Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İstanbul Kadıköy bisiklet yollarına ne oluyor!

Burak Uğurlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Kasım 2020
Mesaj
1.172
Tepki
3.928
Yaş
42
Şehir
İstanbul
İsim
Burak Uğurlu
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Herkese merhaba,

İstanbul Kadıköyde son günlerde dikkatimi çeken bir olayı tartışmak istedim.

Özellikle bağdat caddesinde yer yer yapılan kazı çalışmaları sebebi ile bir süredir kısım kısım kullanılmayan bisiklet yollarının çiftehavuzlar-Kızıltoprak, Kızıltoprak-moda, Kızıltoprak-göztepe kısımlarının iptal edildiğini fark ettim. Zaten yollar kullanımda iken bu yollara park edenler, bu yollarda yürüyüş yapanlar, bu yollara giren motorcular yeterince sıkıntı yaratırken, üzerine bir de yolun iptali gelince dikkatimi çekti.

Konu hakkında bilgisi olan varsa paylaşmasını rica ederim.

Selamlar.
 
Scudo
Bende dün bisikletle geçerken farkettiğim olay. Açıkçası çokta üzülmedim. Yolu bisikletiden çok motorcular kullanıyordu. Çoğu zaman tartıştım ama nafile herkes bildiğini okuyor. Bu ülkede işlek yerde pop up yol yaparsan o yola bisiklet hariç herşey girer bunu bir kez daha gördüm bu yolu kullandığım süreç içerisinde. Dün motor kullanan polis bile gördüm.Yani örnek olması gerekirken adam trafiğe takılmamak için lap diye girdi. Bu yol zaten 2011de denenemişti ve 1 gün sonra kaldırıldı. Bence daha düzgün bir proje ile yapılması gerekir. Umarım ileride yaparlar. Bence sağ kaldırımın içinden bir yol yapmaları daha mantıklı olur tabiki bunun için ciddi bir plan proje yapılması gerekir ki yayaların yürüyüş yolu ve arabaların park yerini etkilemesin.
 
Geçen hafta yerinde duran popup bisiklet yolu dubalarıda gitmiş biz yollar çoğalsın diye beklerken elimizdekilerden bile oluyoruz
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Park edilmiş araçlar, park edilmiş kurye motorları, yolu kullanan motorsikletler çözülmediği sürece kaldırılması en hayırlı karar.

Hepsinin üzerine, bu kadar çok giriş çıkışı olan bir yolda, araçlar bakmadan yola çıkıyor & giriyor, hadi hepsini geçtim baksa dahi trafik geliş yönüne bakıyor, tersten gelebilecek bir bisikletli olabileceğini kimse tahmin edemiyor.

İşin kötü tarafı bu yolu zaten trafikte gözü kulağı hep açık olan ve tehlikeleri devamlı gözleyen bisikletçiler değil acemi bisikletçiler kullanıyor, bu da tehlikenin boyutunu daha da arttırıyor.

O yol için bir öneri getiremiyorum bu konuda uzman değilim, ancak mevcut pop-up’ın kaldırılmış olmasından dolayı çok mutluyum.

Tarihçe : Bu yolda bir kere evinin otoparkından çıkan araba çarptı bana yandan, bir seferinde yola heyecanla bağlanmaya çalışan bir şöföre ben çarpmaktan son anda kurtuldum, bir diğerinde de kurye motorlarını neden bu yola koyduğu konusunda uyardığım çiğ köfte dükkanı tarafından küfürlerle kovalandım…
 
Yolun sağ tarafı her zaman o güzergahta ki bisiklet yolundan daha güvenli olmuştur. Hatta bu Bağdat caddesinde ki yol sayesinde ülkede ki bisiklet yollarının tamamen kaldırılmasının bizim için daha hayırlı olacağını düşünmeye başladım. Gelişmişlik, refah, sosyal adalet kimsenin umurunda değil. Umurlarında olan tek şey dostlar alışverişte görsüncülük ve AB'nin Türkiye'ye gönderdiği eurolardan paylarını alma isteği.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy ve Mtt
İşin garip tarafı şu Az evvel arabayla geçiyordum o bölgeden en sol şeritten giderken sol tarafı Boş bırakmaya kalksan soldan arabalar geçiyor kukalar yok Dolayısıyla sol şerit palamut gibi duruyor girdim ben de mecbur gideceğim karşıdan scooter'lı vatandaş geliyor el kol yapıyor bisikletli geliyor falan durdum dedim burası artık bisiklet yolu değil görmüyor musun o da dedi yerde boya var sende onu görmüyor musun. Falan filan standart Türkiye tablosu. Ben de bisikletçiyim tamam ama gel de çık işin içinden.
 
  • Beğen
Tepkiler: Histogram ve Mtt
İzmirde de yunus polisleri o koca bmw ler ile giriyor biisklet yollarına amaç asayiş mi biliyorum ama çok rahatsız edici.
 
İstanbul'a bisiklet yolu yapılmasını doğru bulmuyorum. Nedeni ise; bir şeyler yapıyoruz diye kendilerini reklam edip, sonrasında yolları kaldırıyorlar. Boşuna zarar yani.

Ben de başka bir yerden örnek vereyim. Maltepe sahil dolgu alanını mutlaka bilenler vardır. Bu alanın ana yol tarafında bulunan bisiklet yolları, alan yapıldıktan kısa bir süre sonra ortadan kaldırıldı. Eski bisiklet yolu, araçların park etmesi yada bu dolgu alanı içerisine giren araçlara kolaylık olması açısından yol ile birleştirildi. Yetmez, bu alanın karşısında kalan bisiklet yolunun bir kısmı, iett ve halk otobüsleri rahat yolcu alsın diye ortadan kaldırıldı.

Daha da yazarım ama uzatmaya gerek yok.
 
Eğitim ve kültür seviyesinin gelişmiş toplumlara göre çok geri olan ülkemizde bisiklet sporuna önem ve değer verilmesi yalandan prosedür gereği düzenlenen birkaç etkinlikten öteye gitmiyor gidemez , cahil cuhela yönetici topluluğu yerel belediyelerde at koşturuyor , her millet hakkettiği gibi yönetilir , çekicez daha çoook çekicez
 
İstanbul'da can güvenliği içinde bisiklet kullanabileceğini düşünmek naifliktir. Ha, İstanbul'u sahildeki bisiklet şeridinden ibaret gören arkadaşlara da saygı duyarım, olabilir.
 
İstanbul'da can güvenliği içinde bisiklet kullanabileceğini düşünmek naifliktir. Ha, İstanbul'u sahildeki bisiklet şeridinden ibaret gören arkadaşlara da saygı duyarım, olabilir.
O da kâr etmiyor. Kaldırım üzerindeki şeritten gidecek olursanız her an bir kapı açılabilir ve arabalardan çoluk çocuk önünüze dökülen insanlarla karşı karşıya kalabilirsiniz. Yok deniz tarafından gideyim derseniz o zaman da zaten scooter (nefret ediyorum) ve normal bir şekilde binen insanlar arasından ilerlemek (aşırı hızla değil normal tempo ile) zaten zor iken bir de ebesi bebesi yaşlısı genci akıllısı akılsızı her an şeride dalma tehtidi oluşturuyor. Oradan da doğru dürüst gidemiyorsunuz. Tek yapabildiğim mümkün mertebe özellikle dar yollarda trafiği karşıma alıp ilerlemek. Başka da bir şey beklemek saflık olur zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kamuran Karakuş
Geri