Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Karbon dayanıklılığı

@Kudret Kurtcebe

2014 mesajım,16 ağustos 2015 'de gıant tcr yol aldım,sadece eski karbon scott 'ın kadrosunu 600 liraya bıraktım. 7 'ıncı yılında tek bir çatlağı olmadan yeni sahibine teslim ettim,
rahmetli selim giro,100 kilo idi karbon yolu çatlamış idi,nedeni sürücü hatası 70 ile kasislere girdi,karbon hemen çatlayabilir,,karbon alanların limit kilosu 80 kilo olmalı,aksi takdirde sürücü hatasını kabul etmez..
65 kilo idim şu an 60 kiloyum bisikletim pedalsız 7.5 kilo...
 
Scudo
@bora kaya

yukarı mesajda yazdım rahmetli selim giro 100 kilo idi 70 ile kasislere girdi karbonu çatlattı
,ayrıca başka karbon yolu olan arkadaş 90 kilo idi ,2.5 sene sonra arka teli koptu..

@mehmetlevent

bu olay gerçekleşmiştir ,bisikleti 6 'ıncı ayda ,arkadaş durduğu yerde sola düşüyor,ve karbon yol çatlıyor, fabrika hatası 7 ay sonra yeni kadrosu geldi...
 
Carbon kadro, tasarımından dolayı sürüş pozisyonunda alınan darbelere karşı çok sağlam. Öyle sürüş esnasında, çukurda, tümsekte vs. kırılmıyor ama yine tasarımından dolayı yanal darbelerde dayanıklı değil. Karbon evet kırılıyor benimde kırıldı ama bu örnekler çok saçma şekilde kırılmalar. Benimki tel gerginliğinden dolayı kablo giriş noktası çatlamıştı. Forumda var mesela bisiklet durduğu yerde boşta yana düşüyor ve arka çatal çatlıyor.
 
@mehmet.ali

selim dostumun hızla kasise dalması onun hatası tabi, üstelik 100 kilo idi,ertesi gün işyerine gittiğimde tam önden çatlak yerini göstermiş idi.
 
Bu kadar stres altında kalacağıma 20 kiloluk çelik bisiklete binerim daha iyi. Hep diyorum bu karbon bisiklet takıntılı adamın işi değil. 5 kilo daha ağır olsun kafam rahat olsun. Kolay çizilmesi, mikro çatlak olayı bir yana her an kırılacak hissi vermesi, şöyle yapsam kırılır mı, kaldırımdan insem çatlar mı falan diye düşünmekten bisikleti süremez insan. Özellikle MTB'ciler için.

Yanal darbelere karşı en ufak şanslarının olmadığı da bildiğimiz bir şey. Hani yanlışlıkla düşürseniz bile direkt çatlıyor. Pek çok örneğini gördük bunun. Ki bisikleti yana düşürmek nadir olacak bir şey de değil.
 
Merhaba. Bisikletimin kadrosu alüminyum (büyük ihtimalle 6061) ve kasisten felan geçeyim, kadroyu kontrol ediyorum kırık çatlak varmı diye. Bir alüminyum kadro hangi koşullarda kırılır veya çatlar? Umarım anlatabilmişimdir.
 
@kerem E cama binmiyorsun dostum.1.5 yıl kadar önce 1060 liralık bisikletle 2.5-3 metre yüksekten uçmak gibi bir aptallık yaptım, sadece arka jant Pert oldu. O kazadan beri 3000 kmden fazla kullandım, hala kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: kerem E
@Mustafa Zeybek Sağolun hocam. O zaman abartmamak şartıyla merdiven felan insem korkmama gerek yok.
 
@kerem E
Ben arada şöyle şeyler yapıyorum. Fazlasını yapabilsem de yapmam çünkü bisikleti zorlar.

Zaten 100 mm maşa direkt dip görüyor. Yanlış açıyla atlarsan şöyle de olabilir :D
(link)
 
@Mustafa Zeybek İşte, ben de öyle kırılmasından korkuyorum.( Daha bisikletle hiç atlamadım.:koptum:)
 
@kerem E
Son videodaki gibi düşen alt seviye olsun üst seviye olsun hemen hemen bütün bisikletler kırılır. Kırılmasa bile yorulur.

Bu bisikletler atlamak için yapılmadı ama illa atlayacaksan önce arka tekerin yere temas etmesine özen göster. Atlayacağın maksimum yükseklik teker boyunu geçmesin, bisiklet yorulur.

Bisikletin alt seviye ise hiç bulaşma. Atlama/zıplama işleri yetenekten öte cüzdana bakar maalesef.
 
  • Beğen
Tepkiler: kerem E
@Mustafa Zeybek Yok hocam atlamayacağım, zaten atlamayı da beceremem. Bunny hop yapmaya çalışıyorum fazla zarar vermez değil mi? (Bisikleti zar zor alınca insan herşeyi düşünüyor)
 
@kerem E
Yok yok vermez. Zaten o bisiklet 15.5- 16 kilo vardır. Hareket yapamazsın istesen bile. Geometrisi de müsait değil. Kafan rahat olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: kerem E
@kerem E
Rica ederim. Yalnız jantın ayarı ara ara kaçar, arka aktarıcı tourney ise (büyük ihtimal öyledir) fazla aksiyona gelmez. Tourney günlük kullanım için üretilen bir seridir.
 
  • Beğen
Tepkiler: kerem E
@Mustafa Zeybek Evet arka aktarıcım tourney. Aslında bisiklete alivio set takmayı düşünüyordum ancak, yeni bir bisiklet toplamak gibi bir projem(daha başlayamadım) var, ve alivio'yu kullandığım bisiklete takmaktansa, toplamayı düşündüğüm bisiklete 2.el slx-xt-xtr takmayı düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@Mustafa Zeybek O konunuzu okudum, hatta size ''maşanızdan memnun musunuz?'' diye bir soru sormuştum. Bu arada ocak ayında zoom maşadan kurtuldum. 2.el Suntour XCT aldım. (Benim bisiklet V fren ve kadroda disk fren uyumlu değil. Aldığım maşa da V fren uyumlu olunca hemen aldım.)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
o kadar kolay kırılan bir kalitede üretmezler zaten bunların üretime geçmeden önce stres testleri yapılır. yani 1 milyon defa da kasis üzerinden geçsen birşey olmaz. ben 86 kiloyum 2 kilo da çanta 88 kiloyla 6061 alüminyum kadro üzerinde tepiniyorum. inmediğim yer kalmadı ve henüz kırılmadı.

sheldonbrown'da şöyle bir tablo var. sadece kadroları alıp 1200 newton yani 120 kilo civarı güç uygulamışlar. (sen muhtemelen 50 kilo falansın. bisiklet hissetmez bile) en kötüsü 56.000 defa dayanmış. titanyum ve çelik kadrolar genelde alüminyum ve karbonun gerisinde. 200.000'i geçen 2 tane alüminyum 1 tane de karbon var.


bir de şu var burda 100.000'de kırılan kadroya gerçek hayatta böyle bir yük binmez. uygulanan ağırlık lastikler, jantlar ve diğer aksamlar üzerinde dağılır. yani mevzubahis çömex 300s gibi 250 tlye satılan market bisikleti değilse sen ondan önce eskirsin öyle diyeyim. :)


FrameWeight, KgSize, cmPrice(1)Material and constructionCycles(2)Failure locationFrame stiffness(3)Reference/Info
Barellia SLX2.08058798lugged steel119,316head tube, lower lug64.686.20 61 9675 00 75
Cannondale CAAD31.520601,990welded alu200,000no failure91.392.100 315 41 58 98 98
De Rosa SLX1.895571,650lugged steel56,690head tube, lower lug66.880.60 28 7127 55 55
Fondriest1.630612,600welded steel77,171both chainstays79.976.808 212 72 50
Klein Quantum Race1.415572,700welded alu131,907down tube, cable entry89.094.50 61 035 07 00
Merlin Team Road1.525605,199welded titanium100,595down tube, shift lever boss65.981.30 404 80 60 40
Nishiki Team2.080561,390welded steel78,206bottom bracket/seat tube/down tube67.293.50 28 7127 55 55
Principia RSL1.460601,895welded alu200,000no failure83.591.8505 312 87 29 13
SchmolkeTitan1.300592,000welded titanium160,356down tube, bottle cage boss64.370.20 61 3967 35
Stevens RPR41.515571,299welded alu85,032right chainstay77.084.70 404 80 60 40
Time Helix HM1.485572,990lugged carbon/alu181,966right chainstay66.586.20 71 5994 59 30
Trek OCLV1.200582,800lugged carbon200,000no failure75.394.50 61 035 07 00
 
Geri