Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Karbon dayanıklılığı

@ÖzgürÇobanoğlu

özgür bey ,
2008 mart ayı sonu bi adet scott scale 30 karbon aldım 50.000 km 'yi çoktan geçti haftada 3 gün sele üstünde bazen 4 gün ve 100 km 'leri geçtim 6 'ıncı yılında karbon pul pul döküldü üzerindeki çilalar attı tabi ama asla kırılmadı ,çok sert bi düşüş olmadı , mtb olduğu için sert araziye göre karbon oldukça dayanıklı çıktı ,evet şimdiki karbonlar hakkında bilgim yok şans benden yana oldu ,tayvandan geldi kadro,yalnız bi gerçek varki en sert arazide sarsıntıyı karbon emdi ,evet hala dayanıyor karbon bi 4 yıl sonra ne olur bilemem ,sürücü hatası yapmaz isek ,
 
Scudo
Bir kere bisiklete gönül vermiş bir bisikletçide iki farklı alternatif model olacak. Kıra gidiyorsun, pikniğe gidiyorsun, ağır stabilizeye giriyorsun, meçhul bir yola düştün, bozuk arazide seyrediyorsun, tur yapacaksın, maceralı bir yoldasın bütün bu işlerini hafif ama sağlam çelik olabilir alü olabilir aynı zamnda fonksiyonel 28 jant bir bisikletle halledeceksin. Benim gönlümdeki bisiklet bu işler için biçilmiş kaftan ful artı ful corratec shepe pro dur. Birde cube sl road dur. MTB ile yıldızım barışmadı, mtb ile uzun yola gidenleri hep bir antipatik bulmuşumdur. Sanki akıntıya karşı kürek çekmek gibi bir rol üstlenirler, ergenliği üzerinden atamamış bir bisikletçinin çiğliği ve toyluğu vardır üzerlerinde. Yahu kardeşim tayyare pisti gibi sıcak asfaltta zırıl zırıl uğuldayan o traktör lastiklerinin işi ne. Alü veya çelik bir fitnes tur bisikleti aldıkmı. Birde bunun yanına kız gibi bir karbon koyacaksın mirim. Tevili bile mümkün değil. Bunada gözün gibi bakacaksın. Güzergahı önceden belirleyecek tekerine taş değdirmeden sıcak asfalttan indirmeden pedalı kökleyip zevkine süreceksin. Öğle şehir trafiğinde makas atayım işi olmayacak. Günlük kullanım için almayacaksın, işe, pikniğe, alışverişe gitmeyeceksin, ağaca, bayıra dayamayacaksın. Gözünden ayırmayacaksın. İngiliz yarış atı gibi orjinini tutacaksın. Patlağı çatlağı olmayacak. İşi bitince apartman sahanlığına koymayacaksın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serrchi
@ÖzgürÇobanoğlu

Karbon dünyasına çok sağlam bir giriş olmuş. :)
 
merhaba arkadaşlar 101 kiloyum karbon yol bisikleti alsam kadro kırılabilirmi

SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
marka ve modele göre değişir. kimisi tartar kimisi tartmaz. modellerin özelliklerine bakın, firmalara veya bisikletçilere mesaj atın bence.
 
Yanlışlıkla düşürseniz ve kaldırım köşesine denk gelse kırılabilir.
 
@bora kaya
Kırılmaz tabiki.Karbonda rahat etmek istiyorsan bence 90 kg civarına in.Çünkü karbon kadro sarsıntıları çok hissettirir diye biliyorum.(yanlışım varsa düzeltin) Yok ben illede bu kiloda kalcam diyorsanız aluminyum alın bence.
 
azcık araştırmayla şunları diyebilirim karbon çeliği krom çeliğinden hafif olmadığı ve güçlü yapıya sahip olduğu söyleniyor ve arkadaşın dediğini katarsak kendine uygun olanı bulabilirsin :) gerçi en iyisi karbon fiber kadroymuş o çok sağlam şayet çokta pahalıymış
 
@Alizee
Aydınlattığınız için teşekkür ederim,iki teker bir adamın dediğine göre karbon kadro titreşimleri hissettirir diye biliyordum.
 
@bora kaya

Hocam kadrodan yana bir sıkıntı olmaz ama jantınızı alırken dikkatli olun. Az telli jantların güvenli sınır değerleri genellikle 115 kg civarında oluyor. Bu janta gelen toplam yüktür. Yani binici, bisiklet ekipman vs. hepsi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç DİREK
@Eto3401 yanlış biliyorsunuz tam tersi sarsıntıyı emer
 
@alper 76
Teşekkür ederim...
 
Valla hiçbir zaman karbon kadroya tam bir güven hissiyle yaklaşamayacağım sanırım. Hele ki benim gibi MTB'ciler için. Alüminyumun verdiği güven hissini hiç alamıyorum. Daha sağlam olduğunu da düşünmüyorum, bir süre sonra çat diye kırılacakmış gibi hissettiriyor. Forumda da konusu vardı uzun ömürlülük konusunda alüminyum açık ara öndeydi :)

----

@Eto3401
Yol bisikletinin tekerleri ince olduğundan sarsıntıları daha çok hissettirir diyordu, karbon kadrodan bahsetmiyordu hocam. Yanlış hatırlamışsınız :)
 
Ben de karbona yeni geçmiş biriyim. Kadroyu elime ilk aldığımda dolandırıldığımı falan zannettim :D :D
Çünkü LAPIERRE yazan kısma sertçe bastırınca alet içeri doğru bir miktar çöküyor gibiydi. Ben buna binersem herhalde kaşar gibi altımda erir dedim.
Size yemin ediyorum kalp atışım falan yükseldi, bu parayı bu kadroya mı verdim lan dedim :D Tamam hafif eyvallah da dokunsan kırılacak gibi bir hava var üzerinde.
Fren yaptığımda maşa borusunun geçtiği kısımdan çatlayacak hissiyatı inanılmaz derecede vardı üzerimde. Doğru düzgün sıkamıyordum bile ön freni korkudan.

Birkaç aydır biniyorum, tekerlek aracılığı ile aldığı darbelere karşı gram zorlandığını hissetmedim zaten FOX süspansiyon işini iyi yapıyor.
Ön freni kökleme derecesinde ani sıksam da gram esneme - çıtırtı - kıkırtı hiçbir şey yok, eski kadromda neyse bunda da o yani.
Yalnız ufak tefek darbelere karşı o kadar da dayanıklı değil. Gidonun fazla döndüğü zaman çarptığı yerde ufak boya kalkması var.
Arka tekerleği tutan alt borunun koruyucusuz olan tarafında gri gri izler var hafiften görünür şekilde, taş çakıl falan çarptığı için tahminen.
Zaten kadroyu aldım alalı çok şükür en ufak kazam bile olmadı, kaza sonrası estetik açıdan çok kolay hasar alacağından eminim :)

Tek derdim fazla hafif olması. Jant seti de hafif olunca arka tekerleğin yere oturması zor oluyor :D Eskiden taşın üstünden geçince tekerlek hemen yere oturdu, şimdi o yok, havada kalma süresi arttı sanki :)
Ha birde ön freni kontrolsüz kullanırsanız hatta ve hatta kontrollü kullansanız bile takla atma riski yüksek :D O yüzden bisiklet geçmişi olmayan kimseye vermiyorum, amatör işi makineler değil sanki.

20161025_113906.jpg
 
@bora kaya
Trek, karbon biskletler için limit 125 kg diyor
Cube, karbon bisikletler için limit 115 kg diyor
Canondale, karbon bisikletler için limit 130 kg diyor
Specialized, karbon kadro için sınır yazmamış, sadece karbon sele borusu ve karbon gidon için limit 110 kilo diyor

Alacağınız marka ve model için üst limiti önceden mutlaka firmaya sorun.

Kardodan daha önemli faktör janttır. 32-36 tel jant kullanmanız öneriliyor

fatman_1591.jpg

:D
 
Karbon kadroyu bu şekilde duvara asmak kadroya zarar verir mi ?
 

Dosyalar

  • Ekran Resmi 2016-11-02 23.11.50.png
    Ekran Resmi 2016-11-02 23.11.50.png
    69 KB · Okunma: 54
Karbon kadrodan anladığım gerilim. Düşürsem kırılır mı? Asarsam hasar alır mı? Hızla çukura girsem çatlar mı? Yüksek tansiyon hastası bir insan olarak karbon kadro bana göre değil anladığım kadarıyla :):)
 
@Atıl Güven Araştırdığım kadarıyla, görseldeki gibi asmak zarar vermiyor. Üst boruyu sıkıştırmadığınız sürece sıkıntı yok diye biliyorum. Araç taşıyıcılarında kelepçeyi sıkıp üst boruya baskı uygulamadan sabitlemeyi önermiş çoğu firma.
 
Geri