Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Carraro CR Race 052

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.262
Tepki
5.225
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
KTM
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Öncelikle kadro ve maşa ile başlayalım. 6061 Hydroformed kadro kullanılmış. Ben bu bisiklete Trek kadrodan geçtim aralarında en ufak bir fark hissetmedim kadro bakımından. Her iki bisikleti de asfaltta kullandım ne esneme ne de başka bir problemle karşılaştım ikisini de oldukça dayanıklı buldum yani demek istediğim şey, bisiklete yeni başlayanlar çok ikilemde kalıyor kadrosu mu iyi olsun yoksa donanımı mı iyi olsun ben donanımı seçtim ve pişman değilim. İllaki teknik açıdan veya geometri açısından Specialized, Trek gibi yol bisikleti kadrolarının avantajı vardır ancak günlük veya spor amaçlı kullanımlarda Carraro veya Salcano gibi markaların kadrolarını küçümsememek lazım oldukça yeterliler. Maşa karbon avantajı biraz hafiflik ve az bir şey titreşim emişi. Bozuk yolda alüminyum da karbon da illa ki hissettiriyor o sarsıntıyı. Rijitlik bakımından ise maşayı da kadroyu da iyi buldum ayakta pedal basarken gücü tam olarak ilettiğimi net bir şekilde anlayabiliyorum rijitlik bakımından gayet iyi.

DSC_0045.jpg

Üst kablolar kadronun içinden geçiyor 5 kat yukarı merdiven çıkartırken omzuma alıyorum avantaj sağlıyor. :D

DSC_0044.jpg

Frenlerden bahsedelim biraz, arkadaşımın bisikletinde bulunan Shimano M395 hidrolik disk frenler ile kıyasladım pek fark hissetmedim hatta Tiagra fren sistemi daha sağlam gibi bir his veriyor, bisikletin üzerinde standart gelen fren papuçları oldukça yeterli kontrollü bir frenleme yapılıyor.

DSC_0047.jpg

DSC_0049.jpg

Tiagra arka aktarıcı, oldukça hassas ve seri ruble ise 11-28 oranında. Düz yolda ön vitesi 2 de arka vitesi 4-5 de kullanıyorum.

DSC_0050.jpg

DSC_0051.jpg

Ön vites de Tiagra. Acera ön vitesten sonra Tiagra yağ gibi geldi gerçekten sarsıntısız ve sessiz bir geçiş var bana göre küçük bir dezavantajı ise, kolu biraz fazla ittirmek gerekiyor geçmesi için.

DSC_0053.jpg

Aynakol ikili Tiagra. Oranlar 50x34 düz yollarda ve %8-10 eğime kadar ideal ancak dik yokuşlarda zorluyor pek uygun değil kondisyonu olmayanlar için.

DSC_0054.jpg

Sele ise Selle Royal marka çok yumuşak olduğu söylenemez fakat çok sertte değil ortalama bir sele diyebiliriz sabah 1.5 saatlik bir sürüş yaptım sorun yaşamadım tayt ve sele kılıfı kullanmadan.

DSC_0055.jpg

Tiagra vites kolları, malzeme kalitesi iyi, vitesi düşürmek ve büyütmek için iki ayrı kol var ayrıca frene basarken arka vitesi küçültme imkanı da veriyor.

DSC_0056.jpg DSC_0057.jpg

Bisikletin üzerindeki jant seti sanırım Carraro'nun kendi üretimi üzerinde herhangi bir marka yazmıyor. Ön ve arka 24 telli ben dayanıklı buldum jantları bisikleti alırken de aklımdaki tek soru işareti jantlardı ancak problem yaşamadım çukurlara, bozuk asfalta oldukça fazla giriyorum kırılma çatlama herhangi bir problem yok. İleride sadece daha sportif bir görüntü elde etmek için Shimano jant seti taktırabilirim. Göbeklerin markası da yazmıyor ancak oldukça akıcı buldum uzun süre dönüyor ve güzel bir sesi var.

DSC_0058.jpg DSC_0059.jpg

Gidon, gidon boğazı furç takımın ve sele borusunun da markası yazmıyor üzerinde Carraro logoları var. Gidon 40 cm uzunluğunda trafikte araç aralarından geçerken pratik.

DSC_0061.jpg DSC_0062.jpg

Pedallar ise rahat ayaktan kaymıyor ve ağrı yaratmıyor.

DSC_0064.jpg

BeFunky_null_1.jpg.jpg BeFunky_null_1.png.png ozkLGR.jpg DSC_0043.jpg

Sonuç olarak yol bisikletine geçiş yapmak isteyenler, f/p bakımından iyi olan bir bisiklet arayanlar gönül rahatlığıyla alabilir.
 
Scudo
Güzel bir inceleme olmuş. Eminim forumda bu bisiklete dair ayrıntıları merak eden birçok kişi vardır, ben de dahil :) Bunların haricinde merak ettiğim bir husus daha var. Bu bisikletle hiç 50 km üzeri orta mesafeli sürüşler yaptın mı ve yaptıysan ne kadar ortalama hızın vardı? Önceki bisikletine göre ne kadar bir ortalama hız farkı oluştu?
 
50 km üzeri sürüş henüz yapmadım bugün 30 kilometrelik sürüş yaptım İstanbul'un pazar trafiğinde ortalama hızım 25 maksimum hızım ise 45 km olarak çıktı.
Dağ bisikletine göre ortalama hız 2 katına çıkıyor rahatlıkla.
 
çok faydalı bir paylaşım olmuş bende yol bisikletine geçiş yapmak istiyorum ve benim için çok bilgili paylaşım oldu benim için :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
bisiklet çok güzel hayırlı olsun bende 030 tiagra ve bunu düşünüyordum ağırlığı ne kadar tarttınız mı
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
Paylaşım için teşekkürler. Emeğinize sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
Maaşallah, kazasız belasız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
@Cem Bayıll

Tartmadım ancak Tiagra setli bisikletler 9-9.5 kg arası oluyor.
 
Elinize sağlık, güzel bir inceleme olmuş, alacak arkadaşlara kaynak olur. İyi günlerde pedallayın ihşallah.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
Salcanonun XRS030 Tiagra modeli ile bu bisiklet arasında kalmış mıydınız? İkisi arasında karar veremiyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
Eyvallah, güzel inceleme olmuş bana göre.. Ama elimde olmayan sebeplerden dolayı, maalesef almaktan vazgeçtim.. İnşallah bir gün alırız.. Ben de bugün decathlona gittim arkadaşlarla oradaki 1500 liralık yol bisikletini denedim (link) o da hoşuma gitti zaten en baba bisiklet modelleri bu.. Aslında alınabilir gibi ancak aynakol üçlü avantaj mı dez avantaj mı bilemedim yol bisikletlerinden pek anlamıyorum bendeki sirrus'da yokuş üçlü olduğu için çok zor olmuyor rahat çıkıyorum.. Ama bahsettiğimiz bisiklette nasıl olur bilemedim.. Her neyse inceleme için teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
Elinize sağlık çok güzel bir inceleme olmus,

Bende de 032 var sanırım Tiagra set haricinde herşey aynı bende çok memnunum incelemenizi okuduktan sonra Carraro kararımdan ötürü daha bi memnum oldum

teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
@Mert Çelilk

Evet kaldım görüntüsünü daha iyi bulduğum için Carraro'yu seçtim.

@Salih Eroğlu

Üçlü aynakol yokuş için avantaj. Yokuş çıkacaksanız ikili aynakollu bir bisiklet almayın.
 
Üst borudaki kablonun içten geçtiğini bilmiyordum. Gerçekten iyiymiş. İnceleme içinde teşekkürler.
 
@Berke Kazankaya

Buna cok katilmiyorum Berke. Onemli olan aynakol sayisindan cok disli orani. Benim Defy'da arka 11-32, on 34/50 oldugu icin (32-34) oraninda cok rahat ediyorum, simdiye kadar Moda yokusu dahil zorlandigim bir yokus olmadi.

Yol bisikletinde yokus icin illa uclu aynakol olmasi gerekir diye dusunmuyorum.
 
@Mert E.

Dişli sayısı tabi ki önemli dediğin gibi Salcano XRS 030'da ki Apex aynakol 53/39 Tiagra'nın 50/34'ünden daha zor ama üçlü aynakol belki tamamen avantaj olmasa da + yönleri var.
 
@Tolga Atasagun

Rica ederim sizin de Carraro'nuz hayırlı olsun.
 
Güzel inceleme olmuş. Gidon boyunu ölçtünmü 40cm yazmışın kadro boyu ne bisikletin.
Benimkinde 54 kadro 46cm gidon var.
 
@Berke Kazankaya

berke çok güzel yazmışsın, hayırlı olsun güle güle kullan
bence tek eksik ağırlını ölçüp yazmamışsın, bide boy-kilo ve kadro boyu

biran önce bisiklete alışman ve maşa spacer'dan kurtulman dileğiyle

son eklenti; ileride spd pedal için de uygun bi çözüm harika olur
 
@mehmet.ali

Gidonun düz kısmı 40 cm geliyor vites kollarının başından ölçünce 46 geliyor.

@ihsangencer

Teşekkürler abi el kantarı olmadığı için ölçemedim birinden bulursam ölçerim.
Duruşa ve bozuk yoldaki titreşimlere alıştım ağrılar kayboldu tek eksik biraz kondisyon. SPD pedal takmayı düşünmüyorum abi sonuçta yarışa girmediğim için ve İstanbul trafiğinde her an önüne araba çıkabileceği için veya sık sık dur kalk olacağı için SPD düşünmüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihsangencer
Geri