Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Aranızda şu ana kadar hiç katlanır bisikletini yıkayan, detaylı temizlik yapan (aynakol ve cassette temizliği, zincir temizliği vs) oldu mu?

Eğer bu şekilde bir temizlik yapan birisi varsa ve deneyimlerini burada paylaşırsa, benim gibi katlanır bisiklet almak isteyen insanların kafalarındaki soruları da yanıtlayarak çok yardımcı olur.

Benim kafamdaki sorular şunlar aslında:

1-) Katlanır bisikletin katlandığı yer su geçirdiği zaman paslanma yapar mı?

2-) Aynakol ve rubleleri de detaylı bir şekilde (köpükleme,yıkama,yağlama) yıkamak istersek lastikleri de çıkartmak zorunda mıyız?

3-) Eğer lastikleri çıkarırsak özellikle fren ayarlarına ve vites ayarlarına bir şey olur mu?

Bu 3 soruyu cevaplayacak kişiye şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum
 
Scudo
@tugrulboraerkil
Ben katlanırı kullandığım 1 yıl süre içinde her hafta süngerle de fırçayla da köpüklü yıkama yaptım. Sonrasında bezle kuruladım.

1- Katlama noktalarına su giriyor tabii ki ancak paslanma olmuyor. Kuruladıktan sonra hafif yağlı bezle gidondaki eklemin iç kısmındaki parçayı yağlamak iyi olur kanaatindeyim. Kadro ekleminin oynar kısımlarına gerektiğinde (gıcırtı vs yaparsa) hafifçe zincir yağı damlatmak gerekiyor.
2- Aynakol ve rubleleri de köpükledim ama tazyikli suyla kesinlikle durulamadım. Tazyiksiz akan suyla üstten durulanmalı. Kesinlikle göbeklere yandan su tutulmamalı. Sonrasında yine kuruduktan sonra yağlanmalı. Bunun için lastikleri çıkarmaya gerek yok. Sadece en son arka tekeri yıkamak gerekmekte. Zira rubleden akan yağlar jantı tekrar kirletebilmekte.
3- Tekerleri çıkarmak iyi ayarlanmış fren ve viteslerin ayarını bozmaz. Ben bozulduğunu görmedim.

Not 1- Eklemlerin yağlanması yada gıcırtı yaptığında giderilmesi ile ilgili detaylı bir anlatımım var katlanır bisikletler kategorisi konularında ama hangi konu hatırlamıyorum. Aldıktan sonra takıldığınız noktalarda bildiğim kadarıyla tekrar yardımcı olurum.

Not 2- Eklemlere sıkı streç sararak yıkamak cok mantıklı bir çözüm. Ben eklemleri temizleyip tekrar yağlamayla uğraşmayı sevdiğimden aklıma gelmemişti.

Not 3- Telefondan yazdığımdan yazıları kısa tuttum. İmla ve yazım hatalarının mazur görülmesini temenni ederim.
 
@kivilcimb Güzel bilgilendirme . Ama katlanır alıcam ben kafaya koydum . Visc d18 gelirse tabi -.-

Bu arada visc d18 ;sanırım japon versiyonu daha güzel gibi mat renk

11830249_10152609254802395_1068010849_n.jpg
 
@Cenko ahahhaha ooo cenko bey :D

(link)


ama bu sitede yardımcı olamam cenko bey benim borum bikeandoutdoor'da öter ;)
 
@Yusufclp

Sanırım artık bu sevdadan vazgeçmek durumundayım :( zira hiçbir bisikletçi bu işin detaylarına (doğal olarak) girmiyor. Bu tip işler yapma niyeti olan birinin bisiklete parça takma-sökme, ayar yapma vs. gibi işlerin iyi düzeyde elinden gelmesi ve artı gerekli alet edevatın olduğu atölyesi olması lazım. Ben bu tanıma maalesef uymadığım için hazır komponentli bir katlanıra geçmek dışında seçeneğim kalmıyor.

Zaten buradaki benzer gereksinimi olan arkadaşların da listesinde çok fazla opsiyon yok; dahon visc d18 ve tern'in sram'lı modelleri. Bakalım belki öyle yapar, Salcano'yu tekrardan bizim kıza veririm :)
 
@Kurtuluş E.
Bisikletçiler nedense bu tür modifikasyonlarla uğraşmak istemiyorlar. Bende de Vybe için aynakol ve ruble değişimi yapmak istemiştim. Çok ta müşteri memnuniyeti odaklı bir bisikletçi olmasına rağmen hiç oralı olmamıştı. Sizin gibi bende alet edevat eksikliğinden dolayı vazgeçtim. Sökme takma işini cok rahat yapabiliyor olsamda aletler için epey harcama yapmak gerekecekti.
 
Birkaç gün içinde inşallah Dahon d8 imi teslim alıyorum. Size sormak istedigim üzerinde gelen schwable lastikler zırhlı mıdır ? Eger degilse siz orijinal lastiklerinden memnun musunuz, zırhlı lastikle degiştirmeyi tavsiye eder misiniz ?
 
Benim mup8 üzerinde gelen schwalbe'min modeli yazmıyor, dahon'a özel üretim sanırım. Ama 4 ayda henüz lastik patlamadı.
 
Katlanır bisiklette şöyle bir olay var tern ve dahon. Ikisi birden birbirlerine rakip olup hatta sanki bir yarış varmış gibi gösterip diğer bütün rakiplerden dikkati üzerine çekiyor. Dahon yada tern herhangi birinden Karlı bir alım için iyice komponentleri anlamak lazım zira çok iyi bir komponentli modeli ucuza sanki süper komponenli görünen ama aslından kullanımı daha zor olana daha çok para ödeyebilirsiniz. Diğer markalar daha 2 senedir rahat bulunur ve satılır oldu. 2000 tl nin üzeri modeller Türkiye'de olmamasının sebebi markaların kendisi değil ithalatçılar. 2000 tl lik üründen 200 tl kar elde ediyorlar 1300-1500 tl lik üründen 150 tl kar ediyor. Yüksek fiyaskoyu satması daha zor bir dolayısı ile yüksek fiyatlı yeri 2-3 adet düşük fiyatlı spariş vermek daha kolay. Toplamda kara göre bağladığı para az oluyor.
Teknik konuda Sınırlar şu
1 vites 7-8 li seçenek ki çoğu kullanan 8 li diyor en azından İstanbul için
2 ayna kol 52-55 diş son sürat düz yol için gerekli.
3 tekerlek 1000- 1500 aralıklarına çok genel Kullanım tekerleği koyuyorlar. Yani kasaba yada kendi evinizin yolu toprak Taşlı Çakıllı olduğunda mutlaka deşltirmemeniz gereken lastikler ama İstanbul gibi şehirler %90 ı asfalt olan yerlerde %40 güç kaybı. Scwable citizen 1000-1500 aralığında geliyor ama kojak 2000 tl nin üzerinde Bütçede geliyor. 1 lastik 1 Claris vites 500-600 tl etmez. Claris vites tam bir aldatmaca çünkü sti kollara göre olan vitesi küçük bir parmak yada elcik çevirerek değiştirmek daha zor. Vites yayaları sert.
Sonuç tern link d8+ kojak dış lastik gayet verimli bir bisiklet.
Kojak dış lastiği ve iç lastiğini ancak yurt dışı siparişi ile alırsınız. Kojak lastiği üst modellere koyuyorlar çünkü üst modele daha iyi bir vites koyduk diye 7 li yol rublesi 11-25 koyuyorlar ama 8 li 11-32 çok daha iyi iş görür engebeli arazide. Pahalı modelleri biraz araştırınca zaten ortaya çıkan tablo müstakil evlerin çok olduğu muhitte yarım saatlik bisiklet turu. Orta fiyatlar Şehirde her türlü takılır icabında 50 km patlatırım. Giriş bütçeleri aldım kullandım pek anlamam ama mutluyum modelleri.

700-800 modellerini söylemedik. Binde bir çıkarır binerim 15 sene sonra toplamda 250 km yapmışken ama sağlam bisikletmiş oysaki aldığımda en ucuzu idi pahalıları aldatmacaymış dersiniz. Ama 800 tl lik bisikleti alıp ayda 150 200 km yapmak demek 1 senede bisikleti çöpe atar.
 
  • Beğen
Tepkiler: baykuş97
Arkadaşlar selamlar,

dün dahon mu d8'i aldım. 15 km kadar kullandım, son derece memnun oldum. umarım sonrasında da fikrim baki kalır. bolca okudum yazılanları forumda, herkese emekleri ve yardımcı halleri yüzünden çok çok teşekkürler.
sevgiler
 
  • Beğen
Tepkiler: baykuş97
@otskhan hayırlı olsun . Darısı benim başıma Visc d18 stoklara gelsede pedallasak artık :/
 
  • Beğen
Tepkiler: otskhan
@Cenko çok teşekkürler. ben de bir süre düşünmüştüm Visc d18'i sonradan stok sıkıntısı olunca beklemek istemedim. Umarım tez zamanda girer stoklara da erişirsin bisikletine sen de.
 
Bir türlü Visc D18 adlı modeli Türkiye' ye getirmeyen Dahon Türkiye firmasına gelsin bu aşağıdaki video.


 
Taminimce eylül oraları veya sonları gibi gelecek visc diye umuyorum. Muneccim olcaz yakındır.
 
@osman öksüz Kardesim bugun aldigim duyumlar da bu sekilde maalesef.Bir daha Dahon Turkiye mi?Tovbeler tovbesi.Adamlar bildigin tok satici.Devlet desen amazondan alisverise izin vermiyor.Kufur etmeyecegim, her neyse...
Dahon un bana gonderdigi mailleri buraya aktarmama az kaldi.Son bir mailime cevap bekliyorum.Tam komediler,kendileriyle celisiyorlar.Inan bana bisiklet bayileri, adamlarin kendi bisikletlerinin ulkeye giris tarihini,bu adamlardan daha iyi biliyorlar.

Bir firma dusunun ki, musteri hizmetleri iletisim numarasi yok.
Visc D18 eylule sarkarsa bekleyemem;baska da bisiklet almam cunku gozume kestirdigim tek model buydu.

Paraya kıyıp Tern Verge P20 alacağım sanırım.Dahon'un tripleri tam genç kız tripleri.

"Annem nikahtan önce göster ama elletme" dedi.

Tern Verge P20 aynakolu ve vites aksamı Visc D18' den çok daha iyiymiş.Visc D18 Shimano Tiagra kullanıyor 18 vites, Tern P20 Sram X7 kullanıyor 20 vites.

Terne Verge P20' nin bir avantajı da Schwalbe Kojak lastikler.

Cidden kararım değişmeye başladı
 
Yakında Dahon eşittir müşteri memnuniyetsizliği diye konu açacağım ya da daha doğrusu Dahon Türkiye...
 
@massaget Bugun de yanit gelmezse bana Dahondan,senin acacagin konuya Dahon un gonderdigi saka gibi mailleri ekleyecegim aksama
 
@tugrulboraerkil Ben daha önce de firmanın müşteri memnuniyetinden uzak olduğunu söylemiştim nasılsa alan alıyor mantığı var ve hiç bir şeyden haberleri yok. Benim de bir kaç sorunum vardı aylardır mail trafiğini buraya yazsam tam saçmalık doğru dürüst bir cevap yok tam bir oyalama. Telefon numarası konusunda ise Aslı bisikletin kendi sitesinde telefon numarası var ama orası da pek ilgili değil ben orayı da aramıştım...
 
@massaget Asli Bisiklet in bana soyledigi Visc D18 in eylul sonuna kadar ulkeye girisinin cok zor oldugu seklindeydi.Daha dun konustum.Dahon un bana soyledigi de bu modelin Agustos ayinin ilk haftasindan itibaren tum bisikletcilerde satista olacagi seklindeydi.Gorecegiz bakalim kim hakli cikacak kardesim
 
Geri