Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Güzelmiş aslında ama yedi vites olması ayna kolun biraz küçük olması bir de fiyatı biraz dezavantaj gibi geldi...:)

Bir de gidon tek bağlantı modellerden acaba ne kadar sağlamdır...
 
Scudo
sonuçta unique bir tasarım.
adam katlanır bisikletin yarısına kimin ihtiyacı olurki diyede slogan yaratmış.


dahonlara için 1500 - 1800 istenen bu memlekette bence alternatif olur.
ki - kaçkar bisiklette 1930 lira ;)
 
Dahon yine de peynir ekmek gibi satıyor anlamıyorum biraz kaliteli ve uygun fiyatlı alternatif çoğalsa da artık firma da yaklaşımını daha müşteri odaklı yapsa...Dahon aldım ama bazı sorunlar var küçük de olsa, onların çözümünü bekliyorum müşteri lehine ama kaç hafta oldu hala bekliyorum....:(
 
@tugrulboraerkil katlanır bisikletle ilgili bu açıklamayı daha önce çok yaptım ama gene yapım ;

BENCE katlanır bisiklet ufak mesafeler için ideal 2-3 km gibi.

1.jantlar ufak.20 inçle her çukurdan kaçmanız gerekirken 28 jantta bu oran yarıya düşer.(istanbul yolları için)
2.sürüş pozisoyunu ; posizyon rampalar için uygun değil.
3.vites oranları hali ile şehir içi için..
4.biraz hızlanın hemen ürkütür (25-30km/h)

katlanan bisikleti 800 km kullanan biri olarak görüşlerim bunlar.
bunlar ışığında karar verin..
 
@kivilcimb Fikirlerin icin cok tesekkur ederim peki bu 800 km yi haftalik mi yapiyorsun?
Benim gunluk en fazla yapacagim km 8 km olacak.
Vitesi dert etmiyorum.Dahon Visc D18 yeterli olacak diye dusunuyorum vites konusunda.
Hizi duz yolda yapsam da urkutur mu?Rampa asagi zaten basmam,gerek yok.
Tekrardan tesekkurler
 
Merhabalar. Katlanır bisiklet kısa mesafeler ve şehir içi için çok uygun. Ben Dahon vybe c7a modelini 1 yıl kullandım. 1100 km yaptım. Bu süre içerisinde rampa aşağıya 54 km de yaptım düz yolda 36 km de yaptım ama hiç tedirgin olmadım denge açısından. Sadece V frenle yavaşlamak ve durmak 54-55 km'lerde zor olduğundan tedbir için fazla da abartmadım. Ben toplu taşımaya entegre olarak kullandım daha çok. Şehir bisikletine merak sardığımdan sattım. Şehir bisikleti de alamadım. Bu kaza haberlerini falan okuyunca İstanbul trafiği gözümü korkutuyor. Ramazanın bitmesini bekledim bitti fakat cesaretim kayboldu. Neyse konuyu dağıtmadan son olarak katlanır çok güzel ve de zevkli bir bisiklet olduğunu belirtmeliyim. 7 vitesle 1 gün içinde Harmidere - Beylikdüzü ve Büyükçekmece - Beylikdüzü rampalarını tırmandım hiç inmeden. Tabii ki zor oldu ama oldu. 1 yıl boyunca hiç ürkütücü bir durum yaşamadım. Günlük 20 km yaptığım günler oldu. 60 km'lik turlara da çıktım. Daha uzun tur yapanı da okumuştum forumda. 1 günde MU P8 ile 230 km yapan birini okumuştum.
 
  • Beğen
Tepkiler: tugrulboraerkil
@Yusufclp Henüz bir bisikletim yok ve almak istediğim bisiklet tipi katlanır bir model olduğundan dolayı, mesajın cesaret verici oldu.Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
@tugrulboraerkil Vybe C7A modelin vites oranları birazcık yetersiz kalıyordu. 46diş aynakol ve 13-28 ruble vardı. D8 deki oranlar daha geniş. Bana göre katlanırda en az 52 diş aynakol olmalı. Biraz hız iyidir. Seçiminizde bunu da göz önünde bulundurun. Bir de katlanırlar narin gibi görünse de oldukça sağlam bisikletler. Katlama mekanizmaları güvensiz gibi geliyor ilk başlarda ama hiç de öyle değil. Bu yazdığım dahon içindi. Diğer markaları bilmiyorum. Gönlünüze göre bir model seçmeniz dileğiyle...
 
Ben Her haftasonu ya 100 km yapıyorum ya da 60km sürüp sonra spora gidiyorum. Mup8 pek yormuyor ama bir yol bisikleti değil. Şehir bisikleti diyelim...
Yüksek sürat ise hiç tedirgin etmiyor ama bunun kişiden kişiye değişeceğinin farkındayım, çünkü çok kıvrak, çok tepkili. Ben bayılıyorum, efendi efendi gideceğim yerde bununla arkayı kaydırmalar, aradan kaçmalar, teker yapmalar... Kaldırımda yaya arkasından gitmek bile sıkıntı değil çünkü yavaş giderken de çok dengeli...

Ama alışmak lazım gidon dar, teker küçük, ilk gün tedirgin eder o kesin...
 
@Yusufclp Kafamdaki modelin aynakolu 53/39, rublesi de 11/32.Modeli gönlümüze göre seçtik ama tok satıcı Dahon bu modeli henüz Türkiye'ye göndermiş değil.İlgi ve alakanız için tekrardan teşekkürler.

@Ozan k. Bak bu mesaj da cesaret verici oldu:)

Bisikleti kullanırken asla çapraz vitese geçirmeyin şeklinde makale okumuştum bir yerde ama okuduğum makalede bunun açıklması yoktu.Nedir bu çapraz vitese düşürme konusu var mıdır bilen?Açıklayabilecek birisi vardır muhakkak?
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
Ayna kol büyük dişlide iken(az ama zor çevirip hızlı gittiğiniz dışlı) rublenin en büyük dişlisi (çok ama rahat çevirip az gittiğiniz dişli) kullanılmaz . Çünkü ayna kolun büyük dişlisi en dışarıda yani bisikletin merkezine en uzakta, rublenin en büyük dişlisi ise bisikletin merkezine en yakın konumdadır ve zincir birbirine en uzak dişliler arasında iyice esneyerek ezilip bükülerek döner ve hem dişlileri hem zinciri çabuk eskitirsiniz...
Cepten yazıyorum görsel koyamayacağım...
 
Siteye yeni koyulmuş bu model.Çok hoşuma gitti.Fiyatı da çok güzel:)

(link)

1 (1).png

@Ozan k. Anladım olayı.Çok sağol:)
 
@tugrulboraerkil bu model uzun zamandır var...:)

Ama Dahon Türkiye bunu da getirmez çok kıymetli çünkü bulunmaz hint kumaşlarındandır...
 
@tugrulboraerkil Aynakoldaki büyük dişli ile rubledeki en küçük ilk 3-4 diş ve Aynakoldaki küçük dişli ile rubledeki en büyük ilk 3-4 dişli kullanılmalıdır. Aksi halde zincire, dişlilere zarar vereceği gibi özellikle arka aktarıcı için büyük risk. Çünkü katlanırlarda kullanılan arka aktarıcı bacağı normal bisikletlerinkinden kısadır. Ve dolayısıyla kapasitesi de düşüktür. Aynakoldaki 53 diş ve rubledeki 32 dişe geçirdiğinizde arka aktarıcı çok fazla gerileceğinden zarar görmesi hatta kullanılamaz hale gelmesi olasıdır. Bu yüzden çapraz kullanılmaması özellikle belirtilmiş olabilir.

@Ozan k. görsellerle daha anlaşılır bir açıklama yapabilir. Elimde konuyla ilgili görsel mevcut değil ne yazık ki.
 
  • Beğen
Tepkiler: tugrulboraerkil
Ben de 16" Salcano'ya modifiye düşünüyorum. Bunu da forumdaki birden fazla katlanır konusunda dile getirdim, belki burada da yazmışımdır, mükerrer olabilir :)

Öncelikle ön aktarıcı takmak için gerekli parçayı aliexpress'den temin ettim. Şimdi aynakol 53-39-30 ve ruble 11-28 türü bir şey düşünüyorum. Ancak benim durumda arka aktarıcı uzun olma şansı sanırım hiç yok zira 16" çapta kurtarmıyor. Üçlü olmazsa kompakt 50-34 hiç değilse yapabilir miyim ona bakacağım. Tabii göbek konusu var, göbek de değişecek muhtemelen. Bakalım yap(tır)abilecek miyim...
 
@Kurtuluş E. Bu düşüncenizi başka bir konudan biliyorum. Konuya hakim nasıl yapılacağını anlatabilecek gerekli parça ya da ekipman önerebilecek arkadaşlar mutlaka vardır. Yaptığınızda bizlerle de paylaşmanızı isterim.
 
@Yusufclp Yusuf bey merhabe,bende Vybe ve D8 arasında kararsız kaldim. D8 in ayna kol dişlisi 52, rublesi 11-34 yoksa 11-32 midir? Yazılarınız ve deneyiminizden sizin bu oranları bilebileceginizi düşündüm.Bende Merida speeder 200 city bike var bunu satıp dahon geçmeyi düşünüyorum. Sizinkinin tam tersi yani. Eşimle ortak kullanmayı planlıyoruz. Belinde hafif bir kireçlenme olduğu için dik oturma pozisyonu ona daha iyi gelecektir.
Bir de landing gear denen aparat ( sanıyorum extra alınıyor) her iki modele de takılabiliyor mu? Cevaplarınız için teşekkürler. .
 
Geri