Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Neden dağ bisikleti alıp şehirde kullanıyoruz?

Malesef günümüzde birkaç tane hariç olmak üzere, büyük Sehirlerin bile yolları çok kötü durumda. Ozellikle ince tekerlekli ve rijid liği yuksek yol Bisikletlerinde kaza riski olusturuyor.

Geçen yasadigim bir sehirde 700x42 lastikler ile gectigim bir mazgal az daha kaza yaptiracakti. 700x38 altında lastik ler ile kesin kaza yapilir dedigim bir yerde birkac gun sonra malesef bir kardesimiz yol bisikleti ile dusmus. Belediyeye haber vermisler ve mazgal onarilmis hemen, sosyal medya hesaplarinda gordum.

Sadece mazgal degil sorun, hepimiz malesef mecburiyetten arada kaldirima cikma geregi duyuyoruz, buralarda yaya inis yollari kapatiliyor hafif kot farkindan inmek zorunda kaliyoruz. Hele gittigim sanayide bir kasisler var, bırakın bisikleti, normal aile otomobilinde bile zıplatıyor insanı, bildiginiz rampa inip cikiyorsunuz.

Amortisör iyidir, iyiligini inkar edemeyecegim. Mtb tarzi degilde Trekking tarzi kısa yaylanma mesafeli orta kalitede bir amortisor sehirde yardimci olacaktır. Mtb lastigi gibi kalın ve dişli yerine orta kalınlıkta hafif dişli bir Trekking bisiklet lastigi bu yardima biraz daha katkida bulunacaktir.

Mtb kullandim; Saglam, frenleri iyi tutuyor, yol tutusu iyi, kaldirimlar, kısa merdivenler, banamisin demiyor fakat pek yurumuyor, kondisyonu yuksek, guclu, genc arkadaslarda sorun teskil etmeyecektir. Bu tarz birisi olsam Mtb den baska bisiklete binmezdim mesela.

Ama saglik durumu, kondusyon, yas, ortopedik engelim vs, şu an ulasim icin Trekking bir tarz bisiklete biniyorum ve memnunum.
 
Scudo
Bence çukurlardan daha vahimi asfalt üzerindeki kasisler ve asfalttaki kot farkları. Kasislerin bir çözüm olmadığını belediyeler ne zaman anlayacak ?
IMG_0215.JPGIMG_0216.JPG

23 Nisan Mahallesi Yunus Emre cad. üzerine 2 yeni kasis yapıldı.
 
Dağ bisikletine karşı çok ön yargılıydım. Şehir bisikletiyle çıkamadığım yokuşları bununla çıkmaya başladım. Şaşkınlık içerisindeyim.
 
312667 dosyayı görüntüle312668 dosyayı görüntüle

23 Nisan Mahallesi Yunus Emre cad. üzerine 2 yeni kasis yapıldı.
Yusuf, bu mahallenin bir yaşayanı olarak kasis değil duvar örseler bizim milletten bi şey olmaz. Bu kadar görgüsüz ve ahlaksız bi toplum maalesef gerilemeye mahkumdur. Kaldırımda ayrı trafik yolda ayrı trafik var. Defalarca Cimer’e kadar şikayet etmeme rağmen alınan önlem ‘kasis’. Bi görevli çıkıp bi izleyip kök nedeni hakkında araştırma yapmadığına eminim. Yaya geçidi koyar, yayaya çarpılır ışık koyarlar. Özlüce bulvarında ki ışık sayısı kadar ölümlü kaza olmuştur. Eskiden 3 ışık vardı şimdi sanırım 7 falan oldu. Allah ıslah etsin.
 
Bisiklet kimisi icin spor, kimisi için süs, kimisi için hobi, kimisi için ulaşım aracı.
Kimisi için hayatının her alanında tüm bunlari kapsayan bir yaşam biçimi.
Ülkemiz ekonomi ve yaşam şartlarinda tek bir bisiklet seceneginiz varsa pek çok secenegi tek bir modelde birleştirmeniz gerekiyor. O zamanda cogumuz MTB denilen önden amortisorlu, hardtail tabir edilen kalın tekerli modellere yöneliyoruz.
Yol varda biz mi binmedik?
Para varda hepsinden bir kenara mı dizmedik?
10-15 dakikayı gecen her saganakta meydanı bu hale gelen bir kasabadayım.
Bu manzaralar denize 10 metre mesafedeki sahil yolundan.
Denizin dibinde olup, deniz taşkını olmadığı durumlarda bile suyu göllendirip tahliye olmasina set çeken tek ülkeyiz belkide!
Yagmur sonrasi gelen enkazi, oynayan mazgali, mevcut cukuru ayrı dert.
Yaz sezonu sıcaktan yamulan uyduruk asfaltı, kasisi, kot farkı, yürürken bile tökezlediginiz yol/kaldırım düzenlemeleri ayrı dert.
Burası Bodrum, guya Turkiye'nin gözde tatil merkezlerinden. Gözde olmayan, yatirimin hic gitmedigi yerleri gectim.
Buyuk sehirlerimizin hali belli zaten. ''ne bisikleti?'' diye bagiran bir sistem! Ya arabanla iskence cek, ya toplu taşımada sürün... Genel algı yönetimde bu şekilde iken, maalesef halkımızn genelinin bakış açısıda forumdaki pek cok anekdotta ve trafige ciktigimizda ortada.

O yuzden tek secenekle alabildigim ve bindigim bisiklet MTB!
 

Dosyalar

  • aa1.jpeg
    aa1.jpeg
    220,2 KB · Okunma: 56
  • aa2.jpeg
    aa2.jpeg
    301,7 KB · Okunma: 60
  • aa3.jpeg
    aa3.jpeg
    130,9 KB · Okunma: 53
Yukarıdaki mesajımda yazmıştım ama kendi edindiğim tecrubeyi biraz açayım konusu gelmişken.

Şehir içinde Mtb biraz ehlileştirilebilinir. Hardtail 2.25 lastikler yerine 1.75 treking lastikler. Daha yüksek açılı bir gidon boğazı ve gidonu bir miktar kısaltma ile biraz fark yaratmıştım ilk haline göre.

Ancak 27.5 jant ölçüsü ile zor yol katetmek. 29 Jantlı Mtb lerde daha iyi sonuç verir bu küçük düzeltmeler.
 
Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️,

Benim kişisel düşüncem , şehir bisikleti varsa MTB gerektirecek bir durum yok. Bazen (tabi imkan ve zaman meselesi) her bisiklet türünden bisiklete sahip hatta her birine (yarış takvimine göre) ayrı setuplar koyan insanlara karşı fazla ön yargılı olurdum ancak zamanla anladım ki her bir bisikletin vaad ettikleri ,yapabildikleri/yapamadıkları varsa ve bu yüzden dallanıp budaklanmışsa , bu boşa değildir elbet ve ona göre almak lazım.. Ben bir kaç kişide, şehir içinde fat bike denilen bisikleti kullananları da gördüm.. Ancak, şehir içinde sıkışıp kalan ve araziyi geçtim ağaç gölgesi bulmakta zorlanan genç kardeşlerimizin MTB isteklerine tabi itiraz etmiyorum..
 
Ben şehir içi katlanır kullanıyorum, yerim olsa şehir içi için bir de mtb alırım. En önemli sebebi konfor. Yolların hali, mazgalları, çukuru, yaması malum. Bir de daha dik oturmak benim gibi çeyrek profesyoneller için büyük konfor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: onuRide
Adsız tasarım.pngIMG_0220.JPG

23 Nisan mahallesinde kasisler artıyor. Karacaoğlan cad. 247.sokak ayrımı ve Mithatpaşa caddesi üzerinde olmak üzere ''iki'' yeni hendek atlanmaya hazır.
 
Aslında lüzumu yok ancak özellikle yerli firmalar şehir bisikletlerini ince lastiklerle satıyorlar. Maşaları da dar yapıyorlar. Kron şehir bisikletime zar zor 28x1.75" taktım. Çamurluğu da modifiye etmek zorunda kaldım. Çünkü sığmadı. Şu bisikletler 2" hatta 2.5" desteklese halbuki ülke şartlarına daha uygun olur.
 
23 Nisan mahallesinde kasisler artıyor. Karacaoğlan cad. 247.sokak ayrımı ve Mithatpaşa caddesi üzerinde olmak üzere ''iki'' yeni hendek atlanmaya hazır.

Ulkemizde kasisler ne kadar duzgun yapılıyor tartısma konusu. TSE standartları ve karayolları genelgesi aşağıdaki gibi:

Ulaştırma Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü‘nün 24.12.2007 tarihli 2007/115 sayılı genelgesi ile, Şehir içi yollarda tesis edilecek hız kesicilerin (kasislerin), konu ile ilgili "Yol Sathı Hız Kontrol Elemanları - Tümsekler (Kasisler)" başlıklı TS 6283 standardında belirtilen esaslar dahilinde ve bu standartta belirtilen kesimlerde tesis edilmesi gerekmektedir.
TS 6283 standartlarına göre, tümseklerin genişliği araçların dingil mesafelerine bağlı olarak 3.6 metre ile 3.8 metre, yol sathından yüksekliği 7.5 cm ile 10 cm. ve yol kaplama malzemesi ile aynı cinsten olmalıdır.


Diger tanımlamaları şöyle açıklanmış:


TSE’ye göre kasisler; 50m – 150m ara ile birden çok sayıda ve yolun en fazla 800 m’lik kesiminde uygulanabilir.
Birinci derece yollarda uygulanamaz.
Aracın hızını ayarlayabilmesi için yoldan girişten itibaren ilk tümsek en az 20. metrede olmalıdır.
Yapılacağı yolun kaplama maddesi ile aynı cinsten olmalı, taşıt yolunu enine kat etmeli, asfalt yollarda yapılacak ise mastik asfalt kullanılmalıdır.
Sürücüler tarafından kolayca görülebilecek şekilde beyaza boyanmalıdır.
Doğru tasarlanması durumunda bisiklet kullanımına uygundur.


Buna uygun trafik duzenleme ve kasis planlaması şu şekilde:
Kasisİşaretleme.png
KasisEnKesiti.png

Uluslararası standartlar için ise aracın ve surucunun dinamigine göre modellemeler çalışılarak yer ve amaca uygun kasisler planlanıyor. Tabi hangi ulke ne kadar uyuyor bilinmez ama bizim kasislerin buyuk cogunlugunun uymadigi kesin. Sonra gelsin kazalar...

a1.jpg

a2.jpg
 
312614 dosyayı görüntüle312618 dosyayı görüntüle312615 dosyayı görüntüle312616 dosyayı görüntüle312617 dosyayı görüntüle

Görseller 23 Nisan Mahallesi Nilüfer/Bursa'dan. Bu kasislerin hepsi son bir ay içerisinde yapıldı. Bağlantılı yollarda durmayı sağlamak için kasis belki anlaşılabilir; tabela okumanın olmadığını düşünürsek. Fakat düzlükte tüm taşıtların seyir hızını düşürmesini sağlayan hatta doğru yapılmazsa (renk, eğim açısı vb.) maddi hasara belki de kazaya yol açabilecek kasisleri her gördüğümde yola çıkmış olmaktan pişman oluyorum. Köroğlu caddesi üzerinde Yunus Emre caddesi ayrımına gelmeden yapılan kasis tam bir fiyasko. Tepe noktası fazla yüksek yapılmış, geçerken normal kasisten geçer gibi geçmek imkansız. Yolu kullananlar ne demek istediğimi anlayacaktır. Yine aynı cadde üzerinde global kahve satışı yapan ismi lazım değil firmanın oraya da bir kasis eklemişler. Kasis yapımından birkaç gün önce aynı yerde taklalı bir kaza meydana gelmişti.

312619 dosyayı görüntüle

Bence çukurlardan daha vahimi asfalt üzerindeki kasisler ve asfalttaki kot farkları. Kasislerin bir çözüm olmadığını belediyeler ne zaman anlayacak ?
Kasisler çözüm değil eğitim ve ahlak şart.
 
Malesef günümüzde birkaç tane hariç olmak üzere, büyük Sehirlerin bile yolları çok kötü durumda. Ozellikle ince tekerlekli ve rijid liği yuksek yol Bisikletlerinde kaza riski olusturuyor.

Geçen yasadigim bir sehirde 700x42 lastikler ile gectigim bir mazgal az daha kaza yaptiracakti. 700x38 altında lastik ler ile kesin kaza yapilir dedigim bir yerde birkac gun sonra malesef bir kardesimiz yol bisikleti ile dusmus. Belediyeye haber vermisler ve mazgal onarilmis hemen, sosyal medya hesaplarinda gordum.

Sadece mazgal degil sorun, hepimiz malesef mecburiyetten arada kaldirima cikma geregi duyuyoruz, buralarda yaya inis yollari kapatiliyor hafif kot farkindan inmek zorunda kaliyoruz. Hele gittigim sanayide bir kasisler var, bırakın bisikleti, normal aile otomobilinde bile zıplatıyor insanı, bildiginiz rampa inip cikiyorsunuz.

Amortisör iyidir, iyiligini inkar edemeyecegim. Mtb tarzi degilde Trekking tarzi kısa yaylanma mesafeli orta kalitede bir amortisor sehirde yardimci olacaktır. Mtb lastigi gibi kalın ve dişli yerine orta kalınlıkta hafif dişli bir Trekking bisiklet lastigi bu yardima biraz daha katkida bulunacaktir.

Mtb kullandim; Saglam, frenleri iyi tutuyor, yol tutusu iyi, kaldirimlar, kısa merdivenler, banamisin demiyor fakat pek yurumuyor, kondisyonu yuksek, guclu, genc arkadaslarda sorun teskil etmeyecektir. Bu tarz birisi olsam Mtb den baska bisiklete binmezdim mesela.

Ama saglik durumu, kondusyon, yas, ortopedik engelim vs, şu an ulasim icin Trekking bir tarz bisiklete biniyorum ve memnunum.
Tam beni anlatmışsın şu paragrafta :"
Mtb kullandim; Saglam, frenleri iyi tutuyor, yol tutusu iyi, kaldirimlar, kısa merdivenler, banamisin demiyor fakat pek yurumuyor, kondisyonu yuksek, guclu, genc arkadaslarda sorun teskil etmeyecektir. Bu tarz birisi olsam Mtb den baska bisiklete binmezdim mesela".

Teşekkürler Şehir içinde çelik kadro mtb'ye devam şehir dışında gravel :) (akıyor gravel )
 
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
ben konunun 58 sayfa tartışılmasına şaşırdım ve aynı şeyler tartışılmaya devam ediyor.

10 sayfa önce de aynı şeyler söylenmiş, 20 sayfa önce de. konuya değişik bir yorum katayım.

herkes tek pencereden bakıyor. ilk olarak çoğumuz en fazla 2 tür bisikleti denedik.

ne dağ bisikletinin konforunu seven adam şehirde yol bisikleti kullanır ne de yol bisikletinin hızını seven adam şehirde dağ bisikleti kullanır.

uzun yıllar dağ bisikleti kullandım, yol bisikletini de denedim. yol bisikletinin konforu hoşuma gitmedi çünkü öyle vücudum esnek değil. şu anda bir dağ bisikleti kullanıyorum çünkü konforu bana göre.

bakın bakış açısı iki saniyede değişti. ben bir yol bisikletçisi olsam şehir içinde kesinlikle dağ bisikleti kullanmazdım, yol bisikleti gibi eforsuz gitmiyor ki.

eee ben neden şehir içinde dağ bisikleti kullanıyorum, çünkü konforlu. o yüzden çok takılmayın. yol bisikletiyle uzun yıllar geçirmiş birisine şehir içinde dağ bisikleti sürdürmek eziyettir. olay tamamen bakış açısından ibaret.

hepimizin farklı bakış açısı varsa bu konuyu 58 sayfa tartışmanın bir anlamı yok. günün sonunda insan hoşuna giden gerçeği kabullenecek ve bu konu 100 sayfaya doğru tartışılmaya devam edecek. yani çok da şey yapmayın, ömür kısa. bu tarz şeyleri yüzlerce sayfa tartışarak.kaybedecek zamanımız yok.

genel olarak bir şeyin savunucusu gibi davranan arkadaşlar için söylüyorum, yoksa kendi aramızda güzel muhabbet ediyoruz vs bunlar güzel şeyler.
 
ben konunun 58 sayfa tartışılmasına şaşırdım ve aynı şeyler tartışılmaya devam ediyor.

10 sayfa önce de aynı şeyler söylenmiş, 20 sayfa önce de. konuya değişik bir yorum katayım.

herkes tek pencereden bakıyor. ilk olarak çoğumuz en fazla 2 tür bisikleti denedik.

ne dağ bisikletinin konforunu seven adam şehirde yol bisikleti kullanır ne de yol bisikletinin hızını seven adam şehirde dağ bisikleti kullanır.

uzun yıllar dağ bisikleti kullandım, yol bisikletini de denedim. yol bisikletinin konforu hoşuma gitmedi çünkü öyle vücudum esnek değil. şu anda bir dağ bisikleti kullanıyorum çünkü konforu bana göre.

bakın bakış açısı iki saniyede değişti. ben bir yol bisikletçisi olsam şehir içinde kesinlikle dağ bisikleti kullanmazdım, yol bisikleti gibi eforsuz gitmiyor ki.

eee ben neden şehir içinde dağ bisikleti kullanıyorum, çünkü konforlu. o yüzden çok takılmayın. yol bisikletiyle uzun yıllar geçirmiş birisine şehir içinde dağ bisikleti sürdürmek eziyettir. olay tamamen bakış açısından ibaret.

hepimizin farklı bakış açısı varsa bu konuyu 58 sayfa tartışmanın bir anlamı yok. günün sonunda insan hoşuna giden gerçeği kabullenecek ve bu konu 100 sayfaya doğru tartışılmaya devam edecek. yani çok da şey yapmayın, ömür kısa. bu tarz şeyleri yüzlerce sayfa tartışarak.kaybedecek zamanımız yok.

genel olarak bir şeyin savunucusu gibi davranan arkadaşlar için söylüyorum, yoksa kendi aramızda güzel muhabbet ediyoruz vs bunlar güzel şeyler.
hocam siz 58 sayfaya takılmayın bence,zamanında günlerce fanatik ''amortisörsüz maşalı bisiklet'' dayatmalarına maruz kalmış bir forumuz,koskoca Gürkan Genç gibi dünyayı amortisörlü bisiklet ile turlamış bir adamı örnek vermemize rağmen kimseleri ikna edemedik burada ;) adam sağa sola gidecek 15 20km sürecek şehir veya dağ bisikleti bakıyor,birbuçuk kilo daha agır diye amortisörü kötüleyenlermi ararsın,sanki yollarımız hava alanı pisti gibi düzgünde! heryer çukur,heryerde açılıp bırakılan bozuk yollar,bırak adam konforlu misgibi sürsün,sonra zaten gelişince mesafeler uzayınca o hızlar kesmeyince ister istemez geçecek yol bisikletine:komik: ne konfor bakacak ne başka bişey.
 
hocam siz 58 sayfaya takılmayın bence,zamanında günlerce fanatik ''amortisörsüz maşalı bisiklet'' dayatmalarına maruz kalmış bir forumuz,koskoca Gürkan Genç gibi dünyayı amortisörlü bisiklet ile turlamış bir adamı örnek vermemize rağmen kimseleri ikna edemedik burada ;) adam sağa sola gidecek 15 20km sürecek şehir veya dağ bisikleti bakıyor,birbuçuk kilo daha agır diye amortisörü kötüleyenlermi ararsın,sanki yollarımız hava alanı pisti gibi düzgünde! heryer çukur,heryerde açılıp bırakılan bozuk yollar,bırak adam konforlu misgibi sürsün,sonra zaten gelişince mesafeler uzayınca o hızlar kesmeyince ister istemez geçecek yol bisikletine:komik: ne konfor bakacak ne başka bişey.

Dağ bisikleti de bi yere kadar, full süspasiyondan aşağısı kesmez, yetmez aslında:)
Kendimden biliyorum
Fs yani ön arka havalı amortisörlü olmalı
Ya da hiç olmadı gidondan ve seleden amortisörlü olmalı;)
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Gürkan Genç Fox Kashima kullanıyormuş. Piyasada dağ bisikleti diye satılan bisikletlerin üstünde işlevsiz yaylı maşalar var. Bu maşalar rahatlık sağlamıyor bunu kullanan herkes bilir, sadece placebo etkisi var. Bir yerden sonra sıkışıp aşağı yukarı hareket bile etmezler, ayrıca bir ayarları da yoktur; yolun hangi titreşimini sönümlüyorlar belli değil. Ağırlık yeni başlayan için daha da önemli çünkü kondisyon az.

Gerçek bir dağ bisikleti almaya kalksanız yeni başlayan biri için fiyatlar yüksek. Bu nedenle aslında "kalın tekerlekli sokak bisikleti" olan ama adına dağ bisikleti denen gereksiz ağır ve verimsiz bisikletlere yönlendiriliyor insanlar.

Şimdilerin aman dağ bisikleti olmazsa çıkamam dediği yollarda yüzyılın başında yarışlar yapılıyordu o zaman lastik teknolojisi de bu kadar iyi değildi.

1706595538059.png
 
Geri