Ahmet Can Yakışır
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 8 Kasım 2008
- Mesaj
- 749
- Tepki
- 1.118
- Yaş
- 38
- Şehir
- Maltepe / İstanbul
- Bisiklet
- Sedona
Herkese selam; kablosuz bisiklet bilgisayarlarının yayılmasına neden olan kablo kopması sorunlarına kesin çözüm sunmak için aşağıdaki yazıyı yazma ihtiyacı hissettim. Bence kablosuz bisiklet bilgisayarı gereksiz masraf, çünkü sensör kısımları içlerindeki wireless vericiler ve ayrı pilden dolayı daha ağır olduğundan bozuk yollarda sık sık kayma yapabiliyor. Tabii bir de manyetik alan, diğer kablosuz verici sinyalleriyle karışma gibi sorunları da var. Kablolularda ise kabloyu bisiklete düzgün bir şekilde yerleştirdiğiniz takdirde hiç sorun çıkmaz. Bu işlerden hiç anlamayan birinin yapacağı montaj bile en fazla yarım saat alır ve bir daha elinizi sürme ihtiyacı hissetmezsiniz. Peki nedir bunun incelikleri? E hadi buyrun
Bilgisayarın kendisini, gidonda ön fren kablosuna mümkün olduğunca yakın bir yere takın. Hatta fren koluna ne kadar yakın olursa o kadar iyi Sinyal kablosunun ilk geçeceği yol, direkt olarak ön maşaya inen ön fren kablosu elbette Ben bu yazıyı V-Fren için yazıyorum, şimdiye kadar disk fren kullanma ayrıcalığına erişemediğim için o konuda bir fikir veremeyeceğim :rolleyes: Her neyse; sinyal kablosunu fren kablosuna bağlarken dikkat etmemiz gereken konu, fren kablosunun arazideki salınımı olacaktır. Büyük ihtimalle amortisörlü bir ön maşa kullanıyor olacağınız için, her çukurda fren kablosu göz ardı edilemeyecek hareketler yapar. Buna göre; öne-arkaya titreşimlerde fren kolunun bisiklet bilgisayarından ne kadar uzaklaştığını görmek için kabloyu elinizle gidondan uzaklaştırın ve hislerinizi kullanarak en ekstrem durumda ne kadar uzaklaşabileceğini ölçün. Bir de amortisörünüz sonuna kadar kısalacak şekilde gidona dik olarak yüklenin ve bu sırada kablonun hareketini inceleyin. Sonuç olarak, fren kablosunun maksimum uzaklığını karşılayabilecek miktarda bir uzama payını sinyal kablosu üzerinde bırakarak bu kabloyu plastik kelepçe veya lastik yardımıyla fren kablosuna sabitleyin.
Artık en çetrefilli kısmı geride bırakmış olduk... Şimdi sırada, fren kablosu boyunca izlenecek yol var. Sinyal kablosunu ne gergin, ne de gevşek kalacak şekilde fren kablosunun etrafından dolayın ve bu şekilde kablonun bittiği yere kadar inin. Çok gevşek sararsanız bir süre sonra sinyal kablosu fren kablosunun en altında toplanır, çok gergin sararsanız da fren kablosu sallantı esnasında bükülürken sinyal kablosunu gerer. Dolama sıklığı ise size kalmış, ne kadar sabırlıysanız o kadar sık dolarsınız Kablonun fren ayağıyla birleştiği noktada, bir plastik kelepçe daha kullanarak buraya sabitlemeden önce dikkat etmemiz gereken bir nokta var; o da sensörden önce ne kadar sinyal kablosu kaldığı. Eğer gereğinden uzun bir kabloyla karşı karşıyaysak, bu uzunluğu telafi etmek için fren kablosuna daha sık dolayabiliriz veya kablonun fazla kısımlarını göze batmayacak bir yerde toplayıp herhangi birşeyle sarabiliriz. Yazının devamını okuduğunuzda, daha ne kadar sinyal kablosuna ihtiyacınız olduğunu anlayabilirsiniz...
Artık fren ayağını es geçip, doğrudan ön maşaya ineceğiz. Amortisörlü maşamız varsa, sensörü maşanın alt kısmına takacağız. Burada gözü yanıltan bir durum var, o da yukarıdan gelen sinyal kablosunun amortisör kısaldıkça büküleceği şeklinde. Aslında öyle bir şey yok; çünkü fren ayakları da alt kısma monteli olduğu için, fren kablosunun alt ucu ve dolayısıyla sinyal kablosu zaten amortisörün alt kısmıyla birlikte hareket ediyor olacak... Şimdi sinyal kablosunu, fren ayaklarının arkasına denk getirmeye çalışarak dümdüz aşağı indirin ve ön maşanın tekerleğe bakan tarafına yine bir plastik kelepçe veya lastik aracılığı ile sabitleyin. Fren ayaklarının arkasından geçirmemiz koruma amaçlı, şayet bisiklet önden bir darbe alırsa fren kolları sinyal kablosunu koruyacaktır. Ön maşanın tekerleğe bakan kısmına sabitlememiz ise, yandan gelecek darbelerden korumak için. Şimdi ön freni sıkıp gevşetin ve fren ayakları ile sinyal kablosu arasında ters bir durum olmadığından emin olun. Sorun yoksa, son aşamaya geçebiliriz...
Kabloyu son kez ön maşa etrafında bir tur döndürerek sarılmasını sağladıktan ve titreşimli yollarda sallanmasını engelledikten sonra, artık bitmiş olan kablonun ucundaki sensörü monte edebiliriz. Dikkat etmemiz gereken son şey, sensörü mümkün olduğunca yukarı monte etmek. Tekerlek göbeğine çok yakın monte ettiğimiz takdirde, teknik mevzulardan dolayı bisiklet bilgisayarının işini zorlaştırırız hatta hiç çalışmamasına sebep olabiliriz. Son olarak tekerlek teli üzerine mıknatısı taktığımız takdirde, cihazımız çalışmaya hazır olacak. Bundan sonrası bisiklet bilgisayarınızın kullanma kılavuzuna ait, orasını ben bilemem Bunca özenden sonra o kablo yine koparsa da, ya mahallenin veletlerini sorguya çekin ya da o bisikleti birine hediye edin. Mesela ben seve seve kabul edebilirim
Bilgisayarın kendisini, gidonda ön fren kablosuna mümkün olduğunca yakın bir yere takın. Hatta fren koluna ne kadar yakın olursa o kadar iyi Sinyal kablosunun ilk geçeceği yol, direkt olarak ön maşaya inen ön fren kablosu elbette Ben bu yazıyı V-Fren için yazıyorum, şimdiye kadar disk fren kullanma ayrıcalığına erişemediğim için o konuda bir fikir veremeyeceğim :rolleyes: Her neyse; sinyal kablosunu fren kablosuna bağlarken dikkat etmemiz gereken konu, fren kablosunun arazideki salınımı olacaktır. Büyük ihtimalle amortisörlü bir ön maşa kullanıyor olacağınız için, her çukurda fren kablosu göz ardı edilemeyecek hareketler yapar. Buna göre; öne-arkaya titreşimlerde fren kolunun bisiklet bilgisayarından ne kadar uzaklaştığını görmek için kabloyu elinizle gidondan uzaklaştırın ve hislerinizi kullanarak en ekstrem durumda ne kadar uzaklaşabileceğini ölçün. Bir de amortisörünüz sonuna kadar kısalacak şekilde gidona dik olarak yüklenin ve bu sırada kablonun hareketini inceleyin. Sonuç olarak, fren kablosunun maksimum uzaklığını karşılayabilecek miktarda bir uzama payını sinyal kablosu üzerinde bırakarak bu kabloyu plastik kelepçe veya lastik yardımıyla fren kablosuna sabitleyin.
Artık en çetrefilli kısmı geride bırakmış olduk... Şimdi sırada, fren kablosu boyunca izlenecek yol var. Sinyal kablosunu ne gergin, ne de gevşek kalacak şekilde fren kablosunun etrafından dolayın ve bu şekilde kablonun bittiği yere kadar inin. Çok gevşek sararsanız bir süre sonra sinyal kablosu fren kablosunun en altında toplanır, çok gergin sararsanız da fren kablosu sallantı esnasında bükülürken sinyal kablosunu gerer. Dolama sıklığı ise size kalmış, ne kadar sabırlıysanız o kadar sık dolarsınız Kablonun fren ayağıyla birleştiği noktada, bir plastik kelepçe daha kullanarak buraya sabitlemeden önce dikkat etmemiz gereken bir nokta var; o da sensörden önce ne kadar sinyal kablosu kaldığı. Eğer gereğinden uzun bir kabloyla karşı karşıyaysak, bu uzunluğu telafi etmek için fren kablosuna daha sık dolayabiliriz veya kablonun fazla kısımlarını göze batmayacak bir yerde toplayıp herhangi birşeyle sarabiliriz. Yazının devamını okuduğunuzda, daha ne kadar sinyal kablosuna ihtiyacınız olduğunu anlayabilirsiniz...
Artık fren ayağını es geçip, doğrudan ön maşaya ineceğiz. Amortisörlü maşamız varsa, sensörü maşanın alt kısmına takacağız. Burada gözü yanıltan bir durum var, o da yukarıdan gelen sinyal kablosunun amortisör kısaldıkça büküleceği şeklinde. Aslında öyle bir şey yok; çünkü fren ayakları da alt kısma monteli olduğu için, fren kablosunun alt ucu ve dolayısıyla sinyal kablosu zaten amortisörün alt kısmıyla birlikte hareket ediyor olacak... Şimdi sinyal kablosunu, fren ayaklarının arkasına denk getirmeye çalışarak dümdüz aşağı indirin ve ön maşanın tekerleğe bakan tarafına yine bir plastik kelepçe veya lastik aracılığı ile sabitleyin. Fren ayaklarının arkasından geçirmemiz koruma amaçlı, şayet bisiklet önden bir darbe alırsa fren kolları sinyal kablosunu koruyacaktır. Ön maşanın tekerleğe bakan kısmına sabitlememiz ise, yandan gelecek darbelerden korumak için. Şimdi ön freni sıkıp gevşetin ve fren ayakları ile sinyal kablosu arasında ters bir durum olmadığından emin olun. Sorun yoksa, son aşamaya geçebiliriz...
Kabloyu son kez ön maşa etrafında bir tur döndürerek sarılmasını sağladıktan ve titreşimli yollarda sallanmasını engelledikten sonra, artık bitmiş olan kablonun ucundaki sensörü monte edebiliriz. Dikkat etmemiz gereken son şey, sensörü mümkün olduğunca yukarı monte etmek. Tekerlek göbeğine çok yakın monte ettiğimiz takdirde, teknik mevzulardan dolayı bisiklet bilgisayarının işini zorlaştırırız hatta hiç çalışmamasına sebep olabiliriz. Son olarak tekerlek teli üzerine mıknatısı taktığımız takdirde, cihazımız çalışmaya hazır olacak. Bundan sonrası bisiklet bilgisayarınızın kullanma kılavuzuna ait, orasını ben bilemem Bunca özenden sonra o kablo yine koparsa da, ya mahallenin veletlerini sorguya çekin ya da o bisikleti birine hediye edin. Mesela ben seve seve kabul edebilirim