Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tecrübeleri

Selamlar... KRON FD 500 kullanıcısıyım. Bisikletimin bir çok parçasını kendim değiştirdim. 7 rubleyi yine 7'li olan SHIMANO MEGARANGE ile değiştirdim. Büyük bir ihtimalle uyum sorunu olmaz ama ( gergi vidası ile gerekli ayarları yaparsanız) az da nacizane önerebileceğim bir tavsiye olabilir. Değişen ruble ve diğer parçaları da yakında sayfaya atabilirim
 
Scudo
Merhaba katlanır bisiklet sevdalıları :)

2017 yılında tanıştığım katlanır bisiklet ile elde ettiğim deneyimleri , tecrübeleri sizlerle bir yazı dizisiyle paylaşmak istedim ,

Umarım yeni katlanır bisiklet alacak arkadaşlara ve mevcut kullanıp bazı durumlarda kararsız kalan arkadaşlara faydam dokunur , keyifli okumalar :) ;

İş için geldiğim İstanbul'da katlanır bisikleti , öncelikle şehrin tarihi - turistik yerlerini gezmek , gerek toplu taşımaya entegre olması ve gözüme hoş gelmesi sebebiyle kompakt yapısından dolayı tercih ettim ,

Bisiklet konusunda az bilgiye sahip olduğum için ufak bir fiyat araştırması ile ilk olarak Decathlon mağazasından Btwin Hoptown 320 modelini aldım , ne yalan söyleyeyim bisiklete çok para verilmez alt tarafı iki teker kafasındaydım tecrübesiz olduğum için ,bu modeli yanında aksesuarlar da alarak kullanmaya başladım ,

Teknik parametrelere dikkat ederek , detaylı araştırarak bu modeli almadığım için kısa mesafelerde ve yokuşlarda oldukça yorulduğumu hissettim çünkü bisiklet çelik kadro ve 14 kg civarı bir ağırlığa sahip ve 6 vites idi , resimde de görüldüğü gibi bisikletforumdan tanıştığım değerli Selamsız Bando grubu ile beraber turlamaya başlamıştık , hatta kalp haftası bisiklet turuna dahi katılıp 15 Temmuz Şehitler Köprüsünü bile bu bisiklet ile geçmiştim ,
güzel bir deneyimdi :)


btwin.jpg

Kısa süreli kullanımdan sonra Btwin 320 yi satarak yokuşlarda beni daha rahat ettireceğini düşündüğüm Carraro nun Flexi 121 modeline geçtim , fakat yine de ağır bir katlanır bisiklet tercih etmiştim , fiyat konusu yine önemliydi benim için ama önceliğim yokuşlardı :) ,

Flexi 121 modeline geçince daha kaliteli bir bisiklete geçtiğimi farketmiştim , evet yokuşlarda olağanüstü bir perfonmans alıyordum , melzeme kalitesi Btwine göre daha öndeydi fakat sürekli bozulan vites ayarı ve katladıktan sonra (Tern modellerinde olduğu gibi seleden tutup sürüklemek) zor olduğu için , ön dişlisininde küçük olması sebebiyle hızlı gidemediğimi fark ederek , açılan kondisyonuma bu bisikletin artık cevap vermediğini düşündüm ve 2 ay sonra sattım ,

Bu sefer sevgili dostum Bahadır'ın da tavsiyelerini dinleyerek daha yüksek bir bütçe ile seri , perfonmans sürüşlerine cevap verebilecek , toplu taşımada özellikle metrobüste katlaması-açması sıkıntı olmayan , katlandığında selesinden tutup sürüklenerek götürülebilen bir model arayışına girmiştim ve Bostancı Atek Bisiklet'ten çok sevdiğim Üzeyir Abi den Tern verge N8 modelini aldım ,



verge n8 köprü.jpg

b2.jpgbahadrt.jpgflexixx.jpg

Tern Verge N8 modeli kendi segmentindeki en iyi bisikletlerden biriydi : oldukça akıcı göbekleri ile , 12 kg lik bir ağırlığı çamurlukları sökerek , lastik tercihinide Schwalbe Durano 2x1.10 luk lastiklerden yana kullanarak Avcılar - Sirkeci -Sarıyer sahil hattını yaklaşık 2 yıl boyunca kat ettik grup sürüşleri ile , perfonmans konusunda bir sıkıntı yaşatmadı , Claris vites grubu oldukça başarılıydı ,

Daha sonralar araya evlilik girdi , yeni bir ilçe yeni bir düzen derken bir yıl süre ile pek bisiklet kullanamamıştım , halbuki İstanbul Boğaz bölgesine daha yakın bir konuma taşınmıştım ,

Bisikleti artık kullanmadığım için satmıştım , eskisi kadar hevesim yoktu ,

Belli bir süre sonra tekrar katlanır bisiklet hevesim canlanınca farklı modeller deneyimlemek açısından resimlerde göreceğiniz üzere Andross gidon teknolojisine sahip Tern in Link D8 modeliyle tanıştım , bu modelde kadronun rengi beni cezbetmişti açıkçası ve gidon yapısının yönlendirilebilir olması çok avantaj sağlıyordu , belli bir süre sonra bu modele Schwalbe Kojak lastik tercihini yaparak ve çamurluklarını sökerek , seleyide hafifleterek perfonmans sürüşleri için daha elverişli hale getirmeye çalıştım ,

tern liink d8.jpg

Belli bir süre sonra Carraro nun çok merak ettiğim Flexi 109 modelini deneyimlemek istedim , çünkü Flexi 109 modeli Sora vites grubuna sahip , üstünde Kojak lastikleri ve akıcı Shimano göbekleri ile seri bir model olarak üretilmişti ,

Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi sıfıra yakın kondisyonda aldığım Flexi 109 modelini daha da hafifletme amacıyla AliExpress sitesinden Litepro markasının pedallarını sele borusunu , ön aynakolu takımını aldım , arka ruble 11-28 dişli idi , 11-36 ile değiştirerek yokuşlarda daha rahat kullanım sağladım ,


flexi 109.png


Carraro Flexi 109 u belli bir süre perfonmans ile kullandım , ayrıca kullandığımda Tern markasına göre eksilerini belirledim , bunlar ;

katladıktan sonra Tern kadar rijitliğe sahip olmaması , gidonun esnek olması , bisikletin katlama mekanizmalarının açıkçası çok güven vermemesi , sebebiyle tekrardan Tern markasına dönme kararı aldım ve özenle topladığım Flexi 109 modelimi sattım ,

Bu arada çok kısa süreli bir Dahon Mu d10 Modelini deneyimleme şansım oldu , uygun fiyata bulduğum bu modeli aldığım gibi kullanıp satmam bir oldu çünkü katlarken gidonun ortaya girmesi , ayarlanması vs Tern gibi kompakt değildi ,ayrıca ön gidonları Dahonların Terne göre oldukça fazla esniyor , Tern modellerinin rijitliğini Dahonda bulamamıştım , o yüzden bu modeli perfonmans tipne dönüştürmeden elimden çıkardım ,

dahon mu d 10.jpg


2021 yazında yeni oyuncağımız Tern in Verge D9 modeli olmuştu ;


verge d9 boğaz.jpgverge d9.jpg


Tern Verge D9 modelinin lastik boyutu standart 20'' lere göre biraz daha büyüktü , üzerindeki lastikleri Schwalbe Durano 20x1.10 perfonmans lastikleriyle değiştirdim ,

Oldukça kaliteli Tern marka selesi , 11-36 arka rublesiyle , andross gidonu ile şehiriçi kullanıma müsait en iyi bisikletlerden biriydi bana göre , şehiriçinde oldukça seri sürüşler yapılan , katlandığında çok rahat bir şekilde sürülmesi , sürerken esnememesi sebebiyle 1 yıla yakın bu modeli kullandım ,

Daha sonra çok iyi bir fiyat teklif edilince 2. el olarak bisikleti sattım , piyasada zor bulunan bir modeldi ..

Katlanır bisiklet arayışı sırasında karşıma yine ekonomik olarak bütçemi zorlamayan aşağıdaki Tern Verge P9 modelinden yana kullandım ,


P9.jpg

Tern Verge P9 modeli Verge serisinin üst düzey modellerinden biri , Sora arka aktarıcı , Avid fren kolları hafif kadrosu , kaliteli donanımları ile oldukça güzel bir bisiklet , geliştirilip perfonmans odaklı iyileştirmeler yapılabilir, ilerleyen günlerde bu modelle ilgili geliştirmeler yaparsam sizlerle paylaşırım ,

Sonuç itibariyle katlanır bisiklet ile İstanbul da emin olun çok güzel zamanlar geçirebilirsiniz , güzel dostluklar arkadaşlıklar kurmanıza bisiklet sporu vesile olabilir,

Burada tercih yaparken en önemlisi tabiki bütçe dahilinde ne istediğinizi , ihtiyacınızı göz önüne koyarak bir model tercih etmeniz, neticede hepsi iki teker 3 bin tl lik bisiklette iş görür 50 bin tl lik Brompton'da iş görür ,

Fakat sürekli olarak kullanacaksanız eğer dediğim gibi kullanım alanlarınıza göre doğru modeli bulabilmek sizin için daha mantıklı olacaktır , aksi halde sahibinden.com da 2 binin üzerine çıkan katlanır bisiklet ilanı görüyoruz , bir çoğu benim ilk zamanlarımda olduğu gibi deneyimsizlikten yanlış bir modeli tercih edilmesidir diye düşünüyorum ,

toplu taşımada katlama sürükleme kolaylığı özellikle bayan kullanıcılar için çok önemli ,

ben hazır bir model almak yerine uygun model alıp bütçem dahilinde geliştirme yoluna gidiyorum son modellerimde,

belkide P9 dan sonra artık bir Brompton deneyimleyerek Nirvanaya ulaşmak isterim :)

Sormak istediğiniz sorular var ise yorumlarda yazabilirsiniz , keyifli pedallar herkese ..

t9.jpg
 
Son düzenleme:
Verge serilerini kiyaslarsaniz ne gibi farklılıklar var?
 
Verge serilerini kiyaslarsaniz ne gibi farklılıklar var?
Merhaba , Verge serisinde segment n8-d9-p9-p20 diye gelişiyor , arkadaşımda vardı biraz deneyimleme şansım olmuştu P20 yi , malzeme kalitesi P9 ile aynı üst seviyede , 20 vites , n8 e göre sanırım maşa n8 de çelik , p serisinde aluminyum 7000 serisi , oldukça iyi sora eet var , aynakol fsa markası , avid fren kullanlıyor , n8 de ise aynakol takımı fren vs ternin kendi ekipmanı , ağırlık olarak P serisi 1 kg ye yakın daha hafiftir , siyah kısımları Piano black gibi p serisinde n8 de mat siyah , d9 ise daha büyük tekerlere sahip , disk fren opsiyonu var , 13 kg ye yakındır ağırlığı kasa daha büyük çünkü ama kullanım açısından daha konforlu , şuan P9 deneyimleyeceğim daha yeni aldım sayılır ekstrası dinamolu ön arka ışık setine sahip , andross gidonlu , n8 düz gidonlu , ama n8 i 3 yıl kullandım sanırım oldukça akıcı bir model , perfonmans için bu 4 modelden birini bütçeniz dahilinde gözünüz kapalı seçebilirsiniz
 
Merhaba , Verge serisinde segment n8-d9-p9-p20 diye gelişiyor , arkadaşımda vardı biraz deneyimleme şansım olmuştu P20 yi , malzeme kalitesi P9 ile aynı üst seviyede , 20 vites , n8 e göre sanırım maşa n8 de çelik , p serisinde aluminyum 7000 serisi , oldukça iyi sora eet var , aynakol fsa markası , avid fren kullanlıyor , n8 de ise aynakol takımı fren vs ternin kendi ekipmanı , ağırlık olarak P serisi 1 kg ye yakın daha hafiftir , siyah kısımları Piano black gibi p serisinde n8 de mat siyah , d9 ise daha büyük tekerlere sahip , disk fren opsiyonu var , 13 kg ye yakındır ağırlığı kasa daha büyük çünkü ama kullanım açısından daha konforlu , şuan P9 deneyimleyeceğim daha yeni aldım sayılır ekstrası dinamolu ön arka ışık setine sahip , andross gidonlu , n8 düz gidonlu , ama n8 i 3 yıl kullandım sanırım oldukça akıcı bir model , perfonmans için bu 4 modelden birini bütçeniz dahilinde gözünüz kapalı seçebilirsiniz
Ben geçen yıl aldığım link d8 var. Nette n8 var uygun fiyatta. yalnız hep mavi beyaz renk görüyorum. Sanırım model olarak biraz eskiler.
 
Ben geçen yıl aldığım link d8 var. Nette n8 var uygun fiyatta. yalnız hep mavi beyaz renk görüyorum. Sanırım model olarak biraz eskiler.
Merhaba n8 yurtdışında hala satılıyor , Türkiye satışları azaldı , verge serisinden sanırım şuan d9 satılıyor sadece , kur artışından dolayı olabilir 👍🏼 Link D8 de oldukça iyi bir model günlük kullanım -tur için , Türkiye'de satılan n8 ler hep beyaz renkti bildiğim kadarıyla , p9 ların siyah rengide mevcut
 
Arkadaşlar katlanır bisiklet olarak peugeout f13 sahibiyim. Lastik üzerinde max 43 psi yazıyor lastikçinin verdiği basıncı ölçtüğünde 21 psi olarak ölçüyorum. Bunun doğru basıncı ne olmalı yaz ayı için. Lastik Wanda P1145 20X1.75. Düz yolda kullanıyorum
 
Arkadaşlar katlanır bisiklet olarak peugeout f13 sahibiyim. Lastik üzerinde max 43 psi yazıyor lastikçinin verdiği basıncı ölçtüğünde 21 psi olarak ölçüyorum. Bunun doğru basıncı ne olmalı yaz ayı için. Lastik Wanda P1145 20X1.75. Düz yolda kullanıyorum
Max basıncı geçmeyin Min altına inmeyin. Max 43 yazıyorsa mesela min de yazıyor olmalı. 40 psi iyidir. Bende de Max 45 yaşıyor 40 basıyorum.
 
Max basıncı geçmeyin Min altına inmeyin. Max 43 yazıyorsa mesela min de yazıyor olmalı. 40 psi iyidir. Bende de Max 45 yaşıyor 40 basıyorum.
Teşekkür ederim cevabınız için min psi yazmıyor lastik üzerinde.
 
Bir katlanırı kendi haline, diğerini baya bi yükselterek aktif kullanan biri olarak ben de naçizane tecrübelerimi paylaşayım.

Evvela katlanır konusunda genel kanaat doğru, maddi olarak sorun yoksa brompton, sonra tern-dahon, carraro diye gidiyor. Gerisi fiyata göre kaliteyi zaten az çok anlıyorsunuz, gerek katlama mekanizması gerek bir süre sonra bisikletin şirazesinin kayması... hem ben hem de yakın çevremin katlanırlarında genel gördüklerim bu şekilde.

1- Genelin üzerinde gelen 1.75 lastikler full şehir içi kullanım için hantal, 1.50 schwalbe gayet iyi, ama araziniz varsa bir miktar, keşke 2 olsa diyorsunuz. Bu yüzden yakında bir takım 20x1.10 şehir içi, bir takım 20x2.00 da biraz daha doğaya köye bayıra kullanmak için almayı düşünüyorum.

2- frenlerin neredeyse tamamı noname, bence her katlanır daha iyi bir fren setine ihtiyaç duyuyor. V ise yükseltin, disk ise mekanik diskte ısrarcı olmayın, hidrolik disk candır, onu da hemen yükseltin :)

3- ruble aktarıcı konusu bence çok önemli, 21 vites diye direk alan arkadaşlar genelde pişman, önemli olan kaç vites olduğu değil, dişli oranları. Aynakol genelde 52, bence buraya çok dokunmak gerekmiyor bir katlanır için ama pedalları kötü, ağır. Güzel bir pedal çok fark ettiriyor. Arkaya gelince, arkadaşlar ben düz yolda fıtı fıtı takılırım derseniz standart 12-32 çoğu bisiklette, iş görür ama bu shimano'nun yeni 11-40 ruble acera aktarıcı seti çok iyi olmuş, bence onu da yükseltin.

4- sele, evet arkadaşlar çoğu katlanırın selesi kötü, bence seleyi de değişin.

5- katlama, evet bazı katlanırların katlanma sorunu var arkadaşlar. Elcik değişirsin katlanmaz, gidonu az aşağıda bırakırsın katlanmaz vs. O nedenle yeni bir katlanır alırken ilk önceliğim gidonun arada kalması değil, dışa katlanması olacak.

Bunlar aklıma ilk gelen 5 madde. Genelinde alın yükseltin dedim ama bütçe varsa üst düzey bir bisiklet alın Folding Man hocamın yaptığı gibi, ama çok yüksekten giremeyecekseniz yahut hali hazırda zaten bir katlanırınız varsa genel durum bu.
Bu arada @Folding Man hocam, elinize sağlık, bir tern kullanıcısı olarak tebrik ediyor, yeni yükseltmelerinizi destekliyorum :)
 
Bir katlanırı kendi haline, diğerini baya bi yükselterek aktif kullanan biri olarak ben de naçizane tecrübelerimi paylaşayım.

Evvela katlanır konusunda genel kanaat doğru, maddi olarak sorun yoksa brompton, sonra tern-dahon, carraro diye gidiyor. Gerisi fiyata göre kaliteyi zaten az çok anlıyorsunuz, gerek katlama mekanizması gerek bir süre sonra bisikletin şirazesinin kayması... hem ben hem de yakın çevremin katlanırlarında genel gördüklerim bu şekilde.

1- Genelin üzerinde gelen 1.75 lastikler full şehir içi kullanım için hantal, 1.50 schwalbe gayet iyi, ama araziniz varsa bir miktar, keşke 2 olsa diyorsunuz. Bu yüzden yakında bir takım 20x1.10 şehir içi, bir takım 20x2.00 da biraz daha doğaya köye bayıra kullanmak için almayı düşünüyorum.

2- frenlerin neredeyse tamamı noname, bence her katlanır daha iyi bir fren setine ihtiyaç duyuyor. V ise yükseltin, disk ise mekanik diskte ısrarcı olmayın, hidrolik disk candır, onu da hemen yükseltin :)

3- ruble aktarıcı konusu bence çok önemli, 21 vites diye direk alan arkadaşlar genelde pişman, önemli olan kaç vites olduğu değil, dişli oranları. Aynakol genelde 52, bence buraya çok dokunmak gerekmiyor bir katlanır için ama pedalları kötü, ağır. Güzel bir pedal çok fark ettiriyor. Arkaya gelince, arkadaşlar ben düz yolda fıtı fıtı takılırım derseniz standart 12-32 çoğu bisiklette, iş görür ama bu shimano'nun yeni 11-40 ruble acera aktarıcı seti çok iyi olmuş, bence onu da yükseltin.

4- sele, evet arkadaşlar çoğu katlanırın selesi kötü, bence seleyi de değişin.

5- katlama, evet bazı katlanırların katlanma sorunu var arkadaşlar. Elcik değişirsin katlanmaz, gidonu az aşağıda bırakırsın katlanmaz vs. O nedenle yeni bir katlanır alırken ilk önceliğim gidonun arada kalması değil, dışa katlanması olacak.

Bunlar aklıma ilk gelen 5 madde. Genelinde alın yükseltin dedim ama bütçe varsa üst düzey bir bisiklet alın Folding Man hocamın yaptığı gibi, ama çok yüksekten giremeyecekseniz yahut hali hazırda zaten bir katlanırınız varsa genel durum bu.
Bu arada @Folding Man hocam, elinize sağlık, bir tern kullanıcısı olarak tebrik ediyor, yeni yükseltmelerinizi destekliyorum :)
Çok teşekkür ederim , sizin yorumlarınızda değer kattı sayfaya , katlanır bisiklet alırken teknik parametrelerin aslında ne kadar önemli olduğu sonradan ortaya çıkıyor 👍🏼
 
  • Beğen
Tepkiler: Mazm
Güzel günlerde kullanın hocam.

Şu yönü şöyle iyi bu yönü böyle sıkıntılı gibi bir tecrübe aktarımına ivedi ihtiyaç var. Sorsan herkes brompton diyor ama niyesini sorunca web sitesinden şablon cümleler. Tecrübeden faydalanalım istiyorum :)
Aklımda hocam 1 ay kullanayım gereken ayrıntıları aktarıcam ,
 
  • Beğen
Tepkiler: Mazm ve TalhaB.
20230715_090737.jpg
20230715_094653.jpgBugün 28 km lik bir sabah turu yaptık , ilk izlenim Brompton'da şöyle ;

44 ön aynakol 6 vitesli model için akıcılık gayet başarılı , sanırım dişli oranları 11-36 lık rubleyle aynı orana geliyor , dolayısıyla yokuş perfonmansıda çok iyi , pedal kesinlikle boşa dönmüyor ,

Arkadaşımda Novatech göbekli Tern Verge P9 ile eşlik etti tura , bende yıllardır Tern modelleri deneyimlemiş biri olarak 2 bisiklet arasında kıyaslama anlamında perfonmanslar teker çap farklılığına rağmen aynı gibi geldi ,

Bisiklette esneme çok az hatta yok Ternde olduğu gibi, (arka süspansiyonu çok iyi bu arada ) bu esneme olayı katlanır bisikletlerde çok önemli bir nokta ,

Günlük keyif turları için sürüş şekli ve perfonmansı çok keyif verecektir ,

Katlandıktan sonraki az yer kaplayışı ve tek elde rahatça 50 metre vs mesafede taşınabilirliği , araç bagajına sığması çok çok güzel ,

Yakın zamanda çamurlukları çıkarırım , ön bagaj bağlama aparatınıda çıkardım , kullanamadığım parçaları gereksiz ağırlık olarak gördüğüm için genelde sökerim ,

İlk deneyim oldukça memnun kaldım ,
 
Hayırlı olsun @Folding Man sarı sayfadan aldın sanırım. Favori listemde olan satılmış brompton'a benziyor 😀
 
  • Beğen
Tepkiler: Folding Man
merhaba,
oğlum(14 yaşında )
ve kendim için şehir içi kullanım için katlanır bisiklet almak istiyorum.
Standartta rahat kullabileceğimiz bir bisiklet olabir,tavsiyeniz ne olur
 
merhaba,
oğlum(14 yaşında )
ve kendim için şehir içi kullanım için katlanır bisiklet almak istiyorum.
Standartta rahat kullabileceğimiz bir bisiklet olabir,tavsiyeniz ne olur
Merhaba , toplu ulaşım kullanacaksanız eğer Tern in Link d8 modelini öneririm , 8 vites ve katladıktan sonra taşımadan selesinden sürüp götürebilirsiniz,
 
Merhabalar. Buradan edindigim bilgilerden de yararlanarak yakin zamanda Carraro 121 D katlanir aldim. Eger dusunen, arastiran varsa bisikletten gayet memnunum. Bir de uzun turlara gittigim gravelim var, gravel ile hic basima gelmeyen lastik patlama olayi bu bisiklette iki haftada üç kez basima geldi. Muhtemelen sehir icinde çer cöplü yollarda kullanmaktandir ama biraz bezdim anlayacaginiz. Zirhli lastige gecmeyi dusundum ancak agirligi cok artirir mi, ya da hangisini almaliyim gibi sorularim var. Tecrubelerinizi aktarirsaniz cok sevinirim.
 
Geri