Berke
Road Bike Cyclist
- Kayıt
- 21 Haziran 2013
- Mesaj
- 5.262
- Tepki
- 5.225
- Yaş
- 26
- Şehir
- İstanbul
- Başlangıç
- 2014—15
- Bisiklet
- KTM
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Öncelikle kadro ve maşa ile başlayalım. 6061 Hydroformed kadro kullanılmış. Ben bu bisiklete Trek kadrodan geçtim aralarında en ufak bir fark hissetmedim kadro bakımından. Her iki bisikleti de asfaltta kullandım ne esneme ne de başka bir problemle karşılaştım ikisini de oldukça dayanıklı buldum yani demek istediğim şey, bisiklete yeni başlayanlar çok ikilemde kalıyor kadrosu mu iyi olsun yoksa donanımı mı iyi olsun ben donanımı seçtim ve pişman değilim. İllaki teknik açıdan veya geometri açısından Specialized, Trek gibi yol bisikleti kadrolarının avantajı vardır ancak günlük veya spor amaçlı kullanımlarda Carraro veya Salcano gibi markaların kadrolarını küçümsememek lazım oldukça yeterliler. Maşa karbon avantajı biraz hafiflik ve az bir şey titreşim emişi. Bozuk yolda alüminyum da karbon da illa ki hissettiriyor o sarsıntıyı. Rijitlik bakımından ise maşayı da kadroyu da iyi buldum ayakta pedal basarken gücü tam olarak ilettiğimi net bir şekilde anlayabiliyorum rijitlik bakımından gayet iyi.
Üst kablolar kadronun içinden geçiyor 5 kat yukarı merdiven çıkartırken omzuma alıyorum avantaj sağlıyor.
Frenlerden bahsedelim biraz, arkadaşımın bisikletinde bulunan Shimano M395 hidrolik disk frenler ile kıyasladım pek fark hissetmedim hatta Tiagra fren sistemi daha sağlam gibi bir his veriyor, bisikletin üzerinde standart gelen fren papuçları oldukça yeterli kontrollü bir frenleme yapılıyor.
Tiagra arka aktarıcı, oldukça hassas ve seri ruble ise 11-28 oranında. Düz yolda ön vitesi 2 de arka vitesi 4-5 de kullanıyorum.
Ön vites de Tiagra. Acera ön vitesten sonra Tiagra yağ gibi geldi gerçekten sarsıntısız ve sessiz bir geçiş var bana göre küçük bir dezavantajı ise, kolu biraz fazla ittirmek gerekiyor geçmesi için.
Aynakol ikili Tiagra. Oranlar 50x34 düz yollarda ve %8-10 eğime kadar ideal ancak dik yokuşlarda zorluyor pek uygun değil kondisyonu olmayanlar için.
Sele ise Selle Royal marka çok yumuşak olduğu söylenemez fakat çok sertte değil ortalama bir sele diyebiliriz sabah 1.5 saatlik bir sürüş yaptım sorun yaşamadım tayt ve sele kılıfı kullanmadan.
Tiagra vites kolları, malzeme kalitesi iyi, vitesi düşürmek ve büyütmek için iki ayrı kol var ayrıca frene basarken arka vitesi küçültme imkanı da veriyor.
Bisikletin üzerindeki jant seti sanırım Carraro'nun kendi üretimi üzerinde herhangi bir marka yazmıyor. Ön ve arka 24 telli ben dayanıklı buldum jantları bisikleti alırken de aklımdaki tek soru işareti jantlardı ancak problem yaşamadım çukurlara, bozuk asfalta oldukça fazla giriyorum kırılma çatlama herhangi bir problem yok. İleride sadece daha sportif bir görüntü elde etmek için Shimano jant seti taktırabilirim. Göbeklerin markası da yazmıyor ancak oldukça akıcı buldum uzun süre dönüyor ve güzel bir sesi var.
Gidon, gidon boğazı furç takımın ve sele borusunun da markası yazmıyor üzerinde Carraro logoları var. Gidon 40 cm uzunluğunda trafikte araç aralarından geçerken pratik.
Pedallar ise rahat ayaktan kaymıyor ve ağrı yaratmıyor.
Sonuç olarak yol bisikletine geçiş yapmak isteyenler, f/p bakımından iyi olan bir bisiklet arayanlar gönül rahatlığıyla alabilir.
Üst kablolar kadronun içinden geçiyor 5 kat yukarı merdiven çıkartırken omzuma alıyorum avantaj sağlıyor.
Frenlerden bahsedelim biraz, arkadaşımın bisikletinde bulunan Shimano M395 hidrolik disk frenler ile kıyasladım pek fark hissetmedim hatta Tiagra fren sistemi daha sağlam gibi bir his veriyor, bisikletin üzerinde standart gelen fren papuçları oldukça yeterli kontrollü bir frenleme yapılıyor.
Tiagra arka aktarıcı, oldukça hassas ve seri ruble ise 11-28 oranında. Düz yolda ön vitesi 2 de arka vitesi 4-5 de kullanıyorum.
Ön vites de Tiagra. Acera ön vitesten sonra Tiagra yağ gibi geldi gerçekten sarsıntısız ve sessiz bir geçiş var bana göre küçük bir dezavantajı ise, kolu biraz fazla ittirmek gerekiyor geçmesi için.
Aynakol ikili Tiagra. Oranlar 50x34 düz yollarda ve %8-10 eğime kadar ideal ancak dik yokuşlarda zorluyor pek uygun değil kondisyonu olmayanlar için.
Sele ise Selle Royal marka çok yumuşak olduğu söylenemez fakat çok sertte değil ortalama bir sele diyebiliriz sabah 1.5 saatlik bir sürüş yaptım sorun yaşamadım tayt ve sele kılıfı kullanmadan.
Tiagra vites kolları, malzeme kalitesi iyi, vitesi düşürmek ve büyütmek için iki ayrı kol var ayrıca frene basarken arka vitesi küçültme imkanı da veriyor.
Bisikletin üzerindeki jant seti sanırım Carraro'nun kendi üretimi üzerinde herhangi bir marka yazmıyor. Ön ve arka 24 telli ben dayanıklı buldum jantları bisikleti alırken de aklımdaki tek soru işareti jantlardı ancak problem yaşamadım çukurlara, bozuk asfalta oldukça fazla giriyorum kırılma çatlama herhangi bir problem yok. İleride sadece daha sportif bir görüntü elde etmek için Shimano jant seti taktırabilirim. Göbeklerin markası da yazmıyor ancak oldukça akıcı buldum uzun süre dönüyor ve güzel bir sesi var.
Gidon, gidon boğazı furç takımın ve sele borusunun da markası yazmıyor üzerinde Carraro logoları var. Gidon 40 cm uzunluğunda trafikte araç aralarından geçerken pratik.
Pedallar ise rahat ayaktan kaymıyor ve ağrı yaratmıyor.
Sonuç olarak yol bisikletine geçiş yapmak isteyenler, f/p bakımından iyi olan bir bisiklet arayanlar gönül rahatlığıyla alabilir.