Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ön aktarıcı sorunu

MokaPoT

Üye
Kayıt
6 Temmuz 2022
Mesaj
87
Tepki
52
Yaş
36
Şehir
Eskişehir / Antalya
İsim
Cenk Pehlivanoğlu
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Herkese merhabalar, carraro force 770 sahibiyim 3 aylik bisiklet ama baya yol yaptim diyebilirim, vitesler 3x9, problemim su sanirim ayari kacti ve 2x5'de aktaricinin iç kismina 3x9'dayken de aktaricinin dis kismina surtuyor, aktariciyi ayarlarken 1x1 referans alarak başliyorum ve doğru yaptigimi dusunuyorum ama çok hassas ayarlamama rağmen bu sorundan kurtulamiyorum, sizce sebebi ne olabilir, cok sinirimi bozmaya basladi lutfen yardim
 
Scudo
bu video işini görebilir.birde en son titreşimden kaynaklı ön aktarıcı limit vidaları ayarı bozabiliyor.vida sabitleyici jel sürmeni tavsiye ederim.kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: MokaPoT ve mhmtp
Modele göre küçük ayar farklılıkları olduğundan genel ayar anlatım ya da videoları tam tutmayabilir. Ayarları Shimano'nun m2000'e uygun şu dokümanının 43. sayfasından başlayan kısımdaki gibi yaparsanız sorun çözülür: (link)
Başlangıçta ön attırıcı hizalamasını kontrol etmeyi unutmayın, kurulumda küçük bir hata ya da sonradan oluşan bir kayma tüm ayarı etkileyebiliyor.
 
bu video işini görebilir.birde en son titreşimden kaynaklı ön aktarıcı limit vidaları ayarı bozabiliyor.vida sabitleyici jel sürmeni tavsiye ederim.kolay gelsin.
Modele göre küçük ayar farklılıkları olduğundan genel ayar anlatım ya da videoları tam tutmayabilir. Ayarları Shimano'nun m2000'e uygun şu dokümanının 43. sayfasından başlayan kısımdaki gibi yaparsanız sorun çözülür: (link)
Başlangıçta ön attırıcı hizalamasını kontrol etmeyi unutmayın, kurulumda küçük bir hata ya da sonradan oluşan bir kayma tüm ayarı etkileyebiliyor.
Verdiğiniz bilgiler için çok çok teşekkür ederim, nerede yanlis yaptigimi bulucam insallah sonucla alakli mutlaka yazicam.
 
bu video işini görebilir.birde en son titreşimden kaynaklı ön aktarıcı limit vidaları ayarı bozabiliyor.vida sabitleyici jel sürmeni tavsiye ederim.kolay gelsin.
Modele göre küçük ayar farklılıkları olduğundan genel ayar anlatım ya da videoları tam tutmayabilir. Ayarları Shimano'nun m2000'e uygun şu dokümanının 43. sayfasından başlayan kısımdaki gibi yaparsanız sorun çözülür: (link)
Başlangıçta ön attırıcı hizalamasını kontrol etmeyi unutmayın, kurulumda küçük bir hata ya da sonradan oluşan bir kayma tüm ayarı etkileyebiliyor.
İkinizinde hem attığı videoyu hemde kılavuzu inceledim, hiç bir yerde hiç bir problem gözükmüyor, hiç bir yerde.. grup ile haftasonları günübirlik gezilere çıkıyorum, bir kaç kişinin ön aktarıcısımda problem vardı, ya milletinkini iki dakikada hallediyorum ve o kadar iyi çalışıyolar ki, ama kendi aktarıcım 3x9 da dış çerçeveye değiyor ya, acaba diyorum aktarıcı darbe aldıda çerçeve mi daraldı ama öyle bir şey de olmadı şimdiye kadar, şimdi size sormak istiyorum, 3x9 da dış çerçeveye sürtüyor ya, bir şekilde çerçeveyi 1 mm kadar genişletebilsem herhangi bir problem yaşar mıyım ya ? 😀
 
İkinizinde hem attığı videoyu hemde kılavuzu inceledim, hiç bir yerde hiç bir problem gözükmüyor, hiç bir yerde.. grup ile haftasonları günübirlik gezilere çıkıyorum, bir kaç kişinin ön aktarıcısımda problem vardı, ya milletinkini iki dakikada hallediyorum ve o kadar iyi çalışıyolar ki, ama kendi aktarıcım 3x9 da dış çerçeveye değiyor ya, acaba diyorum aktarıcı darbe aldıda çerçeve mi daraldı ama öyle bir şey de olmadı şimdiye kadar, şimdi size sormak istiyorum, 3x9 da dış çerçeveye sürtüyor ya, bir şekilde çerçeveyi 1 mm kadar genişletebilsem herhangi bir problem yaşar mıyım ya ? 😀
iyi bir bisiklet ustasına götür bence yazık olmasın ön aktarıcıya. Olmuyorsa vardır birşeyler.
 
  • Beğen
Tepkiler: MokaPoT
İkinizinde hem attığı videoyu hemde kılavuzu inceledim, hiç bir yerde hiç bir problem gözükmüyor, hiç bir yerde.. grup ile haftasonları günübirlik gezilere çıkıyorum, bir kaç kişinin ön aktarıcısımda problem vardı, ya milletinkini iki dakikada hallediyorum ve o kadar iyi çalışıyolar ki, ama kendi aktarıcım 3x9 da dış çerçeveye değiyor ya, acaba diyorum aktarıcı darbe aldıda çerçeve mi daraldı ama öyle bir şey de olmadı şimdiye kadar, şimdi size sormak istiyorum, 3x9 da dış çerçeveye sürtüyor ya, bir şekilde çerçeveyi 1 mm kadar genişletebilsem herhangi bir problem yaşar mıyım ya ? 😀

Bisiklet sıfır mı ikinci el mi, ön attırıcı olması gerektiği gibi (link) mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: MokaPoT
Bisiklet sıfır mı ikinci el mi, ön attırıcı olması gerektiği gibi (link) mi?
Altus fd-m2000 doğrudur, sıfır almıştım, aldığım zaman antalyadaydım, şu anda eskişehirdeyim, geçen haftadan beri bisiklete binmiyordum çünkü grip gibi bir şey oldum ve ağır geçiyor biraz, dün 15 dakika sürme fırsatı buldum ilginç bir şekilde ses gelmedi, bence yine aynı problem ortaya çıkacak bilemiyorum, yani anlamadığım şey şu başkasının bisikletlerinde 1x1'de alt limiti 0.5mm kalacak şekilde ayarladığında, 3x9 gibi en üst vitese aldığında aktarıcının biraz dışarda durmasını beklersin en az 1mm kadar falan ki üst limiteri ayarlayıp, ordaki aralığıda düşürürsün üst limiter vidasını sıkarak, acaba fd m2000lerin hepsimi o şekilde yapıyor bilmiyorum, orta aktarıcı 1x ve 2x deyken bir problem yok ama 3x e alınca çerçevenin pozisyonu garipleşiyor biraz, çerçeve çok hafif çaprazlaşıyor gibi, en iyisi yarın yani bugün kendimi biraz iyi hissedersem fotoğraf veya video yüklenebiliyor mu foruma bilmiyorum, bir şekilde görsel olarak göstermem lazım.
Bisikletçiye götürme işine pek sıcak bakmıyorum malesef, son son son çare gibi düşünüyorum, aklıma gelen başka bir yöntem ise bisiklet satan bi bayii bulup, eğer kabul ederlerse fd m2000 aktarıcısı olan bir bisiklet bulup aktarıcıyı 1,2 ve 3 atıp gözlemlemek istediğimi söyliycem, kabul ederler mi bilmiyorum 😀
İlgilendiğiniz için teşekkür ederim, inşallah bir şekilde çözücez yardımlarınızla.
 
...fotoğraf veya video yüklenebiliyor mu foruma bilmiyorum...

Geçmiş olsun.
Video ile göstermek en iyisi. Youtube'a yükleyip linkini paylaşabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: MokaPoT
Geçmiş olsun.
Video ile göstermek en iyisi. Youtube'a yükleyip linkini paylaşabilirsiniz.
Merhabalar, biraz toparladım kendimi ve aktarıcıyı tekrar pozisyonlayarak denemeler yaptım, daha önce de tekrar pozisyonlamıştım fakat sonuç alamamıştım, inatla deneye deneye problemi çözdüm gibi duruyor şimdilik, bir kaç gündür problemsiz kullanıyorum aşırı bir rahatlama içerisindeyim, yine de aklıma takılan şeyler var ama şu an kurcalamak istemiyorum daha fazla problemsiz çalıştığı için şu anda bakalım problemsiz bir şekilde devam ederse eğer her şey güzel, bir daha aynı problemler ortaya çıkmaya başlarsa bu sefer çok detaylı bir şekilde video çekip yükleyeceğim, bugün yine de aktarıcının pozisyonunu 1.-2. ve 3. dişlideyken fotoğraflayıp yükleyeceğim. İlginiz için çok teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: altur ve Spartiat
Bende de aynı sıkıntı , 61 yasındayım , daha az yorar diye 28" ikinci el bir Kawasaki bisiklet aldım ön aktarıcısı arızalıydı (tourney) herkez gibi videoları defalarca seyredip , ilk önce deore fd-m 550 bir aktarıcı bulup denildiği gibi taktım üç gün uğraştım gelgelelim aynı arkadaşımızın dediği gibi sürtmeyi kesemedim aktarıcı çok sertti , bu sefer bozuktur diye onu söküp Altus fd-m 370
ikiciel bir aktarıcıyı alıp taktım daha rahat çalıştı gelgelelim vitesler çok güzel değişiyordu ama 3. Viteste sürtünmeyi kesemedim , son çare 3 ve 2. Viteslerde sürtmeyi kestim fakat bu seferde 1. Vitese hiç girmiyor yani 1.vites yok , burada ki sıkıntı nerede , neyi yanlış yapıyoruz aynakol 48 Shimano vites kolu tourney ,yardımcı olacak arkadaşlarıma şimdiden teşekkür ederim.
 
Öncelikle konuyla doğrudan alakalı olmadığı için özür dileyerek başlamak istiyorum.

Konu açamadığım için bu konuyu hortlatmak zorunda kaldım. Hem vakit hemde nakit durumundan dolayı anca evlendikten sonra sevdamız olan bisiklete erişebildim :)

Çok para harcamadan önce bir alışayım diyerek 2 yıl önce Salcano Sole 26 aldım kendime. Herhangi bir değişiklik vs yapmadım. Uzun bir sürüş yapmamakla beraber 2 yıldır kesintisiz haftalık ortalama 80-100 km yol yapıyorum. Şimdi ufak ufak problemlerimi sıralamak istiyorum. Bu sebeple sizden yardımlarınızı ve yönlendirmelerinizi bekliyorum.

1- Bisikleti aldım alalı yaz ve kış farketmeksizin minicik bir eğimde bile bisiklet beni inanılmaz oranda zorluyor.
2- Yine aldım alalı arka aktarıcıda vites atarken 1-2-4-6-7 diye geçiyor vitesler 3ncü vites ve 5nci vites atmıyor.
3- Ön aktarıcının ayarlarıyla mı alakalı bilmiyorum ama 3 vites seviyesi varken vites 3ncü üstüne çıkabiliyor :D bu sebepten dolayıda ister istemez zincir bir yerlere sürtüyor.

Bugün bir bisikletçiye bakım için bisikletimi götürdüm. Rulmanları falan tamamen çıkartıp yağladığını gresini değiştirdiğini fren ve vites tellerinde kalibrasyon yaptığını genel yağlama ve temizliğini yaptığını ancak vites aktarıcılarının ve kollarının tamamen değişmesi gerektiğini söyledi. Birde arka teker üstünde bulunan dişlilerin arkasındaki plastikte çatlamalar vardı onu tamemen çıkarttığını söyledi bunda bir problem olurmu ?

Şimdiden değerli tecrübe ve vermiş olduğunuz bilgiler için çok teşekkür ederim.
 
Öncelikle konuyla doğrudan alakalı olmadığı için özür dileyerek başlamak istiyorum.

Konu açamadığım için bu konuyu hortlatmak zorunda kaldım. Hem vakit hemde nakit durumundan dolayı anca evlendikten sonra sevdamız olan bisiklete erişebildim :)

Çok para harcamadan önce bir alışayım diyerek 2 yıl önce Salcano Sole 26 aldım kendime. Herhangi bir değişiklik vs yapmadım. Uzun bir sürüş yapmamakla beraber 2 yıldır kesintisiz haftalık ortalama 80-100 km yol yapıyorum. Şimdi ufak ufak problemlerimi sıralamak istiyorum. Bu sebeple sizden yardımlarınızı ve yönlendirmelerinizi bekliyorum.

1- Bisikleti aldım alalı yaz ve kış farketmeksizin minicik bir eğimde bile bisiklet beni inanılmaz oranda zorluyor.
2- Yine aldım alalı arka aktarıcıda vites atarken 1-2-4-6-7 diye geçiyor vitesler 3ncü vites ve 5nci vites atmıyor.
3- Ön aktarıcının ayarlarıyla mı alakalı bilmiyorum ama 3 vites seviyesi varken vites 3ncü üstüne çıkabiliyor :D bu sebepten dolayıda ister istemez zincir bir yerlere sürtüyor.

Bugün bir bisikletçiye bakım için bisikletimi götürdüm. Rulmanları falan tamamen çıkartıp yağladığını gresini değiştirdiğini fren ve vites tellerinde kalibrasyon yaptığını genel yağlama ve temizliğini yaptığını ancak vites aktarıcılarının ve kollarının tamamen değişmesi gerektiğini söyledi. Birde arka teker üstünde bulunan dişlilerin arkasındaki plastikte çatlamalar vardı onu tamemen çıkarttığını söyledi bunda bir problem olurmu ?

Şimdiden değerli tecrübe ve vermiş olduğunuz bilgiler için çok teşekkür ederim.

Bozukluk olmadığı sürece attırıcı ve kolların değişmesi şart değil, 2 ve 3'ün her ikisi de vites ayarlarıyla düzeltilir. Bozukluk varsa da hepsi birden bozulmaz, hangisi bozuksa o değiştirilir. Tamircilerin markasını beğenmeyip burun kıvırmasına bakmayın. Bisikletlerimden birinde benzer bir sistem var, yıllardır kusursuz çalışıyor ama tamircinin baştan savma ayarlarıyla olmaz, kendiniz zaman ayırıp ayarlarsanız olur.

Dişlilerin arkasındaki plastik zincir büyük dişli ile tellerin arasına düşerse zarar vermesin ve araya sıkışmasın diye. Düzgün çalışan bir sistemde bu olmayacağı için onun olmaması da sorun olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: yakinkursat
Bozukluk olmadığı sürece attırıcı ve kolların değişmesi şart değil, 2 ve 3'ün her ikisi de vites ayarlarıyla düzeltilir. Bozukluk varsa da hepsi birden bozulmaz, hangisi bozuksa o değiştirilir. Tamircilerin markasını beğenmeyip burun kıvırmasına bakmayın. Bisikletlerimden birinde benzer bir sistem var, yıllardır kusursuz çalışıyor ama tamircinin baştan savma ayarlarıyla olmaz, kendiniz zaman ayırıp ayarlarsanız olur.

Dişlilerin arkasındaki plastik zincir büyük dişli ile tellerin arasına düşerse zarar vermesin ve araya sıkışmasın diye. Düzgün çalışan bir sistemde bu olmayacağı için onun olmaması da sorun olmaz.

nasıl yapabileceğimi çok fazla bilmiyorum. 30-40 senedir bu işi yapıyor abimiz. onun sözlerine göre bende şuan giremem bu borca diyip sizlere sormak istedim. Nasıl yapabilirim o ayarları internetten falan araştırdım ama pek güvenemedim her videoda farklı şeyler var :) bir referans video falan paylaşmanız mumkun olur mu acaba
 
nasıl yapabileceğimi çok fazla bilmiyorum. 30-40 senedir bu işi yapıyor abimiz. onun sözlerine göre bende şuan giremem bu borca diyip sizlere sormak istedim. Nasıl yapabilirim o ayarları internetten falan araştırdım ama pek güvenemedim her videoda farklı şeyler var :) bir referans video falan paylaşmanız mumkun olur mu acaba

Her videoda farklı, çünkü türlere göre bazı farklar, modele özgü daha küçük farklar ve her yiğidin yoğurt yiyişinin farklı olması nedeniyle küçük farklar var. Temel noktalar aynı ama, özellikle MTB grubu için.

Ön için vites telini sök, attırıcı hizasını kontrol et, alt sınırı ayarla, teli bağla, üst sınırı ayarla, gerginliği ayarla şeklinde. Bazı yol modellerinde üst sınır-gerginlik sırası ya da yöntemi değişiyor.
Arka için vites telini sök, üst sınırı ayarla, teli bağla, alt sınırı ayarla, gerginliği ayarla şeklinde.

Shimano dokümanı olsa da temel olarak aynı olduğu için şu doküman iş görür: (link)

Şu videolar da yardımcı olabilir:
 
  • Beğen
Tepkiler: yakinkursat
hocam değerli bilgileriniz için çok çok teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Geri