Bisikletsever_
Daimi Üye
- Kayıt
- 18 Temmuz 2019
- Mesaj
- 287
- Tepki
- 2.756
- Yaş
- 41
- Şehir
- Konum: Samsun - Memleket: Zonguldak
- İsim
- Yasin
- Başlangıç
- 2018—19
- Bisiklet
- Bisan
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Günaydın bisiklet severler..
Zonguldak- Bolu il sınırında yaklaşık 1000 rakımlı Dorukhan geçiti ve ismini bu geçitten alan Dorukhan Tüneli.Günaydın. Tam olarak nerede bu Tünel. Çok güzel bir uygulama olmuş ama İstanbul ve civarında tünellerde böyle bir şey oysa güzel olurmuş.
Teşekkürler Burak Bey.Güzel bir video olmuş. Elinize sağlık.
Lakin, otoyolda giderken sol bariyer içinde ileride çalışma var/ şerit daralması var işaretini bile fark edemeyen insanlardan bahsediyoruz. Adamlar bariyerler şeridi daraltmaya başlayınca sağdakinin üzerine yığılıyorlar.
Sağdaki tabelaya bakıp, flaşör yanıyorsa tünel içerisinde bisikletli var yazısını okumak, malesef trafikteki insanların çoğunun kapasitesinin yetmeyeceği bir şey.
Diyeceğim o ki, siz siz olun, tünele girdim butona bastım artık rahatım demeyin. Ben ülkemizdeki şoförlerin çoğuna (%90'ına) bu anlamda güvenmiyorum. Çünkü beyinleri ile kullanıyorlar arabaları.
Her türlü hiç bir önlem yokmuş gibi davranmak gerekir.
Not: videonun sonundaki bisikletin arka çakarı diğer bir konuda bahsi geçen ceza mevzu bahis olan beyaz-kırmızı-mavi ışık 😉
Ben de o lambaların kullanılması taraftarıyım. Sadece bir konuda beyaz-kırmızı-mavi kombinasyonunda polis ışığı gibi olduğu için ceza söz konusu olmuştu o yüzden bahsetmek istedim. Yoksa kırmızı tek ya da kırmızı beyaz ya da farklı renklerde çakar kullanımı bisikletler için hayati önem taşımakta. 👍🏻Zonguldak- Bolu il sınırında yaklaşık 1000 rakımlı Dorukhan geçiti ve ismini bu geçitten alan Dorukhan Tüneli.
Teşekkürler Burak Bey.
Sözlerinize kesinlikle katılıyorum. İş sürücülerde bitiyor. Yine de bisikletliler için farkındalık oluşturması açısından değerli ve önemli buldum.
İki adet yanıp sönen lambam var. Hatta farketmişsiniz bir tanesi çakarlı. Gece sürüşünde çok ama çok etkili. Gündüz dibimizden giden araçlar gece o lambalar sayesinde sol şeritte gidiyorlar. Açıkçası bu lambalar beni farkeden sürücülerin yol güvenliğini tehlikeye atacak boyutta olmadığından kendi güvenliğim için ceza yemeyi göze alıyorum..
Kısmet olurda Bir gün geçeriz inşallah.Ben de o lambaların kullanılması taraftarıyım. Sadece bir konuda beyaz-kırmızı-mavi kombinasyonunda polis ışığı gibi olduğu için ceza söz konusu olmuştu o yüzden bahsetmek istedim. Yoksa kırmızı tek ya da kırmızı beyaz ya da farklı renklerde çakar kullanımı bisikletler için hayati önem taşımakta. 👍🏻
Zonguldak- Bolu il sınırında yaklaşık 1000 rakımlı Dorukhan geçiti ve ismini bu geçitten alan Dorukhan Tüneli.
Kesinlikle öyle. Hele tünel içerisindeki normal olmayan araba sesi insanda korku ve yoğun stres yaşatıyor.tünel geçişleri tehlikenin gözbebeği
sanki korku tüneli gerçekten sırat köprüsü gib çıkabildiysek ölmediğimize şükrediyoruzKesinlikle öyle. Hele tünel içerisindeki normal olmayan araba sesi insanda korku ve yoğun stres yaşatıyor.
Emeğinize sağlık Orkun Bey..Bisikletliler için oluşturulmuş bu tünel geçiş sistemini yeniden ele aldım ve daha gelişmiş bir sistem tasarladım. Ve bu proje ile Teknofest İnsanlık Yararına Teknoloji Yarışmasında finale kaldım. Projenin konusu için bu başlığa bakabilirsiniz:
Tünel geçiş güvenlik sisteminde inovasyon
Merhaba Arkadaşlar,
Belki biliyorsunuzdur, Antalya'daki tünellerde uygulanan bir sistem var, bisiklet ile geçerken tünel girişindeki butona basıyorsunuz ve tünel girişindeki tabelada yanıp sönen ışıklar içeride bisikletli olduğuna dair uyarı veriyor ve böylece tünel içinde bisikletliler daha görünür kılınıyor:
(link)
303318 dosyayı görüntüle
Bu sistemi ele aldım ve nasıl daha iyi hâle getirebileceğimi düşündüm. Tünel üzerinde belirli aralıklarla (100 m) NFC okuyucular ve bisikletlerin üzerinde topu topu birkaç gram ağırlığında NFC etiketleri olacak şekilde sistemi yeniden tasarladım. ISO 15693 NFC standardı 1.5 metreye kadar okuma mesafesi sunabiliyor. Tünel girişinde tabelada da bir ekran yer alacak. Bisikletli NFC okuyucu önünden geçerken okuyucu sisteme sinyal gönderecek, sistem de sinyal gönderen en uzak ve en yakın okuyucunun sıra numarasını okuyucuların yerleştirildiği aralıklarla çarpacak ve bunu tünel girişindeki ekrana yansıtacak. Böylece motorlu taşıt sürücüleri tünel girişinden itibaren hangi aralıkta bisikletli(ler) olduğunu görebilecek:
(Videoyu tek başıma çektiğim için bir elimle kamerayı tuttuğumdan sadece tek bisiklet ile gösterim yapabildim, prototipimde 2 okuyucu var, ikisi de aktif)
Sistemin artıları: Bisikletlilerin sistemi etkinleştirmek için butona basması gerekmediğinden durup tekrar hareket etmek için fazladan efor sarf etmek gerekmemekte. Ayrıca bu sistemde bisikletlilerin tünel içindeki konumu da belirtilmekte, sürüciler ona göre hazırlıklı olabilmektedir.
Bu proje ile Algorithmonkeys takımı olarak Teknofest 2023 İnsanlık Yararına Teknoloji Yarışması Sosyal İnovasyon Kategorisi'ne katıldık ve yarışmanın finaline 11. Sıradan kaldık. Yarışma finalleri 27 Nisan-1 Mayıs tarihleri arasında olacak. Sistemin prototipini görmek isterseniz belirtilen tarihlerde yarışma finallerinin yapılacağı Atatürk Havalimanı'ndaki festival alanında İnsanlık Yararına Teknoloji Sosyal İnovasyon Kategorisi'ndeki yarışmacıların bulunduğu 17 numaralı çadırdaki standımızda prototipimizi inceleyebilirsiniz. Gelmek istiyorsanız önceden ziyaretçi kaydı oluşturmanızı tavsiye ederim, ziyaretçi kaydı olmayanlar için etkinlik alanı girişinde çok fena sıra oluyor çünkü
303321 dosyayı görüntüle
Sistemin ayrıntılı çalışma şekli için şu dokümantasyonu inceleyebilirsiniz:
(link)