Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisikletle sağanak yağmurda sürüş!

Serdar Kaptı

Aktif Üye
Kayıt
5 Mayıs 2014
Mesaj
142
Tepki
68
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Dahon
Katlanır bisikletle sağanak yağmur altında yapılan sürüş, ne gibi sorunlar çıkartabilir? Fazla eklemli olması ne gibi sonuçlar doğurur?
 
Scudo
En basiti fren mesafesinin artmasına bağlı olarak frenlere daha fazla basarak kontrol kaybı
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
sağanak yağış altında katlanır bisiklet sürmek bir zorunluluktan mı yoksa fantezi olsun diye mi?
eklem yerleri sürüşten sonra ıslaklığı alınıp temizlenirse sorun çıkarmaz
ancak göbeklere su kaçarsa bir zaman sonra sorunlar oluşabilir.
 
@emre önen

Biraz zorunluluk, birazda bisikletin böyle bir hava koşulunda bize ne gibi eksi sonuçlar çıkartabileceğini öğrenmek istedim. Kafama takılan en önemli soru, katlanma noktaları öyle yada böyle suya nekadar hassastır acaba? Elbette ilk düşünüldüğünde suyun burada negatif sonuçlar çıkartabileceği yani böyle bir ihtimalin olduğu kesin. Ama bisikletler bu negatif sonuçları en aza çekebilecek özelliğe sahip mi? Mesala ben D8 kullanıyorum. Orta katlanma mekanizmasının üstü kapalı gibi. Kısacası bu bisikletlerle yağmurda sörüş yapılmalı mı yoksa hiç riske girmemeli mi?
 
bisikletinizin gövdesi alüminyum ise korozyon ile ilgili herhangi bir sıkıntı olmaz ancak katlama mekanizmasında kullanılan pimler muhtemelen çelik menşeili malzemelerden imal edilmiştir. bu kısımlar eğer paslanmaz çelikten imal edilmişlerse onlarında paslanma gibi bir problemi olmayacaktır.
bu kısımların paslanmaz çelikten imal edilip edilmediklerini anlamanın en kolay yolu üzerlerine mıknatıs tutmaktır mıknatıs çekiyorsa malzeme yüksek ihtimalle paslanır.
bir diğer koruma yöntemi katlanan kısımlara paket lastikleri yada eski iç lastiklerden ince kesilmiş lastikler daha sağlam olacaktır bunun gibi malzemeler kullanarak katlanan bölgelerde sızdırmazlığı sağlamak amacıyla naylon poşet sararak yola çıkmak oldukça etkili bir yöntem olabilir.
göbekler konusunda yapacak bir şey olmadığını belirtmek isterim şahsen ben yağmurlu havalarda bisiklete binmiyorum sırf hareketli parçalara zarar gelmemesi açısından ancak turlara çıkan arkadaşların yapacakları bir şey yok her halükarda göbeklerin su ile teması kaçınılmaz olacaktır.
bununda çaresi belirli aralıklarla göbeklere bakım yapmaktır
orta yatakta ve tekerlek göbeklerinde kaset göbek ve rulmanlı sistemler kullanılmış ise bu göbeklerin su geçirme ihtimali daha düşük çünkü rulmanları su geçirmez kılıflarla bir nebze koruma altına alınmış oluyor. ancak klasik bilyeli göbekleri bu konuda hiç şansı yok maalesef.
 
@emre önen

Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Tam bu konuyu açmışken eve geldiğimde yaklaşık 3 hafta önce ebay den sipariş ettiğm su geçirmez taşıma çantamın geldiğini gördüm. :) Çok zor bir durumla karşılaştığımda (sağnak yağmur) sanırım bisikleti koruycaktır.
 
Ben 28.09.2015 Sali aksami,saat 21:00 de Istanbul daki cilgin saganakta 2.5 km surdum.Gelismeleri yazarim buradan cunku su anda gozlem yapiyorum.
 
@massaget
Istanbul daki Saganakta diye bir baslik acmistim dun eve gelince...Oraya bir bakmani tavsiye ederim;)
 
Sağanakta yapılması gereken aslında kenara cekip dinmesini beklemek.En fazla 3-5 dakika sürüyor.Daha sonrasındaki yagıs alt üst yagmurlukla hiç etkilemiyor.Hem otomobil sürücülerinin görüş mesafesi,kalitesi artmış oluyor saganak sonrası.Cekin kenara deli gibi yagan yagmurun tadını cıkarın.
 
Katlanır bisikletimle keyfi olarak ıslak zeminde ve karlı zeminde sürüşler yaptım. Şunu açıkça söyleyebilirim ki bisikletin su sebebiyle zara görmesini bir kenara bırakın, kendinize ve başkalarının can ve mal zararına uğramasını istenmiyorsanız kesinlikle çok çok zorda kalmadıkça denemeyin. Bisikletlerinizle (Tern veya Dahon için bilgi veriyorum) gelen orjinal lastikler veya benim gibi sonradan aldığınız Shwalbe Marathon lastikler ıslak zeminde yol tutuşu çok ama çok düşük. Hafif dönüşleri farzedin ki 9 ile 15 km arası hızla yapıyorsunuz bisikletiniz altınızdan kayıp gidiyor yani bu verdiğim hız değeri tamamen varsayım daha düşük hızlarda da bu oluyor fren mevzusunda ise ön ayrı kayıp gidiyor, arka ayrı kayıp gidiyor. Ya ciddi anlamda kaymayan bir lastik edinin ki böyle bir lastik varsa lütfen beni de bilgilendirin veya ciddi sorunlar yaşamak istemiyorsanız ıslak zeminde katlanır bisiklet kullanımını bir kenara bırakın. Tabii ki bu bahsettiğim husus sadece katlanır bisiklete has bir durum değildir. İlla ki her türlü bisiklette bu sorunlar yaşanabilir. Fakat diğer bisikletler de lastik konusunda ki seçim katlanır bisikletlere göre ülkemizde daha geniş bir yelpazeye sahiptir. Bu sebeple katlanır dışındaki bisiklet kullananlar ıslak zeminde bisiklet kullanımında daha konforlular diyebilirim.
 
@Emrah Catak Allah Allah benim marathon'lar okunmuş üflenmiş galiba çünkü gayet güzel tutuyorlar, iki gündür yoğun yağmurda e-5 , yan yol, ara sokak cadde vs sürüyorum hiç kaymadım, açıkçası yavaş da sürmüyorum ortalamam 22-24 km
 
Yıllar evvel kullandığım katlamalı bisikleti yaz-kış bahçede bırakırdım. o yıllarda hareketlilik var ya, çeşme bulduğumuzda bisikleti öylesine atardık. o demir-çelik bisiklet bile bir defa mırın kırın etmedi. en son yere savurduğum da ön çatalın dibinden kaynak koptu. Şimdi sen hesabını yap senin bisiklete bir şey olur mu yağmurdan? ( dile kolay 4 yıl tüm hırpalamalarıma dayandı )
 
@Ozan k. Dostum benim ev Uğurmumcu' da iş yerim ise Kızıltoprak'ta. Uğurmumcu'dan çıkıp Esenkent metroya gitmeye veya Kadıköy metro'dan çıkıp Kızıltoprak'a gitmeye çekiniyorum. Aynı mahallede oturduğum bir arkadaşım daha var iş yerimizde birbirine yakın ona da 2014'de Dahon C7 Vybe aldık kendisi de çok düşük hızda kayıp kaza atlatmış şu anda ıslak zeminde asla kullanmıyor. İş yerimde bir arkadaşımda ECO C7 vardı bir kaç ay önce sattı. Kendisi Beykoz'da oturuyor ve aynı sorunu oda yaşadı. Muhitlerimiz yakın ise bir gün beraber turlarız sorun bizim lastiklerde miydi anlarız. Ama ben yaklaşık 4000 km'dir kullanıyorum bu sorun çok ciddi halde can sıkıcı. Benim dışımdaki kişilerin de bunu yaşaması rastlantı olamaz herhalde.
 
Pas vs. suya, neme günlerce haftalarca maruz kalırsa olur. Yol güvenliğinizde sorun yoksa bence hiç kafaya takmayın, sürün gitsin. Bardaktan boşanırcasına bir yağmurda saatlerce sürseniz bile (ki o kadar sürmeyeceğinizi varsayıyorum) dönüşte katlanan kısımları kuru bir bezle birkaç kere güzelce sildiniz mi sorun kalmaz. Şayet bu yönde bir çekinceniz varsa o kısımlara önceden bir miktar gres sürerseniz su tutması daha da azalır.
 
Ben işe gidip gelirken yağmur varsa özellikle katlanır bisikletimi kullanıyorum.. Çünkü çamurluğu var.. Düzenli bakımını yapıyorsanız bi sıkıntı olacağını düşünmüyorum.. Ama kaygan zeminde sürüş konusunda pek güvenli sayılmaz..
Ben yağmurda panço kullanıyorum.. Gidonun üzerindende geçiriyorum pançoyu.. Bisiklette korunmuş oluyor..
 
Bugün, o çılgın sağanak yağmurdan sonra yaptığım kurulama ve temizlik üzerine, ilk sürüşümü 1 saat önce yaptım.Zincirden gelen ses yok, zincir yağı hala kullanılabilir oranda mevcut, bisikletin hiç bir aksamından ses gelmiyor çok şükür.Bence bisiklet, ne kadar yağmur suyu yerse yesin, önemli olan bisikleti güzelce kurulayabilmek.
@Kurtuluş E.
Ben bir dahaki sefere sağanak yağmur sürüşümde, katlanır yerlere strech film sarmayı düşünüyorum:)Strech leyip çıkmayı düşünüyorum herhangi bir yağmurlu durumda.Kafam rahat eder en azından.Katlanır mekanizmaya su kaçtı mı, kaçmadı mı gibisinden kuruntulara hiç girmem diye düşünüyorum.Yarın ilk işim bir rulo strech film almak olacak ve hep sırt çantamda taşıyacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: massaget
@Emrah Catak Ben De acıbademde aşağı taraflardayım, iki kıştır sürüyorum , örnek mahallesine gidip geliyorum, veya modadan sahile gidiyorum Maltepe kartal yapıp geliyorum.
bu sorunu yaşamadığım için başkalarının da yaşamadığını düşündüm ama belki de eskiden ralli, ileri sürücülük teknikleri vs eğitimleri aldığımdan fren, viraj çizgisi, ağırlık transferi, kontra tekniği gibi şeyleri kolayca uyguluyorumdur.

Bence 23'lük yaz lastikli bir yol bisikleti yağışlı havada daha az yol tutar. 1.75'lik kanallı marathonlar makul şekilde yol tutuyor...
 
@Ozan k. Lastik basınçlarınız ne durumda? Ben genelde max seviyeden -5 düşük vuruyorum. Yani sürtünme az olsun diye yüksek basınçla kullanmaktayım. Lastiklerin kaymasının bir sebebi de belki budur diye düşünüyorum. Fakat diğer arkadaşlar benim gibi yüksek basınçta da kullanmıyor yinede onlarda da durum aynı çok garip bir durum.
 
Geri