Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Market bisikleti (100$) VS Canyon SLX 9 !? (7000$)

Bu testin sonucunu isabetli bir şekilde tahmin edebildiniz mi?

  • Tahmin ettiğimden çok farklı bir sonuç çıkmış!

    Katılım: 14 20,3%
  • İki bisikleti tahmin etmişim ama birinin sonucu beni yanılttı

    Katılım: 13 18,8%
  • Aşağı yukarı doğru tahmin ettiğimi söyleyebilirim, beklediğim bir sonuç çıkmış!

    Katılım: 42 60,9%

  • Toplam katılım
    69
Scudo
Tırmanışta, seleyi değiştirip bisikleti 250 gr kadar hafifleytiğinizde bile fark hissediliyor, bakın sele diyorum. Kadro ve jant seti avantajını saymıyorum bile. Olay sadece 10 sn fark değil, üst grupta ve yeni, teknolojik bir bisikletin verdiği keyif de çok başka. İmkanlsr dahilinde bunu yaşamak lazım diye düşünüyorum, kefenin cebi yok ya. Maddî duruma göre 15, 20, 30, 50, 100... her neyse acımayın basın parayı özendiğiniz bisikleti alın gitsin.
 
Burası bir forum, kimsenin fikrimi sormasına gerek yok. Yazdıklarımı bir daha oku, kimseyi yargıladığım falan da yok.
Olmadı ama, önce bi izin formu doldurup onaylatmanız lazımdı. Sizi uyaran kişi de izin veren komitenin başkanı olsa gerek.:koptum:
 
Olmadı ama, önce bi izin formu doldurup onaylatmanız lazımdı. Sizi uyaran kişi de izin veren komitenin başkanı olsa gerek.:koptum:
Anlamadım neden böyle bir tepki verdi, sonra yazdıklarıma bir daha baktım 'acaba yanlıș birșey mi söyledim?' diye. 🙃
 
Arkadaşlar, bende şu bakış açısını atayım buraya:
Acaba aradaki fiyat farkı, aradaki tüm kullanım farklarını karşılar mı?
Mesela atıyorum 1 kg şeker alıyorsunuz 2₺ ödüyorsunuz, 2 kg şeker aldığınızda 2 katı şekeriniz oluyor buna karşılık 4₺ ödersek sorun yok. Ama 8₺ ödersek sorun olur. Derhal itiraz ederiz. Çünkü bize göre 2 kat ödemeliyiz, ama satıcı 4 katı alıyor ve kazanç elde ediyor.
Olaya bir de bu açıdan bakarsak, merak ediyorum; acaba kullandığımız başlangıç seviyesi yol bisikletleri 5000₺ - 6000₺ civarlarındayken, Üst seviye bir bisikletin fiyatı kaç kat yükseliyor? Peki o kadar misli yükselirken, bize de o kadar misli bir kazanç sağlayabiliyor mu?
Bence hayır. Bence Tüm dünya bunu kabul etmeli. Haksız fiyat yüksekliği var. İsteseler fiyatlar biraz daha inebilir. :srnsml:
 
Hatta bu durumu özellikle otomobil sektöründe çok görüyorum.
Adam bir sensör ekliyor, bir de rengini değiştiriyor, hop fiyatı inanılmaz artıyor. :). Halbuki o sensörün oraya eklenirken üreticiye maliyeti ne, ekstra işçiliği ne değil mi? Tamam kazancını eklesin ama abartıyorlar be abi...
 
Alim gucunun bisiklet hobisine yettigi ulkelerde yol bisikleti alacaklar market bisikleti almiyor. Normal sartlar altinda baslangic bisikleti diye tabir edilen sey aluminyum govde sora-tiagra set 11-12 kg arasi bisikletler. Orta seviye bisiklet denildigi zaman karbon govde 105 - Ultegra/Sram Force 10 kg alti bisikletler. Ust seviye ise karbon govde/jant di2/sram etap sete sahip bisikletler. Bunlarin da uzerinde sworks, cannondale hi mod, trek slr, pinarello gibi egzotik kategorisinde bisikletler var. Eskiden Turkiye'de de bu boyleydi. 2010 civari 2000$'i bisiklete verebiliyordu insanlar. Market bisikleti insanlari ancak bisiklet ile tanistiracak, kirk yilda bir kullanilacak urunler olarak degerlendiriliyor.

Diger taraftan forumda insanlarin ne giyeceklerine, ne iceceklerine karisildigi gibi parasini nasil harcamasi gerektigine karisan arkadaslar da var. Siz herhangi bir urune baskasinin odedigini odemek isteyebilirsiniz bu gayet dogal, kisisel tercihiniz pasa gonlunuz bilir ama kendi subjektif degerlendirmenize gore neyin ne kadar gerekli olup olmadigina karar verebilecek otorite degilsiniz.

Diger yandan muhendisligin, mekanigin isin icine girdigi her alanda belirli bir seviyenin uzerinde marjinal kazanclar icin harcanacak kaynak non-lineer sekilde artar.
2 kg'lik jant seti x birim, 1.5 kg jant seti 1.25x birim use 1.2 jant seti 3x birim maliyetli olabilir, bu gayet normal isin dogasi bu.

Forumun amaci dogal olarak herkesin kendi gorusunu belirtip bunlar uzerinde tartisip fikir alisverisi yapabilmesi ama baskasinin ne yapmasi gerektigini soyleyen bir suru arkadas var. Ne yapalim, sizden icazet mi alalim her kararimizda amaciniz nedir gercekten merak ediyorum?
 
Arkadaşlar, bende şu bakış açısını atayım buraya:
Acaba aradaki fiyat farkı, aradaki tüm kullanım farklarını karşılar mı?
Mesela atıyorum 1 kg şeker alıyorsunuz 2₺ ödüyorsunuz, 2 kg şeker aldığınızda 2 katı şekeriniz oluyor buna karşılık 4₺ ödersek sorun yok. Ama 8₺ ödersek sorun olur. Derhal itiraz ederiz. Çünkü bize göre 2 kat ödemeliyiz, ama satıcı 4 katı alıyor ve kazanç elde ediyor.
Olaya bir de bu açıdan bakarsak, merak ediyorum; acaba kullandığımız başlangıç seviyesi yol bisikletleri 5000₺ - 6000₺ civarlarındayken, Üst seviye bir bisikletin fiyatı kaç kat yükseliyor? Peki o kadar misli yükselirken, bize de o kadar misli bir kazanç sağlayabiliyor mu?
Bence hayır. Bence Tüm dünya bunu kabul etmeli. Haksız fiyat yüksekliği var. İsteseler fiyatlar biraz daha inebilir. :srnsml:

Örneğiniz hatalı. Neden, örneğin karşılığı 7000 dolarlık tek bir bisiklete karşılık 7 tane 1000 dolarlık bisiklet olabilir. Bisikletler arasındaki fiyat farkını yine şekerle örnekleyecek olursam. 1kg şeker kamışından üretilmiş küp şekerin fiyatı atıyorum 3 lira iken 1kg şeker pancarından üretilmiş küp şekerin fiyatı 5 lira. Her iki şekerde aynı oranda tatlandıracak, tüketimi aynı olacak fakat pancardan şeker üretmek daha maliyetli ve pancardan elde edilen şeker sağlığa daha az zararlı.

Bisikletin fiyatının katlanarak artmasının bir çok sebebi var. Malzeme türü, malzeme kalitesi, malzeme işleme güçlüğü, arge yatırımı vs vs. Onun için A bisikleti 100 dolar ondan %10 iyisi B bisikleti 120 dolar öyleyse B bisikletinden %10 iyi olan C bisikleti 140 dolar olmalı mantığı üretim mantığına uyuşmuyor. Pazarlama stratejisi ve marka değerlerini de göz ardı etmemek gerekir.

Niye fiyatlar böyle artıyor. Ebetteki kapitalizm fiyat etkeni büyük ama rekabet seviyesince maliyet artıyor. Düz mantık düşününce 7000'lik bisikleltin malzeme maliyeti 100 dolar 1000'lik bisikletin malzeme maliyeti 80 dolar olarak gözükebilir. Şimdi A firması bir bisiklet çıkartıyor şöyle hafif böyle rijit öyle aero. B firması rakibinin bu bisikletinin dengi veya üstü bisiklet üretmek istiyor. Maaşları kabarık mühendislere maaşlarını ödüyor, onlarca saat mühendis mesaisi, onlarca test, rüzgar tüneli kiraları, yeni üretim teknolojileri (makine donanım, malzeme) vs vs derken ortada üretim yokken ürün için milyonlar harcanmış oluyor. Üretim başlıyor bitiyor mu bitmiyor piyar çalışmaları, reklamlar yeni milyonlar gidiyor. Malzemeydi işçilikti 100 dolar olan maliyet tüm bunlarla ürün başına 3000 4000 dolara çıkıyor. Büyük yatırım yapmışsan büyük kazanmalısın 4500 e değil 7000 e satmalısın mantığı da devreye giriyor. Şahsen bende rakibi yakalayamama veya geçememe tüketici tarafından beğenilmeme gibi risklerle bir işe milyonlar yatırsam karşılığında çok kar etmek isterim.

İnsanoğlu hep daha iyisini istiyor, bu düzende bunun üzerine kurulu. Mesela ben şekilciyim, bisikletim de ağırlığa değil göz zevkime para harcıyorum. Kimisi ağırlığa harcar kimi başka bir şeye. Ama bütçemiz ve tutkumuz ölçüsünde hep daha iyisini istiyoruz. Markalar içinde bu kazanç fırsatı.
 
Böbreğimi satsam alamayacağım bisikletler var.. Çıkışınızı anlıyorum, hak da vermiyor değilim ama vasat bisikletler, market bisikletleri gerçekten de sizi bisikletten soğutur, hevesinizi kaçırır.. Mecbur olup nispeten ucuz bisiklete binmek konusunda hak veririm ama en azından hareketli parçalarda kaliteyi çok düşürmemek gerekiyor..Bir de şunu düşünüyorum, ben 91 kg ve 186 cm yim.. 31 yaşındayım.. Aynı bisikletin 47 kadrolu 165 boylarında bir sürücüye verdiklerini düşünün.. Yokuş aşağı bile tokatlanmam söz konusu tırmanışları geçtim 😁 Biraz da adele mevzusu da var.. Yani bisiklet tamam kalite de, onu koşturamadıktan sonra top nokta olsa ne olur
 
Para ve karşılığında elde edeceğiniz fayda bu tip ürünlerde doğrusal olarak artmaz. Boşa kasmayın. Hayat hobilerden kısmak için çok kısa.
 
@umutcelik Başka biri de gelmiş "Ondan onay alacaktınız." diye dalga geçiyor kendi aklınca. Nasıl bir saygısızlık yaptıklarının ya da sınırı aştıklarının farkında olmamaları bir yana, bir de yüzsüzlük yapıyorlar artık. Tane tane açıklamak gerek belli ki, insanı şunu anlatma konumuna sokuyorlar ama bir noktada birilerinin anlatması gerek sanırım. "Yarıș koșanlar için 10-12 saniye fark inanılmaz orası ayrı ama hangimiz için gerekli çok pahalı bisikletler?" dediğinizde bu çok pahalı bisikletlere sahip olan insanlara "Gereksiz iş yapıyorsunuz." demiş oluyorsunuz. Şimdi, bir düşünmek gerek. Burası forum değil de yüz yüze olabildiğimiz bir platform olsa, başka birine gidip de omzundan dürttükten sonra "Gereksiz iş yapıyorsun." diyebilir miyiz? Denmez, hani ayıptır ve hani bize ne değil mi?

Nedir bunun oluru? "Benim için gerekli değil." dersin, geçersin. Başkası için neyin gerekli olup olmadığını kimsenin sorgulamasına bile gerek yok. Lütfen.
 
Örneğiniz hatalı. Neden, örneğin karşılığı 7000 dolarlık tek bir bisiklete karşılık 7 tane 1000 dolarlık bisiklet olabilir. Bisikletler arasındaki fiyat farkını yine şekerle örnekleyecek olursam. 1kg şeker kamışından üretilmiş küp şekerin fiyatı atıyorum 3 lira iken 1kg şeker pancarından üretilmiş küp şekerin fiyatı 5 lira. Her iki şekerde aynı oranda tatlandıracak, tüketimi aynı olacak fakat pancardan şeker üretmek daha maliyetli ve pancardan elde edilen şeker sağlığa daha az zararlı.

Bisikletin fiyatının katlanarak artmasının bir çok sebebi var. Malzeme türü, malzeme kalitesi, malzeme işleme güçlüğü, arge yatırımı vs vs. Onun için A bisikleti 100 dolar ondan %10 iyisi B bisikleti 120 dolar öyleyse B bisikletinden %10 iyi olan C bisikleti 140 dolar olmalı mantığı üretim mantığına uyuşmuyor. Pazarlama stratejisi ve marka değerlerini de göz ardı etmemek gerekir.

Niye fiyatlar böyle artıyor. Ebetteki kapitalizm fiyat etkeni büyük ama rekabet seviyesince maliyet artıyor. Düz mantık düşününce 7000'lik bisikleltin malzeme maliyeti 100 dolar 1000'lik bisikletin malzeme maliyeti 80 dolar olarak gözükebilir. Şimdi A firması bir bisiklet çıkartıyor şöyle hafif böyle rijit öyle aero. B firması rakibinin bu bisikletinin dengi veya üstü bisiklet üretmek istiyor. Maaşları kabarık mühendislere maaşlarını ödüyor, onlarca saat mühendis mesaisi, onlarca test, rüzgar tüneli kiraları, yeni üretim teknolojileri (makine donanım, malzeme) vs vs derken ortada üretim yokken ürün için milyonlar harcanmış oluyor. Üretim başlıyor bitiyor mu bitmiyor piyar çalışmaları, reklamlar yeni milyonlar gidiyor. Malzemeydi işçilikti 100 dolar olan maliyet tüm bunlarla ürün başına 3000 4000 dolara çıkıyor. Büyük yatırım yapmışsan büyük kazanmalısın 4500 e değil 7000 e satmalısın mantığı da devreye giriyor. Şahsen bende rakibi yakalayamama veya geçememe tüketici tarafından beğenilmeme gibi risklerle bir işe milyonlar yatırsam karşılığında çok kar etmek isterim.

İnsanoğlu hep daha iyisini istiyor, bu düzende bunun üzerine kurulu. Mesela ben şekilciyim, bisikletim de ağırlığa değil göz zevkime para harcıyorum. Kimisi ağırlığa harcar kimi başka bir şeye. Ama bütçemiz ve tutkumuz ölçüsünde hep daha iyisini istiyoruz. Markalar içinde bu kazanç fırsatı.

Doğru yerlere parmak bastınız. Hakikaten durum böyle.
Peki fiyat farkları konusunda sizce hiç mi abartı yok?
Sonuçta artık ilk defa icad edilen, ilk kez üretilen bir şey değil. Tesisler, üretim, arge, mühendisler vs. hepsi zaten almış yürümüş. Dünya çapında yaygınlaşmış...
Bu lüks bisikletleri yapanlar ilk kez yapmıyor ki. El işçiliği ile yapılan işleri ayrı tutuyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Güncel ağırlık pedallar dahil 8,1 kg.
:) :)

Bu mesajı 11.8 kg'lık gravel bisikletime gösterip yarın diyete başlıyorsun dedim. İlk 500 gr için çeyrek, sonraki 250gr için bir cumhuriyet takarsın gidona dedi.
Düşününce hayatta ağırlıktan önemli şeyler de var.
 
Market bisikleti deyince ben de bizim ülkedeki 100 liraya satılan çocuk karne bisikleti sandıydım:) o 100 dolar dediğiniz bisiklet Türkiye'de en az 2500 TL'ye satılır.😅 Yani ilk bisiklet her türlü iş görür yarışa katılmayacaksanız tabi.
 
Bu mesajı 11.8 kg'lık gravel bisikletime gösterip yarın diyete başlıyorsun dedim. İlk 500 gr için çeyrek, sonraki 250gr için bir cumhuriyet takarsın gidona dedi.
Düşününce hayatta ağırlıktan önemli şeyler de var.
"Çoğu zaman aklımızdan çıkardığımız şey bisikletin belli bir mühendislik çalışma sonucu üretildiğidir. Özellikle bisikletin kadro geometrisinin önemi ve harcanan mühendislikten haberiniz yoksa herzaman daha hafif bir bisiklete yönelmeniz normaldir. İşte bu mühendislik çalışması sonucu aynı ağırlıkta 2 farklı bisikletin neden birisinin daha iyi gittiğinin cevabıdır."
 
Geri