Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

M-Disc Fren Nedir

Gökhan06

Üye
Kayıt
19 Ağustos 2015
Mesaj
71
Tepki
21
Şehir
Ankara
İsim
Gökhan D.
Bisiklet
Merida
Arkadaşlar internette bisikletleri incelerken bazı bisikletlerin fren türlerine "M-Disc" yazıldığını gördüm
Bunun ne anlama geldiğini nasıl bir şey olduğu nasıl bir mantıkla çalıştığını bilen var mı ??
 
Scudo
Mekanik Disk(Fren) oluyor. Mekanik disklerde frenleme sistemi V fren deki gibi tel ile yapıldığından frenleme, bisikleti durdurmak için yüksek güç gerektiriyor. Hidrolik Disk(Fren) ise yağ ile çalıştığı için oldukça kolay. Frenleme, bisikleti durdurmak için serçe parmağınız bile yetiyor.

En son şehir bisikleti almaya karar vermiştin. Eğer dağ bisikleti almayacaksan yani arazide işin yoksa V fren yeterli olur. Boşuna para vermene gerek yok. Hem ağırlık bakımından da V fren hafif olduğu için şehir bisikletlerinde daha iyi olur.

Eğer ben disk alacağım dersen Mekanik disk almanı kesinlikle tavsiye etmem.

Hidrolik Fren>V Fren>Mekanik Fren
 
@EmirhanShn avid bb7 kaliper, single digit kollar, 185 mm rotor ve kaliteli kablolar ile birlikte bir çok hidrolik frenden daha iyi performans veriyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Falkee
Mekanik hem ağır, hem v–frenle aynı performansta. V frene karşı tek artısı rotor sayesinde çamura, suya girdiğinizde fren tutuşuna etkisi olmuyor. Ama ben kuru mekanda sürmeyi sevdiğimden ve basit mekanizmasından dolayı v–fren candır <3 :D .yok hidrolikmiş, mekanikmiş...
 
@ihsan onur şener

Yeni aldigim dahon da avid fren kollarini gormustum ama detaylara bakmadim. Sizce yeterli bir fren performansi alabilir miyim? Ilk kez mekanik disk fren kullanacagim.
 
@ugurbahadir Kullanılan kalipere göre değişebilir. Ancak günlük işlerinizi görecektir mekanik disk fren.
 
Disk fren - V fren kıyaslaması yaparken ön planda olan konu her daim frenleme performansı oluyor. Lakin bunun yanında değinilmesi gereken iki unsur daha var.

1. V frenli bisikletlerde, fren papuçları jant ile fiziksel temasa girdiği için, bu temas jantın ömrünü de kısaltıyor. Bunun yanında jant akordu fren performansına doğrudan etki ediyor.

2. Uzun süreli inişlerde sürekli frenleme yapıldığı için, V frenli bisikletlerde jantların aşırı ısınması sonucu iç lastikte sıcaklığa bağlı patlama, yarılma meydana gelebiliyor. Yokuş aşağı yavaşlamaya çalışırken bir de lastiğinizin patlaması hiç hoşunuza gitmezdi herhalde.

Her zamanki gibi seçiminizi kullanım şartlarınız belirleyecek. Şehiriçinde hidrolik disk frenin gerekliliği tartışılabilir. Ancak bozuk arazi ve hava koşullarında ve yüksek hızlara çıkıldığında, hidrolik disk frenin gerekliliğini tartışmak fuzuli bir çaba gibi geliyor bana.
 
Geri