Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Karbon dayanıklılığı

Karbon yapısı gereği çok sağlamdır ancak kadroya dönüşümü sırasında kullanılan bağlayıcılar sebebiyle dayanımı önemli ölçüde azalır. Uzun yıllar boyu kullanmak için karbon kadro almayı düşünen arkadaşlara pek tavsiye etmem hele hele ucuz karbon kadroları asla!
Haklısınız, eğer 25-30 sene üzeri düşünülecekse alınmamalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Scudo
Neden uzun yıllar kullanımı için önermiyorsunuz, yıllar geçtikçe ömrümü kısalıyor karbonun ve karbon kadro yenisi ile değişim yapilmadan önce kaç sene kullanılmalı?
Bağlayıcı reçine yıllar içersinde uv, sıcak ve soğuk hava, nem gibi etkiler sonucunda özelliğini yitirip karbon liflere tutunmayı bırakıyor ve yapısal bütünlük zarar görüyor. Ömrü kaç senedir sorusunun net bir cevabı yok maalesef, bu tamamen ortam şartlarına bağlı bir durum olumsuz şartlar ne kadar fazla ise kadronun sağlıklı kullanım ömrüde o ölçüde azalacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarDemirel
Karbon yapısı gereği çok sağlamdır ancak kadroya dönüşümü sırasında kullanılan bağlayıcılar sebebiyle dayanımı önemli ölçüde azalır. Uzun yıllar boyu kullanmak için karbon kadro almayı düşünen arkadaşlara pek tavsiye etmem hele hele ucuz karbon kadroları asla!
carbon fiber ömür boyu sıkıntı yaratacak olsa trek vs firmalar ne diye ömür boyu garanti versinki
 
Haklısınız, eğer 25-30 sene üzeri düşünülecekse alınmamalı.
En ideal koşullarda bile 10 seneden fazla sağlıklı ve güvenli bir şekilde kullanılacağını düşünmüyorum.
carbon fiber ömür boyu sıkıntı yaratacak olsa trek vs firmalar ne diye ömür boyu garanti versinki
"Ömür boyu garanti" kadronuzun yıpranmmayacağı yada zarar görmeyeceği anlamına gelmiyor! Firma, kadroya biçilen garanti süresinde zarar görmesi halinde yalnızca değişim garantisi sunuyor ifade edilen budur.
carbon fiber ömür boyu sıkıntı yaratacak olsa trek vs firmalar ne diye ömür boyu garanti versinki
Ayrıca ömür boyu garanti kapsamını okumanızı tavsiye ederim. 👍

Bu Garanti,
Normal aşınma ve yıpranmayı
kapsamaz !!!
 
Son düzenleme:
En ideal koşullarda bile 10 seneden fazla sağlıklı ve güvenli bir şekilde kullanılacağını düşünmüyorum.

"Ömür boyu garanti" kadronuzun yıpranmmayacağı yada zarar görmeyeceği anlamına gelmiyor! Firma, kadroya biçilen garanti süresinde zarar görmesi halinde yalnızca değişim garantisi sunuyor ifade edilen budur.

Ayrıca ömür boyu garanti kapsamını okumanızı tavsiye ederim. 👍

Bu Garanti,
Normal aşınma ve yıpranmayı
kapsamaz !!!
10 seneden sonra sağlıklı kullanılamaz ise birileri Boeing şirketine bunu anlatması lazım adamlar karbondan uçak yapıyor 🤣
 
Rahat 30 yılı var. Kendi deneyimim 21 yıllıktı. Rijitlik adına bir kayıp görmedim. UV ışınlarının derinlemesine bir etki yapacağını düşünmüyorum, özellikle boya olduğunda. Ama hor kullanılan daha doğrusu yüksek strese, güce maruz kalan bir kadroda zamanla kılcal çatlaklar artarak bir yıpranma olabilir, bir nevi metal yorgunluğu gibi. Kullanıldığı halde dimdik ayakta duran precarbon döneme ait kadrolar gördü bu gözler. Karbon parçalarla uğraşan, temas eden (biçimlendirme, tamirat) sadece bisiklet değil karbonun insanı şaşırtan bir dayanıklılığı olduğunu fark eder. Örneğin 50x10x1 lik karbon ve alüminyum plakaları motorlu bir kesici ile kesmeye çalıştığında karbon kağıt gibi kesilir, alü zorlar. Ama karbonu elinle kıramazsın, alü ise basitçe katlanır. Yıl olmuş 2022 olacak 2023 hala karbon tartışılıyor. Bu benim için dünya düz tartışmasına benziyor.
 
Son düzenleme:
Niyetim kimseye haklısın haksızsın demek değil lütfen yanlış anlamayın, ama söylemeden geçmek istemiyorum. Mercedes'in LED farlarına ömür boyu garanti vermesi gibi, vakti zamanında Hyundai'ın efsane bir şekilde çıkış yapıp arabalarına 5 yıl garanti vermesi gibi olaylar ürünlerine olan güvenlerinden değil satış pazarlama tricklerinden kaynaklanıyor. Boeing'in kullandığı karbonfiber de bildiğimiz standart karbonfiber değil, karbonfiber içerikli kompozit malzemelerdir, bu ve diğer parçaların her biri için net olarak bilemediğim kontrol, bakım ve değişim periyotları tanımlanmıştır.

Benim genel bir değerlendirme kriterim var birşeyin kalitesi ve güvenliğiyle alakalı, "Çocuğum kullansın ister miyim?" diye soruyorum kendime, değil sadece bisiklet için, karbonfiberden don olsa alır giydiririm gönül rahatlığıyla :)
 
10 seneden sonra sağlıklı kullanılamaz ise birileri Boeing şirketine bunu anlatması lazım adamlar karbondan uçak yapıyor 🤣
Bunu dediğinize göre o kompozit parçaların değişim sıklığını bilmediğimizi tahmin ediyorum. Alaycı tavrınız ise hiç hoş değil.
 
Bunu dediğinize göre o kompozit parçaların değişim sıklığını bilmediğimizi tahmin ediyorum. Alaycı tavrınız ise hiç hoş değil.
Benim izlediğim bir kaza raporu belgeselinde, yer ekibi zaman kazancı için uçağın motorunu kanattan tek seferde eklem yeriyle beraber söktüğü için kaza gerçekleşmişti. Uçaklarda hataya yer yok.
 
Bunu dediğinize göre o kompozit parçaların değişim sıklığını bilmediğimizi tahmin ediyorum. Alaycı tavrınız ise hiç hoş değil.
Kimse sizinle dalga gecmiyor, siz hangi 10 seneden bahst ediyorsunuz? Kactane Karbon bisiklet 10 sene kullandinizda, kactanesi ben 10 senemi doldurdum artik cöpüm dedi?
Karbon bisikletin normal saratlarda 25-30 senesi rahat var.

Birde dogruyu söyleyen @PuncherZ arkadasimiza kizgin surat smilesi yapmissiniz.
 
Bunu dediğinize göre o kompozit parçaların değişim sıklığını bilmediğimizi tahmin ediyorum. Alaycı tavrınız ise hiç hoş değil.

Kompozit teknolojisinin en önemli kullanım alanlarından olan rüzgar türbinlerinde pervanelerin değişimi için öngörülen aralık 25 yıl.

(link)

Bir rüzgar türbini pervanesi bir bisiklet kadrosunun bütün ömrü boyunca karşılaşmayacağı kadar yüksek zorlamalara, fırtınalara, ekstrem sıcaklık değişimlerine ve tabiki uv radyasyonuna maruz kaldığı halde 25 yıl ekonomik ömüre sahip olurken, bisiklet kadrosuna 10 yıl ömür biçmeniz çok enteresan olmuş.
 
1998 model trek y bike süperlite, kadrosuda aşınan yerler var, y bike olması dezavantaj yandan darbelere çok açık, boyasında atan yerler de var çok az, kadro hala rijit, bana mısın demiyor maşallah. Alındığı günden beri yılda ortalama en az 40 hafta Belgrad Ormanında 20-30km orta sertlikte parkur görmüştür. Arada farklı binişleri saymıyorum bile. 1998 model yani 24 yılı doldurmuş duumda.

Eğer bir yere vurup kırmadıysa, kimse karbon kadro 10-15 yıllıktır demesin vallahi...

Alüminyum kadroların arka maaşlarının kırıldığını defalarca gördüm. Atlama zıplama yaparken, daha doğrusu biraz agresif kullanımda hardtail bisikletlerde. Elbet karbon kıran da vardır ama ben görmedim. Çarpma ve dış darbe alma harici.
 
10 seneden sonra sağlıklı kullanılamaz ise birileri Boeing şirketine bunu anlatması lazım adamlar karbondan uçak yapıyor 🤣
Karbonun başlı başına çok sağlam olduğunu zaten belirtmiştim ancak işin içine bağlayıcı kimyasallar girdi mi işin rengi değişir. Alu dış ortam şartlarına oldukça dayanıklıdır karbon reç
Uçak gövdesinin değişim sıklığını ben bilmiyorum, siz yazarsanız öğrenirim...
Öncelikle uçak gövdesi hem alu hemde karbon kompozit malzemeden oluşur kanat ve kuyruklar ağırlıklı olarak karbon kompozittir ve en sık değişim yapılan parçalarıdır. En fazla 5 yılda bir bu parçalar değişimi yapılıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Planlı eskitme kısmını unutuyorsunuz, emin olun hiçbir marka size o kadar uzun soluklu ve performanslı kullanabileceğiniz bir bisiklet satmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: awakening
BH, ömür boyu kadro garantili. Firmanın verdiği o kadro ömrü de 10 sene.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Kimse sizinle dalga gecmiyor, siz hangi 10 seneden bahst ediyorsunuz? Kactane Karbon bisiklet 10 sene kullandinizda, kactanesi ben 10 senemi doldurdum artik cöpüm dedi?
Karbon bisikletin normal saratlarda 25-30 senesi rahat var.

Birde dogruyu söyleyen @PuncherZ arkadasimiza kizgin surat smilesi yapmissiniz.
Bilmem için kullanmam gerektiği gibi saçma bir fikre nasıl kapıldınız orasını anlamadım. Karbon kadro kullanan grup arkadaşlarım var maşası üst sütunu çatlayan jantı parçalanan bildiğim insanlar var. Bu forumda dahi kadrosu perte çıkan arkadaşlar var. Uçak yada rüzgar tribünleri gibi en üst kalitede malzemeler ile üretilen ürünler ile bisiklet kadrolarını karşılaştıracaksak en pahalı karbon malzemeli bisikletleri kıstas almak gerek ki kaç kişi bu tarz bisikletlere biniyor tartışılır piyasa işi ürünleri konuşuyorsak durum yazdığım gibidir. Aksini düşünene karbon kadrosuyla mutluluklar dilerim ben almayım alana mani olmayım👍
 
Forumun "Temcit Pilavı" konularından biri olan iş bu konumuz, yurdumuzda "Engineer" boşluğu olmadığını tokat gibi yüzümüze vurmaktadır...
 
Geri