Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Neden Pahalı?

Kayıt
17 Haziran 2014
Mesaj
81
Tepki
18
Şehir
Antalya
Bisiklet
Bisan
Esselamu aleyküm ehl-i bisiklet :)
Bisiklet araştırdığımız üzere gerçekten cep yakan bir spor. Kaliteli istiyorsak mutlaka kesenin ağzını daha fazla açmak lazım geliyor. Ama ben burada bir yerde takılıyorum; neden bu parçalar bu kadar pahalı?
Evet, karbon kadrolar ve maşalar yapıldığı maddeden dolayı pahalı diyelim. Çelik kadrolar? Onlar da çok da ucuz değil. Açılar vs. ayarlanıyormuş, büyük ihtimalle burası para istiyordur.
Maşalar, vites kolları, aktarıcılar, fren sistemleri, pedallar... Neden bu kadar pahalı? Bildiğim üzere öyle ahım şahım bir mekanizmaları yok. Vitesler tellerin gerilmesiyle çalışıyor. Rubleler vs... Demir dökmek bu kadar masraflı mıdır acaba? Yani yüksek sıcaklıkta kaynatılıp kalıplara dökülecek, neden bu kadar pahalı?
Açıkçası ben bu verilen paraların neden bu kadar fazla olduğunu pek de anlamış değilim. Bunu bana açıklayacak birini arıyorum :)
 
Scudo
@Bülbül-i Nâlân


Merhaba. Sizin sadece basit kelime anlamıyla görmek istediğiniz sisteme ticarette SEKTÖR deniliyor. Marka politikasından başlayın, üretim teknolojisine kadar her şeyin kendine has bir maliyeti var. Günlük 2500 kapasiteli bisiklet üreticisi olan X firması 3 tl ye mal ettiği bir çeliği bedavaya işlemiyor. Elektrik, Kömür, Lazer, Kaynak malzemeleri, Üretim bandı, Boya teknolojileri ve hepsinden önemlisi Personel giderleri ve Sevkiyat. Bunların hepsi maliyet. Bize göre Demir, Çelik, Alüminyum yada karbon materyalleri ne kadar gereksiz bir pahalılığa sahip olsa da her parçanın üzerinde çalışılmış çok ciddi AR-GE araiştırma geliştirme maliyetleri var. Bu saydıklarımın hepsi birleşince haklı olarak fiyatlar artıyor.. :) Teşekkür ederim.
 
istek ve sunumun kesiştiği yerde fiyat oluşuyor. Pazardaki palamutun fiyatıda hergün bu sebepten değişiyor ve yeni denge oluşuyor..
 
Daha az olmalı kanaatimce. Yani işlenmiş demirlerden oluşan birkaç parça 300 lirayı aşacak kadar pahalı olmamalı. Ülkemiz... Gelişmek lazım. Allah yardımcımız olsun. Teşekkür ederim. :)
 
Ve aleyküm selam..

Fakat ülkemizde ne ucuz ki.. merak ettim..

Daha kendi bisiklet kadro'muzu üretemiyoruz.
 
Bu gezegendeki en ucuz şeyler, bisiklet-motosiklet-otomobil.
 
@Bülbül-i Nâlân

O paraya da satılan bisiklet var piyasada almak isterseniz. Dediğiniz gibi aynen bir kaç parça demirden oluşan ;)

Ama burada soru x niye pahalı değil, biz niye alamıyoruz olmalı. Her şey ederine satılır bu dünyada emin olun :)
 
@rahmi kocaman
Alamıyoruz değil, sorguluyoruz ;) Ruble setleri, vites takımları vs... Kaliteli olsun deyince 300-400 lira ayırmak gerekiyor 3-5 parçaya.
 
@Bülbül-i Nâlân
burda yanlışınız var. 100-200 liralık setler dandik/adi falan değil. genelde fiyatla ağırlık ters orantılı. çelikten daha sağlam bir karbon bisiklet herhalde yapılmamıştır. ama karbon daha pahalı. zaten daha pahalı bir şey alıyorsan o malın kar marjıda daha yüksek oluyor. önemli olan ihtiyacın olan şeyi almakta. yoksa arap emiri olsak altından setde dizer binerdik değil mi?
 
@Bülbül-i Nâlân

Fiyatlar kanaatlerle belirlenseydi çok iyi olurdu. :)
 
Afedersiniz ama basit bi çelik dökümü ocakta sucuklu yumurta yapmaya benzemez. Kurşunu belki piknik tüpünde bile dökebilirsiniz ama çelik 1600 santigrat derece ister ergimek için. Ayrıca yine dökümün insanların düşündüğü gibi 'dökerim kullanırım' gibi bi durumu da yok (yapılabilir ama bu yöntem maliyeti çok daha yüksek kılar). Dökülmüş parçanın üzerinde daha pek çok yüzey işlemi uygulanması gerekir, ısıl işlemler uygulanır. Bunların hepsi anlayabileceğiniz üzere ayrı ayrı üretim safhaları, her biri ayrı ayrı personel isteyen işlemler. Tabi bu anlattığım sadece parçanın madden üretimi. Bunun daha yıllarca süren ar-ge aşaması, üretimin yapılabilmesi için teknik çizimleri, vs. var.

Bisiklet deyip basit görmemek lazım, her gün içine ettiğimiz bir klozetin bile arkasında onlarca, yüzlerce, hatta binlerce işçinin, mühendisin emeği var.
 
Yine bir "neden pahalı" konusu açılmış.
Bu mesajı yazarken aşağıda benzer konularda beş tane başlık görünüyor.

Kur farkı ve vergilerden dolayı pahalı.
 
- marka bilinirliği, tanınmış markaların tasarım, ar-ge ve yatırım maliyetleri
- malzeme seçimi, hem hafif hem dayanıklı malzeme demek aynı oranda artan (hatta bir noktadan sonra 'geometrik') maliyet
- komponent uyumu, bunları bir kadroda uyumlu ve bu uyumluluğun sürdürülebilirliği
- emtia piyasalarına paralel değişen metal fiyatları
- lojistik maliyetleri, gümrük vergileri ve kur farkları
- hedeflenen kâr marjları ve satış rakamları
- distribütör/bayi/dağıtım kanalları maliyetleri
- özellikle ülkemiz için tüketici vergileri

gibi zilyon tane etkenin biraraya gelmesi ile fiyatlar oluşur...

bisiklet aslında fiyat olarak pahalı değil. pahalı değil derken, misal arabalarda fiyat nasıl marka ve kaliteye göre değişkense burada da öyle. ancak bisikleti sanırım fazla basite indirgediğimizden o kadar parayı "haketmediğini" düşünüyoruz. Ama sonuçta her sektörde olan durum neyse bisiklette de farklı değil.

sonuçta her bütçeye uygun f/p olarak başarılı, en azından iş gören bisikletler bulmak mümkün diye düşünüyorum.
 
http://i58.tinypic.com/w9y7wp.jpg
http://i60.tinypic.com/rw2s0o.jpg

İki resim yükledim. Alttakini biliyorsunuz, üstteki ise benim Türkiye den ithal edip sattığım plastik kaynak makinası. Dikkat edin, son derece basit bir ürün, dış gövde sac, paftalar aluminyum. İki pistonu bir ütüsü bir de redüktör takılı traşlayıcısı var.
Bisikletteki sram red grup set olsun, kadro ve jantlar ne kadar teknolojik değil mi?

Ben boşuna aslında ucuz demiyorum, size 100 milyar versem bu bisikleti kendiniz yapamazsınız. Sadece jantını bile yapamazsınız.
Bir trilyon vereyim (eski parayla canım) bir araba yapamazsınız, sadece dış sacı bükecek kalıp ve presler o paraya gelir.

Şimdi, bisikletin fiyatını aşağı yukarı biliyorsunuz, üstteki kaynak makinası sizce ne kadar?
 
Geri