Scudo Sports

Jant değiştirme zamanı

Yıl olmuş 2018, ve devir tasarruf devri. Alırken V frenli bisiklet daha ucuz gibi görünse de kullanırken V fren jantı yediğinden dolayı yeni jant, bisikletçinin eski jantı dağıtması, yeni jantı toplaması gibi bir sürü masraf açıyor. Disk fren öyle mi? 3 kuruşa yeni disk al, 4 mm alien ile işçilik parası vermeden evinin kapısının önünde değiştir bitti gitti.
 
Scudo
@Knight Rider
Evet devir tasarruf devri.
Hope göbek , mavic open pro çember, sapim sprint teller ve standart örüm(kolay akort yapılabilir) jant setim var. Tüm parçalar ayrı ayrı satılıyor. Göbeğin içindeki yaya kadar mevcut yabancı forumlarda bu göbeği düzenli bakım yapıldığında sadece yağlama yapılırsa rulmanları değiştirmeden 3 set çember eskitebildiği söyleniyor. 4 yıldır kullanıyorum 25 bin km si olmuştur saat gibi ilk günkü gibi
Demek istediğim uzaydan inme tek bir parçasına dokunamadığımız jant setinde bi sorun olduğu zaman jant setinin çöp olması. Karbon jant seti kullanıyosanız uzun ömür için disk fren mantıklı yoksa arkadaşımızın yaşadığı durumundan çok daha pahalıya patlayabilir. Eğer ekonomik bütçeli bi şekilde uzun süre bisiklet kullanmak istiyorsanız standart ve değişebilir parçaları ve piyasada mevcut ürünlere yöneliniz.
81C796BD-8D04-461B-9D23-F178204F0525.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: Saburié
@Knight Rider
Aynen. Pro peleton bile disk fren kullanıyor artık ve 2-3 seneye kalmaz V fren tarih olur. Üretici firmalar bile artık disk fren olarak üretime ağırlık vermeye başladı. Aşağıdaki video bile V fren 2 sene içinde tarih olacak diyor :)

 
@Bigpatron

V fren sisteminin yaygınlığı azalabilir ama öyle kolay kolay tarih olmaz. Her araçta abs olmadığı gibi piyasada da milyonlarca klasik araç varken V frenli klasiklerde bitmez..
 
@Alp Tigin Tengrikut Teneke dacialarda bile ABS artık standart. Piyasada hâlâ ABS olmayan eski model araçlar var ama klasik olmaya aday 3-5 güzel ve özel model haricinde geriye kalan tüm ABS olmayan araçlar zaman içinde eskiyip hurdaya çıkarak bitecekler bana göre en geç 25 yıl sonra. Aynı şekilde en geç 6-7 yıl sonra disk frenler market bisikletlerine kadar inecek ve V frenli 0 km bisiklet üretilmeyecek. Ve yine 3-5 güzel ve özel model haricinde mevcut V frenli bisikletler de zaman içinde eskiyip çöplüğü boylayacak. Nasıl ki bugün en varoş mahallelerde bile cantilever frenli bisiklet göremiyorsak V fren de aynı şekilde ortadan kalkacak. Çünkü teknoloji sürekli gelişen bir olgu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Semih Cavdar
@Knight Rider

Bahsettiklerine katılıyorum ama tamamıyla değil.. Ben maraton yaptığım kadar turcuyum da ve ücra yerlere gidiyorum. Daha önce yaşadığım tecrübeler sonucunda çantamda yedek pabuç, tel, bilya, mil vs gibi çok sayıda parça bulundururum.

Daha önce Hd frenli mtb kullanırken yağ sızması, rotor yamulması gibi sorunlar yaşadım ve her zaman heryerden temin edilemeyecek bu parçaların sıkıntısını yaşadım. Köy yerinde Dot yağı bulamayınca mecburiyetten zeytinyağı kullandığımı burada bilenler vardır. Hd sistemli jantın ömrü V sisteme göre iyi bakıldığında oldukça uzundur ama beni ilgilendiren kısmıyla dezavantajı daha çoktur. Tarih olacaktır ama bu en az 20-25 yıllık bir süreç olacaktır.
 
@Alp Tigin Tengrikut Mekanik disk seçeneği de var ve her yerde bulunan v fren teliyle çalışır. Rotorun da yedeğini çantaya koyabilirsiniz, yer tutmaz. Ayrıca dot yağı da her benzinlikte bulunur.
 
Konu başka yere kaymış fakat soyle de bir durum var. V fren arabalardaki kampana , disk fren ise disk fren olarak kabul eşlik ona göre mukayese etmeli.
Kampana frenler oldukça uzun ömürlü hatta en kötü halde bile tornadan geçirilerek tekrar kullanılır. Arabanın kullanım ömrü boyunca değiştirmek bile gerekmeyebilir. Disk frenlerde km ye göre yada aşınmaya göre o ufak fren balataları değiştirilir.
Ayrıca kamyonlarda hala kampana kullanılıyor. Bence V fren her zaman kullanılır. Yeter ki üreticiler bunun tersine duruma zorlamasınlar.
 
@Saburié kamyonların son durumunu bilmiyordum . Teşekkürler. Forkliftlerde kampana taşlamaya goturdugumuz çok oldu.:):):)
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@Çağdaş78

ben de her zaman v frenden yanayım disk, bisikletin şeklini bozuyor bence. belki ağır şartlarda çok iyi performans göstermiyor olabilir ama bizde yağmurda çamurda yavaş gidelim ne olacak sanki ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağdaş78
@Saburié Ağır vasıta tüm araçların özellikle arkaları GENEL OLARAK kampana fren sistemidir ve bununda bir nedeni vardır.

Ayrıca vfren hiç bir zaman tarih falan olmaz.
 
@OmerKa

bundan 10-20 sene önce belki ama türkiyede üretilen ford cargolar hariç (onlarda artık geçiyorlar) kampana frenli kamyon-tır sayısı çok azdır. dorselerin tüm tekerlerinde disk fren vardır.
(el frenleri kampana olabilir ama ayak frenine bağlı arka fren disktir)

dakika 4

 
  • Beğen
Tepkiler: Çağdaş78
Tavsiyenize ihtiyacım var.
-Bendede ZZyZX Disc Cross Attack 1.0 24 telli jantlar var. E-bisiklette kullanıyorum. E-Bisiklet 27.5 janttı. .Ben bu jantla 26 janta çevirdim. Teller kırılmaya başladı. 2016 model Corratec Xvert S bisikletten sökmüştüm. Telleri düz kafa. Bisikletçi ve ben boyu uyan eğri kara tel taktık 2-3 adet. Tekerler yalpa yapıyor ve uyumlu tel nereden bulurum bilmiyorum.

-Bir iki hafta kullanılmış ROCKRIDER ST120 jant seti var makul fiyata. . Ben 10 lu sitem kullanıyorum. Bu jantta 9 lu ruble kullanılıyor.

-Tellerin tamamını değiştirip ( boy olarak bulsam da çok pahalıya mal olacak) 26 jant jantlarımı kullansam. Yoksa düzen tutmaz 27.5 St 120 jantlarımı alıp taksam. Bu jant nasıldır, 10 lu ruble takılabilir mi.
 

Dosyalar

  • image0.jpeg
    image0.jpeg
    86,4 KB · Okunma: 6
  • image006.jpg
    image006.jpg
    82,2 KB · Okunma: 6
  • image005.jpg
    image005.jpg
    146,4 KB · Okunma: 6
  • image004.jpg
    image004.jpg
    107,9 KB · Okunma: 7
Geri