Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kırılmış bisikletler

@pınar kacakkiz


Malzemeci arkadaşlar daha iyi bilirler diye tahmin ediyorum....
Ancak Aliminyum kaynağı için doğru alaşımda, aliminyum elktrodu gerekiyormuş...
Belki gelişmiş kaynak metodları vardır...

Titanyum, 1200 derecelerde tutuşuyormuş, o nedenle kaynağı biraz daha hüner gerektiriyormuş...

Bunları Nazımız geçen birine Konya'da titanium kadro yaptırıyım gibi bir düşünce ile araştırmıştım...
Lakin, dedi ki: git hazır al beni de uğraştırma; tabii onlarında bize nazı geçiyor...
Hal böyle...
 
Scudo
@Ongun Yücesan

Özellikle fazla yük binen bölgelere ve kritik bölgelerde tamirat mümkün değildir eğer yapılırsa bile güvenlik açısından çok ama çok tehlikelidir.
Başta kompozit malzemelerde doku içerisinde mikro çatlak ve kırıklar oluşursa ki bunlar gözle görünmez o parça er ya da geç hiç beklenmedik bir anda kırılacaktır. Bu demek değildir ki normalde karbon kadrolar dayanıksızdır, gayet dayanıklıdırlar. Fakat kaza yapmış veya bir yeri kırılmış bir kadronun muhakkak başka yerinde de çatlaklar ve doku içi kırılmalar oluşmuştur fakat o anda kırılmamıştır.
Başka bir açıdan, karbonun gücü ve sağlamlığı karbonfiber içindeki liflerin bütünlüğü ve devamlılığından gelir. Kırık veya çatlak olması lif bütünlüğü bozulmuş kesikli yapıda bir karbonfibere sahipsiniz demektir ve yaptığınız tamirat kırılmış bir camı bantla yerine yapıştırmakla aynı şeydir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanb
@yusuf samet yaraş

Özellikle yatlarda gövde maliyeti çok yüksek olduğu için tamir yolunu seçiyorlar...

Dediğinizde haklısınız...

Ancak, kadronuz pahalı ise, tamir ettiğinizde, bir kaç kat, yada, kalın carbon ile iyi bir şekilde tamir ederseniz, yani, malzeme ayarlarını doğru yaparsanız, aslında ilk kadronuzda daha sağlam olabilir...
Bu sefer kalan bölgelerdeki çatlaklar kırılınca tamir etmek için fazla malzemeniz elinizde mutlaka kalacaktır...
Bisiklet yamalı bohçaya da dönebilir ancak, kırılan bölgenin eskisinden sağlam olma şansıda var...

Ben de denemedim... Ancak carbon ile izlediğimiz, araştırdığımız, her unsur bu yönde...
Her işin bir ustası mevcut onu da kabul etmek lazım...
 
@Ongun Yücesan

Kompozitlerdeki karbon malzeme yedek guvenlik saglamaz, aksine tum yuku karbon lifler tasirken epoksi onlari bir arada tutar. Epoksinin yuk tasimaya etkisi %5 falandir. O yuzden tamir edilen kadroda arada liflerin surekliligi bozuluyor. RIsksiz yerlerde yapilabilir hatta bunun hizmetini veren firmalari gordum ama bu kirigin oldugu yer yukun en cok bindigi yerlerden biri.
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf samet yaraş
Kadroyu fazla da hafifletmeyeceksin. Sonra böyle oluyor işte. Nasıl kırmışlar onları o kadar helal olsun adamlara..
 
Yatlarda bu yöntem tercih edilebilir çünkü yatlarda düzenli bir şekilde yüzeye basınç söz konusudur ve sorun deliktir. Bu akvaryumunuzda ki delik olan yere bant yapıştırmak gibi düşünülebilir. Fakat sürekli değişken ve fazla yük uygulanan bir yere böyle birşey söz konusu değildir. Yapılsa bile çok uzun ömürlü olmaz. Daha önce de belirttiğim gibi oluşan çatlaklar kırılabilir ki bu direk yaralanmaya ve ciddi kazalara sebep olur. Şuan ben kompozit labaratuarında kompozit malzemelerin üretim aşamasındaki hataların minumuma indirilmesi için üretim aşaması görüntüleme ve kullanım sırasında malzemenin durumunu görüntüleme ile ilgili bir projede çalışıyorum ve adamlar sırf bu olay için dünyanın parasını yatırılıyorlar. Mesela uçak endüstrisinde herhangi bir kompozit parça herhangi bir sorunla üretimden çıktıysa o parçayı direkt atıyorlar.
 
@mcanb

Karbon lifler lif yönündeki kuvvetlere yani lif boyunca olan çekme kuvvetlerine çok dayanıklıdır. Yoksa lifler yanal kuvvetlere karşı dayanıksızdır ki bu da kırılmaların başlıca sebebidir. Fiber kumaşlar dikkat ederseniz en az 90 derecelik iki lif göreceksiniz. Bunun sebebi yanal kuvvetlerin fiberi kısmasını engellemektedir ki hatta daha fazla katmanla oluşturulmuş kompozitlerde 0,45,90,-45 gibi açılarla yerlerştirilir fiberler. Burada reçinenin görevi ise hem arada dolgu maddesi olarak fiberin bükülmesini engellemektedir ki bu sayede kırılmaz hem de fiberleri bir arada tutmaktadır. burada epoksinin taşımaya etkisi %5ten fazladır ama %40-50 falan da değildir.
 
Hepsi Karbon kadro :) vay canına ya :) onca para veriyorsun..ben aluminyum kadroma artık daha fazla güveniyorum :)
 
Kırılan bisikletlerin çoğu yol yarış bisikleti hafif olması sağlamlığınımı etkiliyor
 
Arkadaşlar, forumdan bazı dikkatli gözler, kırıklar arasında çelik bisiklet bile görmüşler...
Malzemelerin sonuçta dayanma kuvveti var... Bütün kadroyu mesela sentetik fantezi materyallerden de üretseniz, belirli bir dayanıklılığı mutlaka olacaktır...
Anlamlı olmasa, bisikletleri gemi sacından üretirlerdi...
 
Bu spora başlangıç aşamasındayken bu resimlere bakmak hiçde güzel olmadı :), yeni üyelere bu konu engellensemi acaba :). şaka tabi, ama gerçekten zor durumlar, allah kimsenin başına vermesin, bisikletler o duruma geldiğine göre üzerindek arkadaşların durumlarını düşünemiyorum :(.
 
http://img442.imageshack.us/img442/5347/28131665229950577856800e.jpg

kaza esnasında o sivri kısmın vücuda saplandığını düşünmek bile istemiyorum :eek:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Boran
Kırıkların biraz daha yakından çekilmiş fotografları:

http://www.ressim.net/l/upload/9685d11f.jpg
http://www.ressim.net/l/upload/b386778b.jpg
http://www.ressim.net/l/upload/7ea31c8d.jpg
http://www.ressim.net/l/upload/2e78b196.jpg
 
Orada kırmızı bir Specialized s-works gördüm :Ahhh-1660 hadi yol bisikletleri o kadar hızda giderken darbe aldığında kırılabilir ama s-works'ün kırılacağı aklıma gelmezdi.Onun parçalanma hikayesi ney çok merak ettim doğrusu.
 
Öve öve yere göğe sığmayan o harikulade marka! bisikletler ne kadar da çok sağlammış. Düz yolda giderken kırılan bisiklet jantını ya da kadrosunu hiçkimse açıklamaya çalışmasın. Fotoğraflarda her şey net olarak gözüküyor

http://img692.imageshack.us/i/42113531.jpg/

http://img140.imageshack.us/i/elekt09st03ouch.jpg/
 
Geri