Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Karbon Kadro Yapımı

@Fırat Y. carbon fiber kadrolar daha kullanışlı ve temini daha kolay ve daha esnek konforlu açı değerleri daha ince hesaplıdır
Titanyum kadrolar gramaj olarak ağırdır işçilikleri daha zordur rewel litespeed van nicholas schmolke titan gibi marka kadrolar vardır rewel markasını çanakkale şehitleri anma turunda gördüm ve çok güzeldi sahibine sordum memnunmusunuz diye çok memnunum dedi tercih meselesi yani isteyen istediğini kullansın :)
 
  • Beğen
Tepkiler: gmfaruk
Scudo
Yoğunluk olarak sıralayacak olursak;

Karbonfiber : 1.8gr/cm3
Alüminyum : 2.7 gr/cm3
Titanyum 4.5 gr/cm3
Çelik: 7.85 gr/cm3

Dolayısıyla karbon kadrolar, 6061 veya 7005 alüminyum kadrolardan genelde 300-350 gr kadar daha ağır oluyor. Hatta cannondale'in alüminyum caad kadrolarını incelerseniz, ağırlık farkının iyice azaldığını göreceksiniz. Bisiklette verimli güç aktarımı için kadronun rijit olmasını bir tarafa bırakırsak, saniyelerin bir önemi yoksa alüminyum kadrolar her türlü mantıklı görünüyor. Hem karbon gibi hafif, hem daha uygun fiyatlı, hem de darbe dayanımı ve tokluğu karbon'a göre daha iyi. Dolayısıyla her sürüşten önce karbon bisiklette çatlak varmı, daha önceki çatlaklar ilerlemiş mi diyeceğime, sürüş esnasında bir çukura girdiğimde ya çatladıysa endişesi yaşayacağıma alüminyum kadroya binmek daha mantıklı diye düşünüyorum...

Eğer illa da karbon kadro bisiklete binilecekse grupseti en az ultegra, jant seti adam gibi olacak. Kadrodan kazandığımız ağırlık farkını jant ve grupsette kaybedeceksek, kadronun rijitlik ve güç aktarımı haricinde bir avantajı kalmıyor...
 
@Hakangim bende internet bilgileriyle konuşmuyorum. Her yazılıp çizilenin doğru olduğunumu sanıyorsunuz. 120 kilo olan kaç kişinin altında karbon gördünüz peki ?
 
@MustafaOnderATiK
Mustafa bey internet bilgisi ne demek? Size direk ureticisinden kaynak gösterdim. Inanip inanmamak sizin bileceginiz iş. Lakin burası bir forum sitesi olduğundan yanlış bilgi olmaması açısından yazdım.120 yi bilmem ama 95 kilo ve carbon kadro kullanan tanıdığım var. Ayrıca hem bir mühendis hem de carbon ve cam e lyafi ile üretim yapan biri olarak diyorum ki, firma 125 kiloya kadar izin veriyorsa fazlası vardır eksiği yoktur ( emniyet payı olarak) yani kilo aldığınızda o güzel karbon biskletinizi atmayın güle güle kullanın.
 
Hakangim Bey kusura bakmayın konuyla alakalı değil ama karbon üretiminde çalışan biri olarak size sormak istediğim bir soru var lazer kesimde disk rotoru kestirme arifesindeyim aklıma metal yerine karbondan kestirme fikri var problem şudur ki karbon seramik rotor buyuklugunde piyasada mevcutmu bilgi sahibi degilim bu konuda bilginiz varmıdır?
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@sarıibrahim karbon kadro daha esnemez değilmiydi ben öyle biliyorum
 

Prepreg ve 3d printer birleşimi metod ile üretimi anlatır.
 
@Cuneyt Erkman dostum carbon ceramic rotor var kettle siccc SFL carbon ceramic ancak piyasada bulmak çok zor Almanyada bir sitede bulmuştum ancak satılınca bir daha gelmedi
(link) kettle siccc SFL carbon ceramic rotoru kullanmış
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@uguryilmaz144 karbon fiber kadronun tadını aluminyum kadro vermiyor yıllardan beri scott scale hmx carbon fiber kadro kullanıyorum sds shock damping sistemi mükemmel çalışıyor hem esnek hemde performanstan kayıp yok scott mesela scale hmx carbon kadrolarında t 1000 torayca carbon kullanıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: tırıvırı.
@sarıibrahim hocam bende scott adict r2 2011 model yol kadrosu kulanıyorum,tek sıkıntım maşanın şaft borusu sıfırdan kesilmiş,bunun için maşa alayım dedim,sonra birlerin tamir olayını duydum,yani maşayı aliminyum bir halka ve epoksi ile iki parmak uzatmayı teklif etiler cumartesi yaptırmayı düşünüyorum,fikriniz ne olur acaba
 
@mutlu07 dostum öncelikle selamlar şaft borusunun gidon boğazı takılan kısmıysa eğer cnc makinede ek adaptör yaptırılabilir ancak şaft borusuna zarar verilirse Scott Türkiye distribütörü sıkıntı çıkartabilir ama denemekte fayda var
 
  • Beğen
Tepkiler: tırıvırı.
yapmayın etmeyin 80 kg sınır olur mu :) arkadaşları yanlış yönlendirmeyin carbon jantta kilo limiti var çok kilo lu arkadaşlar dikkat etsin deseniz neyse de kadro limitleri her markada çok çok daha yüksek
 
Netten dolaşırken denk geldim. Bizde sanıyoruz ki 3-5 malzemeden 2 dakikada bisiklet yapılıyormuş. Video izleyince durum pekte öyle değilmiş. Hatta bisiklet neden pahlı diye kafamızdaki soru işaretlerini giderecek bir video olmuş.

Scott karbon kadro yapımı


Ne düşünüyorsunuz ? :)
 
Ahaha bu proses o kadar kolay degil malesef. Hem kalip hem pres hem infuzyon var.
Ancak karbon boru kullanarak bisiklet yapan oldukca firma ve sahislar var instagramda oldukca ornegi mevcut.
 
Üstünde gittiğimiz iki tekerliler mühendislik harikası.Bu kadar para veriliyor olmasının sebebi o aslında.Olay ne de olsa bisiklet bisiklettir hepsi aynı değilçoğu insanın kendisini avutmaya çalışırken söylediği gibi.Bir Madone 9'a baktığınız zaman aylar, yıllar süren mühendislerin emeklerinin sonucu görünür, sadece bisikletten ziyade diye düşünüyorum.
 
Vallahi ben oyle sanmiyordum yani bizim fitratimizda var her isi basit gormek ama kendi basit bir isi yaparken en degerli isi urettigini sanmak. Cok insan var ozellikle bilgi birikimi ve beyin ile yapilan isleri kucuk gorup ne var ki ben de yaparim diyen olur oyle cokta seyetmemek lazim.
 
Karbon borudan bisiklet yapiminda soyle bir etken var bogaz yerleri kaynak olamiyacagindan

Titantum dan bogazlsrin icerisinde karbon boru sokarak ki seri uretime en yatkin ve kolayi budur. Veya amatorce dusunursek yuvarlak borulu bir kadronun ek yerlerini 7 8 cm den kesip araya karbon boru eklemek.

Baska bir yontem ise arkadasin yaptigi gibi komple karbondan imal etmek. Burada ek yerlerine recilenli veya epoksili idlem yapmak oralarda elyaf kullanmak gerekli yabi daha el işciligi titizlik isteyen bir yontem. Elyaf ile calismayan kisinin bu sekilde yapmasi zor.

Instagramda goruyorum.3d metal printten ek yerleri aynakol baglanti yerleri falan yapmis adamlar araya karbon boru koyup tamamlamis bisikleti


Baska bir yontem ise core kullanip pres yapmak bu yontem tam bir elyaf atolyesi ister cok zahmetli ugrasilmaz.

Karbon borularda soyle bir durumvar elyaf sargi acisi

Piyasada 2 cesit jarbon boruya raslarsiniz
3k tarzinda orgu
45 derecelik filament den imal boru

Aralarindaki fark
3k orgu tip boru %50axial load (basma cekme) %50torsion (tork)
45derece.flament %90torsion %10 AL (yuzdeleri tam hatirlamiyorum ama baya fark vardi)
buda demek oluyorki orgu tip boru kullanılabilir.


Yapilirmi evet yapilir en basiti 1. Yöntemdir. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Burakcycle
Geri