Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mükemmel bir tur bisikleti nasıl olmalı

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.669
Tepki
13.142
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Dostlar, haftasonu kahvaltı yapmış can sıkıntısı ile otururken birden aklıma bisiklet forumda bu başlığı açmak geldi. Laf ola beri gele düşüncesiyle açılmış bir başlık değil. Madem turcularımızın sayısı önemli bir yekün tutuyor ve yaz ayları ile istihsalde artış var o zaman bu işlere birazcık kafa patlatmak vede yaratıcı olmak gerek diye akıl yürüttüm. Tabi mantıklı ve yerinde çıkarımlarla analitik bir bakış çerçevesinde-buraya bir şerh düşmek istiyorum. Zevkler vede renkler tartışılmaz, birimizin ak dediğine diğerimiz pekala kara diyebilir.-en optimum çözümlere ulaşalım istiyorum. Bu çözüm aynı zamanda turculuğa başlayacak bisikletseverlerinde boşa kürek çekmesini, kısıtlı bütçelerini daha ilk etaplarda çarçur etmelerini önlemeye bir katkı sunacak. Soru şu mükemmel bir tur bisikletini nasıl inşa ederiz.
- Kadro nasıl olmalı.(geometri, malzeme, vs)
- Turcular için en verimli çekiş sistemi ne olabilir (aynı zamanda dayanıklı)
- Yük ne şekilde taşınmalı (römork, bagaj)
- Tecrübelerle bagaj + çanta sistemleri
- Bisiklet için en verimli elektrik enerjisi (güneş panel, dinamo, batarya)
- Tur için uygun lastik ve jant seçimi
- Gidon hangisi olmalı (düz, drop, kelebek)
- Tur için hafif ama fonksiyonel mutfak takımı
- Bisiklet elektroniği nereye kadar (telefonmu, bisiklet saatimi)
- Hafif, kullanışlı, hangi çadır, mat, uyku tulumu (veya çadıra gerek varmı)
- Kamp ocağı ne olmalı (ispirto, benzin, bütan)
- Aydınlatma
- su taşıma (optimum suluk boyutu)

tecrübelerimizi öne çıkararak (laf salatasına vize verilmiyor tecrübeler konuşacak) şu malzeme iyi şu malzeme kötü diyeceğiz. Şu malzemenin zayıf noktaları ve kullanım ömrü şu diyeceğiz. Şu malzeme görünüş olarak cazip ama alanda hiç bir işe yaramaz vede pratik değil diyeceğiz.
Peki sonuçmu ne olacak. 80 li yıllarda tv nin tek kanallı ve siyah beyaz olduğu dönemlerde paparazzi, televole işleri magazin dergiciliğinin elindeydi. Ve bu dergilerde haftasına şöyle bir geyik haber çıkardı. Kadınların peşinden koşacağı erkeği sizin için tasarladık. Şimdi isimleri tamamen günümüze uyarlayarak- ki bir aklımda o günlerden lorenzo lamas kalmış- işte gözleri tom cruise, kulakları brad bitt şeklinde bir adam tasarlarlardı. Bizde işte ne biliyim kadrosu koga, bagajı topeak şeklinde mükemmel bir tur bisikleti tasarlarsak kadınlar peşinde koşmazmı.
Kadınlarda nereden çıktı şimdi...
-
 
Scudo
Ben tur bisikletçiliğine karar verdiğim şu günlerde araştırmalarım sonucunda turda optimum düzeyde rahat etmek için bazı malzemelerden bahsetmek istiyorum. Öncelikle bagajlardan bahsedelim. Ön ve arka bagaj olarak alu değil de birçok turcunun da tavsiyesi üzerine çelik bagajlar tavsiye ediliyor. Bunda en önemli etken taşıma kapasitesi ve sağlamlık. Mesela dağın başında arkanızda bir sürü eşya varken bagajın kırılmasını hiç kimse istemez. O yüzden Tubus marka bagajları tavsiye ediyorum. Kadroya gelirsek kadro alu olmalı. Yük şekline gelirsek de bu biraz tercihe bağlı. Kimisi römork kullanmayı sever kimisi ön arka bagaj kullanmayı. Kimisi de arkaya zekasını kullanıp kano taşıyıcı yapar üstüne de kano atar bazı eşyalarınıda onun üzerinde taşır. Yusuf abiye de buradan selam olsun.:D Gidon da zaten tur dünyası aynı telden çalıyor adresimiz: kelebek gidon. Sele olarak brooks rahatlığı tavsiye ediliyor ama olmazsa olmaz değil. Kamp mutfağı olarak ferrrinonun titanyum serileri çok tutuluyor. Ama biraz tuzlu galiba.Çadır konusunda diğer cümlelerimde olduğu gibi öznel fikrim 4 mevsim olmalı. Ülke şartlarımızda 5 mevsim yani diğer adıyla ekspedisyon çadır yüksek irtifalarda kamp yapılmayacaksa yersiz olur. Su geçirmezliği sağlam olan, mümkünse çift katman ve en fazla 2 kg olmalı. Havalandırma ve fonksiyonellik de ön planda. Konfor aranmıyorsa bivak da kullanılabilir. Elektronik olarak mobil internetiniz var ise küçük bir netbook iş görür. Ben de bir tane var 2 saat şarj ediyorum 6 saat dayanıyor. Birde "son" marka dinamolar göbekte olanlardan, küçük bir aküye sizin için yol boyunca güç sağlayabilir. Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Biraz dağınık oldu ama umarım anlaşılır. Aklıma gelirse tekrar yazarım..
 
Colnago ve ya Pinarello olmalı :)

HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@Mustafa T.

1-Tur bisikleti de olsa gereksiz ağırlıktan sakınmamın doğruluğuna inanan biriyim. Tubus evet bisiklet bagajının şahikası. Ağırlığı nedir bilmiyorum. Malzemesi nedir bilmiyorum. Fiyatı nedir onuda bilmiyorum. Ama iş yapan bir bagaj 100 tl lerden başlıyor. Birde yüklü bir şekilde 150 kg yi taşıyan alü kadrolar olduktan sonra alü bagajlarda yolda bırakmaz diye düşünüyorum. KÖtü anıları olan varsada bilgilendirsin.
2-Çadır meselesi kafamı karıştırıyor. Tek kişilik çadırlardan yana değilim buda gösteriyork tura tek kişi çıkma taraftarıda değilim. Benim çadırdaki ismim husky beast 3 kişilik 4 mevsim çadır. 3 kg nin üzerinde. Belki bisiklet için önemli bir ağırlık ama birde şöyle düşünün tura iki kişi çıkıyorsunuz iki çadır taşımaktansa biri çadırı taşır diğeri farklı malzemeleri. çadır kadar önemli olan bir diğer malzeme mat, şişme olması konforu arttırıyor.
3- SON güçlü bir dinamo ama pahadada ağır. Yurtdışı piyasasında 500 tl nin üzerindeydi. Dinamonun sadece aydınlatma dışında aparatları ile şarj etme imkanı sunmasıda şart.
 
@Emre Yönlüer

:) Grupseti de Record veya Super Record olmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer KARAN
@mehmetsunu Açıkcası yurtiçi, yurtdışı turlar yapan tucuların genellikle tubus marka kullandıklarını gördüm. Elbette bir bildikleri vardır. Benim aklıma en çok yatan model ise ;(link) sadece 508 gr olup tam 40 kg taşıyabiliyor. Nerdeyse ağırlığının 79 katı kadar taşıma kapasitesine sahip. Ben de tura tek başına çıkılmaması taraftarıyım ama herkes kendi malzemesini taşıyacak arkadaş. Hepimizin işi gücü var okulu var zamanımız çoğunlukla kısıtlı oluyor. Şöyle düşünün 2 kişi tura çıktı. 3 kilonun üstünde çadırı biriniz diğer malzemeleri biriniz taşıyor. Mesela arkadaşınızın bileği burkuldu geri dönmek zorunda kaldı. Siz de o kadar hazırlanmışsınız. Hem diğer yüklerinizi alacaksınız hem de yürür butik otel gibi 3 kişilik çadırla dolaşacaksınız. Tur malzemeleri kişişel ihtiyaçlara göre alınmalıdır diye düşünüyorum. Çantalarınızı da çadırın içine alacaksanız 2 kişilik çadır yeterli olacaktır. Ya da evolite markasının tek kişilik 4 mevsim çadırı var içi baya geniş 210 cmx 105 cm olması lazım yanılmıyorsam bunun gibi geniş ölçülere sahip tek kişilik çadırlar da işinizi fazlasıyla görür. Şişme mata gelirsek bombe yaptımı kaldır çöpe at. En iyisi çadır kurmadan zemini temizlemek ve ot döşemek ondan sonra çadırı kurmaktır. Zaten senenin 300 bilemedin 320 günü yumuşak ortopedik yatağında yatıyorsun ee biraz da doğa ile iç içe olmak ve üstünde yattığın toprağı hissetmek de hiç fena olmaz. Son marka evet pahalı ama "kaliteyi ucuza alamazsın" mantığındayım bende. Bir kere alınır ve doyasıya kullanırsınız.
 
Kişisel deneyimler mi yoksa hall of fame ekipmanları mı yazıyoruz ? İkincisi ise eğer Surly,Husky,Marathon,çelik ekipmanlar,Tubus,XTR,Ortlieb,Brooks,Garmin,North Face,Alpinist vs.. Bunları birçok kişi bilir zaten üzerine yazılacak birşey yok. Bana kalırsa herkes kendi kullandığı ekipmanın artı ve eksi yönlerini yazarsa daha verimli bir başlık olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
@Uğur Kırelli
O zaman başla bakalım Uğur. Eve dönüş turunda neler kullanacaksın. :D
 
Bisikletle turun bütün bisiklet türleriyle yapılabileceğine inanmakla beraber bana göre tur bisikleti şu özellikleri taşıyor olmalıdır:
Öncelikle alüminyum kadrolu ve en azından arkada bagaj bağlama yerleri olan bir bisiklet olmalıdır. Çelik kadrolular da güzel ama dedim ya, bana göre...
Kaç kez dipçiklendiği vs. çok da önemli değil. Gürkan Genç misali kaynak yerleri dayanım için traşlanmamış olsa iyi olur.
Amortisörün faydalarını görüyorum. Gereksiz bir teknoloji değil. Hatta bozuk yollarda şart. Lakin benim sürüş tarzıma göre tur bisikleti düz maşalı olsa daha iyidir.
Geometrisi ise rahat sürüşe ve hıza her iki amaca da uygun olmalıdır. Cyclocross ve endurance bisikletler gibi.
Vites sistemi ille de göbekten vitesli olmalıdır. Sorunsuzluk ve dayanıklılık tur için ideal vitesin göbekten vites olduğunu bana öğretti. Shimano Alfine yeterli. Pahalı Rohloff kazık vites orda kalsın.
Disk fren veya v fren her ikisinin de iyi yanları olmakla beraber tur için v fren ideal bence.
Jantlar çift katlı ve ölçüsü en az 622x16 olmalı ve arka jant tel sayısı 32 olmalıdır. Lastikler ise buna göre en az 700x32 olmalıdır. Benim Continental Sport Contackt'lardan memnunum. Aldığım zamandan beri sorunsuz. Bunun yanında Kudret abinin Maxis lastikler de sorunsuz çıkmalarıyla meşhur.
Scott SUB'dan yukarıda yazdığım nedenlerden dolayı memnunum. Ancak eksik bir yanı var.
Bana göre tur bisikletinin olmazsa olmazlarından biri dropbar. Farklı tutuş pozisyonları için, yerine göre hız, yerine göre konfor için dropbar şart. Kelebek gidonu bir türlü sevemedim. Barend ise bir yere kadar.
Bütün bu isteklerimi karşılayan ve de daha fazla hıza yönelmek istediğim için geometrisi uygun bisiklet baktım. Focus Mares Cyclocrossu buldum. Ne yazıkki onda da göbekten vites yok:( Göbekten vitesli, karbon kayışlı, bagaj bağlama yeri olan, kendimin boyadığı bir cyclocross hayallerimi süslüyor:)
***
Çadır, çanta vs. Üstatlar dururken bana laf söylemek düşmez.
Hafif olanlarını :) ben de bilmek isterim.
 
Tur bisikletçiliğinde elektrik sistemi benim bir hayli merakımı celbediyor. En verimli sistem hangisidir. Turların daha çok yaz aylarında yapıldığını düşünürsek güneş panellerinin elektrik üretiminde mutlaka düşünülmesi gereken bir alternatif olduğunu bilmek gerek. Yalnız türkiye piyasasındaki ürünler oldukça pahalı nerdeyse bir telefon şarj edecek cihaz 300 tl den başlıyor. Bir tur için laptop a gerek yok mesela tur anılarını yazman ve paylaşman için tablet bilgisayar işini görür şu klavye takılan türlerden. Onun yanında navigasyon vede tur bilgilerine ulaşacağın bir akıllı telefon veya garmin türü bir cep bilgisayarı. Hepsini yanında götürmek anlamsız ve gereksiz yük olur. Hepsini bir arada götüren bir cihaz almak vede bunu gidona telefon tutturucu ile bağlamak gerek. Güneş panelide bunu şarj edecek güçte olması yeterli. Birde far ve aydınlatmaları şarj etsin. kaç watt lık bir panel yeter. Birde solar panellerle ilgili çok kullanışlı olmadığı yönünde eleştiriler var. Şarjı uzun sürüyormuş. ne derece doğru. Peki elektrik ihtiyacı için dinamo ne derece yeterli olabilir. Yani dinamo sadece farı değil bu tablet/telefonuda şarj edecek. Birde ne derece stabil şarj edebilir. Malum dur kalklarla. Bu elektrik meselesine sağlam çözümler getirmeden tura çıkılmaz. Ha iki günde otelde kalırım tarzı bir turculuk tan bahsetmiyoruz. İhtiyaçlarını kendinin karşılayacağı bir tur. Elektrik sistemleri-özellikle dinamo ve panel-konusunda değerli katkılarınızı bekliyorum. Mesela ben türkiyede satılan dinamolarda telefon şarj edecek ekipmana sahip dinamo göremedim.
 
Tur demişken selenin konforu da çok önemli.Siz orta mesafe turlar için hangi seleleri önerirsiniz.


iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Mükemmel tur bisikleti diye birşey yoktur, mükemmel rota vardır. Bu rota da yapılacaklar vardır. (Bana göre)
 
koga miyataaaaa.....:) olmalı.... bir kaçtane mümkünse.....:)
 
google da tour bike aratınca sonuçlarda en beğendiğim bisiklet bu oldu

http://bicycletouringpro.com/blog/wp-content/uploads/2009/05/koga-miyata-world-traveller.jpg
 
Doğa sporlarında vazgeçilmez kural 1,
Kaliteli malzeme kullan, tur için uzun süreli doğayla savaş veriyorsak her malzeme önemsenmeli dikkatle alınmalı.

Temel kampçılık eğitimide mutlaka alınmalı..
Çadır nereye nasıl nereye kurulur, yemek nasıl hazırlanır ateş nasıl nereye yakılır, tulum çadır içi ekipmanlar sıcak soğuk gece nasıl konulur, bagaj kullanımı nedir? V.b.v.b.
Kafa lambası petzl
Uyku tulum husky lafuma comfort derecesi önemli yazın bile - dereceler görülebilir.
Çadır husky hannah husky 4 mevsım
Bot gore tex özellikli hafif ve f/p olmalı.
Dış katman north face jack ayrılan özlikli
V.b. Böyle gider, ilaç ve yüz kremi de unutmayın
Bu böyle gider, daha çok yazamıcam bitmek bilmez herkes kısaca yazarsa birşeyler çıkar bu sayfalardan..:)
 
Doğayla savaşıyorsun, gece o seni üşütmeye çalışır sen üşümemeye o seni ıslatmaya çalışır sen ıslanmamaya v.b uzar gider :) bütün gece ıslanıp üşüdüğünde o bisikletin selesine bile oturamzsın
 
  • Beğen
Tepkiler: Efe Taner
Savaş sözcüğünü beğenmedin pek ama olumsuz düşünmeyelim.
Doğayla uyumlu olmak onun fiziki şartlarını olumlu yana kullanmak örn. ağaçtan ev yapmak, toprağından domates, hayvanından et gibi..
Ama sen hazır fabrikasyon alıyorsun ladiği patlamayan bisiklet ve prof. İthal ekipmanlarınla doğanın sana dayattığı fiziki şartlara karşı koymak amacındasın, bu da aranızda bir savaş başlatıyor.
 
Dediklerine biraz da ben ekleme yapayım; heves vardır, merak vardır, gönül vardır, tutku vardır, cesaret vardır, emek vardır. Mükemmel tur bisikletiyle kimse uzun seyahatlere çıkmaz. Çalınma ve bozulduğunda tamir edilememe ihtimali vardır çünkü... İdeal tur bisikleti, kadrosu demir olan, mekanik aksamında da sorunu olmayan bisiklettir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri