eger frenlerden tedirginseniz onlari arastirin. ama frenlemenin de kendine oz taktikleri vardir tecruveli abilerim sizi aydinlatir insallah. benimde hayalim cift bisiklet yol ve mtb min olmasi. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Cyclocross sadece yol bisikletinin disk frenli hali değildir, bambaşka bir bisiklet türüdür. Yol ve mtb'nin tam ortasında desek yanlış olmaz herhalde. Fakat ben yol bisikleti istiyorum, ama hd'li yol bisikletleri aşırı pahalı. Ne yapacağım bilmiyorum...
 
bence bastan beri yol bisikleti kullansaydiniz frenleri cok iyi tutuyor diyebilirdiniz. ama hidrolikten inip v frene binince yetersiz gormeniz normal diye dusunuyorum. bir suru insan claris ve sora sistemli frenler kullaniyor hic biride yani en azindan bi cogu frenler yuzunden kaza yapmamistir. eger oyle olsaydi forumda her gun fren tutmadi kaza yaptim konulari acilirdi.
 
Şöyle diyeyim ben: 29 mtb'den geçtim ben de.Bisikletim'de Tiagra var ancak frenleri'nin iyi olmadığını okuduğum için incelemelerde 105 papuç taktım ilk alınca.Bir sürü durum geldi başıma acil durmam gereken.Kaç durumda takla atacaktım az kalsın.Frenlerim gerçekten harika.Yağmurlu hava hariç hiçbir şekilde aratmadı bana eski bisikletimde olan hidrolik diskleri.Iyi papuç çözer eğer frenlemeye güvenmezsiniz.Ben ayrıca ani fren yaparım genelde öyle çok uzaktan başlamam fren yapmaya çünkü o güveni veriyor frenlerim.Içiniz rahat olabilir.
Edit: Üstteki arkadaşım iyi araştırırsan cyclocross bisikletleri iyi olur.Onlar tamamen ayrı bir olay.bilgi vermezsek iyi yanlış olur.
 
Normal yol fren kaliperlerini hidrolik frenlere çeviren adaptörler var. Bu konuda lider iki marka var piyasada yalnız fiyatları aşırı pahalı. Sistem boğazın altına takılan bir aparatla çalışıyor ve şu an profesyonel anlamda kullanılan bazı bisikletlerde kullanılıyor. Normal fren tellerinin adaptöre girmesi ve normal frenleme esnasında tellerin adaptördeki hidrolik sıvısını sıkıştırması ve sıvının kaliperlere iletilmesi mantığıyla çalışan bir sistem. Cyclocross değilde hidrolik diskli yol istiyorum diyorsanız çözümlerden biri, en azından benim bildiğim bu. Ancak bu sistemde disk yok. Bunu da hatırlatmak gerekir. Çünkü hidrolik disk frenli yol bisikletine gerek yok. Lastiklerin yola temas ettiği yüzey alanı mtb gibi geniş olmadığından duruş normal frenlerle yeterince sağlıklı yapılabiliyor. Bence siz ya frenleri veya padleri kötü bir bisiklete bindiniz ya da janttaki sürtünme yüzey alanında bir problem var. Belki de leverlardaki ayarsızlık sizi bu hisse itti. Ancak dediğim gibi yol bisikletinde hidrolik disk frenle ya takla atarsınız ya da tel kırarsınız.
 
pabuç değişimi bir miktar etkili olur. ama yol bisikletlerindeki frenlerden hidrolik disk fren sistemi gibi bir performans beklememek lazım. üstteki arkadaşın da dediği gibi yavaşlamaya yarıyor genel olarak.
Bir süre sonra ister istemez algınız normal halinize göre artıyor. ilk aldığımda bir ay içinde 3 defa kaza atlattım. ancak şu son birkaç aydır hiç başıma absürt birşey gelmedi. iki öndeki arabaya bakar oldum sinyal veriyor mu, vermese bile yavaşlıyor mu diye. ki genelde şehir içinde kullanıyorum yol bisikletini. Tabi bu söylediklerim bir kesinlik içermiyor. Bireysel düşünerek konuştum. :)
 
Ben soradan 105e geçtiğimde anlamıştım aradaki farkı. 105 5800de gerçekten güzel bir fren sistemi yapmışlar. Ben olsam bukadar ucuzken şu linkteki seti alır, bisikleti alınca takardım.

(link)
 
100 kilo üzeri birisi olarak bende hd den yola yani v frene geçtim.Hd nin yavaş iken zank diye durması dışında herhangi bir zayıflık hissetmedim.Sora bu arada öyle aham şaham birşey de değil.Hatta stok pabuçları değiştirmedim iyi birşey alsam daha da güvenli olur diyorum.
 
Yol freni de o kadar yumuşak bir fren değildir. Şu güne kadar 100kg'lık ağırlığım ile 26-30 km/s ile giderken aniden durmuşluğum çoktur (arabaların arasından yola atlayan yayalar, sahibinin elinden kaçıp yola atlayan köpekler vs.). Yağmur olmadığı sürece beni tedirgin edecek bir durumum hiç olmadı. Ancak yol bisikletinde frenler bence 105'ten sonra düzelmeye başlıyor. Tiagra ve markasız bir fren kullandım zamanında, markasız olan Tiagra'ya göre daha çok esniyordu ama Tiagra'nın da esnemediğini söylersem yalan söylemiş olurum.

Şu anda Ultegra 6700 kullanıyorum. Shimano'nun Dura-Ace pabuçları ile bile çok başarılı performans sergiliyor. Kool Stop, SwissTop ile daha da başarılı duracaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
Tabi ilk faktör fren pabuçları - fren bacakları ve fren telinin kalitesi bunu belirleyen özellikler
bu 3 ününde kaliteli olması frenajı çok etkiliyor ve tabi ki ön ve arka freni sıkma dengeniz her zaman ön freni daha çok sıkmak lazım orantılı bir şekilde kendimden örnek vermek gerekirse benim ön pabuçlar arkalardan daha çabuk bitiyor arka fren ile yavaşlanır ön fren ile durulur gibi düşünebiliriz. Ben de ağır ve agresif süren birisiyim bugüne kadar öyle aman aman tehlikeli bir durumda kalmadım yol bisikletinde birde acil durum frenlemesine çalışmak lazım min. ve max durabileceğim mesafe kafanda iyice oturmalı benim kombinasyonum sram force bacaklar - swisstop pabuç - jagwire fren teli.
 
papuç değiştirerek belli bi güç artışı elde edebilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
Anahtar nokta her zaman kullanılan ekipmanın kalitesi. Bakmayın forumdaki "önemli olan bisiklete binmek, malzemenin önemi yok" gibi romantik yaklaşımlara. İlk yol bisikletimde Tiagra vardı. O zamanlar 95 kiloydum ve dik bir yokuştan inerken durabilmek gerçekten zordu. Tedirgin ediyordu. O kadar çok güç uyguluyordum ki, sistemin esnemesinden dolayı fren kolu gidona yapışıyordu. Şimdi daha üst seviye bir set kullanıyorum ve fren yapmak resmen zevk haline geldi. Esneme çok çok az. Eğer giriş seviyesi bir set alacaksanız, güvenlik açısından en azından fren kaliperlerini ve kabloları kaliteli malzeme ile değiştirmenizi öneririm. Sadece pabuç değiştirmek ani frenden çok yavaşlama sırasında etkili oluyor.
 
Bende sora var, arka fren harika. Ama on fren yetersiz geldi. Papuc degistirdim ama barafine yetmedi, ultegra muadili fren bacagi aldim fren bacagi bayagi rijit gayet guzel, hic esnemiyor ancak yine de istedigim durdurma gucu hoodlardayken yok, droplarda iyi sıkabildigimden sorun yok. On fren kolu arka fren koluna gore daha sor hareket ediyor, Son care teli degistirip on freni sag tarafa alacagim. Aklima baska cozum gelmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
Kendinizi yol bisikleti kullanmaya alıştırmanız gerekiyor. Ben de uzun süre m395 hd fren kullandım, şu an apex kullanıyorum. Aralarındaki fark bana göre çok da fazla değil ancak en büyük fark yokuş aşağı inerken ortaya çıkıyor, bir de yol ıslaksa işin rengi daha da değişiyor. Bunun dışında doğru dozlama ve timing ile güzel sonuçlar elde ediyorsunuz.
 
@Ensar.. Yalnız arkadaşım yol bisikletlerinde v fren yok kaliper sistem var diye biliyorum. Birbirlerine benziyor ilk başta ben de karıştırıyordum. Cyclocross bisikletler de daha çok hafif arazi şartları için tasarlanmıştır , yolda yol bisikleti zevkini vermez ayrica fren sistemi hidrolik olmak zorunda değil diye biliyorum. Bir başkasına fikir söylemeden önce biraz daha araştırmanı tavsiye ederim.
 
Dediğiniz gibi belkide hidrolik disk'in tadını almamış olsaydım, belki tourney'in frenleme gücünü bile beğenecektim. Ama m395 hd kullandıktan sonra anladım ki beni ancak apex ya da 105 durdurabilir. Bir ihtimal belki sizin de belirttiğiniz gibi 105 ve apex bisikletler bakımlı, tourney ve sora setli bisikletler bakımsızdı, halatlar zor hareket ediyordu. O kadar dikkatli incelemedim. Ama grupsetler arasındaki frenleme gücünü ve esnemezliği çok net görmüş oldum. Denediğim setler arasında Tourney<Sora<Apex<105 diyebilirim gönül rahatlığıyla. Apex ve 105'in fren kolları bile bariz şekilde daha rijit malzemeden. Tourney'de fren yaparken zaten kolun kendisi 1 cm esniyor çok sıktığınızda.

Bir de sormak istediğim frenleme yaparken gidonu nereden tutuyorsunuz? Droplara inmeden tuttuğunuzda yeterince tork oluşmuyor. Droplardan tutarken de apex ve 105 gibi sistemlerin çok başarılı frenleme yapacağını düşünüyorum. Droplardan tutarken fren yapınca bir dengesizlik yaşıyor musunuz? Özellikle inişlerde...

Bu arada almayı düşündüğüm grupset 4700 tiagra. Aynakol ve fren sistemindeki geliştirmeler dolayısıyla 105'i çok aratmayacağı kanısındayım. Yabancı forum ve incelemelerde de gayet başarılı performans sergilemiş...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
ben arka frenle birlikte ön frene de yarım basıyıorum durmayı hızlandırıyor
 
Bir arkadaşımız ne güzel bir indirim yakalamış :) Fren setine çok para vermek istemezseniz güzel bir alternatif. Kaldıysa stokta kaçırmayın bence :)

@Uğur S.
 
Geri