Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kalın sibop yerine neden ince sibop?

ratm

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2009
Mesaj
1.149
Tepki
1.909
Şehir
izmir
İsim
Hakan Engin
Bilindiği üzere yeni modern jantların çoğunluğunda artık ince sibop kullanıyorlar. Merak ettiğim kalın siboptan ince sibopa geçiş niye oldu, niye daha çok tercih ediliyor ? Yol jantları için ince sibop geçişi mantıklı geliyor ama mtb için niye. Tarihini ve nedenlerini araştırmadım açıkçası, buradan bilenler vardır mutlaka.
 
Scudo
MTB'de ince siboba geçmek çok anlamlı değil. Yol bisikletlerinde jant zaten ince olduğu için ince (Presta) sibop, kalın (Schrader) siboba göre avantajlı (esasen jantta daha az boşluk yaratması sebebiyle).
 
Ben yol bisikletinde kalın sibop kullanıyorken dağcılar bence bu meseleyi kafalarına hiç takmamalı :okyrm:
 
Ince sibop bana daha kullanisli geldi sisirmesi daha kolay karsi yay direnci yok vs guzel yani. Kalin sibopta kotu değil ilk bisikletim dunlop siboptu cinsti onlar schrader ve presta gayet iyi
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdülkadir Ergin
Jantta daha küçük delik, janta sabitleyebilirsiniz, el pompasıyla şişirmesi daha kolay gibi şeyler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdullah ozturk
Presta Fransiz, Schrader Amerikan oluyor sanirim.
Schrader daha eski, cok daha yaygin, ozellikle cocuk bisikletlerinde, tur bisikletlerinde ve dag bisikletlerinde kullanildigindan her turlu pompayla benzincide sisirilebiliyor. Zahmetsiz.

Presta farkli uzunluklarda da uretiliyor, 80mm jant icin daha uzun presta siboplu bir ic lastik almaniz gerekiyor. Schrader'da boyle bir secenek yok.

images


Presta kullanan ozellikle Track (pist) bisikletlerinde 140-160 PSİ degerlerinde hava basildigini biliyoruz, prestanin yuksek degerler icin daha uygun oldugu ongorusu sanirim yanlis olmaz.

Son olarak da lastigin icine patlak onleyici sivi basilmasindaki kolayligi var sanirim Schrader'in
 
Sibobun geçeceği delik jantta zayıf bir nokta yaratır, bu delik ne kadar büyük olursa yarattığı zayıflık da o kadar fazla olur. Presta sibobun tercih edilmesinin temel nedeni budur. Sibop deliği daha küçük olursa ya aynı çemberden daha sağlam bir jant yapılır, ya da aynı sağlamlık için daha hafif bir çember kullanılabilir.

Yol bisikletinde en az 50-60 yıldır presta sibop kullanılır, iç lastikli jantlardan bile daha eski yani. 100 yıl önceki yol bisikletlerinde ise tahta jantlar ve dolma lastikler vardı. İkisinin arasında başka tip sibop kullanıldı mı bilmiyorum.
 
çünkü presta daha uzun ve somunlu profili geniş jantlarda schrader kısa geleceği için kullanılmıyor
 
üretki satın alınsın her şirket kendi spobunu tasarlayıp köşe olmak istemiş olabilir. Bu günkü akıllı telefonlar gibi bir sürü marka var üretilen ama temelde hepsi aynı konuşma, internet. Arayüzleri işletim sistemleri farklı Sibop da da aynı olay var bağlantı şekilleri farklı. Biri ben araba spobunu (Android) kullanacam diyor diğeri ben presta (ios) dan vaz geçemem diyor. Bunun gibi şeyler işte.
Takılmamak lazım böyle şeylere sonuçta tekerlek dönsün yeter.
 
Yol komponentleri genel olarak ince ve zarif ekipmanlardir.
Dusunsenize binlerce liralik jant, karbon kadro ve ust duzey bir grupset kullaniyorsun, ama sibop soba borusu gibi duruyor orada. Olmaz. Yakismaz.
 
@hakkında: boşluk
Bu söylediğiniz şeyi şarj soketi olayına benzettim. Yeni modellerde farklı, markalar arasında farklı. Bazen zulüm gibi. "Falan marka model şarj aleti olan var mı?"
 
@Serdal Apardım
# açalım bu konuda ne dersiniz? #schraderforever diye belki üreticilerin dikkatini çeker diye düşünüyorum.
 
Geri