Çetin ŞAHİNÖZ
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 5 Temmuz 2013
- Mesaj
- 1.538
- Tepki
- 1.847
- Yaş
- 57
- Şehir
- İSTANBUL
- Bisiklet
- Sedona
Janta ne gibi bir zararı olur iç lastiğin ?@yavuzkosar 25 ise iç lastik de 25 olmalı çünkü basınç farkları janta zarar verebilir riske girmeye değmez iç lastik için. jantın ucuzu da yok bu piyasada
İç lastik sıfır taktım, şişirdim ve sonuç bu, bombe yok şuan ama siz karar verin, harici olarak içten bir mudahale yapalım mı dersiniz ve koruma bandı vs? Yada ön arka yer mi değiştirsek. Jantta bir hasar yok çok şükür, zaten çok yavaş gidiyordum tıs sesini duyar duymaz durdum ve indim, ama iç lastiği çift taraflı yarmis ve parçalamış. Delik çok büyük değil fotoğrafa aldanılmasın ama dediğiniz gibi yüksek basınç altında ne gibi sonuç verir bilinmez. Parlayan yerler lastiğin kendi kauçuğu cam vs değil. Bu arada 23c iç lastik taktım sanırım bir sıkıntı olmaz benim dış lastikler 25c ?
@yavuzkosar Oraya uygun bir parça dış lastik iç lastik ne bulunursa japon yapıştırıcısı gibi bir yapıştırıcı kapatmak için iş görecektir. Bunun üzerine birde bez bantlar vardı tam adını bilmiyorum 1 2 kat sadece o bölgeye çekilebilir. Üzerine bir zırh yine iç lastiği koruyacaktır. Bence bu şekilde yapılıp çok yüksek süratlere çıkmadan (20-30 km/sa) şehir içinde 50 100 km boyunca denenebilir. Risk mi evet risk ama olmaz değil.Vidanın parçaladığı yer; lastiğin sürekli yere değen sırt denilen kısmı değil de, sadece virajda yatırdığınız zaman yere değen omuz kısmı olduğu için cam kırığı gibi cisimlerin oluşmuş delikten girip lastiğinizi tekrar patlatması düşük ihtimal gibi geliyor bana. Asıl riskin iç lastiğin o delikten dışarı çıkarak patlaması olduğunu düşünüyorum.
İçten bir sağlamlaştırma şart bence. Duct tape olabilir, eski bir (dış) lastikten parça kesip koli bandı ile yapıştırmak olabilir, yukarıda tavsiye edildiği gibi patlak önleyici şerit olabilir, hepsi makul geliyor ama tecrübem olmadığı için hangisi en iyisidir bilmiyorum.
Ön-arka değişimini sakın yapmayın, patlayacaksa arka patlasın. Ön lastiğin ani patlaması çok daha ciddi kazaya sebep olabilir.
23c iç lastik normalde sorun olmaz. Fakat daha geniş hacme şişmek lastiği incelteceği için ilk paragrafta yazdığım şekilde patlama riskini arttırabilir.
Bisiklette akıcılık genelde aktarım organlarına bağlıdır bu nedenle göbek daha önemli diyebilirim ancak tabiki lastiğinde yuvarlanma direnci önemli bir etken2-3 Pedal çevirip bisikletin hızlanması göbekle mi alakalı yoksa yoksa lastiğin kalitesinemi bağlı
Maddi olarak şuan müsait değilim, bisikleti dinlenmeye alalım bari haklısınız hayatımızdan önemli değil.@yavuzkosar hocam değiştir lastigi. ucuzundan bir şey tak ama gene de değiştir. 30+ hızla yapacağın her kazanın ciddi sonuçları var.
6 ve 7 derece arasında yanlış bilmiyorsam 1mm daha kalın bir zırh mevcut kendim alacak olsam 6 dereceyi alıp 262 gramı her seferinde taşımaktan kendimi kurtarır ve 6mm üstü diken iğne girme riskini göze alırdım6 derece korumalı ve 715 gr iken diğeri 7 derece korumalı ve 977 gram. Lastik başına arada 262 gram fark oluşuyor.
+Konuyu bilenler vardı belki. Toplama- Yenileme Topladığım bisiklete lastikleri de sıfırlayayım dedim. Yalnız karar veremedim fikri tecrübesi olan paylaşırsa sevinirim.
Maxix Pace 26x2,1 lastik 2 adet iç dış toplam 220 tl sıfır bisikletten sökülme kullanılmadan.
Rapid Rob 2 Adet Dış 170 Tl.
Black Jack 2 Adet Dış 200 Tl.