ibrahim_tosun
Üye
- Kayıt
- 17 Ağustos 2018
- Mesaj
- 7
- Tepki
- 6
- Yaş
- 39
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- İbrahim
- Bisiklet
- Mosso
*FOTOĞRAF TEMSİLİDİR...
Herkese merhaba.
Şuan sayfada ilk mesajımı paylaşıyorum. Yaklaşık 20 yıldan sonra ikinci bisikletime sahip olmak üzereyim ve çok heyecanlıyım
Kısa hikayemi şöyle anlatayım;
90' lı yıllarda Türkiye gazetesinin kuponla vermiş olduğu ve o yıllarda deli gibi ilgi gören, ayrıca ilk sıfır bisikletim olan Bisan İhlas (Mountain Cat serisi) modelinden sonra yıllardır hep içimde kalan dağ bisikleti hayalini gerçekleştirmek istememden dolayı son 2 haftadır deli gibi bisiklet arayışı içerisindeydim. Hiçbir bilgiye sahip olmadan, sadece internet ve forumlardan edindiğim bilgilere dayanarak girdiğim araştırma sonucunda ilk başta "Kron" marka MTB bisikletler dikkatimi çekti. Özellikle XC100, 150 ve 250 modelleri üzerinden gittim ve 2. el olarak kullanılmış modellere bakmaya başladım. "Kron" modellerini araştırırken eskiden "Kron" bayiliği yapmış bir bisiklet bayisinden bu modellerin özellikle ön gidon kısmının çok sık kırıldığı bilgisini öğrendim (ne kadar doğru bilmiyorum). Ancak ufak sinek mide bulandırır misali bu bilgi beni bu markadan soğutmaya yetti
Farklı alternatif arayışlarına başladığımda bu sefer "Mosso" markalı bisikletler dikkatimi çekti. Gerek tasarım, gerek ihtiyaçlarımı karşılama, gerekse marka adı (gerçekten çok havalı bir marka ismi var) olarak aklıma yattı. 2. el olarak istediğim bütçe aralığındaki (maksimum 900 TL) modellere netten bakmaya başladım. 850 TL gibi bir fiyata İstanbul' da 2. el olarak bulduğum "Wildfire xc race" MTB modeli tam kafama yatmıştı ki, ilanın sahibi çok kısa bir sürede fiyatı 1.100 TL' ye çekince o işte yattı
Fiyat aralığı 1.100 - 1.200 TL aralığındaki 2. el olarak kullanılmış ancak başına neler geldiği meçhul modellere bakmak yerine, biraz daha üzerine ekleyip sıfır model bir bisiklet almak şart oldu diye düşündüm ve yine düştüm yollara (araştırmaya devam etmek anlamında yani).
O Mosso bayisi senin, bu Mosso bayisi benim, gerek telefon ile aramalar, gerek bayileri dolaşmalar derken (Anadolu yakası) en sonunda aradığım doğru modeli kafamda netleştirdim; "Mosso Raceline 650B HD 27.5".
Bana yakın olan bir Mosso bayisine modeli görmek için gittiğimde elinde kırmızı ve turuncu renklisinin kaldığını söyledi. Turuncu renklisini çok beğendim ancak lastik kenarlarının kırmızı olması kafamı karıştırdı. Bisikletin rengi turuncu, lastik kenarları kırmızı? Yetkili olan arkadaş bu renkte bazı modellerin böyle geldiğini belirtti. Bisiklet bu halde çok uyumsuz geldi gözüme. Elinde birde kırmızı renkli modeli vardı ancak kırmızıyı da ben istemiyordum. Bir gün sonra yine bana yakın başka bir bayiyi ziyaret ettiğimde ellerinde turuncu renkli bir adet bisikletlerinin olduğunu, bu bisikletin tekerlek kenarlarının rengini sorduğumda kırmızı olmadığını, kendi renginden olduğunu söylediler. Ayrıca bu Mosso firmasının bu şekilde bir hata yapamayacağını, bir önceki bayide bakmış olduğum turuncu renkli, kırmızı lastik kenarlı modelin toplama olabileceğini belirttiler.
İstediğim model ve rengi bulduğum için "Mosso Raceline 650B HD 27.5 jantlı" MTB modelini almak üzereyim. Fiyatı 1.500 TL' ye kadar düşürdüler ancak yanında hediye almak için uğraşacağım
Bisikleti asfalttan çok hafif arazi, patika, su, çamur gibi ortamlarda sürmek istediğimden dolayı (İstanbul' da öyle yerleri nerden bulacaksam) hidrolik frenli, ön kilitli amortisörlü olarak tercih ediyorum. Boyum 1.72cm, bisikletin kadro boyu 16". Ana gövdenin yere yakın olması arazide bisikleti daha iyi kavramam ve hareket ettirmemi sağlayacaktır diye düşünüyorum. Lastiklerin 27,5 olması belki hafif arazide bir tık eksi gibi görülebilir ancak ana mekanik ekipmanlarının komple "Shimano" olması (arka ve ön değiştirici, vites kolu, göbek seti ve aynakol takımı) ve bu sayede bütün sistemin bir uyum içinde çalışacak olması da sevindirici (Shimano - Altus). Viteslerin modelinden dolayı sessiz geçecek olması da ayrıca güzel.
Kapora bırakmadım, yarın tekrar gidip bisiklete son kez bakacağım. Ufak birkaç testten ve hediyelerde anlaştıktan sonra hayırlı olsun diyeceğim gibi, bakalım
Yorumlarınız ve önerileriniz varsa beklerim, okuduğunuz için teşekkürler
BİSİKLETİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ;
Kadro | : Mosso 6061 Alloy |
Maşa | : Sontour SF13-XCM-DS-PM-HRL 650B |
Gidon | : Mosso MTB-AL 508BT FOV D:31,8 W:660 SSABK |
Gidon Boğazı | : Mosso TDS-D507B-8FOV BB:31,8 E100+7 SSABK |
Maşa Yatağı | : Aheat Neco H125 |
Sele-Sele Borusu | : Mosso Velo VD-1134 W/O - Mosso Alloy SP-D215 31,6 X 300 SSABK |
Arka değiştirici | : Shimano Altus RD-M370-L SGS |
Ön Değiştirici | : Shimano Altus FD-M371 |
Vites Kolu | : Shimano Altus SL-M370-L 9X3 |
Fren | : Hydrolic Disc BL-M395 |
Göbek Seti | : Shimano FH-RM66 |
Pedal | : Pedal Alloy HF-893 |
Aynakol Takımı | : Shımano FC-M371-L 44X32X22 T 175 |
Lastik | : Rubena 27,5X2.10 |
Jant | : Mosso 650B-J19DR 32 H W/Eyes |
Ağırlık | : 14,4 Kg (Pedal Hariç) |
Arka Dişli | : Shimano CS-HG30-9 |
Tip | Dağ Bisikleti |
Kadro | Mosso 6061 Alloy |
Kadro Tipi | Alüminyum |
Süspansiyon | Sontour SF13-XCM-DS-PM-HRL 650B |
Süspansiyon Tipi | Tek-Ön |
Jant | Mosso 650B-J19DR 32 H W/Eyes |
Jant Ebat | 27.5 Jant |
Lastik | Rubena 27,5X2.10 |
Vites | Shimano Altus SL-M370-L 9X3 |
Vites Sayısı | 27 |
Fren | Hydrolic Disc BL-M395 |
Fren Tipi | Hidrolik Disk |
Sele | Mosso Velo VD-1134 W/O |
Aynakol | Shımano FC-M371-L 44X32X22 T 175 |
Gidon | Mosso MTB-AL 508BT FOV D:31,8 W:660 SSABK |
Ağırlık | 14,4 Kg (Pedal Hariç) |