mariokaldato
En yeniden bir önce kayit olan adam
- Kayıt
- 1 Ağustos 2015
- Mesaj
- 10.985
- Tepki
- 33.511
- Şehir
- Bursa
- İsim
- Raşit Cumhur Çakın
- Başlangıç
- 1980—81
- Bisiklet
- Merida
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Selamlar ;
Aslında uzun bir zaman oldu alalı, fakat pedala basar basmaz "ufff olm acaip akıcı, hıphızlı " gibi amator gaz patlamaları yaşamamak adına biraz beklemek istedim
Her şey @Murat Cömez ağabeyimle messengerde yaptıgımız bir muhabetle başladı.
Klasiklerden , koleksiyon bisikletlerden bahsederken konu benim hem yol bisikletleriyle ilgili genel negatif görüşlerime, hem de klasik yol bisikletlerine olan soğukluğuma kadar geldi
Ağhbi dedim , tamam güzeller ama bir türlü ısınamadım klasik yol bisikletlerine dedim. Tamam, çok güzeller ama toplaması, restorasyonu ayrı dert, maliyetler ateş pahası dedim.
Şart değil ama bir ara modern ama zalım, orta seviye ama hayın bir yol bisikleti denemek isterim dedim .
Murat abi güldü tabi, bende boş degildim , ben de güldüm, gülüştük
Tamam olm senden kıymetli mi, toplariz sana güzel ama modern, rahat ama hızlı bir yol dedi. ( Tam olarak boyle demedi , ama tüm hikaye alttaki konuda bulunuyor isteyen bakabilir eheh)
Mario Kaldato'yu forumda yolluyorum.
Sonra başladı tabi arayışlara. Elinde bir adet italyan güzeli Willer kadro vardı.
Bende çok begendim tasarımını vs.
Tamam aghbi dedim. Bunu toplayak bana. Neyse başladı tabi Murat abi ufaktan toplamaya. Önce Campa setliydi calışmalar. Ama ben begenmeme, hastası olmama ragmen hem pahali olmasi hemde yedek parça bulmanın zor olması sebebiyle shimanoya dönelim dedim.
Sonra bir tane yine İtalyan güzeli kadro denk geldi,full karbon Kuota. Ona hallendik ama kısmet olmadı. Sorun degil.
Kısa bir zaman icinde bisikletimiz shimano donanımlarla toplandı bitti. Teslim alma tarihini Murat abinin Turkiye'ye gelme tarihine denk getirmeye calısıyoruz işte bu ay mı olur obur ay mi olur şeklinde
Sonra bir akşam Murat abi bana süpriz yaptı. "Cumhur istanbul'a gidiyorsun. Sana bisikletin kralını aldım. Kudret ile haberleşin , musait bir gun buluşun " dedi.
İçimde kelebekler uçuştular, içimde bir bayram sevinci. Hani okullar tatil olacagı günü düşünün saat 16.00 saatleri Gunlerden Cuma . Iste o hesap bir sey diyim sana
Çıktık yola, aman Allahım , uzun yıllardır gitmemisim Istanbul'a . Mudanya uzerinden feribotla ufak ufak gidiyoruz. Cok keyifli bir yolculuk idi.
Kudret'le buluştuk , çok tatlı, çok beyefendi birisi. Iskelede onu beklerken mek danıldsta takılıyordum.sagolsun kahve ısmarladi gelince bana karsilikli hem sohbet ettik , hem bisiklet hakkinda detayları konuştuk.
Sonra bir deneme turu attım. Sele boyunu falan ayarladık iste bu vesileyle .
Sonra tekrar feribotla Bursa'ya döndük benim canavarla. Geceydi vardigimda Bursa'ya.
Mudanya'dan Bursa'ya kadar deneme amacli sürdüm.
" Gercekten başka birsey la bu "
Dedi Michael Erman (ehehe roman tadı bir cümle kurmak istedim. Olmadı )
İlk yol bisikletim oldugundan kendisini baska yol bisikletleriyle karşilastirmam mumkun değil, fakat baslangic seviyesi bir kac ismini vermek istemedigim yol bisikleti denemiştim. Ve hic sevmedim açık konuşayım Konfor sıfır,full titreşme, gıpraşma, popona saplanmıs hissiyatiyla gidiyor ben yine gelecek İstanbul
Nasil tarif edeyim hacı sanki o bisikletler lastiksiz, çıplak jantin üstünde gidiyorlar gibiydiler o derece yani ehehe
Kadronun genel sürüş hissiyatina gelirsek, karbon olmasini ozellikle vurgulayarak ;
Karbonun cesit cesit türleri var simdi binince " aha bu kesin karbon " demek mumkun degil...
Benim kadroset uzun yol icin rahat geometride tasarlanmis, ve karbon teknolojiside bunu darbe sönümleme ve gıpraşım azaltma seklinde desteklemis.
Şansima kirk yil arasam anca bulacagim tipte bir bisiklet cikti işte , Murat Çömez abi sağolsun.
Rahatlik konusunda ve genel teknik konularda bilimsel zaten konusamam , ama karsilastirirsam ; Kullandigim aluminyum kadrolar bir buz kalibi, çelikler halk otobusu , kullandigim Gios un kadro tepkisi marşmelovu sıkmak gibi yımışacıh bir his diyebilirim keh keh kah
Kısaca işin hissiyat kısmında Gios kesinlikle aşırı rahat, aşırı titreşimsiz ve gerçekten hızlı . Hatta bir çok farkli bisiklet deneme şansına sahip oldugumdan net konusuyorum . Bir tur bisikleti kadar rahatta aynı zamanda.
Rampalarda ise ciddi bir fark sozkonusu. RAMPA degilde daha küçük harflerle rampacık çıkıyorsunuz. Nasil diyim ki ufff yaa işte daha rahat çıkılıyor
Çok anlamam yol bisikletlerinden ama Allrounder tarzı bir kadroymus zaten, uzun yol yapan sporcular için geometrisi ona gore yapilmiş deyollla
Akıcılığını ve hız hissini size nasıl tarif edebilirim bilmiyorum ama diger bisikletlerim buna göre aya ilk adım atan astronotun ay yüzeyinde debelenmesi gibi bir his veriyordu buna gore.
(Bu arada ayda dalgalanan amarihan bayrağı hmmmm no comment )
Ama Gios'la yol alirken sanki güneye uçan bir kazssınız, yada yaban ördeği, yada leylek iste kendinizi hangi hayvanla özdeşleştirirseniz
Sanirim bu rahatligi , titreşimi emmesi tasarimindan kaynakli olabilir. Çelik bisikletlerde kullandım. Onlar alüminyumlara göre cok konforluydular.
Bu yol bisikletim onlardan da iki tık filan konforlu diyebilirim . Teknik verilerden cok anlamam ama üstünde 23 mm lik lastiklerle bu konfor bence müthiş bir sey
Geldiginde üstünde shimano 105, tiagra karisik set ve campa 11li, 53-36 aynakol vardi. Uyumsuzluk yaşiyodu hafifde olsa gecislerde.
Zaten bir süre o hiza alisamadigimdan olsa gerek, aynakolun ufak dislisiyle gezdim
Sonra birsekilde aynakolu 50-34 , 105 5700 ile degistim. Şu an full 5700 2x10 set var. Jantlarda shimanonun baslangic seviyesi R500 jantlar.
Arka ruble ise 11-30 . Simdilik yetiyor
Planlarim arasinda ilk firsatta jant setini değişmek var bakalim. Nasip kısmet artık
Bu vesileyle tekrardan
@Murat Cömez abime tesekkurlerimi, minnetlerimi sunmayi bir borc bilirim 💚💚💚
Okudugunuz icin tesekkurler
Aslında uzun bir zaman oldu alalı, fakat pedala basar basmaz "ufff olm acaip akıcı, hıphızlı " gibi amator gaz patlamaları yaşamamak adına biraz beklemek istedim
Her şey @Murat Cömez ağabeyimle messengerde yaptıgımız bir muhabetle başladı.
Klasiklerden , koleksiyon bisikletlerden bahsederken konu benim hem yol bisikletleriyle ilgili genel negatif görüşlerime, hem de klasik yol bisikletlerine olan soğukluğuma kadar geldi
Ağhbi dedim , tamam güzeller ama bir türlü ısınamadım klasik yol bisikletlerine dedim. Tamam, çok güzeller ama toplaması, restorasyonu ayrı dert, maliyetler ateş pahası dedim.
Şart değil ama bir ara modern ama zalım, orta seviye ama hayın bir yol bisikleti denemek isterim dedim .
Murat abi güldü tabi, bende boş degildim , ben de güldüm, gülüştük
Tamam olm senden kıymetli mi, toplariz sana güzel ama modern, rahat ama hızlı bir yol dedi. ( Tam olarak boyle demedi , ama tüm hikaye alttaki konuda bulunuyor isteyen bakabilir eheh)
Mario Kaldato'yu forumda yolluyorum.
Sonra başladı tabi arayışlara. Elinde bir adet italyan güzeli Willer kadro vardı.
Bende çok begendim tasarımını vs.
Tamam aghbi dedim. Bunu toplayak bana. Neyse başladı tabi Murat abi ufaktan toplamaya. Önce Campa setliydi calışmalar. Ama ben begenmeme, hastası olmama ragmen hem pahali olmasi hemde yedek parça bulmanın zor olması sebebiyle shimanoya dönelim dedim.
Sonra bir tane yine İtalyan güzeli kadro denk geldi,full karbon Kuota. Ona hallendik ama kısmet olmadı. Sorun degil.
Kısa bir zaman icinde bisikletimiz shimano donanımlarla toplandı bitti. Teslim alma tarihini Murat abinin Turkiye'ye gelme tarihine denk getirmeye calısıyoruz işte bu ay mı olur obur ay mi olur şeklinde
Sonra bir akşam Murat abi bana süpriz yaptı. "Cumhur istanbul'a gidiyorsun. Sana bisikletin kralını aldım. Kudret ile haberleşin , musait bir gun buluşun " dedi.
İçimde kelebekler uçuştular, içimde bir bayram sevinci. Hani okullar tatil olacagı günü düşünün saat 16.00 saatleri Gunlerden Cuma . Iste o hesap bir sey diyim sana
Çıktık yola, aman Allahım , uzun yıllardır gitmemisim Istanbul'a . Mudanya uzerinden feribotla ufak ufak gidiyoruz. Cok keyifli bir yolculuk idi.
Kudret'le buluştuk , çok tatlı, çok beyefendi birisi. Iskelede onu beklerken mek danıldsta takılıyordum.sagolsun kahve ısmarladi gelince bana karsilikli hem sohbet ettik , hem bisiklet hakkinda detayları konuştuk.
Sonra bir deneme turu attım. Sele boyunu falan ayarladık iste bu vesileyle .
Sonra tekrar feribotla Bursa'ya döndük benim canavarla. Geceydi vardigimda Bursa'ya.
Mudanya'dan Bursa'ya kadar deneme amacli sürdüm.
" Gercekten başka birsey la bu "
Dedi Michael Erman (ehehe roman tadı bir cümle kurmak istedim. Olmadı )
İlk yol bisikletim oldugundan kendisini baska yol bisikletleriyle karşilastirmam mumkun değil, fakat baslangic seviyesi bir kac ismini vermek istemedigim yol bisikleti denemiştim. Ve hic sevmedim açık konuşayım Konfor sıfır,full titreşme, gıpraşma, popona saplanmıs hissiyatiyla gidiyor ben yine gelecek İstanbul
Nasil tarif edeyim hacı sanki o bisikletler lastiksiz, çıplak jantin üstünde gidiyorlar gibiydiler o derece yani ehehe
Kadronun genel sürüş hissiyatina gelirsek, karbon olmasini ozellikle vurgulayarak ;
Karbonun cesit cesit türleri var simdi binince " aha bu kesin karbon " demek mumkun degil...
Benim kadroset uzun yol icin rahat geometride tasarlanmis, ve karbon teknolojiside bunu darbe sönümleme ve gıpraşım azaltma seklinde desteklemis.
Şansima kirk yil arasam anca bulacagim tipte bir bisiklet cikti işte , Murat Çömez abi sağolsun.
Rahatlik konusunda ve genel teknik konularda bilimsel zaten konusamam , ama karsilastirirsam ; Kullandigim aluminyum kadrolar bir buz kalibi, çelikler halk otobusu , kullandigim Gios un kadro tepkisi marşmelovu sıkmak gibi yımışacıh bir his diyebilirim keh keh kah
Kısaca işin hissiyat kısmında Gios kesinlikle aşırı rahat, aşırı titreşimsiz ve gerçekten hızlı . Hatta bir çok farkli bisiklet deneme şansına sahip oldugumdan net konusuyorum . Bir tur bisikleti kadar rahatta aynı zamanda.
Rampalarda ise ciddi bir fark sozkonusu. RAMPA degilde daha küçük harflerle rampacık çıkıyorsunuz. Nasil diyim ki ufff yaa işte daha rahat çıkılıyor
Çok anlamam yol bisikletlerinden ama Allrounder tarzı bir kadroymus zaten, uzun yol yapan sporcular için geometrisi ona gore yapilmiş deyollla
Akıcılığını ve hız hissini size nasıl tarif edebilirim bilmiyorum ama diger bisikletlerim buna göre aya ilk adım atan astronotun ay yüzeyinde debelenmesi gibi bir his veriyordu buna gore.
(Bu arada ayda dalgalanan amarihan bayrağı hmmmm no comment )
Ama Gios'la yol alirken sanki güneye uçan bir kazssınız, yada yaban ördeği, yada leylek iste kendinizi hangi hayvanla özdeşleştirirseniz
Sanirim bu rahatligi , titreşimi emmesi tasarimindan kaynakli olabilir. Çelik bisikletlerde kullandım. Onlar alüminyumlara göre cok konforluydular.
Bu yol bisikletim onlardan da iki tık filan konforlu diyebilirim . Teknik verilerden cok anlamam ama üstünde 23 mm lik lastiklerle bu konfor bence müthiş bir sey
Geldiginde üstünde shimano 105, tiagra karisik set ve campa 11li, 53-36 aynakol vardi. Uyumsuzluk yaşiyodu hafifde olsa gecislerde.
Zaten bir süre o hiza alisamadigimdan olsa gerek, aynakolun ufak dislisiyle gezdim
Sonra birsekilde aynakolu 50-34 , 105 5700 ile degistim. Şu an full 5700 2x10 set var. Jantlarda shimanonun baslangic seviyesi R500 jantlar.
Arka ruble ise 11-30 . Simdilik yetiyor
Planlarim arasinda ilk firsatta jant setini değişmek var bakalim. Nasip kısmet artık
Bu vesileyle tekrardan
@Murat Cömez abime tesekkurlerimi, minnetlerimi sunmayi bir borc bilirim 💚💚💚
Okudugunuz icin tesekkurler
Son düzenleme: