Aytaç DİREK
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 17 Haziran 2013
- Mesaj
- 407
- Tepki
- 1.662
- Şehir
- izmir
- Başlangıç
- 2010—11
- Bisiklet
- Canyon
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Mekanik Doping: " Fransa turundaki hiçbir zafere inanmayacağım" Greg Lemond
Üç defa sarı mayoyu kazanan Le Mond geçen Pazar katıldığı Amerikan televizyonundaki belgeselde bu teknolojiye öncülük eden bir Macar mühendisin bunu kimliğini açıklamadığı bir kişiye 2 milyon dolara sattığını söyledi. Üç defa Fransa bisiklet turunu kazanan Greg Lemond, büyük yarışlarda son dönemlerde alınan sonuçlara güven duymadığını zira yarışçıların bisiklete gizlenmiş motor kullanarak hile yaptıklarına inandığını söyledi. Bu teknolojinin arkasındaki Macar mühendis kendi buluşunun kullanım hakkını 1998 yılında ismini bilmediği bir kişiye 2 milyon dolara satmış. Her iki katılımcı da Amerika'da Pazar (bugün) akşamı gösterilecek (link) programında konuştu.
Bahse konu televizyon programı Lüksemburg da yapılan UCI Cylo-Cross dünya kupasıyla aynı hafta yayınlanıyor. Bilindiği üzere Belçikanın Zolder kentinde geçen yıl yapılan bu şampiyonada ilk defa bisiklet sporunda gizli motor kullanımı tespit edilmişti.
Gizlenmiş motor 23 yaş altı kategorisinde yarışan Belçikalı Femke Van Den Driessche için hazırlanan bisiklette bulunmuştu. Femke UCİ'nin "teknolojik dolandırıcılık" olarak tanımladığı suçtan dolayı 6yıl boyunca müsabakalardan uzaklaştırıldı ve 26 bin İsveç Frankı cezaya çarptırıldı.
O zamandan beri UCİ, saklanmış motorların tespiti için çabalarını yoğunlaştırdı. Gizli motorların yaydığı elektronik dalgaları aramak ve tespit etmeye yarayan tablet tabanlı uygulamaları geliştirdi. Geçtiğimiz yaz aylarında yapılan Fransa turunda, Fransa ordusundan ödünç alınan X-ray makineleri ve termal görüntüleme cihazları gizli motorları tespit etmek amaçlı kullanıldı.
Şu an 55 yaşında olan, 1986, 1989 ve 1990 yılında yılında Fransa bisiklet turunu kazanan Lemond, gizli motorların Peloton içerisinde halen kullanıldığı ile ilgili kuvvetli şüpheleri olduğunu söylüyor. Televizyon programında "UCİ bu işi tamamen düzeltmeden ve bu motorları bu spordan uzaklaştırmadan hiçbir yarış zaferine inanmıyorum" dedi. Budapeşteli mühendis Istvan Varjas'da tıpkı Lemond gibi üst düzey bisiklet yarışlarında kendi geliştirdiği bu teknolojinin bisiklet kadrolarının içinde veya arka jantlarda bulunabileceğine inandığını belirtiyor.
Katıldığı 60 dakika isimli TV programında arabulucu gibi davranan bir arkadaşının kendisini kimliği bilinmeyen bir alıcı ile buluşturduğunu ve bu kişinin kendi icadı olan bu motor teknolojisinin 10 yıllık kullanım hakkı karşılığında 2 milyon dolar önerdiğini söyledi. Mekanik doping konusunda Fransız televizyonuna da konuşan Varjas, Parayı kabul ettiğini ve 10 yıllık süre boyunca gizli motorlar konusunda hiçbir açıklamada bulunmayacağı ve geliştirme çalışmalarına katılmayacağı ile ilgili sözleşme yaptığını açıkladı. Varjas, bir yarışta adil olmayan bir sonuç elde etmek için bu teknolojiyi kullanabilecek kişilerden uzak durmaya durmaya çalışmış. "Bir dede gelip, rahat şekilde bisiklet sürmek amacıyla bu teknolojiye sahip bir bisikleti benden satın alıyor ve bu teknoloji onun yarışlara katılan torununun bisikletinde tespit ediliyorsa bu benim sorunum değil" diyor. Ancak televizyon sunucusunun yarışmayı kazanmak için onun geliştirdiği motorları kullanacağını belli eden birisine gizli bir motor tedarik edip etmeyeceği hususunda yaptığı baskının sonucunda "eğer para büyük bir meblağsa neden olmasın?" diye cevap vermeyi de ihmal etmiyor.
Varjas arka teker bağlantı borusunun içerisine girecek şekilde dizayn ettiği ve standart jantlara göre ağırlığı 800gr daha arttıran bir motor geliştirmiş. CBS sunucusu Bill Whitaker Lemond'a soruyor: "Gizli motorların tespiti bisikletin ağırlık ölçümüyle tespit edilemez mi?" Lemond'un cevabı; " evet "oluyor.Bisikletin ağırlığı belirleyici bir unsurdur. Bisikletiniz 1Kg. daha ağırsa onunla yarışmak istemezsiniz."
2015 Fransa bisiklet turunda 9. etap takım zamana karşı Vannes'ten Plumolec'e doğru yapıldı. 60 dakika programının bildirdiğine göre Fransız yetkililer o yıl takım zamana karşı etabında sadece Team Sky'in kullandığı bisikletlerin diğer takımlara göre 800gr. daha ağır olduğunu tespit etmişler.Team Sky'in takım sözcüsü zamana karşı etaplarda bisikletlere aerodinamik performans sağlamak için ağırlıkların arttırılabileceğini söylemiş.
60 dakika programı ayrıca profesyonel yarışlarda gizli motorların kullanıldığına kullanıldığına inanan eski Fransa ulusal anti doping test direktörü Jean-Pierre verdy ile de görüştü. "Bu motorların varlığını konuşmamdan bu yana üç, dört yıl geçti. Ortada bir sorun var. 2015 yılı geldiğinde herkes durumdan şikayetçiydi ve bireyler yapılmalı diyordu.1999 ve 2005 yılları arasında birbiri ardına kazandığı zaferlerin ardından 5 yıl önce doping kullandığı kesinleşen Lance Armstrong'dan sonra 2008-2016yılları arasında sekiz kişi daha turu kazandı. Lemond'un sorguladığı zaferler muhtemelen bunlarınkidir" diyor.
Floyd Landis ve Alberto Contadon doping suçundan mahkum olduktan sonra Oscar Pereiro ve Andy Schleck sırasıyla 2006 ve 2010 yıllarındaki galibiyetleri aldı. Contador 2007 ve 2009 yıllarındaki turu, Carlos Sastre'de aradaki yılları kazandı. Team Sky turu domine etmeden önceki yıl yani 2011'de Cadel Evans kazandı , 2012 yılında zafer Sir Bradley Wiggins'in oldu ve 2012 yılından itibaren dört tur zaferinin üçü Chris Froome'un oldu. 2014 yılında Vincenzo Nibali turu kazanarak Contador ile birlikte üç büyük turu kazanan bisikletçiler kervanına katıldı.
Ancak Fransa turu için olmasa da 2010 yılındaki bahar klasiklerinde Profesyonel bisikletçilerin yasadışı mekanik destek alıp almadıkları manşetleri süslemeye başladı. O yıl bisikletçilerin yasadışı mekanik destek alıp almadıkları manşetleri süslemeye başladı. O yıl Flanders turunda Fabian Cancellara Muur Van Geraardsbergen'de favori olarak gösterilen rakibi Tom Boonen'e fark attı ve ayrıca ertesi hafta Paris-Roubaix'i kazandı. Her ne kadar TV yorumcusu ve şu anki İtalyan milli takım antrenörü olan olan David Cassani'ye gizli motorların sporculara bir yarışı kazanabilecek avantajı sağlayabileceğine inandığını söylese de Cancellara hile yaptığını daima inkar etti.
Gizli motorların şok bir şekilde ortaya çıkışının üzerinden 12 ay geçti ve halen sürekli sorulan fakat cevaplanamayan sorular var.Bu teknoloji kötü amaçla 23 yaş altı kadınlar yarışında bile kullanılabiliyorsa eğer, devasa bütçelere sahip elit erkek sporcuların takımlarında kullanılma ihtimali hiç mi yok?
Selamlar tekrar. Yine bir çeviri yaptım. Orjinal metin
(link) adresinde.
Üç defa sarı mayoyu kazanan Le Mond geçen Pazar katıldığı Amerikan televizyonundaki belgeselde bu teknolojiye öncülük eden bir Macar mühendisin bunu kimliğini açıklamadığı bir kişiye 2 milyon dolara sattığını söyledi. Üç defa Fransa bisiklet turunu kazanan Greg Lemond, büyük yarışlarda son dönemlerde alınan sonuçlara güven duymadığını zira yarışçıların bisiklete gizlenmiş motor kullanarak hile yaptıklarına inandığını söyledi. Bu teknolojinin arkasındaki Macar mühendis kendi buluşunun kullanım hakkını 1998 yılında ismini bilmediği bir kişiye 2 milyon dolara satmış. Her iki katılımcı da Amerika'da Pazar (bugün) akşamı gösterilecek (link) programında konuştu.
Bahse konu televizyon programı Lüksemburg da yapılan UCI Cylo-Cross dünya kupasıyla aynı hafta yayınlanıyor. Bilindiği üzere Belçikanın Zolder kentinde geçen yıl yapılan bu şampiyonada ilk defa bisiklet sporunda gizli motor kullanımı tespit edilmişti.
Gizlenmiş motor 23 yaş altı kategorisinde yarışan Belçikalı Femke Van Den Driessche için hazırlanan bisiklette bulunmuştu. Femke UCİ'nin "teknolojik dolandırıcılık" olarak tanımladığı suçtan dolayı 6yıl boyunca müsabakalardan uzaklaştırıldı ve 26 bin İsveç Frankı cezaya çarptırıldı.
O zamandan beri UCİ, saklanmış motorların tespiti için çabalarını yoğunlaştırdı. Gizli motorların yaydığı elektronik dalgaları aramak ve tespit etmeye yarayan tablet tabanlı uygulamaları geliştirdi. Geçtiğimiz yaz aylarında yapılan Fransa turunda, Fransa ordusundan ödünç alınan X-ray makineleri ve termal görüntüleme cihazları gizli motorları tespit etmek amaçlı kullanıldı.
Şu an 55 yaşında olan, 1986, 1989 ve 1990 yılında yılında Fransa bisiklet turunu kazanan Lemond, gizli motorların Peloton içerisinde halen kullanıldığı ile ilgili kuvvetli şüpheleri olduğunu söylüyor. Televizyon programında "UCİ bu işi tamamen düzeltmeden ve bu motorları bu spordan uzaklaştırmadan hiçbir yarış zaferine inanmıyorum" dedi. Budapeşteli mühendis Istvan Varjas'da tıpkı Lemond gibi üst düzey bisiklet yarışlarında kendi geliştirdiği bu teknolojinin bisiklet kadrolarının içinde veya arka jantlarda bulunabileceğine inandığını belirtiyor.
Katıldığı 60 dakika isimli TV programında arabulucu gibi davranan bir arkadaşının kendisini kimliği bilinmeyen bir alıcı ile buluşturduğunu ve bu kişinin kendi icadı olan bu motor teknolojisinin 10 yıllık kullanım hakkı karşılığında 2 milyon dolar önerdiğini söyledi. Mekanik doping konusunda Fransız televizyonuna da konuşan Varjas, Parayı kabul ettiğini ve 10 yıllık süre boyunca gizli motorlar konusunda hiçbir açıklamada bulunmayacağı ve geliştirme çalışmalarına katılmayacağı ile ilgili sözleşme yaptığını açıkladı. Varjas, bir yarışta adil olmayan bir sonuç elde etmek için bu teknolojiyi kullanabilecek kişilerden uzak durmaya durmaya çalışmış. "Bir dede gelip, rahat şekilde bisiklet sürmek amacıyla bu teknolojiye sahip bir bisikleti benden satın alıyor ve bu teknoloji onun yarışlara katılan torununun bisikletinde tespit ediliyorsa bu benim sorunum değil" diyor. Ancak televizyon sunucusunun yarışmayı kazanmak için onun geliştirdiği motorları kullanacağını belli eden birisine gizli bir motor tedarik edip etmeyeceği hususunda yaptığı baskının sonucunda "eğer para büyük bir meblağsa neden olmasın?" diye cevap vermeyi de ihmal etmiyor.
Varjas arka teker bağlantı borusunun içerisine girecek şekilde dizayn ettiği ve standart jantlara göre ağırlığı 800gr daha arttıran bir motor geliştirmiş. CBS sunucusu Bill Whitaker Lemond'a soruyor: "Gizli motorların tespiti bisikletin ağırlık ölçümüyle tespit edilemez mi?" Lemond'un cevabı; " evet "oluyor.Bisikletin ağırlığı belirleyici bir unsurdur. Bisikletiniz 1Kg. daha ağırsa onunla yarışmak istemezsiniz."
2015 Fransa bisiklet turunda 9. etap takım zamana karşı Vannes'ten Plumolec'e doğru yapıldı. 60 dakika programının bildirdiğine göre Fransız yetkililer o yıl takım zamana karşı etabında sadece Team Sky'in kullandığı bisikletlerin diğer takımlara göre 800gr. daha ağır olduğunu tespit etmişler.Team Sky'in takım sözcüsü zamana karşı etaplarda bisikletlere aerodinamik performans sağlamak için ağırlıkların arttırılabileceğini söylemiş.
60 dakika programı ayrıca profesyonel yarışlarda gizli motorların kullanıldığına kullanıldığına inanan eski Fransa ulusal anti doping test direktörü Jean-Pierre verdy ile de görüştü. "Bu motorların varlığını konuşmamdan bu yana üç, dört yıl geçti. Ortada bir sorun var. 2015 yılı geldiğinde herkes durumdan şikayetçiydi ve bireyler yapılmalı diyordu.1999 ve 2005 yılları arasında birbiri ardına kazandığı zaferlerin ardından 5 yıl önce doping kullandığı kesinleşen Lance Armstrong'dan sonra 2008-2016yılları arasında sekiz kişi daha turu kazandı. Lemond'un sorguladığı zaferler muhtemelen bunlarınkidir" diyor.
Floyd Landis ve Alberto Contadon doping suçundan mahkum olduktan sonra Oscar Pereiro ve Andy Schleck sırasıyla 2006 ve 2010 yıllarındaki galibiyetleri aldı. Contador 2007 ve 2009 yıllarındaki turu, Carlos Sastre'de aradaki yılları kazandı. Team Sky turu domine etmeden önceki yıl yani 2011'de Cadel Evans kazandı , 2012 yılında zafer Sir Bradley Wiggins'in oldu ve 2012 yılından itibaren dört tur zaferinin üçü Chris Froome'un oldu. 2014 yılında Vincenzo Nibali turu kazanarak Contador ile birlikte üç büyük turu kazanan bisikletçiler kervanına katıldı.
Ancak Fransa turu için olmasa da 2010 yılındaki bahar klasiklerinde Profesyonel bisikletçilerin yasadışı mekanik destek alıp almadıkları manşetleri süslemeye başladı. O yıl bisikletçilerin yasadışı mekanik destek alıp almadıkları manşetleri süslemeye başladı. O yıl Flanders turunda Fabian Cancellara Muur Van Geraardsbergen'de favori olarak gösterilen rakibi Tom Boonen'e fark attı ve ayrıca ertesi hafta Paris-Roubaix'i kazandı. Her ne kadar TV yorumcusu ve şu anki İtalyan milli takım antrenörü olan olan David Cassani'ye gizli motorların sporculara bir yarışı kazanabilecek avantajı sağlayabileceğine inandığını söylese de Cancellara hile yaptığını daima inkar etti.
Gizli motorların şok bir şekilde ortaya çıkışının üzerinden 12 ay geçti ve halen sürekli sorulan fakat cevaplanamayan sorular var.Bu teknoloji kötü amaçla 23 yaş altı kadınlar yarışında bile kullanılabiliyorsa eğer, devasa bütçelere sahip elit erkek sporcuların takımlarında kullanılma ihtimali hiç mi yok?
Selamlar tekrar. Yine bir çeviri yaptım. Orjinal metin
(link) adresinde.