Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kendimce tünel geçişi kamu spotu çektim :)

Scudo
Günaydın. Tam olarak nerede bu Tünel. Çok güzel bir uygulama olmuş ama İstanbul ve civarında tünellerde böyle bir şey oysa güzel olurmuş.
Günaydın bisiklet severler..
 
Güzel bir video olmuş. Elinize sağlık.

Lakin, otoyolda giderken sol bariyer içinde ileride çalışma var/ şerit daralması var işaretini bile fark edemeyen insanlardan bahsediyoruz. Adamlar bariyerler şeridi daraltmaya başlayınca sağdakinin üzerine yığılıyorlar.

Sağdaki tabelaya bakıp, flaşör yanıyorsa tünel içerisinde bisikletli var yazısını okumak, malesef trafikteki insanların çoğunun kapasitesinin yetmeyeceği bir şey.

Diyeceğim o ki, siz siz olun, tünele girdim butona bastım artık rahatım demeyin. Ben ülkemizdeki şoförlerin çoğuna (%90'ına) bu anlamda güvenmiyorum. Çünkü beyinleri ile kullanıyorlar arabaları.

Her türlü hiç bir önlem yokmuş gibi davranmak gerekir.

Not: videonun sonundaki bisikletin arka çakarı diğer bir konuda bahsi geçen ceza mevzu bahis olan beyaz-kırmızı-mavi ışık 😉
 
Günaydın. Tam olarak nerede bu Tünel. Çok güzel bir uygulama olmuş ama İstanbul ve civarında tünellerde böyle bir şey oysa güzel olurmuş.
Zonguldak- Bolu il sınırında yaklaşık 1000 rakımlı Dorukhan geçiti ve ismini bu geçitten alan Dorukhan Tüneli.
Güzel bir video olmuş. Elinize sağlık.

Lakin, otoyolda giderken sol bariyer içinde ileride çalışma var/ şerit daralması var işaretini bile fark edemeyen insanlardan bahsediyoruz. Adamlar bariyerler şeridi daraltmaya başlayınca sağdakinin üzerine yığılıyorlar.

Sağdaki tabelaya bakıp, flaşör yanıyorsa tünel içerisinde bisikletli var yazısını okumak, malesef trafikteki insanların çoğunun kapasitesinin yetmeyeceği bir şey.

Diyeceğim o ki, siz siz olun, tünele girdim butona bastım artık rahatım demeyin. Ben ülkemizdeki şoförlerin çoğuna (%90'ına) bu anlamda güvenmiyorum. Çünkü beyinleri ile kullanıyorlar arabaları.

Her türlü hiç bir önlem yokmuş gibi davranmak gerekir.

Not: videonun sonundaki bisikletin arka çakarı diğer bir konuda bahsi geçen ceza mevzu bahis olan beyaz-kırmızı-mavi ışık 😉
Teşekkürler Burak Bey.

Sözlerinize kesinlikle katılıyorum. İş sürücülerde bitiyor. Yine de bisikletliler için farkındalık oluşturması açısından değerli ve önemli buldum.

İki adet yanıp sönen lambam var. Hatta farketmişsiniz bir tanesi çakarlı. Gece sürüşünde çok ama çok etkili. Gündüz dibimizden giden araçlar gece o lambalar sayesinde sol şeritte gidiyorlar. Açıkçası bu lambalar beni farkeden sürücülerin yol güvenliğini tehlikeye atacak boyutta olmadığından kendi güvenliğim için ceza yemeyi göze alıyorum..
 
Zonguldak- Bolu il sınırında yaklaşık 1000 rakımlı Dorukhan geçiti ve ismini bu geçitten alan Dorukhan Tüneli.

Teşekkürler Burak Bey.

Sözlerinize kesinlikle katılıyorum. İş sürücülerde bitiyor. Yine de bisikletliler için farkındalık oluşturması açısından değerli ve önemli buldum.

İki adet yanıp sönen lambam var. Hatta farketmişsiniz bir tanesi çakarlı. Gece sürüşünde çok ama çok etkili. Gündüz dibimizden giden araçlar gece o lambalar sayesinde sol şeritte gidiyorlar. Açıkçası bu lambalar beni farkeden sürücülerin yol güvenliğini tehlikeye atacak boyutta olmadığından kendi güvenliğim için ceza yemeyi göze alıyorum..
Ben de o lambaların kullanılması taraftarıyım. Sadece bir konuda beyaz-kırmızı-mavi kombinasyonunda polis ışığı gibi olduğu için ceza söz konusu olmuştu o yüzden bahsetmek istedim. Yoksa kırmızı tek ya da kırmızı beyaz ya da farklı renklerde çakar kullanımı bisikletler için hayati önem taşımakta. 👍🏻
 
  • Beğen
Tepkiler: Bisikletsever_
Kırmızı olsun 2 kuruş fazla olsun. Arka çakar kırmızı, ön çakar beyaz ideal. Onun dışındakiler başka amaçlara hitap ediyor. Sarı genelde iş güvenliği, oto kurtarıcı, forklift, traktör gibi, mavi deyince zaten polis, zabıta olayı devreye giriyor. Tüm dünyada kırmızı arkada ikaz, uyarı öndeki zaten beyaz düz ışık nadir olarak çakar olarak kullanılması tavsiye ediliyor. Motorsikletliler sürekli çakarı çaktırıyor ama sürücüler kızıyor, polislerde rahatsız oluyor ama tünel gibi yerlerde çakarları kullanmak ideal olur.
Ben de o lambaların kullanılması taraftarıyım. Sadece bir konuda beyaz-kırmızı-mavi kombinasyonunda polis ışığı gibi olduğu için ceza söz konusu olmuştu o yüzden bahsetmek istedim. Yoksa kırmızı tek ya da kırmızı beyaz ya da farklı renklerde çakar kullanımı bisikletler için hayati önem taşımakta. 👍🏻
Kısmet olurda Bir gün geçeriz inşallah.
Zonguldak- Bolu il sınırında yaklaşık 1000 rakımlı Dorukhan geçiti ve ismini bu geçitten alan Dorukhan Tüneli.
 
Aynı gün dönüşte benzer bir video daha çekmiştim.

(link)
 
tünel geçişleri tehlikenin gözbebeği
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
tünel geçişleri tehlikenin gözbebeği
Kesinlikle öyle. Hele tünel içerisindeki normal olmayan araba sesi insanda korku ve yoğun stres yaşatıyor.
 
Kesinlikle öyle. Hele tünel içerisindeki normal olmayan araba sesi insanda korku ve yoğun stres yaşatıyor.
sanki korku tüneli gerçekten sırat köprüsü gib çıkabildiysek ölmediğimize şükrediyoruz
 
@nhtpkl , aynı dediğiniz duygu yaşanıyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: nhtpkl
Emniyet şeridi olmayan yollarda sol taraf da (tersyön) emniyet şeridi varsa orayı kullandığı zamanlar nedense hiç üstüme süreni görmedim.
Çünkü bu şerefsizlerin hayvani iç güdüsü yüz yüzeyken saldırıya değil savunmaya geçiyor.
 
Merhaba Arkadaşlar,

Belki biliyorsunuzdur, Antalya'daki tünellerde uygulanan bir sistem var, bisiklet ile geçerken tünel girişindeki butona basıyorsunuz ve tünel girişindeki tabelada yanıp sönen ışıklar içeride bisikletli olduğuna dair uyarı veriyor ve böylece tünel içinde bisikletliler daha görünür kılınıyor:

(link)

05_2022_23052022_bisiklet1_.jpg

Bu sistemi ele aldım ve nasıl daha iyi hâle getirebileceğimi düşündüm. Tünel üzerinde belirli aralıklarla (100 m) NFC okuyucular ve bisikletlerin üzerinde topu topu birkaç gram ağırlığında NFC etiketleri olacak şekilde sistemi yeniden tasarladım. ISO 15693 NFC standardı 1.5 metreye kadar okuma mesafesi sunabiliyor. Tünel girişinde tabelada da bir ekran yer alacak. Bisikletli NFC okuyucu önünden geçerken okuyucu sisteme sinyal gönderecek, sistem de sinyal gönderen en uzak ve en yakın okuyucunun sıra numarasını okuyucuların yerleştirildiği aralıklarla çarpacak ve bunu tünel girişindeki ekrana yansıtacak. Böylece motorlu taşıt sürücüleri tünel girişinden itibaren hangi aralıkta bisikletli(ler) olduğunu görebilecek:
(Videoyu tek başıma çektiğim için bir elimle kamerayı tuttuğumdan sadece tek bisiklet ile gösterim yapabildim, prototipimde 2 okuyucu var, ikisi de aktif)

Sistemin artıları: Bisikletlilerin sistemi etkinleştirmek için butona basması gerekmediğinden durup tekrar hareket etmek için fazladan efor sarf etmek gerekmemekte. Ayrıca bu sistemde bisikletlilerin tünel içindeki konumu da belirtilmekte, sürüciler ona göre hazırlıklı olabilmektedir.

Bu proje ile Algorithmonkeys takımı olarak Teknofest 2023 İnsanlık Yararına Teknoloji Yarışması Sosyal İnovasyon Kategorisi'ne katıldık ve yarışmanın finaline 11. Sıradan kaldık. Yarışma finalleri 27 Nisan-1 Mayıs tarihleri arasında olacak. Sistemin prototipini görmek isterseniz belirtilen tarihlerde yarışma finallerinin yapılacağı Atatürk Havalimanı'ndaki festival alanında İnsanlık Yararına Teknoloji Sosyal İnovasyon Kategorisi'ndeki yarışmacıların bulunduğu 17 numaralı çadırdaki standımızda prototipimizi inceleyebilirsiniz. Gelmek istiyorsanız önceden ziyaretçi kaydı oluşturmanızı tavsiye ederim, ziyaretçi kaydı olmayanlar için etkinlik alanı girişinde çok fena sıra oluyor çünkü
tr_S3QXE.jpg

Sistemin ayrıntılı çalışma şekli için şu dokümantasyonu inceleyebilirsiniz:
(link)
 

Dosyalar

  • 1682466315143.png
    1682466315143.png
    719,3 KB · Okunma: 14
Son düzenleme:
Bisikletliler için oluşturulmuş bu tünel geçiş sistemini yeniden ele aldım ve daha gelişmiş bir sistem tasarladım. Ve bu proje ile Teknofest İnsanlık Yararına Teknoloji Yarışmasında finale kaldım. Projenin konusu için bu başlığa bakabilirsiniz:

Tünel geçiş güvenlik sisteminde inovasyon
 
Çalışma güzel ama çağımız Türkiye'si için fazla. Mevcut sistem de ise problemli, tünelde bisikletli olduğunu gösterir uyarı sistemi çok zayıf. Butona basıldığında sadece tünel girişinde, yolun sağında tabelada ikaz veriliyor. Çoğu zaman bu tabela gözden kaçıyor. Tünelde bisikletli olduğunda belli aralıklarla daha etkin bir uyarı sistemi, ikazlama olması şu an için epey fayda sağlayacaktır.
 
Ben şahsen ne olursa olsun öyle bir tünele bisiklet ile girmem. Arkamdan dörtlü yakmış araba olsa bile girmem. Birisi dalar, görmez laks diye çarpar eskort arabaya o da o hızla altına alıverir. Ya bırak tüneli ben batçığa girerken bile ürküyorum.
 
Merhaba Arkadaşlar,

Belki biliyorsunuzdur, Antalya'daki tünellerde uygulanan bir sistem var, bisiklet ile geçerken tünel girişindeki butona basıyorsunuz ve tünel girişindeki tabelada yanıp sönen ışıklar içeride bisikletli olduğuna dair uyarı veriyor ve böylece tünel içinde bisikletliler daha görünür kılınıyor:

(link)

303318 dosyayı görüntüle

Bu sistemi ele aldım ve nasıl daha iyi hâle getirebileceğimi düşündüm. Tünel üzerinde belirli aralıklarla (100 m) NFC okuyucular ve bisikletlerin üzerinde topu topu birkaç gram ağırlığında NFC etiketleri olacak şekilde sistemi yeniden tasarladım. ISO 15693 NFC standardı 1.5 metreye kadar okuma mesafesi sunabiliyor. Tünel girişinde tabelada da bir ekran yer alacak. Bisikletli NFC okuyucu önünden geçerken okuyucu sisteme sinyal gönderecek, sistem de sinyal gönderen en uzak ve en yakın okuyucunun sıra numarasını okuyucuların yerleştirildiği aralıklarla çarpacak ve bunu tünel girişindeki ekrana yansıtacak. Böylece motorlu taşıt sürücüleri tünel girişinden itibaren hangi aralıkta bisikletli(ler) olduğunu görebilecek:
(Videoyu tek başıma çektiğim için bir elimle kamerayı tuttuğumdan sadece tek bisiklet ile gösterim yapabildim, prototipimde 2 okuyucu var, ikisi de aktif)

Sistemin artıları: Bisikletlilerin sistemi etkinleştirmek için butona basması gerekmediğinden durup tekrar hareket etmek için fazladan efor sarf etmek gerekmemekte. Ayrıca bu sistemde bisikletlilerin tünel içindeki konumu da belirtilmekte, sürüciler ona göre hazırlıklı olabilmektedir.

Bu proje ile Algorithmonkeys takımı olarak Teknofest 2023 İnsanlık Yararına Teknoloji Yarışması Sosyal İnovasyon Kategorisi'ne katıldık ve yarışmanın finaline 11. Sıradan kaldık. Yarışma finalleri 27 Nisan-1 Mayıs tarihleri arasında olacak. Sistemin prototipini görmek isterseniz belirtilen tarihlerde yarışma finallerinin yapılacağı Atatürk Havalimanı'ndaki festival alanında İnsanlık Yararına Teknoloji Sosyal İnovasyon Kategorisi'ndeki yarışmacıların bulunduğu 17 numaralı çadırdaki standımızda prototipimizi inceleyebilirsiniz. Gelmek istiyorsanız önceden ziyaretçi kaydı oluşturmanızı tavsiye ederim, ziyaretçi kaydı olmayanlar için etkinlik alanı girişinde çok fena sıra oluyor çünkü
303321 dosyayı görüntüle

Sistemin ayrıntılı çalışma şekli için şu dokümantasyonu inceleyebilirsiniz:
(link)

Merhaba Arkadaşlar,

Sistem prototipimiz 1 Mayıs tarihine kadar Teknofest İnsanlık Yararına Teknoloji Yarışması Sosyal İnovasyon Kategorisi çadırında görücünün beğenisine sunuluyor olacaktır:

 
Son düzenleme:
Merhaba Bisikletli Dostlarım, Bisikletliler için tünel geçiş güvenlik sistemi projesi yapmaktayız. Sistemimizi daha işlevsel bir şekilde tasarlamak adına problem doğrulama anketi oluşturduk. Turlara çıktığınız zaman veya diğer amaçlarla bisiklet kullanırken tünellerden geçişte sizi güvende hissettirmek, bisikletli dostlarımızın yaşadığı sorunlara çözüm getirmek istiyoruz. Zamanınızı ayırabilmeniz beni mutlu eder.
Anket için: (link)
 
Geri