Scudo Sports

Jant sokma mili nedir?

Öncelikle selamlar,
işletmeler ve üretimin içerisinde olduğunuzu ifade etmişsiniz ama "o rulmanın maliyeti kaç para" dediğinizde, kafamda bir anda cafede çay içip esnaf bir çaya 15 tl dediğinde " bir bardak çayın maliyeti kaç para yeaa" diye feryat eden tipler canlandı.
İşletmelerin içerisindeyseniz bu maliyet-fiyat-karlılık mekanizmasının nasıl hesaplandığınızı az çok biliyor olmanız lazım.
Öncelikle maliyet ve satış fiyatı arasındaki fark, o ürünün yılda kaç adet satıldığı ile alakalıdır.
Yani bir motosiklet lastiği üreticisi yılda 2 milyon adet satarken bisiklet lastiği üreten firma yılda 5bin lastik satıyorsa ciro/maliyet oranı çok daha yükseklere çıkıyor.
Ayrıca evet alu kadrolar hepsi 6061 aluminyumdur ama alt seviye lokal markalar çıkma aluminyumu eritip kadro yaparken üst segment global markalar cevher aluminyum kullanır. Millet bu sebeplerle carraro mosso vs kadroları bırakıp global amrkalara geçiş yapmaya çalışıyor.
Ve yerel ucuz markaların kadrolarıyla global markaların kadroları birbirinden çok farklı tekniklerle kaynaklanır. O yüzden insanlar aynı hatta daha düşük komponentli Specialized'e, Scott'a, Trek'e, Cannondale'e daha yüksek fiyatlar ödüyorlar ve sonuçlarını da gayet de güzel alıyorlar.
O yüksek fiyatlı dediğiniz jantlar ise aerodinami, hafiflik, sağlamlık, akıcılık felsefesiyle üretiliyor. Ve bu sporu yapan kişiler bunları gayet de hakkını vererek kullanıyor, ve fiyatlarından da çok da şikayetçi değiller, çünkü hakkını veriyorlar.
Motorsiklet ile bisiklet teknolojilerini karşılaştırmak ise elma ile çay tabağını kıyaslamaktan farksız. Motorsikleti kullanan kişinin erkekliği genellikle altındaki aletin beygir gücüyle ölçülürken tek beygir gücünde bile olmayan bisiklet kullanıcısının erkekliği rampayı çıkmakla, bastığı watt ile, yaptığı ortalama hız ile ölçülür.

Ayrıca özellikle pandemiden sonra yedek parça sıkıntısı çok arttı ve ne shimano'da, ne diğer markalarda aradığın ürünü ne ülkemizde, ne de yurt dışı sitelerde bulmak artık çok zor. Arz olmayınca fiyat da artıyor, çünkü talep hep var. Shimano dediğimiz firma yılda bir kez ülkeye ürün getiriyor, dağıtıyor elindeki malı bayiilere, ondan sonra ara da bul bulabilirsen.

Bu arada bisiklet asla ucuz ve basit bir araç değildir. Bizim kafamızdaki karne hediyesi algısı hep ucuz ürünlere yönlendiriyor ama ulaşım amaçlı her gün kullanacaksan, spor ve performans yapacaksan, uzun turlar yapacaksan bisiklet dünyanın bütün ülkelerinde pahalıdır, bir alman için de pahalıdır, bir amerikalı için de pahalıdır, ingiliz için de pahalıdır. İyi olan her zaman her yerde pahalıdır. Ve iyi bir şey alıp da bu hedeflerini gerçekleştirmek isteyen kişi de bu pavyon hesabını seve seve öder. Zaten bisiklet firmaları kaliteli ürün üretirken tur yapacak, performans yapacak kişilerin ihtiyacına yönelik ürün üretirler. Asya kıtasını yalnız başına baştan sonra geçmeyi hedefleyen bir turcu schwalbe'nin en üst seviye marathon lastiğini kullanır, shimanonun xt'sini kullanır, çantanın Ortlieb marka olanını kullanır, bagajını Tubus marka alır, montunu giysisini Northface'den, columbia'dan alır, çadırı bilmemnesi vesaire işte. Bu rakamlar batmaz adama. Evet bunlar yurtdışında da pahalı. Onun için "pavyon" asya steplerinde yalnız başına geçireceği bol yıldızlı gecelerdir, gobi çölüdür, kırgız yaylalarıdır, kazak bozkırlarıdır, o pavyon hesabını da seve seve öder. Şikayet de etmez.

Derinlemesine arge ve test maliyeti vardır evet. Kadro geometrisi denen kavram sürekli olarak üzerinde geliştirmeler yapılan ve inovasyona açık bir alandır. Bildiğimiz global markalar sürekli olarak inovasyonlar ile ayakta kalmaya çalışıyorlar, çünkü bunu yapmazlarsa ayakta duramayacaklarını biliyorlar.

Bisiklet lastiklerindeki kalite unsuru kaç kilo yük görecek oldukları değildir. Yanal yatış açıları diye bir kavram mtb ve gravel lastikleri harici yoktur. Evet motorsiklet lastiklerindeki kriterler bisiklet lastiklerinde yok, çünkü farklı şeyler. Biri güce karşı koyuyor, diğeri kullanıcının gücünü maksimum oranda kullanmasını sağlıyor. Elma ile çay tabağı durumu.

Bu sektördeki ilerlemeler markaların birbiriyle yarıştırdığı "sidik" sayesinde bir yerlere geliyor. Siz sidik demişsiniz ama, ben rekabet demeyi daha uygun buluyorum, zira teknoloji bu denli gelişirken, dünya ve iletişim ufacık bir alet vasıtasıyla cebimize sığmışken, bundan bisiklet sektörünün nasiplenmemesi imkansız olurdu, zira firmalar rekabet edebilmek için inovasyon yaratmak durumundalar, bu da değer demek, fiyat demek.

Kimse kimseyi, XT kullan diye zorlamıyor, Xtr pedal al demiyor, çantanın taytın formanın kaskın en pahalısını al demiyor. Piyasada ucuzu da var, pahalısı da. Sokma mil, evet pahalıdır, yaygınlaşana kadar da pahalı olacaktır. Aynı Shimano'nun 8li 9lu sistemlerinin ilk çıktığı yıllarda ne kadar pahalı olduğu gibi. Ben 8'li ultegra bile gördüm, şimdi ultegra 12'li.

Sonuçta herkes kesesine göre ürün aradığında bir şekilde bulabiliyor. Ama yeni teknolojiler hep pahalıdır, bu her şeyde böyledir. Ama bisikletin ucuz olması gerekliliği kadar da saçma bir kavram yoktur, ucuz etin yahnisi pek güzel olmaz.

Yani o sokma milin esnemezliğinden faydalanmak istiyorsan o paraları ödeyeceksin, aktarıcım Xtr olsun, ultegra olsun diyorsan ödeyeceksin, jantım çok dönsün, sular seller gibi aksın gitsin diyorsan o rulmanlı janta o parayı ödeyeceksin. Kimse sana zorla satmıyor bunları. Ama bunları istiyorsan ödeyeceksin. Bu kadar basit bu konu.
Ben işe gidip gelirken bile şehir bisikletiyle yılda yaklaşık 6000 km yapıyorum, boş günlerimde road bike uzun sürüşler yapıyorum, yağmur çamur olunca mtb ile orman yapıyorum, yani yıllık 15bin kilometreleri çok rahat görüyorum. Komponent farklarını çok iyi analiz edebiliyorum. Ayrıca kendim bisiklet sektörünün içerisindeyim ve üreticilerin maliyet yapılarına da oldukça hakimim. 1985 yılından beri bisiklet kullanıyorum ve ilk yol bisikletimi 1991 senesinde aldım. Bu işin teknolojisinin son 30 yılına fazlasıyla hakimim diyebilirim. Gözle görülür değişme ve gelişmeleri oldukça net bir şekilde gözlemleme imkanına sahibim.
Evet sektör gelişiyor büyüyor, büyüme hedefledikçe daha profesyonel kadrolarla çalışılıyor, daha çok arge yapılıyor, üretim ekipmanları güncelleniyor, ve tüm bunlara istinaden fiyatlar artıyor. Bu da gayet normal.

Öncelikle keyif aldığınız sürüşlerinizin aynı keyif ile uzun yıllar sürmesini içtenlikle temenni ederek mesajıma başlayım.

Siz biraz yazdıklarıma bozulmuşsunuz sanırım. Yukarıda bir forumdasimizin bahsettiği gibi, Malesef ki piyasayı şuna ihtiyaciniz var diye pompalayip, ihtiyaciniz dediginiz ürünleri size guler yuzle ederinin çok ustunde satan saticilara ve cebinizden cikan Pavyon hesabi benzeri ücrete kizip öfkesini bizlerden cikarmaya calismayin.

Cevher Alüminyum Hurda Aliminyum konusuna hiç girmek istemiyorum :) Cevher konusu çok garip geldi bana, zira 6061 değerli külceleri bildiginizi pek sanmiyorum. Kaynak hususundan baslayayim. Sizin tabiriniz ile, Pahalı markaların kaynakları; Toz izole odalarda, izole iş kıyafeti giymiş profesyonel kaynakçılar tarafından, Magmaweld marka kaynak makinesi ile sürekli beslenen Tıg yada Mıg kaynağı ile yapılırken. Bizim memlekette leş gibi bir atölyede Mehmet usta tarafından ağzında sigara ile, el ile tel besleyerek, Çin malı kaynak makinesinde, Aluminyuma uygun olmayan kaynak türü ile yapılıyor :)


Kadro tasarımına gelince yukarida yazdigim özel şartlar haric( şampiyonalar yada marka sidik yarışları) Arge maliyeti çok dusuk, uzun süren meşaketli testler yok. Belli tasarimlar var kucuk iyilestirmeler ve ekleme cikarmalar harici yok. Çünkü standart bir Bisikletin kadrosunun karsilasacagi direncler belli. Yani sizin sehirde kullandiginiz marka Bisikletinizin kadro tasarimi çok üstün bilimsel hesaplamalar yapilip, defalarca simule edilip, Uzun süreler yol testlerine tabi tutulup, belki yuzlerce tasarim çöpe atılmıyor, Otomotiv sektorundeki gibi :)

Favori konum rulmanlardan devam edeyim. Mesajimda yazdigim gibi bir rulmanin maliyeti bellidir. Bu Bisiklettede olsa, Sanayi üretiminde de olsa, pnömatik ,elektrik, mekanik...vs makinelerde. Otomotiv de de olsa belirli standartlarda üretilirler. Zaten belirli iyi üreticiler var piyasada hatta yine Bisikletlerin üst düzey diye tabir edilen rulmanlara dahi ihtiyacı yok, yine ne kadar kuvvet uygulaniyor? ne kadar ısı ve direnç ortaya cikiyor? kaç devirle dönüyor?...vs. Ben Rulmanlar hakkinda da cok bir bilginiz oldugunu dusunmuyorum. Bisikleti asla kucumsemiyorum, bende bir kullaniciyim fakat rulman fiyatlarında soyledigimin hala arkasindayim, baska bir makinede kullanilan aynı rulmanın, konu bisiklet olunca fiyatı arşa cikiyor malesef. Shimano nun 3/16 22 tane çelik bilyası 150-200 tl ye satiliyor. Bu bilyaların kilosu neredeyse 150-200 tl onu soylemeden gecmeyim. :)

Lastik hususunda yukaridaki mesajimda yazdiklarimi tekrarlamak istemiyorum. Yilda 5 bin satmasida son kullaniciyi baglamaz. Sizin akici dediginiz dusuk sürtünme katsayisina sahip Bisiklet lastiklerin gelistirilme ve uretim süreci, yine Otomotiv sektorundeki lastiklerin gelistirilmesi ve üretim süreci ile kiyaslanamaz bile. Ama fiyat hususunda sanarsiniz SS Motosiklet lastiği mübarek.

Son olarak iyi olan her zaman pahalidir genel olarak gecerli bir durum. Fakat teoride boyle gorunsede pratikte Size lazim olan kismi ne kadar? Sinekten cikan yağı hesaba katıp kücük Watt lar yada gram hesabi yapiyorsaniz, Hayatinizi bisikletten kazanan bir profesyonelsiniz demektir. Zaten boyle iseniz yuksek ucretler konusunda endise etmenize gerek yok, Sponsorlariniz karsiliyordur maliyetlerinizi. Ama profesyonel degilseniz, firmalarin oluşturduğu piyasa ve algının kurbanı olan Mental Masturbasyon yapan ve halinden memnun olan taraftansinizdir malesef.

Saygılarımla.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus
Scudo
Öncelikle keyif aldığınız sürüşlerinizin aynı keyif ile uzun yıllar sürmesini içtenlikle temenni ederek mesajıma başlayım.

Siz biraz yazdıklarıma bozulmuşsunuz sanırım. Yukarıda bir forumdasimizin bahsettiği gibi, Malesef ki piyasayı şuna ihtiyaciniz var diye pompalayip, ihtiyaciniz dediginiz ürünleri size guler yuzle ederinin çok ustunde satan saticilara ve cebinizden cikan Pavyon hesabi benzeri ücrete kizip öfkesini bizlerden cikarmaya calismayin.

Cevher Alüminyum Hurda Aliminyum konusuna hiç girmek istemiyorum :) Cevher konusu çok garip geldi bana, zira 6061 değerli külceleri bildiginizi pek sanmiyorum. Kaynak hususundan baslayayim. Sizin tabiriniz ile, Pahalı markaların kaynakları; Toz izole odalarda, izole iş kıyafeti giymiş profesyonel kaynakçılar tarafından, Magmaweld marka kaynak makinesi ile sürekli beslenen Tıg yada Mıg kaynağı ile yapılırken. Bizim memlekette leş gibi bir atölyede Mehmet usta tarafından ağzında sigara ile, el ile tel besleyerek, Çin malı kaynak makinesinde, Aluminyuma uygun olmayan kaynak türü ile yapılıyor :)


Kadro tasarımına gelince yukarida yazdigim özel şartlar haric( şampiyonalar yada marka sidik yarışları) Arge maliyeti çok dusuk, uzun süren meşaketli testler yok. Belli tasarimlar var kucuk iyilestirmeler ve ekleme cikarmalar harici yok. Çünkü standart bir Bisikletin kadrosunun karsilasacagi direncler belli. Yani sizin sehirde kullandiginiz marka Bisikletinizin kadro tasarimi çok üstün bilimsel hesaplamalar yapilip, defalarca simule edilip, Uzun süreler yol testlerine tabi tutulup, belki yuzlerce tasarim çöpe atılmıyor, Otomotiv sektorundeki gibi :)

Favori konum rulmanlardan devam edeyim. Mesajimda yazdigim gibi bir rulmanin maliyeti bellidir. Bu Bisiklettede olsa, Sanayi üretiminde de olsa, pnömatik ,elektrik, mekanik...vs makinelerde. Otomotiv de de olsa belirli standartlarda üretilirler. Zaten belirli iyi üreticiler var piyasada hatta yine Bisikletlerin üst düzey diye tabir edilen rulmanlara dahi ihtiyacı yok, yine ne kadar kuvvet uygulaniyor? ne kadar ısı ve direnç ortaya cikiyor? kaç devirle dönüyor?...vs. Ben Rulmanlar hakkinda da cok bir bilginiz oldugunu dusunmuyorum. Bisikleti asla kucumsemiyorum, bende bir kullaniciyim fakat rulman fiyatlarında soyledigimin hala arkasindayim, baska bir makinede kullanilan aynı rulmanın, konu bisiklet olunca fiyatı arşa cikiyor malesef. Shimano nun 3/16 22 tane çelik bilyası 150-200 tl ye satiliyor. Bu bilyaların kilosu neredeyse 150-200 tl onu soylemeden gecmeyim. :)

Lastik hususunda yukaridaki mesajimda yazdiklarimi tekrarlamak istemiyorum. Yilda 5 bin satmasida son kullaniciyi baglamaz. Sizin akici dediginiz dusuk sürtünme katsayisina sahip Bisiklet lastiklerin gelistirilme ve uretim süreci, yine Otomotiv sektorundeki lastiklerin gelistirilmesi ve üretim süreci ile kiyaslanamaz bile. Ama fiyat hususunda sanarsiniz SS Motosiklet lastiği mübarek.

Son olarak iyi olan her zaman pahalidir genel olarak gecerli bir durum. Fakat teoride boyle gorunsede pratikte Size lazim olan kismi ne kadar? Sinekten cikan yağı hesaba katıp kücük Watt lar yada gram hesabi yapiyorsaniz, Hayatinizi bisikletten kazanan bir profesyonelsiniz demektir. Zaten boyle iseniz yuksek ucretler konusunda endise etmenize gerek yok, Sponsorlariniz karsiliyordur maliyetlerinizi. Ama profesyonel degilseniz, firmalarin oluşturduğu piyasa ve algının kurbanı olan Mental Masturbasyon yapan ve halinden memnun olan taraftansinizdir malesef.

Saygılarımla.
Selamlar tekrardan,

Otomobiller ve motorsikletler hakkında bilgim yok, zira ilgi alanıma girmiyor.
Şöyle diyebilirim, kendim bir bisiklet mekanikeriyim ve bir yılda binlerce bisiklet elimden geçiyor. Dolayısıyla yaptığım tamir ve bakımlarda kompanentlerin aralarındaki teknoloji farklarını net bir şekilde analiz etme şansına sahip oluyorum. Ayrıca kadro geometrileri ve kaynak/bağlantı teknolojilerini de inceliyorum.
Aradaki teknolojik, tasarımsal farklar bariz bir şekilde emek verildiğini, düşünüldüğünü, arge çalışması yapıldığını ortaya koyuyor. Hatta bunu bisikletin duruşundan bile anlıyorsun, eline alıp da bakım standına astığında bile, bisikleti tuttuğu yerden ağırlık denge merkezini net bir şekilde algılıyorsun ve bu da kaliteli kadrolarda kendini net bir şekilde ortaya koyuyor. Mesela pek isim vermek istemiyorum, yerli markaların ürünlerini şöyle bir eline alıp kaldırdığında bile aynı ağırlıkta olsalar bile global markalarla olan farkını net bir şekilde anlayabiliyorum.
Ben rulmancı değilim. Motorlu araç teknolojisinde kullanılan rulmanlar ile de pek ilgilenmiyorum. Belki mavic, fsa, campagnolo gibi markalar bildiğimiz standart rulmanı göbeğe monte edip satıyordur. Ancak burada maliyeti etkileyen tek unsurun içerisinde kullanılan rulman olmadığı da aşikar. Göbeğin alaşımı, tasarımı, çemberin alaşımı ve direnci, hatta jant telinin alaşımı ve teknolojisi bile sürüşü etkileyen unsurlar. Dolayısıyla bu denli maliyetli ekipmanı bir araya getirdiğinde ortaya bir maliyet çıkıyor ki bu maliyeti ödeyen kullanıcı da performans farklını hissedilir şekilde anlıyor. Zira yol bisikletine başlayan bir kullanıcı ilk etapta işe jant seti ile başlıyor. Sebebini yol bisikleti kullanan kişilerden öğrenebilirsin.
Jant setinin haricinde bir çok unsur var. Bunlara tek tek değinip de başınızı ağrıtmak ve değerli vaktinizi çalmak niyetinde değilim. Tek bir örnek vereyim, sürekli amatör yarışlara katılan bir kullanıcı arkadaşım, aldığı sıfır bisikletin hiçbir yerini değiştirmeden sadece dış lastik ve sele değişimi ile performansını arttırdı ve sürüş kalitesi değişti.
Şeytan detayda gizlidir ve bu detaylara indikçe birçok şey daha net görünür. kapı kapıyı açar ve o çok ince detayların toplandığı zaman ne kadar büyük farklar yarattığı çıplak gözle görünür. Elbette yeni bir kullanıcı olduğunuz ve bu işin teknik detaylarına inemediğiniz için bu farkları görebilmenizi beklemiyorum.

Bisiklet ve aksesuar üreticileri genellikle butik işletmelerdir. Çoğu sezonluk üretim planlar ve dış ülkelere yılda bir veya iki sefer ürün sevkiyatı yapabilir. Yıllık üretim kapasiteleri de bellidir ve bunları her sene başında yaklaşık miktarlarda üretimi hedeflemek suretiyle güncellerler. Hedefledikleri bir kullanıcı kitlesi vardır ve genellikle bunun dışına pek çıkmak istemezler. Çünkü bilirler ki o kitle, kendilerini ürünün kalitesini bildikleri için fiyat yapısı ile yargılamayacak. Ticari hayatını devam ettirebilmek için bu kitlesini elinde tutmak zorunda olduğundan kalitesinde ödün vermemesi gerekmektedir.
Bu ürünlerin başka bir önemli özelliği de, kendilerine rakip olarak çıkabilecek firmaların olmamasıdır. Misal veriyorum, Brooks firması. dünyada deri bisiklet selesi üretebilecek kaç işletme var? 1866'dan beri tek tabanca ve bu adamların yaptığı işi yapmaya cesaret edebilecek başka bir firma yok. Aynı şekilde Ortlieb. Tur çantası üretiyor. Kaç tane firma bisikletliler için uzun tur çantası üretmeyi göze alabilir? Bu firmaların dünyalarına girdiğinde ise butik üretim yapan bir firmanın global bir pazarı ile karşılaşıyorsun. Bu firmaları kült yapan birçok değer var. Bunlar gibi birçok marka var. Bunlar evet pahalı markalar. Ancak bu firmalar üretim kapasitelerini arttırdıklarında daha çok kazanamayacaklarının farkındalar, çünkü üretimi arttırdıklarında kalite düşmeye başlayacak. Bu firmalar kaliteleri nedeniyle tercih sebebi oldular, bu kaliteli üretim felsefesinin sürmesi için de kar marjına ihtiyaçları var. Biliyorlar ki "ucuz yapalım da herkes alsın" dediklerinde bir kaç yıl sonra topu dikecekler :)
Aynı şekilde bilgi kirliliğine yol açmak istemediğim için ismini saymayacağım birçok marka var. Bunların tek tek felsefesine girmek istemiyorum.

Shimano konusuna ise hiç girmek istemiyorum. Şunu bilin ki bugünkü Shimano olmasa kimse bisiklete falan binemez. Shimano öyle bir markadır ki, yarattığı inovasyon ile bisiklet kullanıcısına verdiği hizmet asla yadsınamaz. Belki Sram gibi, Campagnolo gibi firmalar Shimano'dan çok daha kaliteli ürünler üretecek kapasiteye sahiptir. Ancak dağıtım ağı, müşteri memnuniyeti hassasiyeti, servis hizmeti gibi konularda asla Shimano seviyesine ulaşamazlar. İşte bunlar hep maliyet.

Sonuç olarak, evet ben de maalesef bu ülkede yaşıyorum, bu ürünler elbette benim için de pahalı. Kurdan herkes gibi ben de etkileniyorum (ve maalesef sponsorum falan da yok :) ) Ancak kalitenin neleri değiştirdiğini çok iyi bildiğim için imkanını bulduğumda kaliteyi tercih etmek durumundayım. Kur ile alakalı yorum yapmak istemiyorum, bu konu siyasete giriyor, gereği yok.
Umarım siz de bol bol bisiklete binersiniz ve zamanla daha farklı ürünleri deneyimleyerek aralarındaki farklar konusunda analiz yapma fırsatına sahip olursunuz.
Yazışıyoruz iki gündür, kırdıysam üzdüysem affola kardeşim :)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Toz izole odalarda, izole iş kıyafeti giymiş profesyonel kaynakçılar tarafından, Magmaweld marka kaynak makinesi ile sürekli beslenen Tıg yada Mıg kaynağı ile yapılırken.
Geceleri açıp eski konuları okumayı severim. Saf olmayan alünün kaynağı yeteri kadar sağlam olmayacağı için iskelet borusu olarak kullanılamaz o tamam da. Alü/paslanmaz çelik gibi elektrik iletmeyen malzemeleri kaynatabilecek tek kaynak makinesi TIG şu an. (Bu tip malzemelerin diğer kaynatılma yöntemi ise, kopan çaydanlık ibiklerini kaynatmada kullanılan ata usulü Oksi-asetilen kaynağı veya onun pirinç tel kullanılarak yapılanı, sarı kaynak). MIG (gazaltı) ile sadece demir/çelik malzeme kaynatılabilir. Ayrıca, en gelişmiş yerde bile TIG yönteminde kaynakçı eliyle manuel olarak tel verir, lehim yapar gibi. Otomatik besleme MIG'da var. Küçük veya büyük, yanlış bilgi, yanlış bilgidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Cemal Ç.
Geceleri açıp eski konuları okumayı severim. Saf olmayan alünün kaynağı yeteri kadar sağlam olmayacağı için iskelet borusu olarak kullanılamaz o tamam da. Alü/paslanmaz çelik gibi elektrik iletmeyen malzemeleri kaynatabilecek tek kaynak makinesi TIG şu an. (Bu tip malzemelerin diğer kaynatılma yöntemi ise, kopan çaydanlık ibiklerini kaynatmada kullanılan ata usulü Oksi-asetilen kaynağı veya onun pirinç tel kullanılarak yapılanı, sarı kaynak). MIG (gazaltı) ile sadece demir/çelik malzeme kaynatılabilir. Ayrıca, en gelişmiş yerde bile TIG yönteminde kaynakçı eliyle manuel olarak tel verir, lehim yapar gibi. Otomatik besleme MIG'da var. Küçük veya büyük, yanlış bilgi, yanlış bilgidir.

Merhabalar öncelik ile amacim asla sidik yaristirmak degil, sizlerde forumda severek takip ettigim bir uyesiniz. Ancak mesajimdan cimbizla cekilen bir alinti konusu olunca yazmak istedim.

Mesajı tam anladiginizi sanmiyorum, demek istedigim pahali bisikletlerde boyle ama ucuzlarda bu sekilde idi. Espriyi kacirmisiz sanirim :)

Gelelim Kaynak hususuna

Mesleginizi bilmiyorum fakat bizim kucuk sanayi dedigimiz yerde kaynak ustalari ayni sizin soylediginiz seyi soyluyorlar. Hatta bu ustalardan 30-40 yillik kaynak ustalari bile aynisini soyluyor cunku haberleri yok diger isletmelerde seri uretimlerde neler yapildigindan. Ustalarindan onu gormusler boyle dogrudur bitti.

Ben işim geregi isim vermeden, bir çok kurumsal ve Dünya markasi yada kurumsal olmayan merdiven altı tabir edilen firmalarin uretimlerinin icinde gezdigimi iş yaptigimi soyleyim oncelikle.

Benim soylediklerimin hic birisi yanlış değil, Mıg ile Alüminyum kaynak cayir cayir yapiliyor, video cekip size özelden gondereyim hatta. Tıg kaynakta da otomatik besleme makinesi var onunda videosunu cekeyim :) Hatta sadece makinede degil elde yapilan Torç lar bile var sicak soguk tel sürmeli.

Saygılarımla.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus
Öncelike selamlar herkese

Yanlışılıkla suntour 110mm sokma mil maşa aldım fakat iade veremiyorum ve şuan sokma mil ön göbek veya maşa alıcam param yok ve elimde QR ön göbek var. Bunu nasıl bir şekilde dönüştürebilirim? 9mm QR ön göbeği, sokma mile çevirmem gerek.
 

Dosyalar

  • s-l400.jpg
    s-l400.jpg
    5,7 KB · Okunma: 18
Öncelike selamlar herkese

Yanlışılıkla suntour 110mm sokma mil maşa aldım fakat iade veremiyorum ve şuan sokma mil ön göbek veya maşa alıcam param yok ve elimde QR ön göbek var. Bunu nasıl bir şekilde dönüştürebilirim? 9mm QR ön göbeği, sokma mile çevirmem gerek.
Göbek modelini söylerseniz belki dönüştürücü olabilir. Bazı markalarda uyumlu adaptörler ile qr'dan sokma mile sokma milden qr'a çevirilebiliyor. Yardımcı olunabilmesi için göbek modeli lazım.
 
Öncelike selamlar herkese

Yanlışılıkla suntour 110mm sokma mil maşa aldım fakat iade veremiyorum ve şuan sokma mil ön göbek veya maşa alıcam param yok ve elimde QR ön göbek var. Bunu nasıl bir şekilde dönüştürebilirim? 9mm QR ön göbeği, sokma mile çevirmem gerek.
Hazır bir ürün bulabileceğini sanmıyorum. Ancak, göbek rulmanlı ise, sokma milin çap ölçüsüne uygun rulman takılıp uydurulabilir. Sokma milin çapı kaç?
 
Hazır bir ürün bulabileceğini sanmıyorum. Ancak, göbek rulmanlı ise, sokma milin çap ölçüsüne uygun rulman takılıp uydurulabilir. Sokma milin çapı kaç?
15 MM
Göbek modelini söylerseniz belki dönüştürücü olabilir. Bazı markalarda uyumlu adaptörler ile qr'dan sokma mile sokma milden qr'a çevirilebiliyor. Yardımcı olunabilmesi için göbek modeli lazım.
MEROCA KM6.0 ayretten elimde shimano HB-RM65 var
 
Son düzenleme:
15 MM

MEROCA KM6.0 ayretten elimde shimano HB-RM65 var

Sizdeki göbek bu mu?
Screenshot_20241214_120242_AliExpress.jpg

Aşağıdaki göbek ise qr olan versiyonu

Screenshot_20241214_120203_AliExpress.jpg

Aşağıdaki resimde ise arka göbeğin yanında qr adaptör var sanırım

Screenshot_20241214_120119_AliExpress.jpg

Sağ alt köşede gözüken arka adaptör dt swiss dt 350 arka adaptorune benziyor. Ön için olan dt swiss adaptörü şu şekilde

156278-00-d-278363.jpg

Buna benzer bir şey olabilir belki. Göbekle ilgili başka veri bulamadığım için net bir şey diyemiyorum.
 
Merhaba kolaygelsin,

100mm göbegi 110mm cevirmesi mesela qr mili 15mm sokma mile cevirme gibi olmuyor.
100mm'i 110mm'e cevirmek icin iki tane spacer ve bir tanede disk adaptörü oluyor, baska bir sey de takilmiyor. Ama bu adaptörü kullanmak icin elinizdeki göbek sokmal mil olmasi gerekiyor
Adaptörün fiyati online sitelerinde 10-15€ arasi oluyor.
Bu adaptör setini tanidiginiz bir tornaci varsa cok basit yapabilir.

Adaptörler bunlar.
Sagdaki 100mm göbegi 110mm boost göbege ceviriyor
Soldaki 142mm göbegi 148mm boost göbege ceviriyor
61QnqZ67sML._AC_SL1500_.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Adı Bende Saklı
15 MM

MEROCA KM6.0 ayretten elimde shimano HB-RM65 var
Meroca KM6.0 göbeğin hem sokma mil hem de qr modeli var. Muhtemelen modern sistemlerdeki değişebilir "cap" denilen tipte kapakçıklar. Yani bunu sökmeyi deneyin en başta. Kolayca sökülebiliyor olması lazım.


QR tip için sanırım sökümü yukarıda attığım şekilde. Sokma mil tipinde ise kapakçıkları ise direkt elinizle çekip çıkarabiliyorsunuz veya takabiliyorsunuz.

Burdan sonra baya ince bir şekilde, çıkarttığınız kapakçıktan genişik(Çap) ve yükseklik ölçüsü almanız gerekiyor(Maşanın içine giren çıkıntılı kısmı dahil etmeden).
Aliexpresste çeşitli boyut ve genişliklerde "Thru Axle End Cap" diye aratırsanız buradaki sonuçlardan size uygun ölçüde kapakçık sipariş edebilirsiniz.

Yine firmaya da mail vs. iletişimle sorabilirsiniz. Buna uygun kapakçığı nerden bulabileceğiniz veya en azından kapakçığın ölçülerini verebilirler.

Olur da size uyan 15mm çaplı değil de 12mm çaplı kapakçık bulursanız da bu 12mm çaplı mili 15mm çeviren adaptörler var. "12mm to 15mm thru axle" diye aratırsanız çıkıyor. Tabi bunla birlikte maliyet de artıyor biraz daha.

Aliexpress'te çok fazla ölçü var ve bunlar milimetrik olarak oturması gereken parçalar. Dolayısıyla açıklama kısmındaki detaylara dikkatle bakarsanız iyi olur. Uzun parça tornacıda kestirilebilir ama özellikle genişlik yani çap kısmına dikkat edin.
 
Hazır bir ürün bulabileceğini sanmıyorum. Ancak, göbek rulmanlı ise, sokma milin çap ölçüsüne uygun rulman takılıp uydurulabilir. Sokma milin çapı kaç?
Sizdeki göbek bu mu?
323765 dosyayı görüntüle

Aşağıdaki göbek ise qr olan versiyonu

323766 dosyayı görüntüle

Aşağıdaki resimde ise arka göbeğin yanında qr adaptör var sanırım

323767 dosyayı görüntüle

Sağ alt köşede gözüken arka adaptör dt swiss dt 350 arka adaptorune benziyor. Ön için olan dt swiss adaptörü şu şekilde

323768 dosyayı görüntüle

Buna benzer bir şey olabilir belki. Göbekle ilgili başka veri bulamadığım için net bir şey diyemiyorum.

Meroca KM6.0 göbeğin hem sokma mil hem de qr modeli var. Muhtemelen modern sistemlerdeki değişebilir "cap" denilen tipte kapakçıklar. Yani bunu sökmeyi deneyin en başta. Kolayca sökülebiliyor olması lazım.


QR tip için sanırım sökümü yukarıda attığım şekilde. Sokma mil tipinde ise kapakçıkları ise direkt elinizle çekip çıkarabiliyorsunuz veya takabiliyorsunuz.

Burdan sonra baya ince bir şekilde, çıkarttığınız kapakçıktan genişik(Çap) ve yükseklik ölçüsü almanız gerekiyor(Maşanın içine giren çıkıntılı kısmı dahil etmeden).
Aliexpresste çeşitli boyut ve genişliklerde "Thru Axle End Cap" diye aratırsanız buradaki sonuçlardan size uygun ölçüde kapakçık sipariş edebilirsiniz.

Yine firmaya da mail vs. iletişimle sorabilirsiniz. Buna uygun kapakçığı nerden bulabileceğiniz veya en azından kapakçığın ölçülerini verebilirler.

Olur da size uyan 15mm çaplı değil de 12mm çaplı kapakçık bulursanız da bu 12mm çaplı mili 15mm çeviren adaptörler var. "12mm to 15mm thru axle" diye aratırsanız çıkıyor. Tabi bunla birlikte maliyet de artıyor biraz daha.

Aliexpress'te çok fazla ölçü var ve bunlar milimetrik olarak oturması gereken parçalar. Dolayısıyla açıklama kısmındaki detaylara dikkatle bakarsanız iyi olur. Uzun parça tornacıda kestirilebilir ama özellikle genişlik yani çap kısmına dikkat edin.
İşin sonunda maşayı satıyorum yeni Sr Suntour QR maşa alıyorum. Bu kadar işkence yeter :) Yardımlarınız için çok teşekkür ederim ama uygun parça bulamıyorum 1 yıldır ve uygun olanlarda çok pahalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
İşin sonunda maşayı satıyorum yeni Sr Suntour QR maşa alıyorum. Bu kadar işkence yeter :) Yardımlarınız için çok teşekkür ederim ama uygun parça bulamıyorum 1 yıldır ve uygun olanlarda çok pahalı.
Suntour maşa aldınızmı merak ettim nasıl birşey aldınız acaba. Memnunmusunuz.
 
Suntour maşa aldınızmı merak ettim nasıl birşey aldınız acaba. Memnunmusunuz.
SrSuntour SF15 aldım daha test edemedim arka fren adaptörünü bekliyorum. Zaten Sr Suntour olduğu için içim rahat, alınabilir bir maşa.
 

Dosyalar

  • WhatsApp Görsel 2025-01-16 saat 16.16.44_9b6c0b72.jpg
    WhatsApp Görsel 2025-01-16 saat 16.16.44_9b6c0b72.jpg
    102,6 KB · Okunma: 15
Geri